3

Röviden: Egy kis szívesség / Peppermint / Anon / Unfriended: Dark Web / Látlak

írta Minime

Egy kis szívesség (A Simple Favor) – Stephanie Smothers (Anna Kendrick) egyedülálló anyuka, akit a hétköznapok gondjai nyomasztanak. Videobloggerként próbálja eltartani magát és gyermekét. Az iskolában megismerkedik fia barátjának anyukájával, Emily Nelsonnal (Blake Lively), aki sajátos életfelfogás és nevelési elvek mentén gardírozza csemetéjét, és szenvedélyes kapcsolatban él férjével, Sean-nal (Henry Golding). A két anyuka eltérő habitusuk ellenére is barátságot köt, és furcsán sajátságos kapcsolatot alakít ki. Egy napon azonban, amikor Emily megkéri Stephanie-t, hogy hozza el a fiát a suliból, előbbinek egyszerűen nyoma vész. Stephanie-t megijeszti barátnője eltűnése, és felvillanyozza Sean gyengéd közeledése. Nyomozásba kezd titokzatos barátnője előéletét illetően, és számos sötét titokra bukkan. Paul Feig rendezése alapvetően rendelkezik minden olyan thrillerekbe ágyazható sémával, amelyből egy igazán jó filmet lehetne készíteni, ha nem venné elő azokat a kliséket, amelyek a középszer zálogai. Hiába van két gyönyörű és remekül játszó színésznője, ha történet kiszámítható, és avatott filmrajongók számára egyáltalán nem tartalmaz semmilyen hozzáadott értéket. Kendrick aranyosan és esetlenül talpraesetten játssza a szingli, ám rendkívül éles elméjű anyuka szerepét, Blake Lively pedig maga a tökéletes „femme fatale”, de valamiért nem működik a film kémiája. Jessica Sharzer forgatókönyve olyannyira kiszámíthatóvá teszi a filmet és a szereplők lépéseit, hogy a nézőnek igazából nincsen más dolga, mint a megtekintés közben popcorn-t majszolni, és ha férfi az illető, gyönyörködni a főszereplők dögösségén. Újabb mozi, amiben több volt, mint amit kihoztak belőle. Értékelés: 60%

Peppermint – A bosszú angyala (Peppermint)Pierre Morel rendező legújabb mozijában Jennifer Garner játssza Riley North szerepét, egy anyáét, aki egy utcai lövöldözésben elveszíti férjét és kislányát. Amint az a korábbiakban kiderül, a férj – félve az eladósodástól – fontolóra veszi, hogy barátjával kirabolnak egy ismert drogdílert, Diego Garcia-t (Juan Pablo Raba), aki van olyan kegyetlen és kemény, hogy már az ötletet is halálbüntetéssel díjazza. Miután a korrupt bíróság felmenti a nő által egyértelműen azonosított három támadót, és Riley-t pszichiátriai kezelésre kötelezi, a nő úgy dönt, hogy megszökik, és saját kezébe veszi az igazságszolgáltatást. Öt éven át a hatóságok elől elbújva folyamatosan képzi magát, és készül a bosszúra, amelyet éppen a gyilkosságok évfordulóján készül beteljesíteni. Morel mozija nagyon hasonlít a korábban általa jegyzett Elrabolva című filmhez, és azt kell mondanunk, a hasonlóságok ellenére sem vall kudarcot, hiszen hozza azt a színvonalat, amelyet Liam Neeson filmje után egy hasonló alkotástól joggal vár el a néző. Jennifer Garner szerepeltetése igazi csemege, ugyanis a színésznőnek remekül áll a bosszúra éhes anya és feleség szentimentális szerepe. Mint az igazság védelmezője és magasan képzett gyilkos, kifejezetten jól alakít. Nem felejti el, honnan érkezett, és miért teszi, amit éppen tesz vagy tennie kell. A történet vezetése teljesen lineáris, bár tartogat apróbb fordulatokat a mellékszereplők szituációit tekintve, ám mindezek ellenére egy kifejezetten élvezhető akciómozi. A játékidő rövid és ennek megfelelően eléggé velős ahhoz, hogy a nézők figyelme ne lankadjon, mindamellett a főhősnő kellően szerethető és lehet érte szorítani. Korrekt akciómozi egy gyakorlott filmes rendező kezei közül. Értékelés: 70%

AnonAndrew Niccol író-rendező filmje a közeli jövőbe kalauzol minket, ahol a magánélet már nem létező elméleti utópia, ugyanis a bionikus megfigyelőrendszer, az „Éter” által már minden élő ember minden egyes pillanata nyomon követhető. Az Éter őriz minden emléket, minden tettet és minden pillanatot. A rendőrség szerepe egy ilyen helyzetben már teljesen marginális és a végtelenségig redukált. Sal Frieland nyomozó (Clive Owen) azonban belefut egy olyan gyilkosságsorozatba, amelyben az elkövető ismeretlen, ezáltal fény derül arra a tényre, miszerint az Éter hekkelhető és kijátszható. Az elkövető magasan képzett hacker lehet, aki önmaga is a rendszeren kívülről tevékenykedik. A gyilkosságok során az áldozatok rendszerét feltörve szembesíti is áldozataikat saját halálukkal. Sal végül magát, illetve más személyazonosságot csaliként felhasználva eljut egy ismeretlen nőhöz (Amanda Seyfried), aki hasonló tevékenységgel foglalkozik és a gyilkosságok elsőszámú gyanúsítottjává válik. A nyomozó és célpontja közötti erkölcsi határvonalak idővel elmosódnak és a történet meglepő fordulatokhoz vezetvén a nézőt egy érdekes végkifejletbe torkollik. Owen és Seyfried sokkal jobb színészek ettől a filmtől, amely az újabban egyre divatosabb digitalizációs jövőkép egy eddig ismeretlen aspektusát próbálja felvázolni és bemutatni a nézőknek. Niccol már számos filmnél bizonyította rátermettségét, és ez ezúttal sincs másképp, ám ahogyan újabban szinte mindenki, sokkal többet hagy az asztalon, mint amit megfőzött. Potenciálisan értékelhető produktum, amely majdnem felnő az önmaga által támasztott elvárásokhoz. Értékelés: 60%

Unfriended: Dark Web – Matias O’Brien (Colin Woodell) beújít egy új laptopot, amellyel a barátai előtt szeretne felvágni, és korábbi, már élemedett korú eszközét kívánja lecserélni. Azonban mivel a gépet a munkahelyén felejtett tárgyak közül kisajátította, így használata közben kellemetlen meglepetés éri. A laptop eredeti tulajdonosa egy Charon IV. nevű felhasználó, aki a drive-on elrejtve számtalan olyan videót rejtett el, amelyek nőkkel kapcsolatos erőszakos cselekményekhez kapcsolódnak. Amikor Matias felfedezi a laptop igazi tartalmát, szembekerül egy „Kör”-nek nevezett titkos és rejtett internetes kommunával, akik különböző sötét videók készítésével és forgalmazásával foglalkoznak. Ártatlannak tűnő laptop-lopása így komoly kihatást gyakorol saját, barátai és hallássérült barátnője, Amaya (Stephanie Nogueras) életére is. Stephen Susco író-rendező a korábbi, meglehetősen újszerű és viszonylag sikeres „net-horror” folytatásában egy új aspektusból vizsgálja az első film felvetéseit, a két rész bármilyen kapcsolata nélkül. A természetfeletti ezúttal kimarad a történetből, ám az emberi sötétség gonosz oldala és az internetes lét veszélyei ugyanúgy jelen vannak. Nem lesz korszakalkotó film és nem újul meg annyira, hogy komolyabb értéket képviseljen, ennek ellenére egyszer simán nézhető. Susco ezúttal kiterjeszti ugyanis az előző felvonásban látható netes kereteket, és olykor szereplőit már a webkamera képén kívül is próbálja mozgatni. Az alakítások terén ugyan elmarad az első felvonástól, de ennél a műfajnál és ennél a filmtípusnál ez teljesen másodlagos. Értékelés: 50%

Látlak (I Still See You)Daniel Waters Ezerszer összetöröd a szívem című regénye nyomán Daniel Fuchs készítette el a film forgatókönyvét, amelyet Scott Speer fiatal rendező vezetésével forgattak le. Chicago-ban félresikerül egy tudományos kísérlet, amelynek során egy részecskegyorsító felrobban. Az esemény következtében az elhunytak foszlányai, a „maradványok” az élő emberek között mint látható emlékek tovább élnek. Három szabály létezik, a maradvány nem érez, ciklikusan ismétlődik és nem kommunikál a környezetével. Veronica Calder (Bella Thorne) egy fiatal lány, akit édesapja elvesztése nyomaszt, nehezen birkózik meg a helyzettel. Feltűnik számára, hogy a „maradványok” egyre nagyobb számban jelennek meg. Illetve rendkívül ijesztő módon, az egyik mintha fittyet hányna a szabályokra, kommunikálni kezd a lánnyal, aki ettől fenyegetve érzi magát. Segítséget kér hát tanárától, August Bittner-től (Dermot Mulrohey) és egy osztálytársától, Kirk-től (Richard Harmon), és nyomozásba kezdenek, amely sötét titkokat hoz a felszínre és új megvilágításba helyezi a jelenések mindennapi szerepét is. Thorne alakítása az ijedt tinédzser szerepében kifejezetten jóként értékelhető. A logikai bukfencek ellenére sem tűnik a film bugyutának, a feszültséget végig fenntartja, és szépen, lépésenként halad a végkifejlet felé. Újszerű témaválasztása szintén kellemes csalódás. Misztikus thrillerként egészen jó darab az idei kínálatból. Értékelés: 70%

3 komment

  1. OFF:
    Sajnos nem láttam egyik filmet sem a fentiek közül, de az szemet szúr, hogy micsoda szuper cicijei vannak Anna Kendricknek a fenti képen. 🙂
    Remélem, nem voltam közönséges, csak annyira egyértelmű.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *