0

InterCom hírlevél

Ne menj a vízbe!

A filmproducerek és a filmes közhelytársak szerint, ha egy forgatáson hatékonyan akarnak dolgozni, akkor gyerekek és kutyák alkalmazásától mindenképpen tartózkodni kell. De Jerry Bruckheimer-nek van még egy titka, amit meg is osztott barátjával, A nemzet aranya-filmek rendezőjével.
– Jerry egyszer azt tanácsolta, hogy kerüljem a víz alatti forgatást! – mesélte újságíróknak Jon Turteltaub, aki nem hallgatott a jó tanácsra, és elkészítette a Meg – Az őscápa (The Meg, hazai bemutató: augusztus 9.) című filmet. – Pedig ő A Karib-tenger kalózai készítése közben alaposan kipróbálta, mit lehet ebből kihozni. Víz alatt minden lassabb, nehezebben irányítható… a Meg forgatása közben sokszor megszólalt a fejemben Jerry hangja, és azt mondta: „Ugye én megmondtam!” De közben élveztem is a helyzetet: a vízből bármikor előbukkanhat bármi… mindig vár a nézőre egy újabb meglepetés. Ami pedig az óceánban vagy a stúdió óriásmedencéjében megoldhatatlannak bizonyult, azt utólag tettük be vagy javítottuk fel: ebben a filmben 2600 snitt van, és abból 2000-ben használtunk digitális trükköt. Szerintem, ez Guiness-rekord.

Nő a haverok között

– Tudtam, hogy minden áron színésznő akarok lenni, de azt is tudtam, hogy minden ellenem szól – nyilatkozta Isla Fisher a Marie Claire ausztrál kiadásának júliusi számában – 157 centi vagyok, vörös hajú, nő és Perth-ből jöttem. Csak én hittem magamban.
De a színésznő – aki nem győzi hangsúlyozni, hogy ő nem azonos Amy Adams-szel – azóta igazi sztár lett. És a Haverok harca (Tag, hazai bemutató: július 5.) című vígjáték sok férfi szereplő közül is kiragyog.
– Ritka az olyan film, amelyikben minden figurára jut idő: Ed Helms, Jeremy Renner és Jon Hamm mellett én is kaptam lehetőséget, hogy milyen, ha viccelek – meséli a filmről a színésznő –, és ezért nagyon hálás vagyok a rendezőnek. Általában a fiús vígjátékokban a nőnek az a dolga, hogy lereagálja a poént. Olyan, mint a horrorban a sikoltozó szőke, csak vígjátékban mondjuk, a szemedet kell forgatni. Itt meg elgázolhattam néhány kukát, behúzhattam pár pasinak, és részt vehettem egy esküvő lerombolásában… jó móka volt!

Alfa: farkasból kutya

Albert Hughes eddig is kemény helyszíneken készítette a filmjeit. A Veszélyes elemek, a Halott pénz, az Éli könyve rendezője azonban szintet lépett: ennél durvább terepre nem vihette volna új filmjének főszereplőit. Az Alfa (Alpha, hazai bemutató: augusztus 23.) ugyanis vagy időszámításunk előtt 20 000 évvel játszódik, és egy bölényvadászat során törzsétől elsodródó srác látványos, izgalmas történetét mondja el: azt, ahogy a bajba került, a vadonban egyedül bolyongó fiú megszelídít egy farkast – akiből talán minden kutya őse lesz.
A stáb nehezen találta meg azt az állatot, aki Kodi Smit-McPhee partnereként eljátszhatta volna a falkától elsodródott állatot. Végül egy csehszlovák farkaskutyát választottak a feladatra – mert ő a farkas legközelebbi, idomítható rokona.
A faj csupán az ötvenes évek óta létezik, amikor egy cseh tenyésztő egy igazi kárpáti farkas és egy németjuhász keverékéből létrehozta. Bár a próbálkozás katonai megrendelésre zajlott, a csehszlovák farkaskutya nem terjedt el, mert nehezen idomítható: túl sok benne a farkasvér. Nem is ugat, inkább csak vonyít. De a gazdájához nagyon hűséges, a gyerekeket szereti – és ami az Alfa készítői számára a legfontosabb: meghökkentően hasonlít egy igazi farkasra.

A démon civilben

Átverés egy horrorfilm? James Wan, az utóbbi idők legjobb mozis rémisztgetője, a Démonok között-univerzum megteremtője talán annak is köszönheti a sikereit, hogy nem csak játékból foglalkozik a nem evilági lények világával. Kicsit mintha hinne is benne: az Annabelle forgatásának az elején papot hívott, hogy megáldja a stúdiót, és szívesen beszél az életében átélt misztikus eseményekről.
De univerzumának egyik legriasztóbb lénye, Valak, a démon másmilyen. Az apáca (The Nun, hazai bemutató: szeptember) gonosz főszereplője azt bizonyítja, hogy a mozi azért főleg csak átverés. A Démonok között 2.-ben és az Annabelle-ben is felbukkanó rossz szellemet alakító színésznő, Bonnie Aarons ugyanis civilben meglepően bájos személyiség. Amióta David Lynch a Mulholland Drive-ban rábízta a hajléktalan nő szerepét – aki valószínűleg mindenkinek visszatér a rémálmaiban, aki látta a filmet –, azóta jó pár felkérést kapott a műfajban, és ő nagy kedvvel vállalja a vérfagyasztást. De nem hagyja magát beskatulyázni: például a Neveletlen hercegnő mindkét részében ő volt a jó fej grófnő.
– Nem hinném, hogy Valak kifejezi a személyiségemet, de nagyon szeretem a műfajt, James Wan-nal és a csapatával mindig jó forgatni, úgyhogy remélem, tényleg halhatatlan a démon, és még néhányszor visszatérhetek – nyilatkozta a színésznő.

IC Press

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *