3

A 90. Oscar nyertesei

Kezdjük a számunkra legfontosabbal: harmadszorra sajnos nem sikerült, a Testről és lélekről-t a chilei A Fantastic Woman előzte be a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában. Nagy meglepetések egyébként nem történtek: volt bőven aktualizálás (Trump, #metoo, #timesup stb.), vicceskedés (főleg a házigazda Jimmy Kimmeltől) meg politikai állásfoglalás (Frances McDormand). A díjakat megint szétosztogatták, az este nyertesének A víz érintése mondható (4 díj), utána jön a Dunkirk (3 díj), aztán a Három óriásplakát…, a Coco és a Szárnyas fejvadász 2049 (2 díj), Gary Oldman behúzta, ahogy Roger Deakins és James Ivory is. Röviden a lényeg:

Legjobb film: A víz érintése
Legjobb rendező: Guillermo del Toro (A víz érintése)
Legjobb színész: Gary Oldman (Legsötétebb óra)
Legjobb színésznő: Frances McDormand (Három óriásplakát Ebbing határában)
Legjobb férfi mellékszereplő: Sam Rockwell (Három óriásplakát Ebbing határában)
Legjobb női mellékszereplő: Alison Janney (Én, Tonya)
Legjobb animációs film: Coco
Legjobb eredeti forgatókönyv: Tűnj el! (Jordan Peele)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Szólíts a neveden (James Ivory)
Legjobb idegen nyelvű film: A Fantastic Woman (Chile)
Legjobb filmzene: Alexandre Desplat (A víz érintése)
Legjobb betétdal: Coco
Legjobb operatőr: Roger Deakins (Szárnyas fejvadász 2049)
Legjobb vágás: Dunkirk
Legjobb smink: Legsötétebb óra
Legjobb jelmez: Fantomszál

Legjobb látványtervezés: A víz érintése
Legjobb vizuális effektek: Szárnyas fejvadász 2049
Legjobb hangvágás: Dunkirk
Legjobb hangkeverés: Dunkirk
Legjobb dokumentumfilm: Icarus
Legjobb animációs rövidfilm: Dear Basketball
Legjobb élőszereplős rövidfilm: The Silent Child
Legjobb rövid dokumentumfilm: Heaven Is A Traffic Jam On The 405

3 komment

  1. Majdnem teljesen bejött a papírforma.
    Frances McDormand kijelentése a egyenlő arányú férfi-nő színesbörű stábtagok castingjáról meg nevetséges.

  2. Volt idő, amikor felkeltem és végignéztem az Oscart. Aztán a show unalmassá vált és utólag tekintettem meg. De természetesen akkor is az volt az első, hogy hétfőn megnézzem a nyerteseket. Na idén már ez sem így volt. Annyira nem tudott érdekelni az egész.
    A víz érintésével del Toro ismét próbált múltat idézni, mint a Bíborhegy esetében. De most sem jött össze, mármint engem nem talált el. Technikai megvalósítás és színészek terén oké, de a többi középszer. Az Akadémia viszont szereti a “homage”-t, mint tudjuk, de legalább A némafilmes jó volt.
    The Post – Spielberg, Hanks, Streep – komolyan ennek már a nevek alapján is izgalomba kellett volna jönnöm, a 90-es években még esetleg így lett volna. De a trailer nem fogott meg, Spielberg komolyabb alkotásai mostanság nem fognak meg és Hanks is mellé szokott nyúlni.
    Disaster Artist – Ismét afféle múltidézés, de azért míg pl a Terrorbolygóban remekeltek a színészek, addig itt meg….pff. Dave Franco nem tudott eljátszani, hogy karaktere egy béna színész, hanem konkrétan maga a játéka volt béna.
    A legsötétebb óra – Oldman oké, a film nem túl emlékezetes.
    Három óriásplakát… – Nagyobb összeggel mertem volna fogadni (jövőre talán meg is teszem:)), hogy Rockwell nyer, Dormand is megérdemelte. A filmtől többet vártam, több humort mondjuk, a dráma sem volt az igazi.
    Én, Tonya – Kellemes csalódás volt, de egy antisportfilm, de attól még nem dobtam magam hanyatt.
    Fantomszál – Day Lewis ide vagy oda, nem mondanám, hogy azonnal meg akarnám nézni.
    Tűnj el – Nálam a tavalyi év egyik legjobbja. De Oscar? Ne már.:)

  3. Hát az Akadémia sosem volt bevállalós, de mióta pár éve megváltoztatták a szavazási rendszert, és egy csomó új tagot beléptettek, egyre unalmasabb az egész. Megtehettem volna, de én sem keltem föl tegnap hajnalban, s mint kiderült, nem is érte volna meg. Az idei felhozatalból én a Három óriásplakát…-ot tartom összességében a legerősebbnek (a Dunkirknek lesz még filmtörténeti jelentősége), a mezőny egyébként egyáltalán nem volt kiemelkedő.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *