1

Röviden: Charlie angyalai / Halálod appja / A holtak nem halnak meg / Az önvédelem művészete

írta Minime

Charlie angyalai (Charlie’s Angels)Elizabeth Banks író-rendező és mellékszereplő újrája a híres tévésorozat, valamint a korábbi mozifilmek figyelembevételével. Az angyalok szerepében Kristen Stewart, Ella Balinska és Naomi Scott „domborítanak”, valamint Banks Bosleyja mellett feltűnik még Patrick Stewarté és Djimon Hounsou hasonszőrű beosztásbeli szereplése is. A történet középpontjában pedig egy high-tech energiaforrás körüli hercehurca áll, mivel ezt a megújuló energiaforrást, akár bombává is lehet alakítani. A film önmagában semmivel nem rosszabb, mint a Diaz-Liu-Barrymore-féle korábbiak, de a nézők kevésbé szeretik. Kicsit összeszedetlen, kissé csapongó, viszonylag kevés az akció és rettenetesen sablonos is, de aki nem ettől várja a filmipar megváltását, annak egyszeri megtekintésre simán ajánlott darab, hiszen majdnem két órát eltölthetsz vele, miközben megvacsorázol vagy sminkelsz. Elizabeth Banks produceri ambícióihoz teljesen passzol a mozi, és éppen azt a csajos vonalat képviseli, ahogyan korábbi hasonló munkái is, ám most írni és rendezni is magát kérte fel, sőt még szerepel is, szóval ilyen a klasszikus mesternégyes. Végül is a lányok nem csúnyák, az akciók elmennek, a történettől ennél a sorozatnál sosem vártunk sokat (ez is éppen illik a koncepcióba), úgyhogy közel sem annyira trash-film, mint ahogy az értékelései mutatják. Értékelés: 50 %.

Halálod appja (Countdown) – A fiatalok körében terjed egy mobil applikáció, amely a film címe is egyben. Aki letölti ezt az alkalmazást, az szembesül halála másodpercre pontosan előre jelzett időpontjával. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a srácok és lányok poénra veszik a helyzetet, de amikor a megadott időpontban szisztematikusan elhullanak az éppen soron következők, akkor kénytelenek lesznek szembesülni azzal a feltételezéssel, hogy talán mégis csak van a dologban valami. Quinn (Elizabeth Lail), az ápolónő is hasonló cipőben jár, ám számára plusz motivációt jelent, hogy húga, Jordan (Talitha Bateman) is letöltötte az appot, és haláluk időpontja igencsak közeleg. A természetfeletti látomások és jelenések is elég komoly meggyőzőerővel rendelkeznek számukra ahhoz, hogy komolyan vegyék a helyzetüket. Justin Dec író-rendező alkotott egy tucat-horrort, amilyenek manapság zsákszámra és egy zsánerre kihegyezve készülnek a fiatalok számára. A mobileszközök behozatala a történetbe egészen jó indítás, de az app mögött megjelentetett magyarázat rendkívül erőltetett és bugyuta, de ugye valamilyen magyarázatra mindig szükség van. Valahol a Végső állomás és Boldog halálnapot közti mezsgyén egyensúlyozó tinihorror, amely azért egyszer simán belefér egy téli sötét estébe. Értékelés: 50 %.

A holtak nem halnak meg (The Dead Don’t Die)Jim Jarmusch megrendezi a saját zombi apokalipszisét. A helyszín egy unalmas amerikai kisváros, Centerville. Először a rádió számol be furcsa természeti jelenségekről, majd a helyiek állatai kezdenek eltünedezni, aztán megtörténik az elkerülhetetlen: a halottak feltámadnak és az élők életére törnek. Ezt pedig pontosan olyan módon teszik, ahogyan Jarmusch írta és rendezte szinte minden filmjét, halálosan gagyin és unalmasan. A legszörnyűbb az egészben az, hogy ezt a filmet még az elvakult Jarmusch fanok sem tudják igazán hová tenni, de amit végképp nem értünk, hogy ismert és elismert színészek hogy adhatják a nevüket és arcukat ehhez a förtelmesen buta és debil mozihoz. Bill Murray, Adam Driver, Chloe Sevigny, Tilda Swinton, Danny Glover, Steve Buscemi és még sokan-sokan mások mind tiszteletüket teszik a filmben, de nem értjük, miért. Egyszer talán majd valaki megfejti, hogy olyan „Zs” kategóriás rendezőket, mint Jarmusch, akiket a kamera közelébe nem szabadna engedni, miért érnek annyit, hogy sikeres emberek égessék le vele magukat. Értékelés: 10 %.

Az önvédelem művészete (The Art of Self-Defense) – A zárkózott és pánikbeteg Casey Davies (Jesse Eisenberg) a kutyáján kívül gyakorlatilag mindentől és mindenkitől fél. Egy éjjel a boltból hazafelé megtámadja őt egy motoros banda, és kegyetlenül helybenhagyják. Casey kezdetben még jobban elzárkózik a külvilágtól, majd fegyvert vásárol, de ettől sem érzi jobban magát. A végső menedéke egy dojo lesz, ahol megismeri az önvédelmi fogások mesterét, Sensei-t (Alessandro Nivola) valamint a vonzó Annát (Imogen Poots), akik segítségével felépíti magában a tökössé váláshoz szükséges önbizalmat, és ráébred arra is, hogy nem kell többé áldozatszerepben léteznie, hiszen ő egy igazi harcos. A fekete humor és a bizarr erőszak jelenléte a film igazi esszenciája, sajnos azonban Riley Stearns író-rendező sem drámai, sem humoros irányban nem képes elmélyíteni ezt a meglehetősen kategorizálhatatlan vonásokkal ellátott filmet, így kapunk egy-egy jó alakítást Eisenbergtől és Nivolától, valamint számos jelentéktelen mellékszereplőt, akik igazából nem is fontosak. A bátorrá válás folyamatának bemutatása valóban rendhagyó, főleg a végkifejlet fényében, de ez sem menti meg a filmet attól, hogy egy potenciálisan eredeti dark comedy helyett csak egy unalomba fulladó ripacskodás legyen. Értékelés: 20 %.

Egy komment

  1. Volt azért Jarmusch-nak jó filmje, és szerintem elég különleges a látásmódja ahhoz, hogy kiemelten kezeljék a színészek, de ez a zombis izé tényleg rossz. Egyébként legjobban a negyedik fal áttörését utálom benne.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *