0

UIP hírlevél

Négy Césart nyert a Testvérlövészek

Kilenc Césarra jelölték (az Oscar-díj francia megfelelője), négyet el is nyert a Testvérlövészek című western. Legjobb rendező (Jacques Audiard), legjobb operatőr (Benoit Debie), legjobb látványtervező (Michel Barthélémy) és legjobb hang (Brigitte Taillandier, Valérie de Loof, Cyril Holts) kategóriában tartották érdemesnek a rangos díjra. A Testvérlövészek sikersorozata nem most kezdődött: a tavalyi Velencei Filmfesztiválon Audiard elnyerte a legjobb rendezőnek járó díjat.
A film nem szokványos western, bár a műfaj összes fontos elemét mesterien ötvözi a történet, ám a vadnyugati történet csupán ugródeszkául szolgál a magvas gondolatokhoz. A címben jelzett fivérek könyörtelen fejvadászok, akik a kaliforniai aranyláz idején különleges megbízatást kapnak. Gyöngyösi Lilla szerint, aki tavaly szeptemberben Velencéből tudósította a Filmtekercset: „A meglepetésekkel teli történetvezetésen túl további tényezők is emelik a Testvérlövészek fényét. A négy főszereplő (Joaquin Phoenix, John C. Reilly, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed) között kivételesen jó az összhang, de önmagukban is remekelnek, Alexandre Desplat pedig a megszokott filmzenéitől eltávolodva klasszikus westernzenét írt. Így Audiard filmje egyszerre piszkosul szórakoztató, a hagyományokat tisztelő és felülíró alkotás, amely még elgondolkodtatni is képes az önpusztító Amerikáról és egy százötven évvel ezelőtti civilizációs krízispontról alkotott képével.”

(The Sisters Brothers – hazai bemutató: 2019. március 28.)

Stephen King kiakadhatott volna a Kedvencek temetője új adaptációján, de nem tette

Nagyon jelentős változás található az új Kedvencek temetője-filmben a Stephen King híres regényében leírtakhoz képest. (Hogy mi, azt nem áruljuk el, úgyis kiderül a legújabb előzetesből.) Számos rajongó felháborodott, amiért a film alkotói nem maradtak hűek az eredeti műhöz. Ilyenkor a szerzők is méltatlankodnak, Stephen King azonban nem háborog. Az élő horrorlegenda már korábban is kijelentette, hogy a műveiből készült különféle adaptációk változtatásai nem zavarják, és most sem vélekedik másképp. Ezt a film főszereplője, Jason Clarke (Terminátor: Genisys) is meg tudja erősíteni.
„Tényleg komoly változtatásról van szó, de a merészség jutalma nem marad el – idézi Clarke-ot a SyFyWire. – Azok a rajongók, akik most kiborultak, remélhetőleg belátják, hogy jót tett ez a fordulat. Nem akarom lelőni a poént, de ennek köszönhetően sokkal nagyobb lett a mozgásterünk. Egy csomóan egyébként nem akadtak ki az ötlet miatt, és Stephen King szerint is teljesen rendben van ez így.”

(Pet Sematary – hazai bemutató: 2019. április 4.)

Így kell nézni az Elton Johnról szóló Rocketmant Elton szerint

Nem gyakori eset, ha egy életrajzi filmnek az az ember az egyik producere, akiről a maga a mű szól. A Rocketmannel ez a helyzet: Elton John felemelkedéséről szól, és az énekes az egyik producer. De valóban életrajzi filmről van szó? „Mindenki azt hiszi, hogy a Rocketman életrajzi film, pedig nem – mondta Taron Egerton, az Elton Johnt megformáló színész a Collidernek. – Igazából fantasy musical, amely Elton dalait használja arra, hogy megjelenítse életének fontos pillanatait és érzelmi csúcspontjait.”
Elton John jó producerhez illően minden munkafolyamatban részt vett a film készítése során, és folyamatosan népszerűsíti a produkciót a közösségi médiában. Természetesen Egertont is ellátta jó tanácsokkal, hogyan ábrázolja őt. „Elton azt mondta Taronnek, »ne próbálj másolni engem« – mondta David Furnish, Elton férje (egyben a film másik producere) a The Hollywood Reporternek. – »Ne gondold, hogy pont úgy kell énekelned, mint én.« Szerintem is az a színész dolga, hogy megjelenítse a karakter szellemiségét, nem pedig az, hogy minél élethűbben utánozza. Amikor megmutattam Eltonnak, hogyan énekel Taron, teljesen odáig volt, és azt mondta, ezt még ő sem csinálná jobban.”

(Rocketman – hazai bemutató: 2019. június 6.)

Nagy nyomás alatt vannak a Macskák sztárjai

Szokatlan módon készül a Macskák című musical filmváltozata, legalábbis a színészek szerint. „Minden menet közben alakul, sokat tanulunk a rendezőtől és egymástól – mesélte az Oscar-díjas Jennifer Hudson (Dreamgirls) az Entertainment Tonightnak. – Nagyon kemény munka, mert mindig az adott pillanatban élünk.”
Hudson játssza Grizabellát, a bűbáj cicát, akinek legemlékezetesebb dala a Memory (Emlék), amelyet annak idején Barbra Streisand tett világhírűvé. Hudson ennek megfelelően nagyon sokat stresszelt a dal miatt. „Iszonyatos volt a nyomás, alig vártam, hogy túl legyek rajta, pedig végig erre a dalra készültem, amióta megkaptam a szerepet. Azt találtam ki, hogy ha megvolt a Memory, nagy partit csapunk, hogy lerázzam ezt a terhet.”
Szerencsére jól sikerült a produkció. „Ha nem ment volna jól, még mindig abban a díszletben lennék, amibe bele sem merek gondolni” – tréfált a színésznő.

(Cats – hazai bemutató: 2019. december 19.)

UIP Dunafilm

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *