9

Az elmúlt öt év legnagyobb buktái a Forbes szerint

0allkingsmen

A Forbes magazin az elmúlt 5 év legnagyobb buktáit gyűjtötte össze, az első helyen a 2006-os A király összes embere dráma áll, ami Sean Penn főszereplésével készült, Eddie Murphy két filmmel is képviselteti magát. A Forbes inkább azokra a művekre koncentrált, amelyekben ismert színészek viszik a prímet, ezen kívül nem csak az Észak-Amerikai bevételt vették figyelembe, hanem még hozzácsapták az adott produkció nemzetközileg elért eredményét is.

Tehát akkor lássuk a listát,  a film címe után zárójelben előállítás költség és a mozikban elért összbevétel látható.

1. A király összes embere – All The King’s Men (Büdzsé: 55 millió dollár, Box Office: 9 milliió dollár)

2. The Express (Büdzsé: 40 millió dollár, Box Office: 10 millió dollár)

3. Maradj! – Stay (Büdzsé: 30 millió dollár, Box Office: 8 millió dollár)

4. Grindhouse  (Büdzsé: 67 millió dllár,  Box Office: 25 millió dollár)

5. Seholország – Imagine That (Büdzsé: 55 millió dollár, Box Office: 23 millió dollár)

6. A forrás – The Fountain (Büdzsé: 35 millió dollár, Box Office: 16 millió dollár)

7. Invázió – The Invasion (Büdzsé: 80 millió dollár, Box Office: 40 millió dollár)

8. Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford  – The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Büdzsé: 30 millió dollár, Box Office: 15 millió dollár)

9. A lankadatlan – A Dewey Cox-sztori – Walk Hard: The Dewey Cox Story  (Büdzsé: 35 millió dollár, Box Office 21 millió dollár)

10. The Love Guru (Büdzsé: $62 millió dollár, Box Office: 41 millió dollár)

11. Balek suli – School for Scoundrels (Büdzsé:  35 millió dollár, Box Office: 24 millió dollár)

12. Az elveszettek földje – Land of the Lost (Büdzsé: 100 millió dollár Box Office: $70 millió dollár)

13. Az üresfejű – Meet Dave (Büdzsé: 60 millió dollár, Box Office: 50 millió dollár)

14. Aeon Flux (Büdzsé: 62 millió dollár, Box Office: 52 millió dollár)

15. Producerek – The Producers (Büdzsé: 45 millió dollár, Box Office: 38 millió dollár)

Az előállítási költség nem tartalmazza, hogy mennyit költöttek marketingre. Azt is érdemes hozzátetenni, hogy az észak-amerikai mozikból a bevétel 55 %-a megy vissza a stúdióhoz, külföldről pedig még ennél is kevesebb folyik be. A magazinnak ezt is figyelembe kellett volna venni, így pl. az Evan, a minden6ó 175 milliós előállítási költségei mellett csak 173 milliót termelt világszerte, aminél ha vesszük ezt az 55 %-ot, akkor kiderül, hogy még 100 milliót sem hozott a film a stúdiónak.

9 komment

  1. koimbra: az igaz, hogy a nyítóhétvégén a studió megkapja az egész hétvégi bevételt, és csak aztán váltanak az 55%os bevétel részedesédesre?

  2. Nem tudom, hogy ilyen van-e, de az biztos hogy sok esetben a mozikkal külön szerződést kötnek az adott filmre vonatkozólag.

  3. ezekből pár film EU-ba csak videotékákban került bemutatásra, moziban nem (ld. Forrás eu-i sikere), de HBO-n tovább hódítanak. Pl. a Király összes embere is…

  4. Mondjuk a legtöbb filmért nem is kár, hogy bukott…

    A Jesse Jamest mondjuk sajnálom, mert nagyszerű film, de szar volt a promója,címe és úgy egyáltalán nem nagyon motiválta a nézőt, hogy megnézze. Én sem néztem volna meg, ha nem “kellett” volna megnézni sajtóvetítésen. Igen kellemes meglepetés volt. Ha 20-30 percet még rövidítettek volna rajta, azt mondanám, hogy hibátlan alkotás

  5. A Jesse James meggyilkolásán nem csodálkozom. Ez a világ legrosszabb mozifilm címe, szerintem. Olyan mintha az lenne a Harry Potter hét címe: Harry Potter : Harry nem hal meg
    Mekkora hülyeség.

  6. A 6-ost és a 8-ast én is sajnálom, A király összes emberét meg még párat nem láttam, de pl. az Aeon Flux az nagyon gyenge volt, tényleg.

  7. @koimbra: lehet, hogy ez csak a nagy filmekre vonatkozik, és azért szoktak mindig a nyítóhétvégégre rágyurni marketing területén.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *