7

Six Underground – Hatan az alvilágból (6 Underground)

írta Minime

A Netflix ezúttal merészet húzott, ugyanis összekapta a sokak által már régóta lesajnált Michael Bay rendezőt, a Wernick-Reese (Deadpool, Zombieland) írópárost és Hollywood kétségtelenül legeladhatóbb individuális portékáját, Ryan Reynolds-ot, hogy közösen alkossanak valami rendhagyót, és ezt mind együtt R kategóriában.

Adott egy, a világ gonoszságától megcsömörlött milliárdos, Egyes (Ryan Reynolds), egy volt CIA ügynök, Kettes (Mélanie Laurent), egy volt kartell bérgyilkos, Hármas (Manuel Garcia-Rulfo), egy tehetséges „freestyle” tolvaj és besurranó, Négyes (Ben Hardy), egy mindannyiuk aktuális egészségi állapotával és sérüléseik ellátásával foglalkozó, orvos, Ötös (Adria Arjona) és egy kaszkadőri ügyességgel és virtuozitással autót vezető sofőr, Hatos (Dave Franco). Ők csapatként szentül hiszik, hogy jobbá tehetik a világot azzal, ha törvényeken és politikán felülemelkedve kiiktatnak olyan embereket, akik erre rászolgáltak. Munkájukat teljes anonimitásban, saját megrendezett halálukat követően észrevétlenül és lenyomozhatatlanul, „szellemekként” végzik. A célpontok kijelölése és az akció tervezése mindig a verbuválást is intéző, Egyes feladata. Mindannyian eltérő személyiségjegyekkel és képességekkel rendelkező egyedek, akik egymást kiegészítve képesek végrehajtani, lehetetlennek tűnő akciókat. Nem elsődleges céljuk az életben maradás, hiszen ha az veszélyeztetné a küldetés sikerét, akkor simán bevállalható akár a halál is. Célpontjuk pedig nem más, mint az emberiség és saját népe ellen elkövetett bűneit megtorlatlanul végrehajtó türkisztáni diktátor, Rovac Alimov (Lior Raz).

Manapság kockázatos vállalkozás Bay-jel dolgozni, hiszen legutóbbi munkái kritikailag egymást múlták alul, ezzel szemben a fentebb említett írópáros komoly pozitív megítélésnek örvend. A Netflix még arra is hajlandó volt, hogy 150 milliós költségvetéssel készítse el ezt a filmet, ami jelentős kockázatvállalás a részükről, de miért is ne, hátha mindenki kihozza magából a legjobbat. Reynolds pedig alapvetően közkedvelt színész, aki bármiben eladható az utóbbi időben. Mélanie Laurent nem kifejezetten akciószínésznő, de kellemes meglepetés a szerepében és igazi húzókaraktere a gárdának.

Igazából a történet egy teljesen lineáris vonalon mozgó, elképesztően feszes és szikrázó tempóban rohanó cselekményt takar, amelyet időnként megtör egy olykor már túlzásba eső Reynolds-monológ vagy poén. A megvalósítás viszont az R kategóriának is köszönhetően kiaknázza a benne rejlő potenciált, hiszen Michael Bay eddigi legsikeresebb filmjeiből menti át a legjobb jeleneteit, és ezzel megteremti a klasszikus akciófilmes atmoszférát, amit a film megkíván. Az írók zsúfolt történetet hoztak össze, ezért is ennyire gyors és pattanásig feszített a film tempója, ugyanakkor linearitása és egyszerűsége ellenére sem okoz csalódást, hiszen nincsen időnk észrevenni ezeket a nüansznyi dolgokat két elképesztően látványos helyszín vagy akció-szekvencia közben. A színészek eléggé jók és meggyőzőek ahhoz, hogy helytálljanak a számukra megírt karakterek bőrében, ugyanakkor vannak túltolt poénkodások és néhány felesleges drámázás.

Összességében egy pokoli tempójú, elképesztően látványos és akciódús, klasszikusokat idéző rombolásorgia egy régi mestertől, akiben sikerült talán felébreszteni a tüzet. A történet nem váltja meg a világot, ezt már említettem, de nem is kell neki, hiszen lassan már mindent láttunk az akciózsánerből, és kicsi a megújulás esélye. Bár a kritikák nem túl egyöntetűek a filmmel kapcsolatban, hiszen divat mindenbe belekötni, ettől függetlenül részemről ez egy kiváló, szórakoztató és eszement filmnézés volt, és határozottan pozitív a véleményem róla.

7 komment

  1. “a történet egy teljesen lineáris vonalon mozgó, elképesztően feszes és szikrázó tempóban rohanó cselekményt takar” Mondta a filmről, amiben többet ugrálnak az időben előre-hátra, mint egy időutazós sci-fiben… A film első órája flashbackbe ágyazott flashbackek sorozata, csak úgy mondom.

  2. A flashbackek csak a lábjegyzetek, a történet totál egyenes, csak azért kell múltidézés, hogy az egyre hülyülő amerikai és egyéb közönség is megértse. Ha nem lennének az sem lenne hátrány.

  3. Nem gyakran állítok le egy filmet, ha már elkezdtem nézni. Ezt kb félig tudtuk megnézni. Tovább nem bírtuk. Borzalmas.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *