Nyertesek
Egyértelmű, hogy az év nagy nyertese a Marvel és ezzel együtt a Disney volt. Amerika Kapitány, Thor és Vasember követendő példává vált (erről majd lesz egy külön írás, egyszer, valamikor, talán). Steve Rogers, Sólyom és Fekete Özvegy sikerre vitte a Kapitány folytatását, A galaxis őrzői pedig megmentették a nyarat, hiszen a képregényfilm volt az egyetlen, amely a május-augusztus intervallumban Amerikában átsuhant a 300 millió dolláron.
Egyúttal Chris Pratt is bizonyította, hogy főhősnek tökéletes. Megnyugtatott mindenkit, hogy a Jurassic Word-ben is meg fogja állni a helyét.
Egyértelmű, hogy 2014 Michael Bay éve volt. Ha eddig nagyképűnek tartotta valaki, a rendező-producer arca még jobban megnőhetett. Hiszen a Transformers: A kihalás kora milliárdos sikert ért el, producerként sem lőtt mellé. Sokan jó előre leírták a Tini Nindzsa Teknőcöket, rengetegen szörnyülködtek az előzeteseken és több elemzés sem jósolt nagy jövőt a képregényfilmnek. Majd 477 millió dollárig jutott el a projekt, de az olcsó, gyatrának mondott horrorjai is szépen jövedelmeztek. Ouija, A bűn éjszakája.
Angelina Jolie Hollywood egyik kedvenc színésznője, azon kevés nők egyike, akiben a producerek és fejesek megbíznak. 2014-ben kvázi bebetonozta magát az élvonalba, hiszen a Demóna fantasy-t sikerre vitte és a megosztó kritikák ellenére a Rendíthetetlen drámája is kasszasiker lett.
Akadt egy-két csúnya bukta, de a young adult adaptációk továbbra is népszerűek, az elhasalt próbálkozásokra már alig emlékszik senki (Vámpírakadémia?). Természetesen mind közül Az éhezők viadala szárnyal, de A beavatott is hozta a vártakat. De a YA becsületét a Csillagainkban a hiba mentette meg, amely a bevétel mellett remek színészi alakításokat, vicces és drámai pillanatokat mutatott be.
És ha már az olcsóságnál járunk, Jason Blum nagyon is ráérzett évekkel ezelőtt, hogy mennyi pénz van a pár milliós horrorfilmekben. Ám érdekes módon a körberajongott Whiplashben is benne volt a keze.
Idén a hívőket is elárasztották filmekkel. A God’s not Dead, az Isten fia (Son of God) vagy akár a Heaven is for Real szép eredményeket értek el, de a megaköltségvetéssel bíró Noé is eljutott 362 millió dollárig, most éppen Ridley Scott borult térdre, hogy az Exodus nem bukjon hatalmasat.
Az R kategóriás vígjátékok szépen hasítottak. A 22 Jump Street – A kopasz osztag 331 millió dollárt kasszírozott, Melissa McCarthy is kihozott száz milliót a gyengére sikeredett Tammyból, de a Rossz szomszédság szintén erősen hasított. Seth Rogen nevén sem esett csorba, csak jól jöhet ki a The Interview-ból.
Vesztesek
Annak ellenére, hogy a Pókember folytatása több, mint 700 millió dollárt fialt a Sony nagy gondba került. Ez volt az első Hálószövő kaland, amely nyögvenyelősen jutott át Amerikában a 200 millió dolláron és érezhető, hogy lövésük sincs mit kezdjenek a népszerű Marvel hőssel. Igyekeznek kibővíteni Peter Parker univerzumát, a Sinister Sixen tervezgetik a Venom spin offot és egy Pókemberhez köthető csajos alkotásra is számíthatunk. Egyedül a May némi projektről szóló híreszteléseket cáfolta a stúdió.
Szegény Herkules! 2014-ben bizony alaposan rájárt a rúd a görög legendára. Először Kellan Lutz ejtett csorbát a mitológiai alak hírnevét, majd az Asylum is előrukkolt egy filmmel. És a Dwayne Johnsonnal készült fantasy-kaland sem vált emlékezetessé, bár a bevétel végül eléggé pofás lett a végére.
Amilyen nagy hévvel vetette bele magát Sylvester Stallone anno a The Expendables munkálataiba, most olyannyira húzta le az egészet a wécén. A felvállaltan 80-as évek akciófilmek hangulatát visszahozni akaró és egykori akcióhősöket felvonultató franchise-ba bevonták a fiatalabb korosztályt is, ráadásul a besorolást is visszavették. Amerikában cudar bukta volt.
Annak ellenére Jeffrey Katzenberg abszolút elégedett a DreamWorks animációs részlegének a teljesítményével. Pedig eléggé alulteljesített, hiszen a Mr Peabody & Sherman csak 273 millió dollárt tudott összeszedni 145 millió dolláros büdzsé mellett és a Madagaszkár pingvinjei sem hozták a vártakat, mindkettő elhasalt hazai földön. És az Így neveld a sárkányod folytatását is csak a nemzetközi eredmények mentették meg.
Adam Sandler vígjátékaival rendre átlépte Amerikában a 100 millió dolláros határt. Ezúttal viszont mellényúlt, az utóbbi időben nem hozza a szokásos teljesítményt, a Kavarásra (Blended) nem vonultak tömegével az emberek, illetve a Men, Women & Children is leszerepelt. A The Cobblert pedig hiába készítette Tom McCarthy, a vélemények szerint eléggé rossz film született.
Alexandre Ajának nem termett babár, a Horns adaptációja nem kapott túl nagy figyelmet, ráadásul az alacsony költségvetésű sem mozgatott meg sok embert.
Az Oscar-díjas Wally Pfister ahelyett, hogy maradt volna a kaptafánál úgy döntött, hogy saját maga dirigálja le a Transzcendenst. Operatőrként remek, de kiderült, hogy rendezőnek csapnivaló. A közönség és a kritikusok is földbe döngölték a produkciót.
És kiemelnék két színészt, akik úgy-ahogy megúszták.
2014 lehetett volna Kevin Costner visszatérése, sajnos ebből nem lett semmi. A Jack Ryan film pénzügyileg leszerepelt, Chris Pine is megerősítette, hogy a stúdió nem volt kibékülve a bevétellel. De a főszereplésével forgatott Újoncok napja sem töltötte meg rögbirajongókkal a termeket, de ott volt a 3 nap a halálig film is, amely nem akció, hanem családegyesítő alkotás volt. Szerencsére egyik sem hasalt hatalmasat.
Volt idő, amikor elég volt Tom Cruise képét kitenni egy plakátra és siker garantált volt. A színész hírneve kissé megkopott. A holnap határa sci-fi akció eléggé nyögvenyelősen haladt át a 100 millión Amerikában, a nemzetközi eredmények húzták ki a bajból a produkciót. És egyúttal kiderült, hogy nem is Cruise-t okolják a blamáért, a stúdió félresikerült reklámkampányát teszik felelőssé, hogy nem minden fronton teljesített az elvárások szerint.
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Én Chris Pratt-nél megemlíteném Lego-kalandot vagy a Jump Street-nél a rendező párost (akik a Lego-kalandot is rendezték 🙂 )!
..Cruise-t nem kell félteni, egész jó kis film lett a Holnap határa,és nemsokára Huntként térhet vissza, marad az “A” ligában.
Hiányolom a Godzillát , az Interstellart és az XMent.
Az X-Mentől ez várható volt, pláne azután, hogy újra elővették a régi csapatot. Az elsőktől sokan tartottak, de a remek kritikák és vélemények után a mutánsok ismét megmutatták, hogy mire képesek. Az Interstellartól szintén sokat vártak, összejött. Viszont a Godzilla befért volna, hát igen.
A holnap határánál a félrement reklámkampányon mit értenek nem tudod?
Nem költöttek a reklámra eleget. Ilyen sok pénzből készült produkciónál kiemelten fontos, hogy a csapból is az folyjon.
Szerintem itt arról van szó, hogy a stúdió erőltette a Live Die Repeat szlogent és az időhurkos sztorival próbálta megragadni a figyelmet, holott inkább arra kell volna összpontosítani, hogy nem egysíkú, hanem változatos film lesz. És ugye sokan csalódtak a Feledésben, ami Cruise előző sci-fije volt.
Áh köszönöm. Egyetértek veletek!
Még (immár) tavaly ősszel írtam valahova egy hosszabb szösszenetet az épp elmúlt nyári moziszezonról, és feltűnő volt, hogy miközben mindenki franchise-t meg moziverzumot akar építeni, az egyéni ötletek simán elsikkadnak, de pl. a klasszikus színész/sztárfilm is (csak Cruise és Jolie dacol az árral). És ahogy az idei blockbuster-szezon kinéz, hát lehet, hogy bekövetkezik a bukássorozat (ennyi attrakciót ugyanis nem bír el a közönség).