Manapság sajnos gyakran előfordul, hogy egy-egy kasszasikernek szánt filmhez annyi tv spotot, jelenetet és előzetest dobnak ki, hogy gyakorlatilag kiteszi a játékidő negyedét. A stúdió és a marketingesek nagy igyekezetükben olykor még a nagy fordulatokat sem tudják véka alá rejteni. J.J. Abrams inkább a visszafogottság híve, már ami a reklámokat illeti. „A kevesebb néha több” elvet követi és úgy tenné/teszi érdekesebbé, izgalmasabbá, rejtélyesebbé az adott filmet, hogy hangulatos előzeteseket vagy éppen képeket tesz közzé, amelyek esetleg sejtetnek, de a lényeget nem mutatják. A nagyobb költségvetésű produkciók esetén nyilván nem ő mondja meg ki a végső szót, de egy kisebb büdzsével rendelkező alkotásnál már úgy titkolózhat, ahogy szeretne. És a Cloverfield Lane 10 esetében élt a lehetőséggel.
Michelle (Mary Elizabeth Winstead) autóbalesetet szenved, majd egy számára teljesen idegen helyen tér magához. Hamarosan megjelenik egy férfi, Howard (John Goodman), aki azt állítja, hogy megmentette az életét, közel s távol nincs rajtuk kívül más élő ember, kivéve Emmett-tet (John Gallagher Jr.), aki szintén a bunker lakója. Odakinn nem lehetne megmaradni valamiféle veszélyes támadás miatt, így kénytelenek hárman eléldegélni egy darabig.
A hangsúly a kétkedésen van. Winstead karaktere ugyanis az első pillanattól kezdve gyanúsan méregeti a Goodman által játszott alakot. Talán igazat mond? Mi oka lenne hazudni? Valóban egy előrelátó szakember, aki egyszerűen csak képtelen másokkal megértetni magát? Vagy esetleg egy sötét és gonosz terveket szövögető őrült? Elborult elme vagy csak egy kissé furcsa jó szándékú alak?
A felvetett kérdések során idővel teljesen háttérbe szorul, hogy mi történhetett a világgal. Goodman remek játéka miatt pedig mi sem tudunk dűlőre jutni, hogy vajon tényleg van-e alapja a nő bizalmatlanságának. Dan Trachtenberg rendező eléri, hogy inkább a „négy fal” között zajló eseményekre érdekeljenek minket. Nem egy kamaradrámáról van szó, hanem egy tempós és feszes thrillerről, ahol a szűk mozgástér ellenére mindig akad valami új és különös dolog.
Mivel Abrams a Cloverfield vérrokonának nevezte a filmet, és még a címben is hajaz a found footage elődre, így egyáltalán nem érhet meglepetésként senkit, hogy egy bizonyos pillanatban abszolút más műfajba váltanak át. Hogy ez mennyire illik az eddigiekhez? Kicsit furcsa ugyan, a paranoia elillan, de élvezhető és elfogadható, ami nagyon is örömteli.
imdb: 7,6
rottentomatoes: 90 %
Büdzsé: 15 millió dollár
Eddigi amerikai összbevétel: 71 millió dollár
Eddigi összbevétel: 107 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Azért nem néztem ezt meg, mert nem bízom benne. Áruljátok el kérlek őszintén, szerepel ebben a filmben akár szörny, akár földönkívüli? Szeretném tudni.
Igen, van egy lény meg egy űrhajó kb. 3-5 percben a vége előtt 10 perccel.
Nekem nagyon tetszett. Az öreg Goodman most is hozta a formáját. Már rég láttam ehhez hasonló thrillert,és főleg a végén a csattanó. Várom a folytatást,már ha lesz 🙂
Nálam 10/8
Még amit nem írtam,hogy a karakterek fejlődését rendesen lehetett követni,kidolgozottak voltak.
Amit sajnáltam,hogy kevés karakter volt a filmben.
Nem rossz, de a felhajtást körülötte kissé túlzónak találom. A “csavar” meg szerintem nem is létezik, vagy az enyémből vágták ki, min kellett volna meglepődnöm, azt valaki árulja már el!
Mivel úgymond a csavart már korábban lelőtték azzal, hogy a Cloverfield vérrokonának nevezték, így nem igazán lehetett meglepődni. Max úgy, hogy hogy hirtelen egy teljesen más műfajba vált át a vége előtt, ami kissé szokatlanul hathatott.