10

Az utazó (The Tourist)

 

Hollywoodban eleddig csak néhány produkciós cégre lehetett rásütni a koppintás gyár címkét, mostanra az Álomgyár elérte, hogy teljes egészében remake iparként emlegessük. Ötlettelenség híján jobbára minden héten előkapnak valamit, amit át lehet dolgozni és nem áll távol tőlük az sem, hogy tehetséges, ám nem amerikai rendezőkre vetik hálójukat, hogy azokat magukhoz édesgessék, kifacsarják őket, mint a citromot. Ezen kívül a marketing gépezet is hangosan dübörög, aminek eredményképpen ezúttal érdekes és kissé bosszantó dolog is megtörtént.

Az Anthony Zimmer francia krimi nem volt egy kiváló munka, sőt még csak klasszikus sem vált belőle, de jobb híján mégis úgy döntöttek, hogy kell belőle egy jenki remake. Elég nehezen lelték meg a főszereplőket és a rendezőt, de a nagy döccenők ellenére csak összehozták a produkciót, ami Florian Henckel von Donnersmarck első amerikai munkája. A díjnyertes Mások élete alkotója bizony nem szívesen fog emlékezni erre a művére évek után, sőt talán Oscarját egy időre elteszi szekrénye mélyére, ugyanis Az utazó után nem igazán kellene mutogatnia. A marketing csak félig-meddig tette meg hatását, egyelőre úgy tűnik, hogy nem lesz profitképes Az utazó, azonban egy-két díjátadóra sikerült ügyesen benyomni. Bizonyára sokáig fognak értetlenül állni azelőtt, hogy egy romantikával átitatott thriller miképp kapott helyett a Golden Globe legjobb musical-vígjáték kategória jelöltjei között. A 100 milliós büdzséből futhatta arra is, hogy megkenjék az illetékeseket.

Velencében járunk, Elise Clifton-Ward (Angelina Jolie) békésen kávézgat, minden lépését titkos ügynökök hada követi árgus szemmel, ugyanis úgy vélik, hogy csak rajta keresztül tudják elkapni a régóta körözött rafinált bűnözőt, Alexander Pearce-t. Ward levelet kap, a fődetektív pedig végre úgy érzi, hogy horogra akadhat Pearce. Ward úgy cselekszik, ahogy a kapott utasítás szól, vonatra száll és egy magány turista mellett foglal helyet. Frank Tupelo (Johnny Depp) úgy érzi a nővel helyrerázhatja padlón lévő érzelmeit, ám a romantikán túl veszély is fenyegeti.

Romantika és izgalom Velencében egy tehetséges rendező irányításával és két világsztárral a középpontban. Ebből nagy baj nem lehet, de mégsem született szórakoztató film. A rendezőn kívül a forgatókönyvírók is magukénak tudhatnak egy-egy Oscart, az úriemberek mögött azonban ostorral állhattak a stúdió megbízottai, mintegy siettetve őket, hogy már tegnap is késő lett volna leadni a szkriptet. Igazán érdekelne, hogy mikor von Donnersmarck lelépett a projekt környékéről mi késztette arra, hogy visszatérjen a fedélzetre. Arra maradt némi idő, hogy azért Velencét bemutassák, aminek a város vezetősége örülhetett a legjobban, ráadásul ha kivágnak ezt-azt a filmből nagyszerű turistafilm lehet belőle.

Depp és Jolie sem igyekezett túlzottan, utóbbi hűvös eleganciával próbálja végigjátszani a produkciót, de igazság szerint a rezzenéstelen arc néha már erőltetetten hat. Előbbi pedig inkább szakállt növesztett, így legalább sok ideje maradt elmélkedni e mögött és erőlködnie sem kellett. Bár igazat megvallva egy szürke matektanár eljátszásánál ennél több nem is kell. Kettejük között pedig csak nagy működik a kémia, ami után tényleg csak azt lehet mondani, hogy sietve kellett összecsapni a produkciót. Nem igazán világos az elején, hogy Depp karaktere mit is eszik a Jolie által játszott nőben (a kinézetén túl persze), hiszen az nem éppen túl kedvesen közelít hozzá, elég érdekes, bár a végén azért ez is tisztázódik.

Thrillerként sem igazán működik a film, mivel ahol feszültnek kellene éreznünk magunkat ott inkább fájdalmat érezhetünk, ami abból adódik, hogy majd leszakad az állkapcsunk a nagy ásítozások közepette. 20 %-nál többet nem ér a film. Ha valaki nekem a közeljövőben kiejti az utazó szót a száján, akkor továbbra is a Crystal slágere, a Két utazó fog eszembe jutni (bármennyire is gáz ez rám nézve).

imdb: 6,0
Rottentomatoes 20 %

Büdzsé: 100 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel 50 millió dollár
Eddigi összbevétel: 87 millió dollár

10 komment

  1. Mily megtisztelő az a 20%, asszem ezt sem fogom megnézni 🙂
    Amúgy látom, a trip-trap szójáték átjött a plakáton…

  2. Hűha ezt nagyon elcseszhették! De én nem is vártam tőle többet. 100 milla plusz két sztár, kár érte.

  3. “akkor továbbra is a Crysal című slágere, a Két utazó fog eszembe jutni”

    Nem vagyok a banda elhivatott rajongója, de nem azt szeretted volna írni, hogy a CrysTal Két utazó című slágere? 🙂

  4. Az az igazság, hogy nekem tetszett volna a film, ha annyi feszültség lett volna az egészben, mint az utolsó 10 percben. Az már más kérdés, hogy a film végi csattanót szerintem kb. negyed óra ki lehetett találni.
    Az “Anthony Zimmer”-t még nem láttam, de ezek után kíváncsi vagyok rá.

  5. Annyit pontosítanék, hogy nem Velencében indul a történet, hanem Franciaországban és ott kapja meg Elise az utasítást.
    A film maga szánalmas, korszakos színészek hogyan vállalhatnak el egy ilyen gagyi filmben szerepet???
    – Jolie semmitmondó és az egész film alatt végig azt az önelégült képét kell bámulni…
    – Depp az általam látott filmjei alapján itt a leggyengébb.
    – 100 millió dollár, abból azért többet is ki lehetett volna hozni
    – teljesen helyénvaló a 20 %

  6. az a 20-as kemény azért, de biztos, hogy nem én fogom megvédeni aranyhörcsög képű Johnny papáékat. klasszikusan elcseszett mozi lett ez.

  7. mindkét színészért odáig vagyok meg vissza, de ez alapján a trailer után legfeljebb csak Angelina ruháiért nézem meg a filmet…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *