„Na ez jó volt!” – állhattunk fel elégedetten a Bourne Ultimátum után. Méltó lezárása volt a trilógiának, élvezhető és remek trilógiát készített az Universal. Paul Greengrass és Matt Damon munkájával elégedettek lehetünk, hiszen szépen lezárták az amnéziás egykori ügynök történetét. Kiderült minden és leszámolt mindazokkal, akikkel le kellett. Bourne-re pedig joggal érte el, hogy helye legyen a 2000-es évek legjobb akcióhősei között.
A probléma valahol mégis ott kereshető, hogy a franchise túlságosan is jól teljesített ahhoz, hogy a stúdió csak úgy lemondjon róla. De mivel Greengrass nem akart részt venni még egy folytatásban és Damon nélküle nem volt hajlandó belebújni ismét a figura bőrébe, így alternatív megoldásként leforgattak egy langyos spin off filmet, ami arra jó volt, hogy Bourne neve ne merüljön feledésbe. Addig is tudták győzködni és noszogatni a rendezőt, illetve a színészt, míg végül mindketten visszatértek a fedélzetre. Greengrass prezentálta a forgatókönyvet is, szóval elviekben nagy baj nem lehetett volna.
Bourne kerülve a feltűnést illegális bunyókkal tengeti életét, láthatóan unottan. Majd felbukkan Nicky Parsons, magával hoz néhány fontos információt is és néhány nem várt CIA ügynököt. Mindez épp elég ahhoz, hogy a főhős újra bevesse magát, kiderítsen számára fontos információkat – ismételnem kell – láthatóan unottan.
Szükségünk volt egy folytatásra? Hollywood igazán megrázhatná magát, mert amit mostanság a franchise-ok terén produkál, nagyjából szenvedésre hasonlít, és alig mer újat mutatni. Naivan arra gondolnánk, hogy Greengrass és Damon majd megmutatja miképp kell elkészíteni egy újabb részt. Azonban a történetért felelős rendező önmagát ismétli. Vagyis a nagy ellenfél újra a CIA, ismét a múltja miatt kénytelen felvenni a kesztyűt, nagyjából megint bosszút akar állni.
Mindezt valamelyest megpróbálják úgy érdekessé tenni, hogy belekeverik a közösségi médiát, a Nagy Testvér mindenkit meg akar figyelni elméletet, szóba hozzák többször Snowden nevét is. Alapvetően lehet izgalmasan és felettébb érdekesen tálalni a témát, csak jobban rá kellett volna feküdni a forgatókönyvre. Ha kicsit visszatekerjük az idő kerekét, lehallgatás és megfigyelés témában A közellenség ennél kismilliószor jobban ki volt dolgozva és tálalva, de a Jason Bourne-ből kispórolták a paranoiát.
A tempóval próbálják feledtetni, hogy fél vállról vették a történet kidolgozását. Belecsöppenünk a görög válságba, amit rendkívül jól eltaláltak a morcos hangulatú tömeggel és a rohamrendőrökkel. Greengrass itt még nem felejti el, hogy miképp kell izgalmasan bemutatni egy üldözést, csakhogy a későbbiekben eléggé visszább vesz. Mármint a lendület kitart a végéig, ezzel nincs is gond. Csak éppen elfelejtette, hogy miképp is tudott abszolút remek akciójeleneteket forgatni. Most is ragaszkodik a kézikamerához, nem is távolról mutatják az ütésváltásokat, ám olykor a rángatózó képnek és a gyors vágásoknak köszönhetően teljesen élvezhetetlenné válik a jelenet.
Lehangoló látni, hogy mennyire nem tudnak mit kezdeni Bourne-nel. Damonon kívül Tommy Lee Jones is rutinból formálja meg a CIA fejest, eközben mintha arra gondolna, hogy de jó lenne hazamenni, de Vincent Cassel álmából felkelve is bármikor el tud játszani egy marcona alakot. Alicia Vikander legalább igyekszik, túl nagy bizonyítási lehetőséget ő sem kap. Eléggé fáradt akciófilm, ahol csak a lendület az igazi és csak e tényező miatt nevezhető közepesnek a film. 50 %
imdb: 7,0
rottentomatoes: 57 %
Büdzsé: 120 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 127 millió dollár
Eddigi összbevétel: 246 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Elég gyenge lett. Három olyan film után – azt a spin-off-ot nem néztem meg – elég nagy égés.
A történet: vacak. A párbeszédek kidolgozatlanok. Olyan klisés volt az egész, hogy ordít róla: PÉNZT AKARTUNK.
Matt Damon tud ennél unottabb lenni? Meg basszus, azt hiszik, hogy akárhányszor eszébe jut valami, majd mindig vissza tudják hozni? Legközelebb eszébe jut, hogy cikizték gimiben? OK, tudom nem ugyanaz a két dolog, sarkítottam rajta, de akkor is baromság.
A vágás meg a kamerarángatás teljesen túlzás volt. Követhetetlen. Jól seggeb kéne rúgni az operatőrt, meg a vágót. A rendezőt is persze.
Atyaég. Na több Bourne filmet nem nézek meg moziban. Kész, vége. És ha a következő is ilyen sz@r lesz akkor onnantól kezdve még otthon se.
Alapvetően nem bírom a kézikamerával felvett bunyókat, főleg a rángás miatt. Greengrass volt az, aki megmutatta, hogy miképp kell ezt profin csinálni, ügyesen és izgalmasan. De itt meg elfelejtette, próbáltam követni, de lefáradtam:D
Hát nem egy John Wick ha a kamera kezelésről van szó.
Több kritikát az életben nem olvasok el az ziher. Már megint majdnem elvették a kedvem egy jó filmtől.
Terljesen korrekt film , simán az idei élmyezőnyben van, max a kamerarángatás volt túl sok, de ez már megvolt az előző kettőnél is. Faszán megoldották, hogy lehessen folytatni egy új irányba akár. Tőlem jöhet. 80%
Soha nem változott meg a véleményem és a hozzáállásom egyetlen vélemény vagy kritika után. Ha meg akartam nézni egy filmet, akkor megnéztem, akárhogy pocskondiázták. 🙂
Szerintem a Bourne franchise kifulladt a 3. résszel, a spin off gyenge volt, itt meg már Bourne megint a CIA-val harcol. De nem is ez volt a bajom, hanem hogy rohadtul élvezhetetlen volt ez a kamerakezelés.
Nem pont a tiédre gondoltam, hanem úgy általában a kritikákra. Jobban tenném, ha nem is mennék többet a rottentomatoes közelébe se. Persze úgyse fogom kibírni.
A véleményemet nekem se befolyásolja, ha megnézés után olvasom a kritikát, na de azért előtte csak számít valamennyit, hogy elmenjek-e egyáltalán a moziba, főleg a határeset filmeknél. 😀
Nem ez volt a világ legeredetibb filmje ez tény. Ezért is csak 80%. De nekem kifejzetten tetszett, hogy azzal kacérkodtak, hogy megtér a tékozló fiú. A kamerángatást én már az előző filmeknél se szerettem, de úgy látszik, már hozzászoktam.
A spin-offot meg se néztem még.
AZ Ultimázumnál mondtam, hogy milyen kicseszett jól csinálja már Greengrass, végre valaki, aki képes úgy bemutatni egy akciójelenetet, hogy feszes, adrenalinpumpáló és még követhető is. És erre tessék, itt hiába próbáltam követni, nem ment.
Egyetértek az írással, ez bizony pénzvadászat lett. A görög tüntetéses szekvencia jó, és az se rossz, hogy kit vesznek elő Bourne múltjából, de a többi rosszízű rutinmunka, innováció helyett.