0

Röviden: Felhőkarcoló / Siberia / Extinction / Traffik

írta Minime

Felhőkarcoló (Skyscraper) – A Gyöngy minden idők legmagasabb és legbiztonságosabb felhőkarcolója, 1100 méter magasan nyúlik az ég felé. Zao Long Ji (Chin Han) milliárdos vállalkozó tulajdona, aki egy akcióban lábát vesztő exügynököt, az FBI-tól leszerelt Will Sawyer-t (Dwayne Johnson) kéri fel biztonsági szakértőnek az épület lakószintjeinek átadása előtt. Természetesen minden simán menne, ha Ji-nek nem lennének kétes ügyfelei, akik a felhőkarcoló elpusztításában látnak lehetőséget arra, hogy törlesszenek a milliárdosnak, aki a markában tartja őket, egy adathordozó található bizonyítékcsokor birtoklásával. Will családja (Neve Campbell és két kislány) éppen a beköltözéssel van elfoglalva, amikor a terroristák felgyújtják a tornyot, és ennek gyanúját megpróbálják Sawyer-re terelni. A Szikla azonban ismét bebizonyítja, hogy fél lábbal is többet ér minden más akciósztárnál, és cukibb is náluk, ezért rögvest családja megmentésére, a terroristák kiiktatására és az épületben rejtőző bizonyítékok felkutatására siet. Rawson Marshall Thurber rendező Pokoli torony-koppintása egy végtelenül egyszerű és sivár történet, ami mindössze két dologra épít: Johnson népszerűségére és a látványra. A fanatikusoknak ez éppen elég is arra, hogy ezt az erősen középszerű alkotást végignézve elégedetten távozzanak a moziból, és Johnson-t sem szokta túlságosan zavarni filmjei bugyutasága, hiszen a „zsíros zsebbélelő zseton” a számlájára kerül. Tucatfilm egy jelenleg rendkívül népszerű tucatszínésszel, viszonylag jó vizualitással és középszerű tartalommal. Értékelés: 50%

Siberia Matthew Ross filmjében Keanu Reeves alakítja Lucas Hill gyémántkereskedőt, aki a feketepiacon, konkrétan Oroszországban szeretne túladni 12 darab kék gyémánton. Az ügyletbe azonban hiba csúszik, ugyanis Lucas helyi embere, Pjotr eltűnik a kövekkel. Hill Szentpétervárra utazik, ahol haladékot kér vevőjétől, a hírhedt gengszter Boris Volkov-tól (Pasha D. Licsnyikov), és Pjotr felkutatására Mirnij-be utazik, Szibériába. Itt megismerkedik a helyi kocsmáros Kátyával (Ana Ularu) és gyakorlatilag ezzel a lépéssel egy ígéretesen induló krimi válik soft-erotikus filmmé, amely olyannyira elfelejti önnön célját, hogy a szexjelenetek közé beiktatott történetszálacskák gyakorlatilag lényegtelenné is válnak. Van itt minden, ami várható, moralizálás, erkölcsi dilemmák, átverések, menekülés, némi akció és dráma, de olyannyira jellegtelenül, eltörpülve az aktusok és szexuális utalások között, hogy szinte már fel sem tűnik. Scott B. Smith író célja nem igazán érthető, hiszen ha az erotikára akart volna koncentrálni, arra nem ez lett volna a megfelelő fórum, a krimi alapokat pedig ügyesen lerakva lehetett volna ez akár egy jó kis film is, de nem lett. Sajnos nagyon nem. Reeves játéka olyannyira semmilyen, hogy hálát kell adnunk a John Wick-szériának, amelyben legalább ő sem unatkozik. A román származású Ularu gyakorlatilag egy szexuális kellék, akihez próbálnak ugyan némi motivációt csatolni, de értelmetlen és felesleges próbálkozás, hiszen csak elvonja az időt a túlzott és erőltetett erotikus tartalomtól. Értékelés: 30%

Extinction – Peter (Michael Pena) mérnök, aki egy üzemben dolgozik, boldog házasságban él nejével, Alice-szel (Lizy Kaplan) és két kislányával. A család idilljét mindössze egyetlen dolog árnyékolja be, ez pedig nem más, mint Peter visszatérő rémálmai egy invázióról, amely elpusztít mindent, őt és családját is. Az álmatlanság és a családtagok, munkatársak unszolására megpróbál kiutat keresni, és elhessegetni az álmaiból eredő rossz gondolatokat, de egy napon a legváratlanabb pillanatban valóra válik Peter rémálma, és bekövetkezik az inváziós támadás. Ez kezdetben egyszerű népirtásnak tűnik, ám a történet előrehaladtával szép lassan kiderül mindennek az oka és értelme. A kirakós darabjai a helyükre kerülnek, és világossá válik a nézők számára minden olyan kérdés, ami a film során megfogalmazódott. A Netflix által készített film, melyet Ben Young rendező készített, kellemes meglepetés. Látványában jóval elmarad a nagy blockbusterek vizuális élményeitől, de hipotézise és válaszkeresési mechanizmusa kellemesen pozitív benyomást kelt. A feltett és megválaszolt kérdések szépen egymásra építkezve, jó alakításokkal megalapozva rendeződnek egymás fölé, és egészen élvezhető egységet hoznak létre. A spoilerek elkerülése miatt nem részletezném a legfontosabb aspektusokat, azonban a film témája és alapfelvetése egészen időszerű a jelenünket, illetve közeli jövőnket figyelembe véve. Nagyobb költségvetéssel, ezáltal látványosabban és akciódúsabban nyilván sikeresebb lenne. Értékelés: 70%

TraffikDeon Taylor író-rendező krimije az emberrablások és a szexuális rabszolgatartás mélyen elrejtett bugyraiba kalauzolja a nézőket. Brea (Paula Patton) újságíró éppen komoly szakmai válságban van, és főnökével is összerúgja a port. Barátja, John (Omar Epps) éppen a kezét szeretné megkérni egy hétvégi kiruccanás alkalmával a kaliforniai hegyekben, amikor úton a nyaraló felé nézeteltérésük támad egy motoros bandával, amelynek vezetője, Red (Luke Goss) végül elsimítja a dolgokat. Az idill nem tarthat sokáig, ugyanis a párt megzavarja barátaik érkezése, valamint Brea egy mobilt talál a táskájában, amelyet sikeresen feltörve fogva tartott nők és lányok képei kerülnek elő. Ahogyan ez később kiderül, a telefon Red tulajdonát képezi, amelyet Cara (Dawn Olivieri) csúsztatott Brea táskájába a benzinkúton. Red rövidesen meg is jelenik a nyaralónál, és szeretné visszakapni tulajdonát, azonban amikor kiderül, hogy a baráti társaság már tudja, mit tartalmaz a telefon, a helyzet eszkalálódik, és elszabadulnak az indulatok. A film nem kifejezetten erős színészi teljesítményeken alapul, és nem is igazán kimagasló alkotás, ám ennek ellenére szemléletes és érzékletes betekintést nyújt az emberkereskedelem egy pici szegletébe. A téma súlyossága illetve komolysága mindennapjaink része, Amerikát tekintve pedig szinte rendszeresen és tömegesen megfigyelhető jelenség. Amennyiben Taylor célja az volt, hogy erre a jelenségre felhívja a figyelmet, és kicsit a középpontba helyezze, majd köré építve egy elfogadhatóan szórakoztató filmet forgasson, akkor a történet már elérte a célját a nézőknél. Értékelés: 50%

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *