0

InterCom hírlevél

Mindjárt Hollywood

Ha az egyik legnagyobb legendával övezett hollywoodi rendező a legnagyobb sztárok közreműködésével elkészült új (egyébként: 9.) filmje saját bevallása szerint is „szerelmes levél Hollywood aranykorához”, akkor a legkevesebb, amit elvárhatunk, hogy a film premierjét egész Hollywood együtt ünnepelje.
Quentin Tarantino új, és a cannes-i bemutató óta izgatottan várt filmje, a Volt egyszer egy… Hollywood (Once Upon a Time… in Hollywood, hazai bemutató augusztus 15.) gálabemutatójának kedvéért lezárták a Hollywood Boulvard-t, és a vörös szőnyeges bemutatón nemcsak a főszereplők: Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Margot Robbie, valamint a kisebb szerepekben brillírozó legendák: Al Pacino, Bruce Dern, Kurt Russell, Michael Madsen, Luke Perry, Timothy Olyphant, Emile Hirsch, Dakota Fanning, Rumer Willis jelent meg (igen, ők mind egyetlen egy filmben parádéznak). Hanem a 900 vendég között Chris Hemsworth-től Britney Spears-ig ott volt mindenki, aki él és mozog az álomvárosban. És mert a film a hatvanas évek végének legendásan nagy korát, és e kor végét idézi, a premier közönsége kedvéért a mozi előtt felépítettek egy teljes filmstúdiót, egy rózsaszín koktélbárt (Pussycat Theatre néven)… és persze ott volt maga a rendező, aki rá egyáltalán nem jellemző módon, hagyta szóhoz jutni a sztárjait: nem ő akart mindent elmondani a cowboy-színész, a kaszkadőre (Leo és Brad) valamint a kegyetlen Manson-banda találkozásáról.
Bár a résztvevőknek mind meg kellett esküdniük, hogy nem árulják el senkinek a Volt egyszer egy… Hollywood meglepő fordulatait, annyi biztos, hogy ez nem pontosan az a film, amit májusban a cannes-i fesztiválon úgy ünnepelt a közönség. Tarantino újravágta, a film 2 perccel hosszabb lett, és új jelentek is kerültek bele.

A bűn királynői és énekesei

Valaha régen, amikor Johnny Cash, Kris Kristofferson és Willie Nelson egy bandában zenélt, Highwaymannek nevezték magukat. 2019 egyik legnagyobb popszenzációja csak kicsit változtat a régi recepten: a The Highwomen az Egyesült Államok talán négy legnépszerűbb countryzenész nőjéből áll. A supergroup szeptemberben adja ki első nagylemezét, alig néhány napja jelent meg az első számuk, a Redesigning Women, de már mindenki róluk beszél. És ők mindent el is követnek, hogy a reflektorfénybe kerüljenek, és ha már ott vannak, kiálljanak a számukra fontos ügyekért: a jó zenéért és a női egyenjogúságért.
Nem is lehet véletlen, hogy frissen bemutatott daluk egy olyan film számára készült, amelyben három nő a kezébe kaparintja a New York-i ír maffia irányítását. A Melissa McCarthy, Elisabeth Moss és Tiffany Haddish főszereplésével készült thriller, A bűn királynői (The Kitchen, hazai bemutató: augusztus 22.) egyik betétdala egy Fleetwood Mac klasszikus feldolgozása: a The Chain, amelyet női hangokkal álmodott újra az új női sztárcsapat. Nem is lehetne másképp.

Az – váratlan fordulatok

Az Az – Második fejezet (It: Chapter Two, hazai bemutató: szeptember 5.) valószínűleg az év horrorszenzációja lesz. Az első rész rémisztően nagy sikere után Andy Muschietti rendező nemcsak egy lehetőséggel, hanem egy kötelezettséggel is kénytelen szembenézni: Stephen King és a minőségi rémisztgetés híveinek felfokozott, borzongani vágyó várakozásával.
És a rendező azt ígéri, hogy a Vesztesek Klubjának tagjai felnőtt korukban is komolyan küzdelemre számíthatnak, amikor szembenéznek Pennywise-zal, a táncoló bohóccal. És ezt még azon az áron is eléri, hogy némiképp módosítania kellett hozzá az eredeti regény történetét.
– Az eredeti történet szelleméhez mindenképpen hűek maradtunk – nyilatkozta nemrég a rendező. – De az események alakulását itt-ott muszáj volt megváltoztatnunk. Így legalább azokat is meglepjük, akik ismerik a könyvet. A felnőtt vesztesek kalandjai szinte valós időben bomlanak ki, szóval tennünk kellett eléjük néhány akadályt, össze kellett találkoztatnunk néhány történetszálat, hogy egy pillanatra se csökkenjen a feszültség. Remélem, a King-rajongók megbocsájtják. Stephen King nem haragudott miatta, az biztos.

Joker Velencében!

Most már biztos: Joaquin Phoenix a bohócruhát átmenetileg szmokingra cserélheti. A Velencei Nemzetközi Filmfesztivál – a világ egyik legrangosabb és legelegánsabb filmes seregszemléje – idei szeptemberi versenyprogramjába beválogatta a Joker-t (Joker, hazai bemutató: október 3.). Todd Phillips rendező ezúttal nem a Másnaposok stílusában dolgozott: megmutatja, hogy van ennél sötétebb, hátborzongatóbb humora is. Két főszereplőjével Joaquin Phoenix-szel és Robert De Niró-val együtt képregényfilmet készített ugyan (Batman egyik örök ellensége, a bohócruhás pszichopata a hőse), de az összes eddigi univerzumon kívüli, önmagában álló, saját értelmezést. Phoenix feltörekvő stand-upost alakít benne (hasonlót ahhoz, akit De Niro játszotta A komédia királyá-ban), aki megőrül, és élvezi.
A rendező ráadásul azt állítja, hogy miközben a forgatókönyvet írta, Phoenix egy fotója lógott a számítógépe fölé tűzve: ha a színész nem vállalja a szerepet, talán el sem készül a film. De elkészült, az eddig kiszivárgott fotók és infók szerint, sötét és hátborzongató lesz – és a legnagyobb kortárs filmesek seregszemléjén, Velencében kerül a világ elé.

IC Press

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *