0

Gary Whitta az Akiráról, a Menekülés New Yorkból és a Warcraft projektekről beszél

Gary Whitta forgatókönyvíró első regényét, az Abominationt reklámozza, ennek kapcsán adott a Slashfilmnek interjút, amelyben szóba került az Akira, a Menekülés New Yorkból és a Warcraft is.

akira

Miben különbözött az Akira az alapanyagtól?

Amellett, hogy próbáltuk a keleti és nyugati kultúrát összemosni az eredeti az volt, hogy a filmet kettébontjuk. Ez még jóval azelőtt volt, hogy megszokottá vált, hogy a történetet kettéveszik, 2007-ben. Egyáltalán nem a jól ismert animációs filmet akartuk adaptálni, amely egyébként is egy kis része a teljes Akirának, hanem Otomo eredeti mangájából dolgoztunk, ami 6 résznyi grafikus novella volt.” – Hozzátette, hogy legalább két filmben szerették volna elmesélni.

menekules

Leszerződtették a Menekülés New Yorkból remake-re. Hogyan került kapcsolatba a produkcióval?

„Nem lehet arról beszélni, hogy felvettek volna, mivel senki nem fizetett érte. Viszont amikor még a Silver Pictures-nél formálódott a film alaposan utánanéztem mindennek. Úgy hallottam, hogy remake-et akarnak és én eléggé szkeptikus vagyok az efféle produkciókkal kapcsolatban. Ám nagy lehetőséget láttam benne, hogy egy olyan verziót készítsünk, amely hű marad az eredetihez és megmaradnának azok a főbb dolgok, amelyeket az emberek szerettek benne, ugyanakkor mégis újítanánk rajta. Általában nemet szoktam mondani az ilyen melókra, de a Menekülés New Yorkból nagyon közel áll hozzám. Még gyerekként láttam és úgy gondoltam, hogy van mód rá úgy megcsinálni a filmet, hogy ne bosszantsuk fel a rajongókat.
A Silver Picturesnél trilógiaként gondoltak a tervezetre és az elsőben megmutatták volna, hogy Manhattan miképp vált szuperbiztos börtönné, Plissken és The Duke is részesei a sztorinak New York bukását taglalták volna és hogy miként emeltek volna köré falat, illetve, hogy Plissken és Duke hogyan kötődött volna mindehhez. Jó móka volt megírni, de miután végeztünk vele és átnéztük, rájöttünk, hogy ez csak afféle étvágygerjesztő és mi valójában a fő fogást akartuk tálalni. Szóval elvetettük a prequel ötletét és inkább egy remake-nek nevezhető projektbe vágtunk bele. Manhattan börtönné válásából megtartottunk néhány elképzelést és egy igazán érdekes világot mutattunk be. Az eredetiben látott Isaac Hayes által játszott Duke diktátor karakteréből kissé visszavettünk és inkább egy egykor professzorként dolgozó, csendesebb, elmélkedős forradalmi libertariánus terroristává tettük. Mindig is úgy gondoltam, hogy Bryan Cranston alakíthatná.”

Jelenleg John Carpenter produceri részvételével próbálkoznak a remake-kel. Nem használják fel az Ön forgatókönyvét?

“Valószínű. Mivel még akkor dolgoztam rajta, amikor a Silver Picturesnél volt és most már más produkciós cégnél ügyködnek rajta és kizárt, hogy bármelyik ötletünket is át tudnák emelni úgy, hogy az ne ütközzön jogi problémákba.”

warcraftA World of Warcrafttal még a tervezgetés elején került kapcsolatba Whitta elmondása szerint az első kiadott játéktól kezdve nagy rajongója a Warcraftnak és kb olyan volt számára, mint egy másodállás. Mindig is úgy gondolta, hogy a Blizzard a világ megalkotásával és a történetekkel jó munkát végzet, ráadásul nagy lehetőség van egy filmben is. Mondta az ügynökének, hogy nézzen utána a jogoknak, még azelőtt, hogy a Legendaryhoz kerültek volna. Miután az Eli könyvét eladta a Warnernek, a szerencse rámosolygott, hiszen így legalább nevet is szerzett és meghallgatták gondolatait a Warcraft filmről. Írhatott két forgatókönyvvázlatot is, amely egy sztorit két külön nézőpont szerint közelített meg. Miután Sam Raimi fellépdelt a fedélzetre, a projekt más irányba terelődött.
„Fogalmam sincs, hogy mi lett azzal a verzióval, amin Sam dolgozott. De az én történetem gyakorlatilag az orkok és az emberek közötti ellentétekről szólt. Rengeteg sztori létezik a Warcraft univerzumban, de ez a konfliktus az alapja mindennek és úgy éreztem, hogy ebből kell építkeznem. Elég nehéz dolgom volt, hiszen a játékban nem jártas közönség számára is be kell mutatni egy olyan eredeti világot, amely gazdag mitológiával bír, ugyanakkor ott vannak azok is, akik minden részletre kiterjedően ismerik a Warcraftot. Végül is, én úgy gondolom, hogy sikerült egyensúlyba hoznom a dolgokat és jó munkát adtam ki kezeim közül. Jó móka volt apró „easter eggeket” elrejteni a sztoriban és akik olvasták azok közül úgy 2-3 ember ismerhetett rá.” – mondta az író.

starcraft

Állítólag a Blizzardnál dolgozik éppen valamin? Talán a Diabloról vagy a Starcraftról van szó?

Mindig is jó kapcsolatot ápoltam a Blizzarddal és a srácokkal, több lehetőség is felmerült részükről az évek alatt. Bárcsak többet is mondhatnék, de soha nem lehet tudni, hogy éppen mi az, amiről szó esik, aztán mégis le kell mondani róla. De ha szükségük lesz esetleg valakire, aki megírná az Overwatch forgatókönyvét, akkor tudják hol találnak.

*

Whitta korábban az Oliver szkriptjén is dolgozott. Amikor először megkeresték az Oliver Twist futurisztikus változatával, ahol a főhős posztapok szuperhős először nevetségesnek gondolta az ötletet. Majd kiderült, hogy nem is lenne annyira hülyeség. Ám ennek ellenére meg sem próbáltak filmet formálni belőle, inkább képregényként adják ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *