Még hátravan néhány hét a hivatalos mozis nyárból, de már nem várható olyan megjelenés, ami sok vizet fog zavarni, így már mindenki elkezdte összegezni a blockbuster szezont (május első péntekétől az amerikai Labor Day, szeptember 2-ig). Nem könnyű összehozni ezeket a listákat, mert egyrészt Hollywood sem szereti kiteregetni az Excel táblázatait, másrészt a sorrend aszerint változik, hogy mennyit számolunk marketingre, a bevételt vagy a puszta profitot nézzük, és van aki eleve csak az amerikai bevételeket veszi figyelembe, ezért minden oldalon egy kicsit máshogy néz ki a Top 10. Abban viszont mindenki egyetért, hogy a nyár abszolút nyertese az Iron Man 3, ami minden idők egyik legnagyobb bevételét hozta.
A nyertesek
A Film School Rejects állította össze talán a legjobb összegzést:
- Iron Man 3 – $1.212 milliárd világszerte – ($408m hazai) – ($200m költségvetés)
- Fast & Furious 6 – $783m – ($238m hazai) – ($160m költségvetés)
- Despicable Me 2 – $749m – ($339m hazai) – ($76m költségvetés)
- Man of Steel – $648m – ($289m hazai) – ($225m költségvetés)
- Monsters University – $637m – ($260m hazai) – (becsült $185m költségvetés)
- World War Z – $503m – ($198m hazai) – ($190m költségvetés)
- Star Trek Into Darkness – $452m – ($227m hazai) – ($190m költségvetés)
- The Hangover Part III – $351m – ($112m hazai) – ($103m költségvetés)
- Pacific Rim – $344m – ($97m hazai) – ($190m költségvetés)
- The Great Gatsby – $331 million – ($145m hazai) – ($105m költségvetés)
Az eredmények megint csak Hollywood stratégiájét igazolják, hogy hatalmas pénzeket költenek bevált franchise-okra, minél alacsonyabb korhatárral. A stúdiók általában is örülhetnek, az összesített hazai box office bevételek eddig $4,15 milliárdnál járnak, ami 12%-kal jobb, mint 2011-ben ugyanekkor, amikor rekord $4,4 milliárdos bevétellel zárták a nyarat. A legjobban teljesítő filmek között megint a folytatások, prequelek, rebootok és jól bejáratott márkák dominálnak. Meglepetést okozhat, hogy bekerült a Pacific Rim és a World War Z, amiket a megjelenésükkor buktának könyveltek el. Az első jelentések persze csak az amerikai bevételeket vették figyelembe, és ha azokat nézzük, tényleg nem szerepeltek túl jól. Ha még azt is figyelembe vesszük, hogy az ökölszabály szerint egy filmnek 1,5-2-szer akkora bevételt kell termelnie, mint a költségvetés ahhoz, hogy nullán legyen, akkor méretes bukták is lehetnének. Szerencsére a nemzetközi piac megmentette őket, ami különösen a Pacific Rim esetében jó hír, ami az EGYETLEN eredeti forgatókönyv az év tíz legjobban teljesítő filmje között.
- Anilogue 2013 – animációs filmfesztivál - 2013. november 20.
- Interjú az Iron Sky rendezőjével és sztárjával - 2013. október 10.
- Minden idők legjobb filmzenéje? - 2013. szeptember 28.
- Két új kép a Gravity-ből - 2013. augusztus 21.
- X-Men: Days of Future Past első hivatalos képe - 2013. augusztus 21.
- Néhány kép a második Hobbit filmből - 2013. augusztus 21.
- Adásszünet - 2013. augusztus 20.
- A nyár nyertesei és nagy bukásai - 2013. augusztus 18.
- Guillermo jegyzetfüzete - 2013. augusztus 18.
- Harrison Ford mérgesen mutogat dolgokra - 2013. augusztus 17.
Marvel – DC 2-0
Most akinek nincs saját véleménye a dolgokról, csak olvassa a híreket, jól össze lehet zavarodva. Eddig mind a Star Trek: Into the Darkness-t, mind a Pacific Rim-et szinte csak ostorozás érte, hogy mennyire gáz, veszteséges, és hogy a Pacific Rim-ből sose lesz folytatás. Erre tessék, a nyári mustra top 10-ben az egyik a 7. a másik a 9. helyet fogta ki magának…
Azért ez nem teljesen igaz. Mind két filmnél, ha jól emlékszem oda volt írva a hírekbe, hogy ezt az amerikai bevételek tudatában értendő bukta/siker
Ráadásul volt is egy cikk a Pacific Rim folytatása kapcsán, ami pont ezt igazolta. azaz az amerikaiak faszfejek, mert nem mentek el a mozikba megnézni a filmet, de nemzetközileg sikeres volt az alkotás.
Lehetne kompenzálni a sok folytatást azzal, hogy a 2. 3. … részekből befolyt profit egy részét eredeti ötletekbe fektetik. De sajnos nem fognak kockáztatni, meg a fenti ábra is az mutatja, hogy nem érdemes törni magukat. 🙁
De azért szomorú, hogy ennyire képes egy 2013-as nyári felhozatal.
Őrizzük meg a hidegvérünket.
Még nincs minden veszve.
A Végjáték tarolni fog.
hát szerintem azt is rendesen, totál lebutítják (kétlem, hogy a gyerekpszichológiai ábrázolása nagyon árnyalt lesz, valószínűleg a bátyus szál teljesen kimarad, meg hát egy hólivúdi rendezőnek a mesterségesintelligenciásszerepjáték program hiteles ábrázolása is problémát jelenthet:)
persze ez csak az előzetes alapján, de hát az utóbbi években (kissé túlozva) az a jellemző hogy a trailer gyakorlailag az egész film pár másodpercben 🙂
Ne vicceljetek hat lattatok mar holivudi hekkereket? 😀 a kisse sarmos borostas jofiukat akik egy laptopon gepelve barmit feltornek? Ugyan milyen problemat okozna nekik egy mesterségesintelligenciásszerepjáték program? 🙂
Pacific Rimrol meg ne beszeljunk mai napig elkap az ideg ha eszembejut az a romhalmaz.
De persze ez mind annak koszonheto hogy olyannyira profitorientalt a piac, hogy mar egy verfoltot sem rakhatsz be egy akciofilmbe mert a vegen rasutik hogy 17+ es onnantol maris minuszos a film. Ezek utan gondolhatod, hogy mennyire mernek majd betenni gyerekpszichologiat egy filmbe 🙂 Ezert lett az NGEbol pacific rim.
Számomra a nyár legnagyobb nyertese a Z világháború. A negatív sajtó ellenére és a sorozatos problémák után képes volt fél milliárdot kitermelni.
A Vasember 3 nem érdemelte meg, hogy ennyit hozzon, bár valószínűleg akkor is összegyűjtött volna ennyit, ha a játékidőben Stark nem húzza fel a páncélt. A Bosszúállók után a tömeg özönlött volna rá így is úgy is
A Star Trek folytatás inkább csalódás kategória lehet, hiszen a megnövelt költségvetés ellenére odahaza nem hozta a vártakat. A Tűzgyűrű pedig sajna továbbra is veszteséges. Kínában ugyan jól teljesít, de a japán piac kudarc és személy szerint nem hiszem, hogy az amcsi gigabukta után lenne folytatás. Csak akkor kaphat zöld utat, ha esetleg kínai szponzorok durva összeggel beszállnak a költségvetésbe.