37

A csodálatos Pókember 2 (The Amazing Spider-Man 2)

 csodalatospokember2

Az előző részről itt esett szó.

Addig még rendben is lenne, hogy a Sony újraindította a Pókember franchise-t, hiszen az egész úgy ahogy van (szerintem) egy totális melléfogás volt egy horrorguru rendezővel és jó néhány jobb sorsra érdemes színésszel, akiknek messzire el kellett volna kerülniük ezt a közeget. Mindazonáltal a mezei képregényrajongó pókösztöne finoman bejelezhet, hogy valami nem stimmel a stúdió környékén. Kívülről úgy tűnik, hogy magabiztos és elszánt, de ha az információhalom mögé tekintünk inkább egy izzadtságszaggal átitatott brainstorming gyűlések alatt kigondolt ötlethalmazt találunk. Meg kell hagyni, hogy a reboot egészen pofásra sikeredett, végre egy korrekt Pókember filmet kaptunk. De volt már olyan érzésed, hogy a következő rész csak afféle felvezetés, ami csak arra jó, hogy megalapozzon a később érkező kalandoknak? Márpedig a folytatás totálisan ilyen. A Sony foggal-körömmel ragaszkodik a jogokhoz, de azzal is tisztában van, hogy illene bővíteni a Hálószövő univerzumát, így kvázi az újabb rész több utalást tartalmaz és jó néhány lehetséges történetszálat mutat be.

pokember2kepek33

Peter Parker minden alkalmat megragad, hogy újra és újra felöltse a piros-kék pókkosztümöt. Hisz ugye a nagy erő nagy felelősséggel jár. Elszántsága, emberfeletti ereje, csúcsra járatott ügyessége, pókösztöne és házilag barkácsolt hálóvetője segítségével megkeseríti a bűnözők életét, boldogan segíti a rendőrség a tűzoltók munkáját. Nincs ellenfél, akit ne tudna legyőzni, a pofonok mellett vicceit is vígan osztogatja. De nem tudja elfeledni Stacy kapitánynak tett esküjét rendszeresen kínozza a tudat, hogy megszegte ígéretét.

Szuperhős mindennapi problémákkal. Minden kosztümös igazságosztónak megvannak a maga, mindennapi gondjai. Így Peter gondolatainak nagy részét sem az köti le, hogy mikor adódik újabb alkalom a galád gengszterek behálózására. Habár szeretik egymást Gwennel, kapcsolatuk mégsem felhőtlen, folyamatosan előkerül az a bizonyos fogadalom, ráadásul a lánynál is betelik a pohár, hogy barátja mindig őrlődik, inkább több száz mérfölddel odébb vállal melót. E közben Peternek szülei körül járnak gondolatai, próbál rájönni, hogy miért is passzolták le őt Ben bácsihoz és May nénihez. Mi lehetett olyan sürgős, hogy vele már nem tudtak foglalkozni? A fals információk és a régi cikkek sorai között olvasva szeretne rájönni a titok nyitjára. És ha mindez még nem lenne elég egykori jó barátja, Harry Osborn is újra feltűnik a színen, akinek a Falmászó vérére lenne szüksége örökletes betegségének leküzdéséhez. Szerelem, rejtély, nyomozás és barátság. Eléggé furcsa, hogy pont ezek a részek lettek a kidolgozottabbak, élvezhetőbbek. Andrew Garfield és Emma Stone továbbra is természetesen és humorosan hozzák kapcsolatukat némi drámával megspékelve, türelmesen lavíroznak a képregény lapjairól forgatókönyvbe átemelt szerelemi gondok, bökkenők, nagy kérdések és egyéb zűrök akadálypályáján.

pokember2kepek30

Az előző részben a Gyík okozott kellemetlen pillanatokat a derék Hálószövőnek, igazi kemény ellenfélnek bizonyult és az egyik csatájukhoz köthető Stan Lee legjobb cameoja is. A folytatásra három nagy ellenfelet ígértek, joggal feltételezhettük, hogy a lehetőségekhez (besoroláshoz) mérten acélos, ütős, látványos csatákat kapunk. Paul Giamattiból keveset kapunk (ahogy ígérték), de higgyétek el, mindenkinek jobb így. Legalább Electro és a Zöld Manó karaktere úgy-ahogy kidolgozottabb, bár erősen határeset kategóriába tartoznak, már annak is örülhetünk, hogy az alkotók szolgálnak egy „Miért?”-tel, hogy miért teszik mindezt. Gondolhatnánk, hogy az árammal ügyeskedő nemezissel, esetleg a Manóval alaposan meggyűlik hősünk baja, de összesen nem okoznak annyi nyűgöt (a végkifejletet leszámítva), mint maga a Gyík.

pokember100

Arra számítotok, hogy Parker a játékidő nagy részében Pókember göncben hálóhintázik? Nem. Aggódni sem kell, mert akad néhány látványos jelenet, humorát a karakter nem hagyta otthon, működik a pókösztön, nem kerül le folyton-folyvást a maszk, Dane DeHaan is nagyszerűen hozza (egy ideig) Osborn karakterét. De a forgatókönyv és a Marc Webb inkább a kapcsolatok bemutatását és az érzelmek boncolgatását helyezte előtérbe, ami legalább szépen működik és az utalgatásokkal könnyen izgalomban tarthatják a rajongókat a következő filmig. Hiszen jön a Baljós Hatos, a Venom spin off, majd megismerkedhetünk Mary Jane-nel és a Fekete Macskával. Tehát a főhős teljesen átlagos, földhözragadt nehézségekkel és akadályokkal néz szembe civil életében, de összességében azt kell, hogy mondjam, hogy a folytatás nem több, mint egy különösen drága felvezető epizód.

imdb: 7,6
rottentomatoes:  54 %

Büdzsé: 255 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel 91 millió dollár
Eddigi összbevétel: 368 millió dollár

 

És ha idáig eljutottál, akkor itt az 1977-es Pókember narrátoros verziója.

37 komment

  1. Ahhoz képest, hogy kényszeresen és gyorsan építik az univerzumot, szerintem helyén volt a mozi. A színészek hozták amit kell, a poénok ültek. Amit külön ki kell emelni, hogy a zenék nagyon jók voltak.

  2. Igazából nem volt rossz, de pl: egy Amerika Kapitánytól távol áll kidolgozásban. Nem igazán látom rajta, hogy elköltöttek volna rá több, mint 200 millió dollárt. Jók voltak a csata jelenetek, viszont abból sajnos nem volt túl sok. Hiányolni fogom Emma Stone-t a következő részből.

    SPOILER ON:

    Lehet hogy én néztem el, de a szinkronos előzetesben Harry-nak és az apjának van egy beszélgetése, amikor kérdezi Harry hogy mi legyen Peterrel. Ez a filmben nem hangzott el (lehet nem figyeltem), amit mondjuk nem értek. Illetve a kalapos úriember (aki még mindig nem tudtam kitalálni kicsoda) sétál a speciális eszközök termében, de ez se szerepelt a filmben.

    Rhinot teljesen felesleges volt betenni a végére, mint ahogy a stáblista utáni jelenet is végképp felesleges volt.

    SPOILER OFF:

    • Az azért nem gyönge, hogy spoiler elé írod le azt, hogy hiányolni fogod Emma Stone-t a következő filmben! Ennél kb. nincs is nagyobb spoiler az egész filmben!:D Még akkor is ha lehetett sejteni. 😀

      • De nem írja le, hogy mi történik Stone-nal? Elment Angliába? Szakított Peterrel? Vagy mégis mi történhetett?:) De ami történt vele egyáltalán nem meglepő.

        • Csak azért volt vicces, mert ezt nem raktad spoilerbe, azt meg igen, amit eleve beleraktak az előzetesbe. Aztán a kész filmbe meg nem is. :)

    • Nekem úgy rémlik, hogy már az előző rész traileréből sem maradt benne minden az filmben. Pl. a netre kikerült Flash-Peter kosaras bohóckodásából is kivágtak pár másodpercet.
      Rinó az univerzumépítéshez kellett. Baljós Hatos egyik tagja lesz, ha minden igaz. No meg ugye Pókember visszatér a színre. :)

  3. Hétvégén megnézem én is, bár egy (másik blogon) az egyik kommentelőnek hála a nagy spoilert előre tudom sajnos, na mindegy, nem a Hetedik-re vagy a Közönséges bűnözőkre megyek. Kissé félek így a filmtől, mert a régi Pókemberekben is az volt a nagy hátrány, hogy túl sokat nyáladzott Peter a szerelmével, és ez már a sokadik kritika, ami ezt kiemeli. Ráadásul az előző részben is nagyon papírvékony volt, hogy most akkor a Gyík miért is kezd el gonoszkodni (persze meg volt magyarázva), nekem itt (a trailer alapján) Electro is ilyen egysíkú “beleesett a üstbe, és gonoszan jött ki”-típusú gonosztevőnek tűnik. Ez, hogy Rhinót alig szerepeltetik, meg nekem a Pókember 3-at juttatja eszembe, ahol mennyit is szerepelt Venom? Negyed órát? Szóval hogy túlzsúfolták a gonoszokat. Ha jól tudom, legalább 4 részesre tervezik ezt a sorozatot (de gondolom, ha jól megy a szekér, még lehetnek további részek, és én még mindig nagyon bízom, hogy az Avengers 3-ban feltűnik Andrew Garfield), szóval lenne “idő” arra, hogy minden filmben egy gonosz legyen, és sorra kerüljön a Pókember összes ellenfele (nem vagyok képregényrajongó, szóval én csak azokat ismerem, akik az eddigi filmekben voltak, plusz egy-kettőt, akiket a rajongó ismerősök hiányoltak :) ). Na mindegy, majd hétvégén megírom, milyen volt.

    Tényleg, 3D-ben nézted? Mert sajnos a (kis)városomban is bevezették azt, hogy normális időpontokban csak így adják, és hogy akkor már megéri-e (szerencsére a Cinema City-féle pofátlan lehúzást a 3D-szemüveggel még nem vették át).

    • 3D-re tudtam beülni, ha tehettem volna a sima 2D-t választom. Parasztvakítás ez a dolog, kb csak pénzlehúzásra jó, meg arra, hogy minden a szemed ugorjon:D

      Spoiler:
      Nem éreztem túlzsúfoltnak, a gonoszok nem kaptak elég teret. Electro csak egy báb volt, ráadásul könnyen elintézhető volt. Zöld Manó meg kb csak azért tudta kicsit megszorongatni a főhőst, mert nem csak a csatával foglalkozott. Gyenge ellenfelek voltak. A romantika úgymond a helyén volt, mintha Webb inkább ezzel foglalkozott volna, a többire meg magasról tett volna.

      Az Avengers dolog akkor jöhet szóba, ha gyéren teljesít a film a kasszáknál. Erre talán 4-5 rész környékén kerülhet sor és amikor a Bosszúállók sokadik része már nem fog kitermelni egymilliárdot:)

  4. Na akkor én is írok, egy kimerítő kritikát a filmről. Teszem ezt úgy, hogy nekem mindig is ő volt a kedvenc hősöm.

    Kezdem azzal, hogy számomra roppant skizofrén élmény volt ez a film, ami nem feltétlenül csak negatív dolgot jelent.
    Nézzük csak: Először is számomra a régi Raimi trilógia egy nézhetetlen, minősíthetetlen förmedvény. Alapjában véve lett elrontva az egész koncepciója, konkrétan a főhős karaktere számos ponton teljesen félre lett értelmezve. Én elolvastam az ÖSSZES pókemberes történetet 1960-től 1980-ig, és persze utána is rengeteget, szinte mindent ami magyarul megjelent. (Jelzem az utóbbi években már nem követem.) Ezt csak azért írom le, hogy jelezzem ismerem a karaktert, és nem csak csípőből írom, hogy a Raimi trilógiában egyszerűen nem azt a karakter szerepel, aki a képregényekben meg lett alkotva. Túl hosszú lenne végig elemezni, de gyakorlatilag össze lett keverve az az esendő emberi hibákkal teli, de mégis bátor és önzetlen karakter, a Reeves féle Clark Kent , (csak megjátszottan) idióta, ügyefogyott lúzerével. Erre még vissza fogok utalni az új film kapcsán.
    Rövidre zárom, habár a második film sok szempontból egész jó, soha az életben nem fogom többet végignézni egyiket se rajongóként, mert egyszerűen nem éri meg a kínlódást.

    Térjünk rá akkor erre az új szériára. Ezek után nem meglepő, hogy én nagyon örültem a rebootnak, ez volt a legjobb döntés eddig a Sony részéről. Az új Parker ezerszer szimpatikusabb, és bár ez sem 100%-ig ugyanaz a karakter, de nagyságrendekkel közelebb áll az eredetihez, még a reboot miatti erőltetett változtatások ellenére is.
    Az első film is kettős jellegű volt. Messze jobb volt sok szempontból a régieknél, már ami a karakterépítést és a hitelességet illeti, de maga a sztori sajnos csak közepes volt, egy nem rajongónak max egyszer használatos élményt jelentett.
    Ideje lassan magáról az új filmről is beszélni, és hogy miért is skizofrén.
    Kapásból vegyük a forgatókönyvíró párost. NEM érdemli meg ez a kettő, hogy leírjam a nevüket, őket tekintem a jelenlegi Hollywood legnagyobb kóklerének, akik neve a filmes oldalak hozzászólásaiban a vicc kategóriát jelentik sok helyütt. Ők gyalázták meg az eredeti Transformers koncepciót, és az új Star Trek kiherélésért is ők a felelősek. Tudom, hogy sokaknak tetszenek ezek a filmek. Mindenkinek meg van és lehet a saját véleménye. De nem hiszem, hogy van olyan ember ezen a bolygón, aki ha szereti is a fentebbi szériákat, azt a forgatókönyvük miatt teszi. Lehet szeretni a látvány, a trükkök, az akciók, a színészek, a rendezés, vagy bármi miatt, de a történetei mindnek kritikán aluli katyvasz, tele ordító logikai hibákkal, továbbá felszínesek és laposak. Ha valaki a többire fókuszál, és amúgy nem kötődött a régi verziókhoz, puszta szórakozásként élvezheti ezeket, de még ők se vetemednének arra, hogy klasszikusnak állítsák be ezeket a filmeket.
    Nos tehát ez a két kókler követte el a folytatás forgatókönyvét ( ez első részét más írta.) Ezek után nem meglepő, hogy a folytatás ennyi kritikát kap, a két jómadár hozta a formáját, hibák tömkelegétől nyüzsög a film. DE. Most kezdődik a skizofrénia: Annyira minősíthetetlen dolgok történtek az eddigi Pókember filmeknél, hogy egész elképesztő módon, vannak olyan elemek, amiben ez lett az eddigi legjobb pókember film!!! Mikre gondolok?
    A régi trilógia számomra még a karakter elcseszésénél is súlyosabb eleme, azok a nézhetetlenül giccses és/vagy gagyi jelenetek tömkelege, amit egyszerűen nem lehet nyugodtan végig nézni se! (Keressetek rá a youtube-on a cool Peter Parkert jelenetre, ha kell egy kis emlékeztető.) Sok jelzőt el tudnék pazarolni arra, mennyire minősíthetetlenek ezek. (Már úgy tíz éves kor felett.) Egy ilyen giccses jelenet még az új szériába is jutott, az a bizonyos darus jelenet. Na ehhez képest ez volt az első olyan Pókember film, amiben nem volt egy ilyen ultragáz jelenet sem. A film végi jelenet a maszkos gyerekkel ehhez közelít, de legalábbis számomra ez még belefért. Ahogy lereagálta a főhős, az pont így zajlott a képregényekben is, mikor találkozott különféle idióta karakterekkel. A gáz jelenetek hiánya már egy plusz pont.
    Lehet mondani, hogy túl sok idő ment a szerelmi szálra, na de azért a film végét tekintve azért fontos volt a két főhős kapcsolata. Ráadásul akármelyik ilyen jelenet sokkal fogyaszthatóbb volt a régi trilógia lúzer epekedéséhez képest. (A képregényekben Parker SOHA NEM EPEKEDETT REMÉNYTELENÜL SENKI UTÁN! SOHA! Egyszerűen nem ilyen a karaktere. de ez hosszú.) Ezek a részek tehát szerintem tűrhetően voltak tálalva ( a régi szériához képest mindenképp, nem volt pl. esküvői ruhában rohangáló Mary Jane és hasonlók), legfeljebb a mennyiségül volt sok, mondjuk az akciókhoz képest. A Twilighthoz hasonlítani pl. azért erős túlzás.
    Sok kritika érte jogosan a gonoszokat. Electro karaktere ki lett herélve az eredetihez képest, és még két dimenziósnak is alig nevezhető. DE! Ismételten csak DE! Nem láttam még sehol, hogy valaki ezt észrevette volna, de a Foxx által játszott karakter origója, PONTOSAN UGYANAZ VOLT, MINT AMIT PARKERBŐL CSINÁLT A RAIMI-MAGIURE KETTŐS!!!! Teljesen ugyanaz a balfasz tehetetlen, ignorált lúzer volt, és valami élvezet volt látni, mennyire más ez a mostani Parker ehhez képest!! Nagyon elnagyolt volt ez a karakter, gyengén tálalva, de már emiatt a kontraszt miatt, én nem tudok haragudni rá. Ez megint egy piros pont, de persze cak ezen a szemüvegen át.
    Harry és a Manó karaktere is ad hoc módon lett kezelve, ez nem is vitás, a végén csak oda lett hajítva, amiatt a vége drámai jelenet se lett annyira erős, mint lehetett volna. Itt (is) azért kijön az, hogy mégis csak barmok írték a forgatókönyvet.
    Ami miatt még sok kritika éri a filmet, az az akciók hiánya, illetve csekély volta. Meg tudom érteni a kritikát, de a kettős mérce is jelen van ám ezerrel. Ezúton szeretném jelezni, hogy ajnározott TDKR-ben Batman a játékidőhöz képest még ennyit se szerepelt a filmben!!! Ami azt illeti abban a filmben még Wayne is kevesebbet szerepelt Parkerhez képest. Az egy más kérdés. hogy annak a filmnek azért nagyságrendekkel profibb forgatókönyvírói voltak, mint ennek. De önmagában ezt kritizálni azért kevés. Parker karaktere mégiscsak élőbb és hitelesebb, mint a mindent tudó Wayne. Persze kinek a pap kinek a papné, de Parker mindenképpen megérdemli a játékidőt. Szemben mondjuk egy Steve Rogershez képest, akinek kb. nincs is karaktere azon kívül, hogy le lett fagyasztva.
    Lehetne még sok mindenről írni, de már így is bő lére eresztettem.
    Összefoglalva: közel sem tökéletes a film, SŐT! Hülyékre bízták a forgatókönyvet, így eleve reménytelen volt, hogy kivételes film szülessen, de a minimum szintet azért meglepő módon hozták, és kifejetetten gázos dolog ebben a filmben VÉGRE nem volt. Az persze szégyen, hogy az ötödik filmre jutott el a széria idáig, és az is, hogy sajnos ez még mindig nem jelenti azt, hogy a film meg tudta volna közelíteni azt a potenciált, amit ki lehetne hozni a karakterből. Erre azt hiszem várni kell addig, amíg a Marvel valahogy vissza nem szerzi a jogokat. Sajnos egyelőre marad az, hogy ugyanez a banda írja a következő részt is. A film tehát maximum átlagosnak nevezhető, egy nem rajongó számára, de én részemről meg fogom nézni másodjára is legalább, mert már az is élmény számomra, hogy nincs benne olyan rész, ahol legszívesebben elsüllyednék, és/vagy rángatóznék az idegtől!:D
    Ja és csajt lehet rá vinni, őket boztos leköti a szerelmes rész. 😀

    • Jól összeszedted, jót nevettem a sok oltáson, amik egyébként teljesen jogosak. 😀 Bárcsak ez a két kókler lenne csak Hollywoodban, de az a baj hogy majdnem mindenki az már ott lassan.
      Egyébként szerintem ebben az új Pókember filmekben se jó Parker karaktere. A képregényekben, amiket láttam (Csodálatos Pókember, még anno) inkább amolyan Clark Kent szerű újságíróhoz hasonló karakter volt mindig, csak ő fotózott többnyire, és nem volt olyan béna se. De a filmben egy iskolatáskás 40 kilós hülyegyerek csak. A képregényben külalakra inkább Ryan Reynoldsra hasonlít, nem Garfield, vagy Maguire szerű fazon. A filmben meg a gagyi óvodás poénkodásai nagyon gázak szerintem. Képregényben inkább vagányságból szólogat be az ellenfeleinek, nem ilyen dedó szinten. Legalábbis nekem így tűnt.
      Szerintem is akkor lesz csak értelme a Pókembernek, ha a jogok visszakerülnek oda ahová valók.

      • Nem tökéletes ez a Parker se. De az se mindegy melyik Kenthez hasonlítjuk. A képregényessel nem volt gáz, de Reeves filmes karakter volt totál balfasz, de az is direkt csak álca ugye.
        A Pókember féle poénkodás meg az egyik védjegye a karakternek, ezzel kergeti őrületbe az ellenfeleit direkt. Csak a képregényeben sokszor tényleg jó poénokat lök, ezektől a hollywoodiaktól meg csak ilyen szintűek tellenek. De már ez is jobb, mint a régi trilógiában, mert azokból kb. összesen egy poén rémlik. Raimi azt hitte, az a vicces, ha komplett hülyét csinál a karakterből, és nem vele, hanem rajta kell röhögni. Pl. mikor az egyetemen mindenki kiverte Parker kezéből a könyveket, és még meg is taposták. Ez egy az egyben ugyanaz, mint ennek a filmnek az elején, mikor Foxx kezéből kiverik a tervrajzokat. Kurva vicces, de tényleg. Nekem is csak azért tetszett, mert érzékeltem némi iróniát, bár nem hiszem, hogy ez szándékos fricska lett volna a régi trilógia felé.
        Amit hiányolok különben koimbrával egyetemben, az a pókösztön, nem értem, azt miért nem rakták bele egyik filmbe se. Ehhez már tényleg a Marvel kéne asszem.

        • A poénkodás az előző filmben megvolt és a mostaniban is. Electroval is megpróbált viccelődni.
          A pókösztönt nagyon hiányoltam a Raimi trilógiából, hol volt, hol nem volt, mint a népmesében:) Emlékszem, hogy amikor kijött a második rész előzetese és Parker meg Jane ül egy kávézóban, a lány rá akarja venni a srácot, hogy csókolja meg, szem behuny, majd hirtelen rázendít a pókösztön. Repül feléjük egy kocsi, Parker minden teketória nélkül előrelendül és leviszi a földre a lányt. Akkor azt hittem, hogy remek film lesz.
          A rebootban jobban látszik, sőt, még néha mi is hallhattuk, hogy bejelzett. Nagyon tetszett a megoldás. És a folytatásban szintén ott van, igaz ezúttal nem emelték ki, de látszott, hogy nem össze vissza ugrál, hanem van rendszer abban, amit csinál.
          Megemlíteném, hogy engem őrültbe kergettek azzal, hogy mindig levette a maszkját. Teszem azt a metrós jelenetnél, amikor lekapta az álarcot és úgy állította meg a szerelvényt. Ja, hogy csak 3 tucatnyian látták az arcát? Sebaj. Meg amikor Osbornt üldözte kosztüm nélkül, kész röhej volt. A rebootban is néha lekerült az álarc, de annyira nem volt idegesítő, itt pedig nem mutogatta senkinek magát. Haladás.

          • Haladás van, csak kicsit olyan ez, mint mikor egy szellemileg visszamaradott gyerek végre megtanul írni olvasni 10 évesen. 😀
            Ebbe a pókösztön dologba én a annyira nem vagyok biztos azért. Inkább csak odaképzeled szerintem, mert oda szeretnéd látni. Majd ha emlegetni kezdik, akkor hiszem el, hogy belerakták. Pedig hasznos kellék, pl, azt használja nyomkövetésre is.
            A maszk levétel is tényleg de rohadt gáz volt. Most mondjuk pont a Stan Lee-s jelenet lett “érdekes”. De ennyi még belefér.:)

  5. ….”miért is passzolták le őt nagyszüleihez”…te láttad a filmet? ill. olvastál valaha pókembert? sajnos kicsit hülye vagyok, azért kérdezem

  6. Most direkt utána néztem a spoiler egészen pontosan The Amazing Spider-Man #121., 1973 június óta nem spoiler…

    Kábé, mintha a Birodalomból Luke apjáról spoilerezne bárki is… Sőt még olyanabb, hiszen az 1980as…

    • Nono. Megkockáztatom, hogy a jelenlegi mozinézők nem több, maximum 1%-a olvasta az ominózus képregényt. Meg úgy kb. 5-10% lehet, akik egyáltalán elolvastak 2-3 számnál többet. És valószínűleg még ezek is túlzóak. A mozinézők többsége simán leszarják a képregényeket, ez van. Pl. a barátnőmnek se volt fogalma se róla, hogy mi történt ezzel a karakterrel. A szubkultúra ismeri, a többi nem, pláne nem nálunk. Szóval rossz a példa, mert Star Warst kissé többen megnézték. De megjegyzem pont múltkor láttam egy poén videót, amiben levetítették valakinek a biridalmat, aki még nem látta, és mutatták az arcát, mikor ledöbben annél a bizonyos jelentnél. 😀

      • Nagyon brutális példa lesz, semmi párhuzam, csak érzékeltetni szeretném.

        A Rómeó és Júliát nem olvasta sajnos csak az emberiség kisebbik része mégis mindenki tudja, hogy mi a sztori vége.

        Azt, hogy mi a szubkultúra meg igencsak relatív, mondjuk pont pókember esetében nem az, hiszen a raimi féle blockbuster több, mint 10 éves. Nem nagyon lehet olyan embert találni a földön aki ne ismerné pókembert.

        Ebben az esetben, nem egy x+1edik x-men ellenségről, vagy egy szám erejéig BosszúAngyalról van szó, hanem egy több, mint 50 éves, és vagy 30 éve a popkultúra egyik legerősebb képregényes tagjának egy 40 éves történetéről. Ebben az esetben áll a Birodalmas párhuzam.

        Csak jelzem, hogy a mai magyar mozinézők (20-50 évesekig) is találkoztak már Pókemberrel, mert itthon is több, mint 20 éve jelenik meg, vagyis vagy maguknak, vagy a gyereknek vettek már képregényt, figurát, játékot (konzolra vagy akármire) róla.

        Hogy egy képregényes példával éljek, az se spoiler, hogy batman szüleit megölték gyerekkorában, vagy superman egy ufó.

        • Csak nem bírom ki, hogy ne írjak vissza.:D
          Rómeó és Júlia azért tényleg nem ide illik, mert az kötelező olvasmány, azt jó hogy ismeri mindenki. De mikor feladja a tanár, ő se azzal kezdi, hogy lelövi sztori végét nekik. :)
          A Batman-Supermen példa is sántít némileg, mert azok az infók, amiket írtál, azok az eredettörténetük része. Irtózatosan sokszor előkerülnek. Ezek inkább Ben bácsi halálához passzolnak, nem Gwenéhez.
          De legyen, sokan ismerik a történetét, bár azok pont nem, akik az eredeti trilógián szocializálódtak. A mozinézők legalább fele biztos vagyok benne, hogy nem ismeri. Meglepően kevés embert érdekel ám ez, a legtöbben csak szórakozni akar két órát, semmi háttértudásuk sincsen. Képzeld még ha egy újságban írnak is valami infót erről, csak átlapozzák. Mint ahogy te is azt, pl. hogy most ki nyerte meg a sznúker világbajnokságot éppen. De azért, ha már megnéznek egy filmet, nem akarják tudni a végét.
          Egyébként megjegezném, a spoiler itt most nem is az volt elsősorban, hogy mi Gwen sorsa, mert azt itt elég sokan tudhatják. (Bár épp jelezte valaki fentebb, hogy szépen lelőtték neki a poént egy másik oldalon). Az hogy Stone nem lesz benne a következő részben, az pont azoknak spolier, akik ismerik a sztorit, mert az oké, hogy sejtik, hogy ez meg fog történni, na de azt nem tudták, hogy MOST ebben a filmben. 😉

          • miért kellene kibírni, hogy ne írj vissza??

            se te se én nem spoilereztünk, csak beszélgetünk, és szerintem kultúráltan, akkor meg miért ne írnál vissza? 😉

            Minden példa sántít akármilyen összevetésben ezt én is tudom, de az érvek alátámasztására azért jók. 😉

            Ahogy a te sznuker példád is sántit, hiszen azért egy blockbuster, sőt annak reboot, tehát második generációja sokkal jobban promótált mint akármelyik sznukerbajnoksoág. 😉

            Azért is írtam, hogy nem a képregényes szubkultúra egy nagyon pici részéről van szó (sokadik x ellenség, vagy 1x volt Angyal), hanem a a világ legismertebb és legkedveltebb képregényhős mondjuk második, de minimum top 5ös meghatározó történetéről.

            Bármennyire is blaszfémiának tűnik, de Pókember semmivel se kevésbé ismert, mint a Star Wars vagy akár a Rómeó és Júlia.

          • Simán el tudom képzelni, hogy Stone benne lesz. Parker megint odaképzeli Stacy kapitányt, mellette meg Gwen fog álldogálni szomorúan. Hóó, pláne, ha feltűnik Mary Jane:)

  7. Nem hagyott túl jó szájízt maga után a film bennem.
    Azt azért lássuk be, hogy nagyon átgondolatlanul lett megírva a film. Ez tény. Ez a fő probléma, és egyébként a legtöbb képregényfilm is ezért vérzik el. Vagy pedig lehet, hogy pont, hogy átgondolt, mert azt nem hiszem el, hogy a fejesek, a producer vagy a rendező a forgatókönyv olvasásakor nem vette észre a történet logikátlanságait. Lehet azt mondani, hogy persze egy sztori megírásánál vagy film leforgatásánál sok mindent kell figyelembe venni, és mivel a történetírók –készítők is emberek becsúszhatnak olyan hibák a filmbe, amiket majd később a nézők vesznek észre és tárgyalnak ki a neten. Ennél a filmnél viszont én nem ezt érzem, nem lehet benne érezni azt, hogy szívüket-lelküket beletették az írók. Ennél a filmnél azt lehet érezni, hogy az említett emberek elolvasták a kész anyagot, legyintettek egyet és úgy hagyták, mondván majd a látvány, a reklám és a marketing. Én nem tudok engedékeny lenni egy olyan filmmel. ami 0 közeli mögöttes tartalmat próbál becsomagolva átadni. Nem a színészi játékokról, effektekről, hangulatról, szigorúan csak a forgatókönyvről és a mentalitásról beszélek. Ennek fényében nem fogom sajnálni a stúdiót – látva a bevételi adatokat – ha a csomagolópapírra elköltött irdatlan összeg nem térül meg.
    A kedvenc jelenetem – ami szerintem az általam leírtakat a legjobban tükrözi és reprezentálja – Gwen pendrive-ról nézett életről, halálról és elmúlásról szóló ballagási búcsúbeszéde, amit egy tökéletesen az arcunkba helyezett Sony laptopról nézünk végig. Szerintem ez az egy jelenet dióhéjban össze is foglal mindent, amit erről a filmről érdemes tudnunk.

    Elkezdtem összeírni a hibákat, logikátlan dolgokat, de olyan sok van, hogy inkább azt mondtam nem éri meg az időt. Viccet félre téve. A Rotten Tomatoes értékelése korrekt, olyan 45-50% közé tenném a filmet.

  8. Grunddog: Nem igazán idegesít trollkodásod, elszórakoztat, hogy hülyét is csinálsz magadból. Nem idegesítesz, de most már unlak:) Hozzászólásaidat hamarosan törlöm innen és légy oly kedves ne gyere vissza többet.

  9. Egyelőre az előző részt néztem újra, és meglepően koherensnek tűnt Raimi bohóckodása után. Webb foglalkozik a karakterekkel, értelmes dialógokat ír, de a film a végére teljesen elbutul. Ahogy olvasom itt a véleményeket, ugyanez van négyzetre emelve a folytatásban.

  10. Megmondom őszintén, nekem jobban tetszett mint az előző rész.

    Érdekes amúgy, hogy nikodemus azt írja, hogy Webb jobban foglalkozik a karakterekkel mert én pont az éreztem, hogy noha Parker karaktere itt jobb, viszont a Raimi filmekben (az első kettőben legalábbis) a negatív karakterek jobban ki voltak dolgozva mint itt.

    ” Illetve a kalapos úriember (aki még mindig nem tudtam kitalálni kicsoda) sétál a speciális eszközök termében, de ez se szerepelt a filmben.”

    Nekem úgy rémlik, hogy az a film végén benne volt. (Vagy itt Angliában más verziót vetítettek? :) Azt nem hiszem…)

    Amúgy 2D-ben néztem én is. Gondolkodtam, hogy elmgyek, megnézem 3D-ben is (mint az Amerika Kapitány 2-t) de aztán végül nem tettem.

  11. bocs a káromkodásért mindenkitől. kivéve tőled

    Úgy látom, hogy egy össze-vissza beszélő kretén vagy és nem lehetsz túl értelmes sem. Sicc – Koimbra

  12. Na, végre sikerült megnéznem.
    Egyetértek azzal, hogy túl sok benne a Gwennel való drámázás, az van túlsúlyban az akciókhoz képest, ez kicsit zavart. Meg nem igazán értettem milyen kutatásokat végzett Peter apja a pók- ember génállomány keresztezésén kívül, hogy miért kellett meghalnia a nejével együtt(vajon emiatt a pókos kutatás miatt?) De az akciójelenetek jók, és a humorok is, emellett Andrew Garfield kiváló Pókember. A szinészekkel részemről nem volt probléma. Mindhárom szupergonosz remekül meg van csinálva, de Elektró teremtésénél furcsának tartottam, hogy Elektróvá vált csak azért mert megrázta őt pár elektromos angolna. Mindent összevetve kijelenthetem hogy jó film, nem jobb az első résznél, de nem is rosszabb. Egyenlők.

    Sajnáltam hogy Zöld manó olyan keveset szerepelt (úgy értem Zöld Manó, nem Harry Osborn). Félreértés ne essék, gyűlölöm a tényt hogy Zöld Manót megismételték, de ha már megtették hamarabb is “elkészülhetett volna” a filmben, nem csak a film vége felé, és többször is összecsaphatott volna Pókemberrel.

    Vajon ki lehet az a titokzatos kalapos figura, aki a film végén elkezdte összegyűjteni a Baljós Hatost?

    És vajon az a Felicia nevű lány, aki Harryvel haverkodott, véletlenül nem Felicia Hardy, akiből majd Fekete Macska lesz?

  13. Tegnap megnéztem én is a filmet. Nekem tetszett, kb. egy szinten van az előző résszel. Azt hittem, sokkal több és unalmasabb nyáladzás lesz Gwennel, de szerintem belefért, amennyi volt. A May nénis beszélgetések viszont elég erőltetettek voltak, konkrétan a ballagásos beszédnél én éreztem magam kínosan.

    Az akciók nagyon rendben voltak, és az elején az a pár perc hálóhintázás még a gagyi 3D-ben is szuper volt, utoljára akkor éreztem hasonlóan magam, amikor egy vitorlázórepülővel repültem, és 750 méterről “zuhantunk” egyet :).

    Ami nem tetszett, az a gonosztevő(k). Ahogy jósoltam, Electro egy teljesen egysíkú “jó fej volt, beleesett az üstbe, gonosz lett, mert félreértett valamit”-típusú villain volt. Ráadásul Django helyett választhattak volna lúzerebb kinézetű négert, akinek nem áll olyan erőltetetten a fogai közötti rés meg a hínárhaj. A Zöld Manóban tetszett, hogy itt nem valami hülye műanyag maskarát hord, hanem tényleg ő változott el (azért a kisgyerekek a moziban paráztak az átalakulásánál :) ). De ez a gyerek a sznob leereszkedő gazdagnyikhaj hanghordozásával meg DiCaprio Gilbert Grape-es kinézetével nem tudott meggyőzni. A barátságuk Peterrel is kb. 2 percben el volt intézve, ez az előző trilógiában jobban meg volt csinálva azért. Rhino – hagyjuk már, vicc volt.

    SPOILER! SPOILER! SPOILER!
    Az Oscorp-fegyverek között láttátok Doc Ock csápjait? :) Kb. egy fél másodpercre látszottak :).

    Mindezek ellenére jó volt a film, szombat délutánra mindenképp, ezt vártam. Emma Stone szinkronja viszont megint nem tetszett, bár ezen már kár rágódni. Szerintem 10/7-es volt a film, és várom a 3-at.

    • Akartam írni egy egy “utalások” posztot a Pókemberről, de idő hiányában elmaradt. Ott volt egyébként a Keselyű szárnya is, meg volt Möbius részleg (a vámpír ugye). Osborn titkárnője Felicia, akiből a Fekete Macska lesz. Stbstb

      • Sajnos ennyire nem vagyok képregényrajongó :). Na igen, sejtettem, hogy annak a csajnak lesz valami jelentősége, mert túl sok kameraidőt kapott, pedig amúgy nem nagyon volt szerepe. Az ilyeneknél (valakin elidőz a kamera, pedig nem fontos szereplő; nincs szerepe, de azért jelentőségteljesen elmondják a nevét; jelentéktelen szereplő, de tesz valami utalást) mindig érdemes utánanézni :). Szép volt az a csaj amúgy.

  14. Végül én is pótoltam. Jól leírjátok a lényeget: amiben Webb erős, abban jó a film (Peter és Gwen), az ellenfelek felvezetése és kibontása viszont csapnivaló lett. Össze-vissza kapkod a forgatókönyv tele feleslegekkel, nincs íve, kifutása semminek sem, az meg elég nagy szégyen, hogy a Harry Osborn-szálat Raimi normálisabban kidolgozta.
    Tényleg olyan, mint egy grandiózus trailer a következő részhez.

  15. Grunddog: én most átjavítom, aztán szépen lehiggadsz, és tartod magad ahhoz, amit ígértél.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *