Még a 70-es években történt, hogy az FBI egy szélhámospárt vetett be egy akcióban, korrupt politikusokat próbáltak segítségükkel elkapni. Részben valós eseményeken alapul – írják ki a film elején, amivel tisztázzák, hogy volt valami hasonló réges-régen és ebből nagyot merítettek az alkotók.
Megismerjük Irving Rosenfeldet (Christian Bale), akinek gyakorlatilag a „tisztes” foglalkozása csaló, de valahol mélyen legbelül lelkiismeretes fickó. Társa a bűnben és az ágyban a szépséges Sydney Prosser (Amy Adams), a hölgy is a meggyőzés, átverés mestere, ráadásul még csáberejét is be tudja vetni. Fut a szekér szépen, egészen addig, amíg Richie DiMaso ügynök képükbe nem nyomja jelvényét, mintha Rosenfeldnek nem lenne elég otthon egy zsörtölődő feleség (Jennifer Lawrence). De mégsem kerül a duó a rácsok mögé, szaktudásukat úgymond a közjó érdekében vethetik be, lefülelhetnek néhány megkenhető úriembert.
Rengeteg lehetőség rejlik ebben a felállásban, lehetett volna akár pörgős akciófilm vagy csalafinta thriller, esetleg kőkemény dráma. David O. Russell – akit egy ideje már elbódított a várható, még meg nem kapott csillogó díjak sokasága – e helyett egy kissé szatirikus hangvételű alkotást prezentált, amelyben akad egy kis humor és némi komolyság, de amit mindenképpen el kell mondani a direktorról, hogy nagy ívben tett a történetre. Már a kezdet kezdetén érezhető, hogy művében még véletlenül sem kell keresni a nagy sztorit és gyorsan leépíti a néző reményeit , hogy esetleg később érdekfeszítő lesz a történet, hiszen a cselekmény eléggé átlagos és még a fordulatot is messziről ki lehet szagolni.
Sajnos a történetet nem lehet máshogy jellemezni: botrány. Méghozzá amerikai! Russell csak azzal foglalkozott, hogy minden más oda lehessen dörgölni a különféle fesztiválok tisztelt zsűritagjainak az orra alá. A színészek zseniálisak, Christian Bale ismét bizonyítja, hogy igazi kaméleon, ezúttal nem csontkollekcióként tesz-vesz, hanem pocakot növesztett szerepe kedvéért és lubickol szerepében. Amy Adams újra megcsillogtatja tehetséget, de meg merem kockáztatni, hogy Jennifer Lawrence jobban teljesít nála De a lenyűgöző színészi játék mellett mi menthet meg egy filmet, hogy sűrűn az óránkra pislantsunk?
Ó, igen! A 70-es évek megidézése a dauer frizurákon át a hivalkodó sminkeken és a pompás díszleteken keresztül, amely megdolgoztathatta a háttérben munkálkodók profi szakembereket (maszkmesterek, díszlettervezők, stb) és a zenét is ki lehetne emelni. Az Amerikai botrány kiszolgálja azokat, akik szeretnek később a részleteken rágódni, kiemelni egyes jeleneteket és az Akadémia nagy öregjeiből is előhúzhatja a retroérzést. De mindez hiába csodálatos, mert egyszerűen képtelen feledtetni, hogy a több, mint két órás játékidőt csakis úgy lehetne jellemezni, hogy üres. 50 %-nál többet nem tudok rá adni.
imdb: 7,7
rottentomatoes 93 %
Büdzsé: 40 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 127 millió dollár
Eddigi összbevétel: 162 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.



Nagyjából egyetértek, bár én azért megengedőbb voltam a filmmel. David O. Russell különös figura, a Fighter volt talán a legjobbja, azóta egyre halványul. De még ez is messze jobb, mint a hollywoodi középszer: van stílusa, hangulata, és zseniális színészek jutalomjátéka adja az erejét. Igen, ez egy színészfilm rengeteg improvizált dialógussal, túlhúzott nagyjelenettel, a sztori meg kit érdekel. 🙂
David O. Russelben az a kedvelhető (számomra), hogy szinte csak és kizárólag a karakterekből és az ő interakcióikból építkezik az egész film, na jó némi jelzésszintű történet azért akad.
Iszonyat jó karaktereket ír és rendez, a színészek pedig egytől-egyig lubickolnak a betegebbnél-betegebb karakterek megformálásában!
Én még a Silver Linings Playbook-on csodálkoztam, hogy hol a sztori, mert ott se nagyon van csak a két figura, ahogy szépen összejönnek, de ennél a filmnél, már a 15. percben tudtam, itt is hasonló lesz a helyzet.
De elképesztően jól szórakoztam, egytől-egyig mindenki felszabadultan, erőlködés nélkül hozza a figurát, és kiválóan. Engem a színészek színészkedése le tudott kötni, kiválóan szórakoztam. És ott a pont Nikodemusnál, mert az se érdekel(t), hogy nincs sztori (mert nem is éreztem a hiányát)!!! 🙂
+ Robert De Niro 5 percét meg végig vigyorogtam (Többet ért mint a The Family teljes 110 perce) 😀
De Niro, na a film csúcspontja, amikor arról beszél, hogy több évtizede van már a kaszinóbizniszben:D
Ott felsikkantottam a röhögéstől (nézték is sokan mi van velem) 😀
Kicsit többet vártam de azért tetszett. Bale-nek jár az Oscar.