Motoszkálás hallatszik éjjel. Egyértelmű, idegen van a házban. A férj (Michael C. Hall) remegő kézzel tölti meg pisztolyát, majd a nagy ijedtségben, mintegy véletlenül lelövi a szintén döbbentnek látszó tolvajt. „Megcsúszott az ujjam a ravaszon.” – hebegi maga elé és a kiérkező zsaruknak. A törvény őrei gyorsan pontot tesznek az ügy végére, önvédelem volt, kétség sem férhet hozzá. A bökkenő? Az elhunyt egy frissen szabadult férfi fia és láthatóan nem akarja annyiban hagyni a dolgot.
A Cold in July ékes példája annak, hogy az agyonreklámozott, hype-olt gigaköltségvetésű filmek direkt szemünkbe nyomott ál-csillogása mellett sűrűn pislogva kell utat törnünk, hogy észrevegyük a távoli félhomályban a valóban értékes, szóra érdemes darabokat. A Joe R. Lansdale adaptáció erős thrillerként indul és bőven lenne kraft az átlagpolgárt terrorizáló börtönviselt kemény alak történetében. Szépen állítanak a feszültségszabályozón, majd nagy megdöbbenésre más irányt vesz a sztori.
Szó se róla, az izgalom megmarad, csak éppen a történések futnak bele egy be nem látható kanyarba. Ráadásul nem gázpedálról levett lábbal, nagyot fékezve, hanem könnyedén teszi mindezt. És mivel izzadságcseppek nélkül, gördülékenyen halad nem rest a későbbiek során is hasonlót művelni. Első ránézésre a tipikus, de egészen pofás bosszúfilmnek tűnik, majd újrakeverik a lapokat és a leosztást szemlélve be kell látni, lehet, hogy nem erre számítottunk, de ezzel is erősen ki vagyunk békülve.
Már a poszter is azt sugallja, hogy a thriller egy régi korszakot idézne meg. A rendező bevallottan a 80-as évek hangulatát akarta visszaadni, illetve John Carpenter akkoriban készült műveire is utalni szeretett volna. Más részről nem hiába ugorhat be a ponyva szó is, de ehhez még tegyük hozzá a neo noirt is. Jim Mickle bicskája már a Vámpírok földjébe sem tört bele és a Cold in July esetében is pontosan tudja, hogy mit akar.
Könnyedén csavarint a történéseken, egyik pillanatról a másikra alapjaiban változik meg hozzáállásunk egyes karakterekhez. Mégis kiben bízhat az ember? Jobb, ha inkább magánál tartja a fegyverét. Képkeretezéssel foglalkozó családapa, öngyújtójával játszadozó, cellaéletet jól ismerő alak és egy westernhősre hajazó nyomozó – a középpontban álló trió, akik közül a békés életre vágyó férfinek van a legtöbb vesztenivalója, mégis pontot akar tenni az eset végére. Michael C. Hall és Sam Shepard alakítására panasz nem lehet, de Don Johnson is megtölti élettel karakterét, felbukkanása új színt visz a filmbe.
A végére marad néhány kérdés, amelyeket válasz nélkül hagynak, de mindez nem ront a megítélésen. Kiváló alakításokkal, pazar képekkel és zenével tarkított izgalmas és kemény thriller született. 85 %
imdb: 6,9
rottentomatoes: 85 %
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
“Már a poszter is azt sugallja, hogy a thriller egy régi korszakot idézne meg.”
Miután megnéztem, én is erre gondoltam, h ez egy tipikus 80-as évek vége, 90-es évek eleje típusú film,. Gyerekkorom filmjei.
Meglepően jól összerakott, ügyes zsáner-variálás.