0

UIP hírek

Folytatódik a Carey Mulligan dráma

Mint arról korábban hírt adtunk, nagyon fölzaklatta Carey Mulligant (Egy lányról – Oscar-jelölés), hogy a Variety című filmes szaklap kritikusa negatívan írt róla. Dennis Harvey-nak általában tetszett az Ígéretes fiatal nő című bosszúdráma, de szerinte Mulligan nem volt elég erőteljes és szexuálisan kihívó a főszerepben. A színésznő a The New Timesnak panaszolta el, mennyire sértőnek találja ezt az értékelést. A Variety legott bocsánatot is kért az inszinuáciért. Nem sokkal ezután jött a váratlan fordulat! Az amerikai Filmkritikusok Országos Szövetsége megvédte Harvey-t, és azt követelte, a Variety vonja vissza a bocsánatkérést.
Korábban nem fordulhatott volna elő, hogy egy filmkritika ekkora hullámokat verjen, de az Ígéretes fiatal nő olyan fájó témát boncolgat, hogy most hegyek mozdultak meg. Ez a téma a nők alávetett helyzete a mai társadalomban. A #metoo mozgalom élesen vetette fel ezt a kérdést, és az Ígéretes fiatal nő a maga módján továbbviszi ezt a vonalat sok fekete humorral megfűszerezve. A filmet már jelölték egy szekérderéknyi díjra: négy Arany Glóbuszra (legjobb dráma, legjobb színésznő, legjobb rendező, legjobb forgatókönyv), valamint a kritikusok és a független szcéna különféle kitüntetéseire, és szinte biztosra vehető, hogy az Oscar-jelölés is meglesz. Az a tény, hogy az egyik legjelentősebb szaklap bocsánatot kér egy kritika miatt, heves vitát indított el arról, meddig terjed az ítészek szabadsága. Ráadásul a veterán kritikus Harvey is megsértődött amiatt, hogy Mulligan nőgyűlölőnek tartja, pedig ő csak a véleményét írta le, ahogyan eddig is. (Igaz, Harvey még a brit színésznő nem egészen tökéletes amerikai kiejtésébe is belekötött.) A kritikus a brit The Guardiennek nyilatkozva bizarrnak tartja, ahogyan Mulligan a dolgozatát interpretálja.
Amíg a felek a sajtóban üzengettek egymásnak, az amerikai kritikusok megfogalmazták egyöntetű álláspontjukat: ha a Variety szerkesztői úgy találták volna, hogy Harvey kijelentései sértők, együttműködhettek volna vele, hogy szalonképesebbé tegyék a szöveget. Ha nem tették, akkor sem kellett volna azonnal megfutamodni, hanem válaszolhattak volna Mulligan észrevételeire, elismerve, hogy hibáztak. Ezért kell visszavonni a bocsánatkérést.

(Promising Young Woman – hazai bemutató: hamarosan!)

Lélektani horroral támad a britek fenegyereke

Emlékszünk még a Haláli hullák hajnala című filmre? Edgar Wright remeke addig sosem látott műfajt teremtett: romzomkom volt, vagyis romantikus zombikomédia. Mint mondják, valahányszor újranézzük ezt a filmet, újabb és rejtett poénokat fedezhetünk fel benne. Könnyen meglehet, a forgatókönyvíró-rendező új műve, a Utolsó éjszaka a Sohóban hasonló alkotás. Wright azt mondja, szabályos lélektani horrorról van szó, amelyben egyre nő a feszültség, de ezt nem kell neki elhinni, van a filmben bőven csavar.
A történet ezúttal személyes indíttatású. A rendező vidékről verekedte föl magát Londonba, csakúgy, mint a hősnő, Eloise (Thomasin McKenzie), aki azért megy a fővárosba, hogy divattervező legyen. A lány karrierépítés közben olyan helyzetbe kerül, hogy elveszítheti a józan eszét, rosszabb esetben az életét is. A történetben ugyanis fontos szerepet kap az időutazás: Eloise odavan a hatvanas évek stílusáért, és kiderül, hogy kommunikálni tud a múlttal. „A hatvanas évek úgy maradt meg rózsaszín árnyalattal átitatott emlékezetünkben, hogy miniszoknyás csajok flangálnak a Carnaby Streeten – mondja Wright. – Ez pompás, de ők csak a népesség felső két százalékát alkották. A kérdés az, mi történt a fennmaradó 98 százalékkal.” A film másik főszereplője Anya Taylor-Joy, az Emma sztárja, aki idén valószínűleg A vezércsel című tévésorozatért fog Arany Glóbuszt kapni.
A film további érdekessége, hogy Wright körbevezeti a nézőt az egykori éjszakai Sohóban, amely a társasági és kulturális élet, egyáltalán az élet központja volt Londonban. Persze Wright fantáziáját nem elsősorban a jelenség kulturális vetülete mozgatja meg: „Érdekelnek azok a dolgok, amelyek megmutatják a város sötétebb oldalát.”

(Last Night in Soho – hazai bemutató: 2021. október 21.)

Nem ártott a világjárvány a Mission: Impossible 7-nek

A brit bulvárlapok azt rebesgették, hogy a pandémia miatt bajba került a Mission: Impossible 7. forgatása. Megszokhattuk, hogy a széria története a földkerekség legkülönbözőbb pontjain játszódik, most pedig nem lehet csak úgy keresztül-kasul utazgatni a glóbuszon. Christopher McQuarrie rendező azonban a Twitteren cáfolta a pletykákat: hírül adta, hogy a közép-keleti forgatás a minap befejeződött, és a stáb visszatért Londonba, hogy néhány kisebb jelenetet még fölvegyenek finomhangolás céljából. ezek után pedig már meg is van film, csak össze kell vágni a felvett jeleneteket. A franchise készítői közben letettek arról, hogy rögtön elkezdődjön a Mission: Impossible 8. forgatása, mert a főszereplő Tom Cruise egész nyáron régóta várt új filmjét, a Top Gun: Mavericket fogja népszerűsíteni, így nem lesz egy szabad perce nem lesz – adja hírül a Deadline.
Egész Hollywood azt reméli, hogy a két filmet már zsúfolásig megtelt multiplexekben fogják vetíteni, mert a járvány után minden visszatér a rendes kerékvágásba.

(Top Gun: Maverick – hazai bemutató: 2021. július 8.)
(Mission: Impossible 7. – hazai bemutató: 2021. november 18.)

UIP Dunafilm

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *