16

A kis Vuk

Úgy ültem le megtekinteni, hogy hagytam fenébe a sok negatív kritikát és véleményt, amit olvastam róla. Késett is vagy fél évet, ez sem a legjobb előjel, ezt is félretettem. Az eredeti Vukkal való összehasonlítást pedig sehogyan se lehet kikerülni, ha jó lesz, úgyse gondolok rá majd. Az se jutott eszembe, hogy a bemutató előttig gyakorlatilag egy normális előzetest sem lehetett látni.

Elkezdődött, jöttek az első másodpercek. Egy madár reptét láthatjuk, majd pár nyúl ugrándozik be a képbe, aztán persze a Vuk családot is láthatjuk. Jönnek a vadászok, akik lődöznek, aztán néhány állat a cirkuszba köt ki, köztük van Vuk is. Fia, kis Vuk a szabadítására indul. Itt van még a high-tech tolókocsis srác, kinek nappal használatos éjjellátó ketyeréje és egy süket kutyája van. Ők is nyomozgatni kezdenek az erdőben történt események után.

Gát György szerint ugyanazokat a programokat használták, amit a DreamWorks és a Disney is. Valaki jót átverhette, vagy ő próbál átvágni mindenkit a palánkon, de ennél még a jó kis 386-os számítógépemen is jobban nézett ki minden vagy 15 éve, sőt szerintem még a Commodore 64-esen is. A karakterek darabosan mozognak, bár néha azt hittem teleportálva haladnak előre. Persze rásüthetnénk, belemagyarázhatnánk, hogy mi magyarok el vagyunk maradva rendesen, el is fogadnám, ha nem lenne az Egon és Dönci, ahol az animáció teljesen rendben van. Még a Macskafogó 2 szörnyűségben is a megvalósítás legalább jó lett. Nekem úgy tűnik, mintha a készítők leültek volna a gép elé, aztán erősen szuggerálták a képernyőt, mondogatták bőszen azt, hogy múkodj, múkodj, nyomogatták a klaviatúrát meg az egeret és ez lett belőle. Személy szerint mikor megláttam a madarat az égen, azt hittem bábfilmre ültem be, kétségbeesve tekintgettem körbe, hogy jó filmre jöttem-e, aztán később már azért voltam kétségbeesett, mert kiderült, hogy igen.

Az eredeti Vuk aranyos volt, voltak benne szerethető állatok, lehetett rajta mosolyogni és akadt azért dráma is, dúdolhatta mindenki a „Fürge, róka lábak, surranó kis árnyak” dalt. Itt a különböző „lények” fejszerkezetén lehet csak igen erősen mosolyogni, bár utána az ember fogja a fejét, hogy ilyet ki engedélyezhetett (legfőképpen a kutyák kinézete). Kedvelem az állatokat (szerintem a készítők között is akadhatott egy-kettő), de itt nincs egy szeretni való állatka se. Még emlékezetes dalt/dalokat sem sikerült összehozni, az meg hogy Ganxta Zolee rappel a gyerekeknek egy vicc és igen-igen rossz. A dráma pedig inkább a nézőtéren zajlott, erős ásítás és szörnyülködés közepette.

A Vukkon egy teljes generáció nőtt fel, a magyar kultúra része (ez már szinte sablonszöveg), amit gyerekek és felnőttek egyaránt élveztek. A kis Vuk viszont siralmas, a mese értékelhetetlen, nézhetetlen vacak, igen gyenge sztorival. Néhány szereplő teljesen felesleges, a karakterek is néha csak úgy vannak, de azért ketten is becsajoznak a játékidő alatt. Mindenki tartsa távol tőle magát. Kinek érte meg ez és miért? A válasz most is a pénz lehet, hiszen az a másfél milliárd Ft olyan 9,5 millió dolcsi (a Pirosszka 15 millióból készült) és elég sok országba sikerült eladni, remélem nem térül meg a beleölt összeg. És miért kapott állami támogatást? Mert biztos nagyon-nagyon erőltették a béna kisgyereket az illetékes bizottságnál, azokat meg ugye támogatni kell, főleg ha ő az egyik főszereplő.

Nos, ugye az van, ha nem éri el Magyarországon a 60.000 nézőszámot ez a produkció, akkor fizethet vissza az államnak 70 milliót (csak ennyit). Ezt nem érte el, szóval mehetnek vissza a milliók a kasszába. Másrészről egyöntetű elutasítás fogadta a mesét. Az imdb-n 1.1 ponton állt egy darabig, azaz a valaha készült legrosszabb film A kis Vuk. Na de kinek is készítettek pontosan ezt a folytatást? A készítők a bemutató után (látva a nagy érdektelenséget) mondták, hogy ez a gyerekeknek szól. Hmm, egy másfél milliárdos mese a gyerekeknek, jó duma. De kezdetben még mintha nem erről lett volna szó, hanem arról, hogy mindenki élvezni fogja. Kinek hiányzik a harmadik rész? Gát Györgynek biztos igen.

Végül pedig mindenkinek javallom az Antiókiai Szent Kézigránát (aki még nem látta a Gyalog galoppot a Monthy Pyton-tól az sűrgősen pótolja) használatát a Kis Vukkal szemben, használata egyszerű: Kihúzzuk a szent biztosítószeget, majd háromig számolunk, se többet, se kevesebbet. Nem négyig, sem pedig kettőig, hacsak utóbbit nem folytatjuk háromig. Végül eldobandjuk az ellen felé, aki megdöglend.



imdb: 1,5 , a 7. legrosszabb film.

Gát Györgytől lehetett kérdezni, az origon a Vendégszobába, érdemes elolvasni.
Volt egy kis kommentáradat a Kis Vuk képeknél is.
Itt pedig részleteket láthattok a meséből

 

16 komment

  1. A Kis Vuk-ban az animáció nagyon gyenge lett! Miért kapkodták el ennyire, miért nem dolgoztak rajta inkább tovább? [max7]

    – Evvel vitatkoznék. Mihez képest lett gyenge? Szerintem teljesen jó lett az animáció. Az az igazság, hogy 4 és fél évig készült, ami egy animációs film elkészülésében elég tisztes kor, de ha még 4 és fél évig csinálom, akkor is így csináltam volna meg. Amit te hibának látsz, az nem animációs hiba, hanem koncepcionális. Így akartam megcsinálni, így találtuk ki.

    MUHAHA jo az animacio…. ma mar egy jatekban komolyabb grafikai megjelenes van

  2. Nekem már nagyobb hányingerem a Vuk kritikáktól, mint konkrétan a Vuktól. Ugyan nagyon hálás dolog a borítékolható kommentáradat miatt írni erről a valamiről, de azért kíváncsi vagyok, hogy fél évvel a bemutató után vajon hány helyen fognak még öklendezni a fosch grafikától és a darabos animációtól.És vajon hány helyen fogják még leírni ugyanazokat a futószalagon gyártott kommenteket?

  3. Vicces ez a “ugyanazt a programot használtuk” szöveg. Én is ugyanazt a programot használom mint sok grafikus, mégse tudok olyan dolgokat összehozni photoshoppal, mint a szakma nagyjai. Nem csak program kell, hanem tudás is.

  4. akartam volna egy kritikát nyomni róla, de mindenki leírt már róla mindent…talán egy másik filmet(!) választok helyette…:)

    Tisztelt C ezen percekig röhögtem, nagyon nagy, ezért már megérte:)

  5. Simán el tudom képzelni hogy Gáték ugyanazokat a szoftvereket használták mint a Dreamworks, de és akkor mi van essek hasra? Akár kétszer olyan modern is lehet a szoftver, akkor is csak egy eszköz. Ha valaki szénnel rajzol egy fotorealisztikus képet, miközben én csak ákombákomot tudok az nem attól van mert ő modernebb szenet használt, hanem attól, hogy ő tud rajzolni…

  6. Gát György bemutatja:

    A kis Linda cimű egészestés akció filmet

    LInda még mindig a rendőrségnél dolgozik, de középpontba a 17-18 éves lánya van, aki bőszen készül, hogy belépjen anyját követve a rendőrség állományába. A gimnáziumba ahol érettségizni készül az osztály különös bűnesetek történnek. A film elején az iskola környékén settenkedő drogdílereket üt ki a kicsi Linda. Ezt követően a kis Linda egyik barátnője kerül bajba, akit elrabolnak és a szálak a budapesti kínai negyedbe vezetnek. Megkezdődik a nyomozás, a kis Linda nyakába loholó,ügyetelen fiúval.
    Látványdús akciójelenetek és a Wachowski testvéreknek szakértő harcművészek.

  7. “Ezért tart ott a magyar filmgyártás ahol…”

    Visszatérő mondat. De hol tart? Senki se fejezi be a mondatot.

    Két nagy vonulatot figyeltem meg:
    – csináljunk olyat jót, mint Hollywood
    – ne csináljunk olyan szart, mint Hollywood

    Vajon mit értünk ezen?
    Legyen olyan színvonalas, látványvilágú, mint egy hollywood-i produkció, de ne legyen olyan sablonos, együgyü.

    Hellboy 2 stáblistájának a fele magyar. Akár magyar filmnek is tekinthetjük. És lehet, hogy nem a világ legjobb filmje, de ha ez lenne a minimum, vagy e körül mozogna alapvetően a magyar film, akkor mondhatnánk, hogy eljött már a kánaán.

    Azonkívül…annyi fikázás után még egy bőrt lehúzni (blogbejegyzést írni) a kisvukról… nevetséges és unalmas.

  8. “ugyanazokat a programokat használták, amit a DreamWorks és a Disney is” – Hiába festenék ugyanolyan ecsettel, mint amivel Munkácsy is festett, az eredmény nem ugyanaz lenne 🙂

  9. Gondolom, ha valaki ért hozzá, akkor úgy is nézi…lehet hogy hülye hasonlat, de olvastam a Szahara könyvet, aztán megnéztem a pár éve készült filmet is, és egyáltalán nem tetszett, mert a könyvet nem adta vissza semmilyen mértékben.

    Egyébként a fentebb is említett Pirosszka kinézete sem volt valami hú de jó, de a történet és a poénok az év legjobb meséjéve tették. A kis Vukknál sem lett volna nagy baj, ha lett volna jó sztori, lettek volna jó poénok, lett volna valami értékelhető még…akkor is valószínű a kinézetet említi meg mindenki mint negatívum, aztán meg áradozhattunk volna a többiről.

    Te egyébként készítettél már hasonlót? Látható valahol?

  10. Hát mit mondtam én nem igazán értek az animációhoz, szóval engem csak a végeredmény érdekel. A nagy stúdiók igen magasra tették a lécet igen, de néha akad egy-két kisebb volumenű alkotás is, amit lehet élvezni, nem kell a Shrekre gondolni mindig. Nekem a Macskafogó kinézete is tetszett, csak kár, hogy ott is elcseszték a többit.

    Amerikában a mesékhet meg többségében sztárhangokat hívnak, a Shrek háromnál is a hangokat, Diaz, Murphy, Myers kapott fejenként egy húsz millió dolcsit. Én nem értem, hogy miért adnak a színészeknek ennyi dohányt, kapjanak részesedést a bevételből, az lenne a tiszta.

    Egyébként a Final Fantasy film bemtuatóját látva csak néztem, hogy Sandra Bullock milyen sci-fiben szerepel már:):):)

  11. Most miért kellett ide ez a kritika?
    Amikor megláttam a Kis Vuk feliratot, a fejem rángatózni kezdett, nyáladzottam, a szemeim kifordultak és pár másodpercre a tetszhalál állapotába kerültem. Aztán megnéztem az előzetest csak hogy még jobban felbosszantsam magam, és csak úgy fröcsögött a sz@r a monitoromból… Tényleg kösz, Koimbra…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *