0

Röviden: Dermesztő hajsza / A csodagyerek / Kurszk / Look Away / Hannah Grace holtteste

írta Minime

Dermesztő hajsza (Cold Pursuit) – Nels Coxman (Liam Neeson) hókotrós a coloradói Kehoe városkájában. Munkája olyannyira hasznos és elismert, hogy a lakosság az év polgárává választja. Üröm az örömben, hogy nem sokkal később egyetlen fiát holtan találják: az ok nem más, mint kábítószer-túladagolás. Nels viszont pontosan tudja, hogy a fia nem volt drogos, ezért nyomozásba kezd, és megpróbálja kideríteni, mi is történt valójában. Neje (Laura Dern) a tragédia után elhagyja, testvére Brock (William Forsythe) segíti kutatását korábbi alvilági kapcsolatai révén. Miután szagot fog, elkezdi a szálak mentén felgöngyölíteni a történteket, és közben meglehetősen sokan távoznak az élők sorából, helyenként kellemesen fanyar fekete humor kíséretében. Liam Neeson menetrendszerinti akciómozija idén is megérkezett, és az elvárt minimumot ezúttal is elénk „varázsolja.” Igazából semmilyen extra tartalommal nem bír azokon a kellemesen gúnyos poénokon túl, amivel bármelyik más Neeson-film bírna. Sajnos a főszereplő jelenleg nem azzal van elfoglalva, hogy filmjei tartalmi és színészi elemeit igényesebbre fordíthassa, és a „kialakult szituáció” miatt a film bevételi adatai sem hozzák az elvárt paramétereket. Hans Petter Moland hollywoodi debütálása igazából elmegy egynek a futószalagon érkező akciófilmek sivár felhozatalában. Értékelés: 50%

A csodagyerek (The Prodigy)Nicholas McCarthy eddigi „B filmes” horror rendező esélyt kapott, hogy valami maradandót alkosson. A témaválasztás ezúttal is műfajon belüli volt, Jeff Buhler szkriptje alapján. Miles (Jackson Robert Scott) 8 éves kisfiú, aki kimagasló intelligenciájával és tanulási képességeivel emelkedik kortársai fölé, azonban idővel a viselkedése kórosan kezd megváltozni. Szülei a kezdeti „zseni ez a gyerek” örömmámorból villámgyorsan átesnek a „mi a fene van ezzel a gyerekkel” pánikhelyzetbe. Miles ugyanis egyre rémisztőbb tetteket követ el, amikre később nem emlékszik, viselkedése szélsőséges hangulatingadozásokat mutat, és egyre agresszívebb is. Anyja, Sarah (Taylor Schilling) kénytelen orvosi segítséget igénybe venni Arthur Jacobson (Colm Feore) személyében, aki a regresszív hipnózis segítségével kutatja betegei speciális viselkedésének okát és esetleges előzményeit. Azonban amit a fiú esetében talál, az mind őt, mind pedig Sarah-t megrémíti. Először is emeljük ki a főszereplő fiatalembert, aki remekül hozza a kétarcú gyermek karakterét és minden jellemvonásbeli változását. Valószínűleg a horror műfaján kívül is megállja majd a helyét. A többi szereplő gyakorlatilag érzelmeket közvetít, fél, örül, ideges, szenved. Maga a mozi nem próbál új témával sokkolni, és a relatíve kevés horror-elem miatt nem is igazán tud, azonban Scott érett játéka komoly pszichikai tényező lesz a nézők számára. Értékelés: 70%

Kurszk (Kursk)Thomas Vinterberg filmdrámája a modernkori orosz haditengerészet és az Északi Flotta egyik legismertebb, legvitatottabb tengeralattjáró-katasztrófájáról, Luc Besson felügyelete alatt. Robert Moore A Time to Die (magyarul is megjelent: Kurszk – Az atomtengeralattjáró tragédiájának története) című könyve alapján Robert Rodat készített forgatókönyvet a filmhez. A 2000-es évben bekövetkezett tragédia során 118 orosz matróz és tengerésztiszt vesztette életét egy máig tisztázatlan baleset következtében a Barents-tenger mélyén. Ne legyenek illúziónk azzal kapcsolatban, hogy a film és az alapjául szolgáló kötet pusztán a nyilvánosságra hozott és a hírekből ismert tények vázát felhasználva építette fel történetét az esemény köré. A valóságban és jelen esetben a filmben is találhatóak olyan ellentmondások, amelyek arra utalnak, hogy a valós történéseket valószínűleg sosem fogjuk megismerni, és az oroszok sem fogják ezt nyilvánosságra hozni. Az alkotás drámai hangvételben, mind a tengeralattjáróban rekedt matrózok szemszögéből, mind családtagjaik nézőpontjából és az orosz, valamint idegen haditengerészeti szervek szemszögéből is próbálja láttatni az események ismert menetét. A szereplőgárda impozáns, feltűnik Matthias Schoenaerts, Colin Firth, Léa Seydoux és Max von Sydow is. A hatásvadászat jelen esetben főként a belső térben játszódó események drámaiságát hivatott fokozni, amellett hogy a színészek játéka sem okoz csalódást. Értékelés: 70%

Look AwayAssaf Bernstein izraeli író-rendező pszicho-thrillere, amelynek főhőse Maria (India Eisley) csinos, ám szégyenlős és zárkózott középiskolás, aki nem találja helyét sem a suliban, sem az életben. Apja, a híres plasztikai sebész (Jason Isaacs) perfekcionista nevelése és attitűdje ugyanúgy zavarja a lányt, ahogyan anyja (Mira Sorvino) önpusztító és mindennel szemben felelősséghárító viselkedése. Egyetlen barátnője Lily (Penelope Mitchell), aki sokszor szándékosan, néha véletlenül bántja Maria érzéseit, miközben élvezi Sean (Harrison Gilbertson) szerelmét, akiért titokban főhősnőnk is odavan. Az egyik keservesen magányos este, miután a lányt osztálytársai megalázzák a bálon, saját tükörképe (aki Airam-nak nevezi magát) kommunikálni kezd vele a tükrökön keresztül, és ígéretet tesz a lánynak, hogy ha szerepet cserélnek, és átveheti Maria testét, akkor elveszi tőle minden fájdalmát, és megoldást nyújt a problémáira. A lány beleegyezik az ötletbe, és ezzel minden megváltozik: az addig kimért Maria sötétebb, vagányabb oldala szabadul el, amelyet vegyes érzésekkel fogad a külvilág, nem is sejtve, hogy a lány valójában már valaki más. Az előzőekben már említett A csodagyerek és a Carrie nyomdokain haladó történet elsődleges mozgatórugója és legjobb eleme a főhősnő, India Eisley „janus-játéka”, amely rendkívül hiteles és változatos. Sorvino megkeseredettsége és Isaacs „mániákusan rendezett” karaktere is üdítő színfolt. Értékelés: 70%

Hannah Grace holtteste (The Possession of Hannah Grace)Diederik Van Rooijen rendező természetfeletti horrorja, amely megpróbál Emily Rose és Jane Doe nyomdokaiba lépni, azonban az átemelt részletek ellenére sem tud meglepetést okozni. Az avatott horror-rajongók számára a beépített jump-scare momentumok és háttértörténet megvalósítása már mindenképpen ismerős és rutinszerű lehet. Hannah Grace (Kirby Johnson) belehal a rajta végzett ördögűzésbe. Testét halála után a bostoni kórház hullaházába szállítják, de fura módon három hónappal a halál megállapítását követően. A hullaházban dolgozó Megan Reed (Shay Mitchell) egy gyógyszerfüggőségben és poszt-traumatikus stressz szindrómában szenvedő ex-rendőr, aki új életet akar kezdeni, amelynek első lépéseként elvállalja ezt az állást. Miután Hannah holtteste beérkezik hozzá, fura események veszik kezdetüket, emberek tűnnek el, és több paranormális jelenség is utalni kezd arra, hogy nincs teljesen rendben minden a hullával. Sablonhorror, amely igazából tökéletesen megfelel egy „csak valamit nézni szeretnénk” estére. Értékelés: 40%

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *