0

InterCom hírlevél

Az – a gyerekek megfiatalodnak

A számítógépes trükkök egyre tökéletesebbek – semmi kétség, a filmesek szinte már bármilyen képet elő tudnak állítani. Az utóbbi időben a színészek fiatalítás vált a legizgalmasabb fejleménnyé. Az utómunkában való sminkelés, a szem alóli karikák eltávolítása már vagy egy évtizede természetes, van színésznő, aki a szerződésben is kiköti, hogy ezt el kell végezni rajta, de Samuel L. Jackson Furyként való megfiatalítása, és Robert De Niro fiatal gengszterré módosítása újabb korszakhatárt jelez. És ezt a határt máris átlépte egy különleges fiatalító digitális utómunkacsapat, amely az Az – Második fejezet (It – Chapter two, hazai bemutató: szeptember 5.) számára dolgozott. De nem ősz üstököket színezett, és nem ráncokat varrt fel: kamaszokból csinált gyereket.
Az első Az-t 2016 nyarán forgatták, és az alkotók már akkor tudták, hogy a második részben, amely Pennywise, a rettentő bohóc legyőzése után 27 évvel tér vissza az amerikai kisvárosba és szennyvízcsatornáiba, jó néhány flashbackben felbukkannak majd az első rész főszereplői: a gyerekek. A 2018-ban kezdődő forgatás idejére mindegyik ifjú színész nőtt jó pár centit, és az arcuk is megváltozott. Andy Muschietti rendező viszont semmiképpen nem akarta lecserélni egyiküket sem.
– Már a kezdet kezdetétől tudtuk, hogy erre szükség lesz – nyilatkozta a rendező. – Mindig is úgy terveztük, hogy digitálisan oldjuk majd meg a felmerülő problémákat: szerencsére a technika évről-évre annyit fejlődik, hogy szerintem, senki nem fogja kiszúrni, hogy kinek az arcán mit és mennyit dolgoztak a grafikusok…

Az aranypinty – a nagy történet

Mit jelent az, ha egy regényre – és a belőle készülő filmre – azt mondják, hogy „dickensi”? John Crowley, a Brooklyn rendezője így nevezi új filmjét Az aranypintyet (The Goldfinch, hazai bemutató: szeptember 19.) valamint regényeredetijét, és meg is tudja magyarázni, miért.
– Azért érdekelt a könyv, mert nagyon sok, egymástól nagyon különböző világ van benne: New York-i multimilliomosok, egy másik New York-i kerületben a bohémek, a régiséghamisítók, a Las Vegas közeli sivatagban élő szélhámosok, az amszterdami alvilág… és mindegyik mindig kifejezi a főszereplő lelkiállapotát – magyarázta a rendező az Empire magazin munkatársának. – És ráadásul a hosszú történet során minden szereplő hatalmas utat jár be: Nicole Kidman élete legnagyobb változásait játssza el például, elképesztő magasságot és mélységet jár meg. A film végére pedig igazi zsánerfilmmé változik a történet, krimivé… azután újra a főszereplőink, és főleg Ansel Elgort érzései lesznek fontosak… ilyen sok mindent egyetlen nagy történetbe sűríteni eddig csak Dickens tudott – nem csoda, hogy őt olyan sokszor megfilmesítik.

Nolan új meglepetése

Christopher Nolan kivételes rendező: nemcsak nagyszerű filmeket készít, hanem ahhoz is ért, hogy felkeltse irántuk nézői figyelmét. A legújabb húzása is különleges. Miközben a mozivilág mindent elkövet, hogy a neten is jelen legyen, ő legújabb, megaköltségvetésű thrillere első előzetesét csak moziban engedi vetíteni: a rövid beharangozóból nem készült elektronikus változat, aki nem ül be érte egy vetítésre, az csak a leírásokból tudhatja meg, hogy miről van szó.
Annyi biztos, hogy az előzetesnek egy szereplője van, a Csuklyások — BlacKkKlansman főszereplőjeként híressé vált (és a pletykák szerint a hamarosan talán a Batman új Kétarcaként is felbukkanó) John David Washington tanulmányoz benne egy golyók átütötte üvegfalat, és ez a snitt rögtön meg is ismétlődik. Egy kicsit másképpen. Ezután Washington akciójelentekben bukkan fel – amelyekről inkább hallgatni illik – majd bepörög az oda-vissza olvasható cím, a Tenet (Tenet, hazai bemutató: 2020 nyara).
A hét kontinensen 70 mm-es filmre forgatott szupermozi történetéről ez az előzetes biztosan nem lebbenti fel a fátylat, a már közzétett rövid leírás kémfilmet ígér, a képsorok pedig Nolan egyik kedvenc témáját, az időutazást sejtetik. A filmben persze nemcsak Washington játszik, rajta kívül Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Clémence Poésy és Kenneth Branagh is fontos szerepet kapott, és nem maradhat ki Michael Caine, aki a Batman: Kezdődik! óta a rendező minden filmjében szerepet kapott.

Árva Brooklyn a New York-i Filmfesztiválon

Jó lesz ősszel New Yorkban lenni. Fokozatosan kialakul a New York-i filmfesztivál programja, és úgy tűnik, csupa csemege szerepel majd a műsoron. A szervezők közzétették, hogy mit szánnak a rangos fesztivál legrangosabb vetítésére: a zárófilm az Edward Norton főszereplésével és rendezésében készült Árva Brooklyn (Motherless Brooklyn, hazai bemutató: novemberben) lesz.
A választás tökéletesnek tűnik. A Jonathan Lethem bestseller-regénye alapján készült hard-boiled thriller az ötvenes évek New Yorkjában játszódó magándetektív-sztori egy nagy csavarral: a főszereplője, a főnöke erőszakos halála ügyében nyomozó kis maffiózó ugyanis Turett-szindrómás, vagyis időnként görcsösen, megállíthatatlanul beszélni vagy kiabálni kezd. A szálak a város legfelsőbb köreibe vezetnek, így a főszereplő, az egész régi New Yorkot bejárja. A fantasztikus szereplőgárdában ott van Alec Baldwin, Bruce Willis, Willem Dafoe, Gugu Mbatha-Raw, Bobby Cannavale, Leslie Mann és Cherry Jones is.
– Ez a film a városhoz kötődő szerelmemből nőtt ki – nyilatkozta Norton, akit nagyon meghatott, hogy a fesztivál záró vetítésén mutathatja be filmjét; és persze közben sokkal többen is reménykedik: hiszen a vetítés tökéletes startpozíció az Oscar-díjért folyó versenyhez is.

IC Press

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *