0

UIP hírlevél

Bevált A Grincs gonoszkodó reklámkampánya, 66 millió dollárt hozott a film

Törték a fejüket A Grincs marketingesei, lett egy ötletük, bejött, és most elégedettek lehetnek. Az lehetett a fő kérdés, hogyan lehet népszerűsíteni egy olyan animációs filmet, amelynek történetét mindenki kívülről ismeri Amerikában. Dr. Zeuss klasszikus meséje – A Grincs, aki ellopta a karácsonyt – minden háztartásban megvan, az 1966-os klasszikus rajzfilmet, mint nálunk a Reszkessetek, betörőket, minden karácsonykor leadják a tévéállomások, a Jim Carrey-vel készített 2000-es élőszereplős változat pedig úgyszintén nagyon népszerű. Az Illumination stúdió most készített egy felturbózott, 3D-s, a család minden generációját megszólító animációs változatot, de ez talán még kevés lett volna ahhoz, hogy a film 3 nap alatt 66 millió dollárt hozzon Észak-Amerikában. Kellett egy ötlet.
Az ötlet pedig az lett, hogy ha a Grincs undok, cinikus zöld manó, akkor legyen undok, cinikus, ráadásul testre szabott reklámkampánya, legalábbis a köztéri óriásplakátokon. Így aztán a somolygó Grincs azt üzente hetekkel a premier előtt például a mindig bedugult Time Squeare-en, hogy „Dudálj csak, attól majd biztos előbbre jutsz.” A Windy Citynek, azaz Szeles városnak becézett Chicagóban azon poénkodott, hogy „Vannak ám szelesebb városok is.” A New York-i metróban: „Nem baj, a következőt biztos elkapod.” Az iszonyatosan drága lakbérekkel operáló San Franciscóban és környékén: „Olyan olcsó itt a lakbér”, Los Angeles legforgalmasabb és mindig bedugult kereszteződésében pedig: „Imádom, amikor zöldre vált a lámpa és senki nem moccan.”
A plakátkampány hatalmas kommentcunamit váltott ki az interneten, és valószínűleg ennek köszönhető, hogy a nézők 18 százaléka a 18-24 éves, leginkább mozibajáró korosztályból került ki, amely egyébként kevésbé hajlamos animációs családi filmekre beülni.
A filmet forgalmazó Universal marketingfőnöke, Michael Moses elismerte, hogy a kampány drága és időigényes volt, mivel minden nagyvárosra külön szlogent kellett kitalálni, ráadásul októberben kellett trükkösen reklámozni egy tipikus karácsonyi filmet. De lám, megérte a fáradság.

(The Grinch – hazai bemutató: 2018. december 6.)

Margot Robbie imádta, hogy ronda Erzsébet királynő lehet

Mire vágyhat egy fotómodell külsejű Oscar-jelölt színésznő? Természetesen arra, hogy ronda lehessen, mert ilyet nem lát mindennap a tükörben. Ezt meg is kapta Margot Robbie a Két királynő című történelmi drámában, amelyben I. Erzsébetet alakítja. A Harper’s Bazaar magazinnak mesélte el, milyen nagy élmény volt számára, hogy a forgatáson még a stábtagok is viszolyogtak tőle. „Három és fél órát dolgoztak rajtam a maszkosok és a kosztümösök, hogy átalakuljak Erzsébet királynővé, és amikor kiléptem a kamerák elé, mindenki visszahőkölt – meséli az ausztrál színésznő. – Mondtam nekik, hogy helló, hogy alakult a hétvége, de erre csak még furább arcot vágtak. Teljesen elidegenedtem mindenkitől, nagyon érdekes társadalmi kísérlet volt.”
A színésznő egyébként négy éve saját producercéget alapított férjével és két barátjukkal LuckyChap Entertainment néven, azzal a céllal, hogy erőteljes nőkről szóló filmeket készítsenek. A Stuart Mária és I. Erzsébet küzdelméről szóló Két királynő is ilyen, amelynek a rendezője is nő, Josie Rourke.

(Mary Queen of Scots – hazai bemutató: 2019. január 31.)

Wahlberg lánya zrikálja az anyját, és apu ebből profitál

Három testvért fogad örökbe Mark Wahlberg karaktere és felesége (Rose Byrne) az Instant család című filmben, amelynek bemutatását azért hozták előre, mert szokatlanul jól szerepelt a tesztvetítéseken. Amikor Wahlberget arról kérdezték, honnan merítette az ihletet a többgyerekes apa szerepében, kézenfekvő volt a válasz.
– Négy gyerekem van, és a nagyobbik lányom, Ella pont úgy kamaszodik, mint a filmben Lizzy (Isabela MonerSicario 2.). – Nem véletlen, hogy olyan jól sikerültek azok a jelenetek, ahol Lizzy veszekszik a filmbeli anyjával, én pedig mediátorként működök közre. Ez így volt a való életben is. A Megjött apuci 2. forgatása idején Ella kamaszodása éppen turbófokozatra kapcsolt, folyton zrikálta az anyját, erre mindig fölhívtak a forgatáson, hogy tegyek igazságot. Mivel a Megjött apuci 2-t ugyanaz a Sean Andres rendezte, aki az Instant család írója és rendezője, ezek a hármas veszekedések szinte egy az egyben bekerültek az új filmbe, ha már egyszer olyan jól sikerültek. Lényegében csak azt játszottam el, ami nem sokkal korábban velem megtörtént.

(Instant Family – hazai bemutató: 2019. január 24.)

UIP Dunafilm

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *