Szégyen vagy sem, nem láttam a 82-es Poltergeist horrort. Különösebb utánanézés nélkül annyit tudok, hogy a Steven Spielberg nevével fémjelzett filmből klasszikus lett és az izgalmak mellé a humort sem spórolták ki. És fontos fegyvertény, hogy még manapság is emlegetik, illetve egy-két projekt kapcsán előszeretettel hozzák szóba, hogy valami olyasmire kell számítani, mint Tobe Hooper egykori rendezése.
Manapság rendszeresen vesznek elő régi címeket, minden hónapra jut legalább egy remake, meg sem lepődünk azon, ha egy bejelentik, hogy elkészül valamelyik közismert film újragondolt változata. Lassan tényleg eljutunk oda, hogy egy unalmas ásítással letudjuk, ha tudomásunkra jut, hogy egy régi sikert új köntösbe bújtatnak. És a „család új helyre költözik, ahol borzalmak történnek velük” sablon pedig már annyira megszokott, hogy panaszkodás helyet csak legyintünk. Amiért mégis bizakodhattunk a Poltergeist 2015-ös verziójában az az, hogy egy elismert színdarabíró jegyzi a forgatókönyvet, illetve Sam Raimi producerként állt mögötte.
Apa (Sam Rockwell), anya (Rosemarie DeWitt) és három gyermekük új környékre költöznek. Kislányuk előszeretettel elbeszélget magában, nem tulajdonítanak különösebb dolgot neki, majd a furcsaságok megszaporodnak. Végül a lányuknak nyoma vész, a rémült család a rendőrség helyett paranormális ügyekben jártas szakemberekhez fordul.
Szimpatikus családot mutatnak be, természetesen jellemző az anyuka három gyermek után is bombázó. Rockwell és DeWitt összeillenek, működik közöttük a kémia és előbbi kezeli könnyedebben, lazábban a helyzeteket és a humoros pillanatokat is neki kellene szállítania. Jared Harris karaktere szintén próbál néhány vicces elszólást megereszteni, de nem a színészen múlik, hogy nem sikerül. Felvázolna, elmagyarázna pár dolgot, amelyek emelnék a feszültséget vagy legalábbis ijesztőnek kellene hatnia, azonban inkább unalmasnak mondható.
Gil Kenan a Rém rom animációs filmmel mutatkozott be, ahol szintén egy épület okozott gondot. Furcsa, de egy gyerekeknek szánt alkotásba több izgalmat tudott becsempészni, mint a Poltergeistbe. A rendező szépen megalapoz, zajlanak a történések és várjuk azt a pillanatot, amikor a szívünk izgatottan ugrálni kezd. A film végén szomorú szájízzel konstatáljuk, hogy hiába szerettük volna a szék karfáját markolászni.
De ami leginkább bosszantó, hogy elhintik, hogy a modern kori technikának felettébb sok köze lesz a filmhez. Eleve horrorjátékkal indít a film, majd később a kislány rátapad a televízióra és még felnik néhány eszköz. Az alkotók mintegy saját maguknak teremtették meg a lehetőséget, amiről aztán egyszerűen elfeledkeztek, nem kezdtek vele semmit és ha akartak is mondani valamit ezzel, azt kihagyták. Fantáziadúsnak vagy éppen rémisztőnek nem lehet nevezni a remake-et.
imdb: 5,2
rottentomatoes: 31 %
Eddigi ameriaki bevétel: 44,6 millió dollár
Eddigi összbevétel: 53 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.