3

A könyvelő (The Accountant)

konyveloposzter

Valakinek beugrott a film közben A takarítónő klasszikus? Ha valakit hirtelen elkapna a kreativitás, a szöveget át lehetne írni, megszülethetne a A könyvelő sláger. „Mert nem mindenki képes arra amit ő csinál, kefét fog a kezébe és sika-sikál.” Nos, a főhős munkáját sem képes mindenki átlátni vagy elvégezni, fogja a tollát és ügyeskedik a számokkal.

Komolyabbra fordítva: Wollf (Ben Affleck) eléggé otthon van a számokban, de nagyon tartózkodó az emberekkel. Kevesen tudják róla, hogy autista, bár ezt a szót szinte ki sem merik mondani a történet során. Alapvetően jó indulatú, de monotonon és halkan elmondott mondatai miatt sokan faragatlannak vagy éppen nagyképűnek gondolhatják. Mellesleg olykor-olykor nevet vált, elköltözik, más személyazonosságot vesz fel. A maffiának dolgozott, nem igazán akad nála jobb. Viszont túl sokáig nem maradhat egyetlen helyen, ha menni kell, akkor fogja a titkos készpénz és lőfegyverkészletet, majd szép csendben odébb áll. Újabb ügye viszont legális, ki kell derítenie, hogy mi a gond egy cég könyvelésével. És Wolff azért nagyon is tudja, hogy mit jelent a pénzmosás. Hiszen nem csak abban jó, hogy fejben összeadjon-összeszorozzon bármilyen összeget. Remek a számok terén… és a fejlövésekben.

accountant2

Gavin O’ Connor (A zsaruk becsülete, Warrior – A végső menet, Jane Got A Gun) filmjét alapvetően akcióként próbálják eladni a marketingesek. Csakhogy itt nem egy feszült vagy sok fegyverbárbajjal megtámogatott sztoriról van szó. Adva van egy átlagos ember, akinek szép lassan kibontakozik háttörténete. Vagyis nem teljesen hétköznapi alak, hiszen rendkívül jól bűvészkedik a számokkal. De a direktor megmutatja nehéz és szomorú gyerekkorát, megtudjuk, hogy az öltöny nem egy gyámoltalan alakot takar. Ha kell meg tudja védeni magát.

Anna Kendrickhez passzol Ben Affleck visszahúzódó, félénknek tűnő, eszes és néha-néha vicces főhős karaktere. Azonban a dráma és akció keverékébe a romantika beleszövése túlzás és talán elnyújtott lett volna. Főleg, hogy nem csak rájuk fókuszál a történet, hiszen a Pénzügyminisztérium egyik fejesének (J.K. Simmons) a megzsarolt ügynöke (Cynthia Addai-Robinson) próbálja megtalálni emberünket. Az egyenletbe még behoznak egy bérgyilkost is és köze van ahhoz a céghez, amelynél Wolffnak kellett dolgoznia. A derék könyvelő pedig mindig szereti befejezni, amit elkezdett és nem tud oly könnyen felszívódni, ahogy szokta.

accountant1

A könyvelő forgatókönyve ambiciózus, de túl sokat akar. Eléggé rejtélyesnek akarja beállítani a központi figurát, az apa-fiú kapcsolat kibontása nem elég erős (vagy nem jut elég idő rá?), de legalább tudja, hogy mit akar és szépen építkezik, a végfőcím előtt pedig még remek akcióra is futja. Több meglepetéssel/fordulattal is próbálkozik a sztori, ám egy részük kitalálható vagy sejthető. Nagy meglepetésekre nem kell számítani, viszont ügyesen összerakott krimi-dráma-thriller egyveleg. 65 %

imdb: 7,7

Büdzsé: 44 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 63 millió dollár
Eddigi összbevétel: 84 millió dollár

3 komment

  1. Spoiler ON
    Az apa-fiú kapcsolat, nekem tökéletesen átjött, az viszont nem, hogyan indult el ezen a pályán a könyvelő. A segítő csaj a vonal túlsó végén, hogy a francba találta meg a maffiózókat, hogy alakult ki a vendégkör, stb..stb..
    És a tesója? Hogy jutott arra a pályára, amire.
    Ezekre én nem kaptam választ, pedig gondolom nem úgy működik, hogy beírom a gugliba: maffiózók pénzmosodát keresnek, önéletrajzot ide kérjük….
    De az is lehet, hogy nem figyeltem eléggé.
    Spoiler OFF

    A pengeszájú Anna Kendricktől meg egyszerűen frászt kaptam. Semmi élet nincs abban a csajban, akárhogy sztárolják.

    • A játékidő szerintem pont jól lett elkapva, a két óra bőven elég volt erre. Nekem annyira nem hiányoztak, amit mondtál, de
      SPOILER
      Mivel a sitten a sokat tudó öregtől tanult a pénzmosást, így szerintem azt is megosztotta vele hogyan tudja elérni a gengsztereket.
      A tesó pedig az egyik csattanó lenne vagy lett volna és ha megmutatják, hogy vele mi történt az eltelt évek során akkor máris nem lett volna döbbenet. Talán a végén egy rövid fél vagy egy perces montázsban be lehetett volna mutatni.

  2. Jól megcsinált midcult, kissé sekélyes üzenettel. A forgatókönyv jól építkezik, de a végére a film elvéti az egyensúlyt, és leegyszerűsödik. O’Connor rendezése stílusos, Affleck kitűnően hozza a figurát, de valahogy mégsem emlékezetes az egész.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *