7

Box Office: Sötétségben

startrekempire9Észak-Amerikai box office:

1979-ben indult útnak a Star Trek franchise, majd a 10. mozifilm, a a Nemezis bukása után jó ideig csend honolt az Enterprise környékén. Majd jött J.J. Abrams a reboot ötletével, amire kapott 150 millió dollárt. Gyorsan kiderült, hogy érdemes volt ekkora összeget fektetni a filmbe és jó döntés volt Abrams kezébe adni a franchise sorsát. Négy évet kellett várni a folytatásra, amely körül egy ideig nagy volt a titkolózás, sok találgatás volt, hogy Khannal vagy esetleg mással gyűlik meg Kirkék baja. Az előrejelzések vasárnapra több, mint 100 millió dollárt jósoltak a csütörtöki eredményekkel együtt, ám kissé mellélőttek a jósok. Összesen 84 millió dollárt hozott, a hétvégén 70 millió dollárt szedett össze, a reboot 2009-ben 75 millió dollárral és azt még a 3D sem támogatta. A stúdió talán kissé csalódott, hiszen a Sötétségben már 190 millió dollárba fájt, ugyanakkor a nemzetközi közönség is tódult a filmre, így az összbevétele már 164 millió dollárra rúg.

Régebben bemutatott filmek: Tony Stark a második helyen álldogál, felezett bevételén, de még így is szépen termelt, 35 millió dollárt. A Vasember 3 eddig az amerikai és a többi ország bevételét egybevéve több, mint 1 milliárd dollárt kasszírozott. 53 %-kal esett A nagy Gatsby eredménye is, Baz Luhrmann rendezése a 90 millió dollárt hódította meg, hamarosan meglesz a százas is. Az Izomagyak tovább tör előre az 50 millió felé, Michael Bay filmje a 60-ast már nem csípi meg. A Feledés továbbra is küzd, hogy legalább a 90 millió dollárt át tudja lépni.

Cím

Hétvégi bevétel

Eddigi bevétel

Változás %-ban

Büdzsé

Sötétségben – Star Trek

70,55

84,09

190

Vasember 3

35,18

337,07

– 51,5

200

A nagy Gatsby

23,41

90,15

– 53,2

105

Izomagyak

3,10

46,57

– 38,0

26

Croodék

2,75

176,75

– 23,8

135

42

2,73

88,73

– 40,5

40

Feledés

2,22

85,50

– 46,0

120

Mud

2,16

11,58

– 14,9

10

Peeples

2,15

7,85

– 53,4

15

A nagy nap

1,10

20,19

– 55,8

35

7 komment

  1. Az 1979-el kezdő mondatot én átfogalmaznám, mert ez így nem állja meg a helyét. 😉
    Plusz egy nemzetközi bevételt tartalmazó rublika is lehetne a táblázatban, mert ma már egyre kevésbé mérvadó ma már pusztán az amerikai bevétel. 😉

  2. Márpedig 1979-ben indult útjára a franchise…a mozikban!Itt most senki nem beszél a tv sorozatról,lévén,hogy a mozifilmekről és az azok bevételi eredményéről beszélünk.A cikk tetején ott áll:Észak-Amerikai box office.Messze a legérdekesebb része,mert nagyjából ennek alapján döntik el a készítők,legyen-e folytatás!Kevés kivételtől eltekintve persze:-)

    • Igen, és épp ezért kellett volna beleírni, hogy a MOZIKBAN. A TV nélkül el se indult volna.;)
      Le vagy maradva. Észak-Amerika jelenősége egyre csökken. Pl. a Die Hard 5 és a MIB 3 is bukta az USA-ban, mégis vígan tervezik a folytatásokat. A nagy blockbusterek esetében már jó ha a film bevételének a 30-40%-a termelődik az USA-ban. És ez meg tovább fog csökkenni. Az elemzők szerint az évtized végére Kína fontosabb bevételi forrás lesz az amerikainál. Már most megy a nyalizás Kína felé 200%-on. Nagy átalakulások vannak folyamatban most is, semmi sem állanó, a filmipar se.

      A Trek buktája engem sajnos nem lepett meg. Szerintem ennyi a max amit termelni tud. Az előző rész hozta a szükséges minimumot, épp hogy átlépte a 2.5-szörös szorzót összesítve, erre csináltak egy folytatást, ami az első rész bevételeivel is bukta lenne. Azért remélem nemzetközileg tud még erősíteni valamennyit.

      • “A Trek buktája engem sajnos nem lepett meg.”
        Rajtad kívül senki nem beszél buktáról..!

      • Mindig van egy okostojás aki nem tud korrektül fogalmazni.így most Te vagy ez a szerencsés!Le vagyok maradva?Gondolom azt hiszed egyedül Te böngészed a Box office oldalakat és csak Te vagy képben arról,mi zajlik a világ filmpiacán?Lehet,hogy az USA jelentősége csökken bevételi szempontból és lehet,hogy van pár bukta,amik máshol jól teljesítettek.Ezért is írtam,vannak kivételek.Lehetett volna akár a Karib-tenger kalózai 5-ik részét is említeni pl.Viszont azt is figyelembe kell venni,hogy amíg az USA-ban a mozijegy árának 55%-a a gyártóé/forgalmazóé,addig a világ más pontjain vagy kevesebb %,vagy fix vetítésenkénti összeg jár,ami viszont biztosan kevesebb a fentebbi 55%-nál!Így már nem is biztos az olyan hatalmas arány különbség és természetesen letöltés ide vagy oda ott van még a demand,a kábeltévé,a kereskedelmi tévé és természetesen a dvd/bd eladások,amik egy kevésbé sikeres filmet is meg tudnak menteni még mindig simán!Ennyi…

        • Alapjában véve a stúdiók és a producerek már nem beszélnek bukásról, ha a bevétel hozza a költségvetés szintjét, 55 % ide vagy oda. Viszont ahogy elnézem a bukás fogalma eléggé relatív. Mely stúdió, producer, rendező hogyan áll hozzá. No meg azt is tudni kellene, hogy mennyi kedvezményt kaptak egyes helyeken, mennyi jár nekik néhány filmben felbukkant reklám után…és persze, hogy mennyit sikkasztottak el.

          • Koimbránál a pont. A bukás igen relatív tud lenni. Minden attól függ, hogy mekkora volt a ráfordítás.
            A Trek azért néz ki relatív buktának, mert az első rész hozta a minimum két és feles szorzót, aminek jó része az USA-ból jött, és itt valóban pár százalékkal több bevétel jön. De ahhoz, hogy ez a minimum szint az új film esetében is meglegyen, ahhoz 500 millió körüli összbevétel kellene. Jelenleg kinéz 400, talán 450, ha a külföld belehúz, de ez is még nagyon az alja a sikernek.
            A Trek esetében gyakorlatilag nincs product placement, ami akár 60-70 milla tista bevétel is tud lenni. Viszont lehet extra pénz a merchandisingból.
            Egy majdnem 200 millás filmnél azért igazán 600 milliónál kezdenek tapsolni a producerek örömükben (ekkor már mindegy is, hogy hol termelte a film a pénzt), ez sajnos nem igen néz ki.
            De ne legyen igazam.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *