Biztos kézzel fogják a kormányt, nem rettennek meg a nagy sebességtől és az üldöző rendőrjárőrök lehagyása és kicselezése rutinmunka számukra. Keveset beszélnek, a hallgatást jobban kedvelik és tőmondatokban kommunikálnak. Gengsztereknek sofőrködnek, mindvégig hidegvérrel merednek ki a szélvédőn és a rájuk fogott fegyverektől sem mered tágra a pupillájuk… sejtésünk szerint, mivel általában napszemüveget viselnek. A zene pedig csak dob az összképen. Tulajdonképpen a Drive is sokkal kevesebb lett volna a 80-as éveket megidéző muzsika nélkül, mert hát már akkor sem lehetett hosszabban elmondani, hogy mi is volt a történet. Edgar Wright új filmje viszont mozgalmas és klasszikus vagy ismert dallamok nélkül talán el sem készült volna.
Mindenkinek megvan a kedvenc együttese, akad egy-két kedvenc száma vagy megeshet, hogy rendszeresen dúdol valamit. Baby-nek viszont élete a zene, a zene az élete. Tulajdonképpen ha úgy vesszük, ő frontember egy csapatban. Nélküle nincs előadás! Bankrablásokban vesz részt, ő a sofőr, fontos szerepe van minden balhéban. A bűnös életű emberek jönnek és mennek környezetében, ám Baby folyamatosan ugyanazt a megbízható teljesítményt nyújtja. Kevesen tudják, de egy régi baleset következtében füle folyamatosan cseng, amit csak némi ritmussal tud elnyomni. Minden alkalomra megvan az összeállítása, minden várakozáshoz és üldözéshez megvan a kiválasztott szám.
Edgar Wright pályafutása során szintén megbízható teljesítményt nyújtott. Nem kell neki 100 milliós összeg, hogy ötletes, kreatív és egyben látványosabb filmet készítsen. Ezúttal viszont slágereket is hozott magával. Peter Quill életét is meghatározza a zene, bár elég kevés választásai lehetősége van. Baby viszont tud válogatni és azért kiderül, hogy nem minden gengszter két lábon járó botfülű agresszió.
A fiatal sofőr nincs kibékülve a „munkájával”, de nincs választása. Kötelezően törleszt és csak reméli, hogy hamarosan letudja járandóságát és foglalkozhat mással is. A jövőjét pedig egy aranyos és mosolygós Debora-val képzeli el, akivel gyorsan megtalálja a közös hangot és… zenét. Hiszen a lány is odavan a dallamokért, méghozzá nem az új slágereket keresi, hanem egykori, bakelitlemezen kiadott számokat.
Habár Wright eddigi művei inkább humorosak és parodisztikusak voltak, ezúttal ne könnyed hangvételre számítsunk. Korábban olyan musicalként jellemezte az alkotó, amelyben autós üldözések vannak. Ennek fényében kicsit talán furcsa, de talán a rendező legkomolyabb filmje, sokkal izgalmasabb és jó néhány jelenet feszültséggel teli. A direktor nem váltott át teljesen más üzemmódba, vannak vicces helyzeteket és vizuális gagek, hangulatos romantika. Jamie Foxx Dili karaktere eleve nem szeret fizetni sehol, másrészt a Jon Hamm által alakított Haverben (hozzátenném: Queen-kedvelő) is kemény alak, akit mintha csak a rendkívül szexi barátnője fog vissza.
Vannak itt csikorgó, füstölő gumik, pompás, vegyes stílusú zenék, egy laza Ansel Elgort. Ugyan feszült, de mégis sokszor megmosolyogtat és roppant hangulatos. Könnyedén el lehetne hinni, hogy a vágószobában is dallamra csattogtatták az „ollót”. Egyedül az egyik karaktert tolták túl, hiszen már-már horrorfilmes gonoszhoz hasonlít, akit hiába gyepálnak. Annyi baj legyen, hiszen így roppant stílusos és… eredeti film! 90 %
imdb: 8,5
Büdzsé: 34 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
A krokodilok szép állatok.
Szerintem is remek film volt, a története talán nem egetrengető, de a megvalósítása szuper, a képet a zenére vágták – szerintem itt akár Oscar esélyes is lehet -, és ennek még értelme is volt a történet okán. A karakterek megjegyezhető személyiségjegyekkel rendelkeztek, pedig azért volt minimum egy fél tucat fontos szereplő. Az akciók szuperek voltak, szerintem az autós üldözésből is pont annyi volt, amennyi kellett. Közben rengetegszer mosolyodtam el spontán, pedig nem akart erőltetetten vicceskedni a film, egyszerűen csak árasztotta azt a jó hangulatot, ami miatt érdemes moziba járni. Pedig azért van benne pár durva jelenet, ami meglepő is volt néhol, mert kb. 2/3-áig inkább egy kedves és pergő filmnek tűnt csak.
Részemről értem miért kap világszerte remek kritikákat és magas nézői értékeléseket a film, nem állítom, hogy hibátlan, talán egy nagyobb drámai csúcspont is hiányzik belőle, de érdemes befizetni Edgar Wright filmjére a moziba.
Picit akár a Drive vidámabb, pergőbb és nem művészfilmes kistesójának is tekinthető, amiben a vagányság és a film után “azonnal vezetni akarok egy nagyot”-érzés ismét megvan.
Végre egy igazi moziélmény. Wright jól összerakta a ritmusra pergő cselekményt, stílusos és menő az összkép. Kicsit elvéresedik a végére, de a Drive is ilyen volt, mégsem érzem, hogy annak egyszerű újrafelmelegítése lenne.
Így utólag nagyon örülök, hogy passzolta Wright a Hangyát, mert ez valami borzalmas volt.