Kémfilm, ahol az ügynökök elegáns öltönyben járkálnak és küldetésük során ruházatuk makulátlanul tiszta marad? Talán egyesek azonnal elnyomnak egy ásítást, hiszen végső soron mi újat tudna mondani egy efféle alkotás? Talán lesz benne egy-két látványos akciójelenet és néhány vicces beszólás. Tét: a világ sorsa. Hűha Ráadásképpen képregényfilmmel van dolgunk. Máris kávéra van szükséged? Ám Jane Goldman nem vette fél vállról a forgatókönyvet és egy abszolút élvezhető, többször önironikus történetet prezentált, amelyben a régi kémfilmekről is szó esik.
Tökire (Taron Egerton) nem várna fényes jövő a londoni gettóban. Nevelőapjával nincsenek azonos hullámhosszon és a környékbeli huligánok is boldogan megagyalnák. De apja egykori ügynöktársának (Colin Firth) olyan lelkiismerete van, mint Peter Parkernek és nem hagyja magára a kölyköt. Viszont nem húzhat azonnal flancos öltönyt és nem vághatja zsebre a különféle kütyüket. Előbb bizonyítania kell a kiképzésen, ki kell érdemelnie, hogy beállhasson az Artúr király mitológiából vett neveket viselő szervezet tagjai közé. Aztán jöhet az emberiség megmentése.
Matthew Vaughn otthon van a képregényfilmek készítésében. Ráadásul valahogy el tudta érni, hogy kissé véres, erőszakos bunyókat mutasson be. A Kick-Assben rendkívül látványosan és ötletesen tárta elénk az akciókat, nem hiába vált Hit Girl sokak kedvencévé. Nem adta alább, ezúttal nagyobb költségvetéssel a háta mögött gondolhatott ki véresebb és veszett jó jeleneteket. Sajnos gyakran előfordul, hogy az ütésváltások vagy pisztolylövések kezdete előtt az operatőr keze megremeg és nem is talál magára a szereplők küzdelmének végéig. A Kingsman egyes percei biztosan helyet kapnak az év legjobb akciójelenetei között, végig követhetőek, kidolgozottak és kreatívak, nem finomkodnak.
De ugye kell egy valamirevaló főgonosz is. Manapság valahogy eltűntek az ügynökfilmekből az igazán nagyra törő sötét oldalon álló emberek. Nyilván van valami céljuk, de hiányzik az ütős tervük, amivel a világ sorsát rendeznék. Samuel L. Jackson beszédhibás, vér látványától hányingerrel küszködő bizniszman különleges ízlésű, úriembernek nem mondható alak, akinek még egy jó vacsoráról is másmilyen elképzelései vannak. Viszont rendkívül sok pénze van, amivel végre tudja hajtani őrült tervét. És ugye minden gonoszhoz dukál egy végrehajtó személy, ezt ezúttal a dögös és halálos lábakkal rendelkező Sofia Boutella látja el.
Egészen jól állunk főhős terén is. Ha Liam Neeson idősen bebizonyította, hogy mennyire otthonos mozog az akció térfelén, hát Colin Firth sem vall szégyent. Kiválóan áll rajta az öltöny és abszolút elhihető róla, hogy könnyedén leabál pár tucatnyi embert. Viszont az újoncnak számító újonc is kitett magáért, hiszen Taron Egertont eddig még nem láthattuk igazán sehol és mostanság nem jellemző, hogy egy stúdió egy ismeretlen tinire bízzon egy nagyobb költségvetésű filmet. Egerton megállja a helyét, megvan benne mindaz, ami ahhoz kell, hogy egy mondakörből vett figura nevével beálljon a remek szabóval rendelkező Kingsman-ek közé.
Csak semmi realitás vagy komorság. Éljen a vidámabb hangvétel és a véresebb kategória. Kész csoda, hogy erre egyáltalán rá mert bólintani a stúdió és milyen jól tette. És még azt is átnyomták a szigorú producerek orra alatt, hogy a kémfilmek sablonjait némiképp felrázza, megkeverje, legalábbis kifigurázza. 85 %
imdb: 8,1
rottentomatoes: 74 %
Büdzsé: 81 millió dollár
Amerikai bevétel: 126,8 millió dollár
Eddigi összbevétel. 401,8 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Nemrég pótoltam, jólesően önironikus guilty pleasure volt. Azért a keringőre robbanó fejek… 😉
Samuel L. Jackson tök vicces volt!
Beteg film….Imádom!!!:-)
Jó írás, egyetértek vele.
Egy percre sem unatkoztam,tökéletes szórakoztató filmet kaptam.Végre az akciójelenetek rendesen vannak kivitelezve,nincs az a rohadt kamerarángatás.
Többször meg fogom még nézni.
Az írás is tökéletes. 😉
A francba, mikek kellett erről a filmről írnotok, mikor már sikerült elfelejtenem. Most kénytelen leszek én is kiírni azt a traumát, amit ez a film okozott. Merthogy ez a legszarabb film volt, amit az utóbbi években moziban láttam. Ritkán szoktam megbánni, hogy kifizettem a mozijegy árát, de ennél piszkosul sajnáltam.
Értem én, hogy ez eleve egy ökörség akart lenni, hogy paródia meg szatíra, satöbbi, de ez inkább katasztrófa volt.
Komolyan fogalmam sincs, mitől tartják ezt a filmet egyesek zseniálisnak.
A film első fele még úgy nagyjából okés is volt. Felépítettek egy nagyjából logikus sztorit, a legfőbb karaktereknek is úgy-ahogy adtak mélységet. Persze eleve olyanra vették a figurát, hogy nem lehetett komolyan venni az egészet, ennek megfelelően kétdimenziós volt sok minden, de ez rendben is van egy pusztán szórakoztatást nyújtani akaró filmnél.
A film kétharmadától viszont kezdődött a lejtmenet. Addig működött a film a saját logikája alapján, onnantól viszont atomjaira esett szét minden. Az addig logikusan viselkedő karakterek, és események átmentek egy Leslie Nielsen vígáték szintű komolyságba. A logika még egy Tranformers filmhez képest is lejjebb süllyedt. Gyakorlatilag a karakterek is megszűntek létezni a filmben, csak a geg maradt, mint egy TOP SECRET típusú filmben. Amivel nincsen bajom, mert az is egy jó film a maga módján, de ez hogy egy film félúton átvált egy teljesen más típusú filmmé, ez nagyon ritkán szokott működni. Léteznek azért filmek, amik jól manővereznek a műfajok között, na ez nem az. Gyakorlatilag a végére ki lett dobva minden az ablakon, ami az elején fel lett építve. A végén alig vártam már, hogy vége legyen ennek a katyvasznak.
Nem is vesztegetek rá több szót.
Arra még azért kíváncsi lennék, hogy ha a végén mindenki felrobbant, aki viselte a kütyüt a füle mögött, akkor a penge lábú csaj miért nem robbant fel, mikor az elején direkt mutatták, hogy be van ültetve neki? És nem, egy büdös szóval nem utaltak rá, hogy kivették volna a film közben.