48

Motherf***ing Space Nazis

Erre vár már mindenki régóta. 2006-ban tették közzé, hogy el fog készülni az Iron Sky, majd a készítők a neten gyűjtést is szerveztek, hogy elkészülhessen a mű. Idén végre láthatjuk, hogy milyen lett. A történet szerint a második világháború vége fele a nácik a legnagyobb titokban a Holdra költöztek, ott vígan éltek és készültek a visszatérésre. 2018-ban a Föld felé veszik az irányt.

48 komment

  1. @purga: Szerintem nem lesz itthoni premier. :/
    A film kizárt hogy jó lesz,meg ez a nagy fényezés a rendező,színészek által már régen rossz.

  2. Ez már olyan szar,hogy kötelező megnézni…
    A készítőknél nagyon elgurult a gyógyszer…de úgy hogy meg se találták.

  3. elgurult a gyógyszer?

    nagy fenéket!

    az összes kis színes pirulát megették, amit csak találtak!

    (a film dedikáltan “szar” lesz, de pont ezért lesz élvezhető beteg humorral megáldott embereknek)

  4. Várom mint kis gyerek a Mikulást! Veszett jó ötlet csak nem tudom hogy “komolyabban” vehető steam punk film vagy elgagyizott vígjáték lesz. Mindenesetre ki nem hagynám… mert az eddigiek alapján, hosszú évek óta a legeredetibb film lesz 🙂

  5. Ez a film akkor lehet jó, ha sikerül úgy megcsinálni, hogy halál komoly és izgalmas, de közben az ember mégis dől a röhögéstől. Remélem, sikerül összehozni.

  6. Ha Robert Rodriguez lenne a rendező azt mondanám, hogy nem lesz semmi baj.
    De nem ő csinálja és csöppet félek és teljesen szkeptikus vagyok.
    Benne van, hogy az év vagy az évtized legagyamentebb, legszórakoztatóbb filmje legyen, de ugyanakkor az is lehet, hogy egy irgalmatlanul nagy baromság lesz, ami erős B kategóriás és ott a helye az Asylum féle művek között. Ráadásul a németek keze is benne van és mint tudjuk nekik nincs humoruk vagy legalábbis csak ők tudják értékelni.

    A zene mindenesetre nagyon jó.

  7. Én pont arra számítok, hogy a “direktben olyan szarra csinálják, hogy már jó”-kategóriába fog esni 🙂

  8. annyira nem lehet gagyi, ha bemutatják a Berlinalén, nem? agyamnet vígjátéknak tűnik:kíváncsi vagyok, milyen is a finn humor:) a németeknek igenis, van (néha) humorérzékük:)

  9. “a neten gyűjtést is szerveztek, hogy elkészülhessen a mű”

    Ez erős lebecsülése annak ami történt 🙂
    Teljesen bevonták a rajongókat a produkcióba fejlesztőként és befektetőként is, itt van egy videó a gyártási folyamatok közönségbeszervezéséről:

    http://www.youtube.com/watch?v=nLRcUcg2TUI

  10. Eddig gondolkodtam, hogy milyen filmeket nézzek a Berlinálén, de akkor ez már tuti közte van 🙂

  11. “The world is sick, and we are the doctors” – kúrva jó. Elképzelem milyen doktorok ők. Mengele leszármazottai? Kinyírni a bankárokat, akik rombadöntötték a pénzügyi világot?

  12. kíváncsi vagyok, jónak ígérkezik, reméljük ez a kis előzetes nem “lőtte le” az összes jó jelenetet!

  13. Egy-két nagyon korai trailert leszámítva nem követtem a film születését, árulja el valaki, joggal félek, hogy a szokásos halivudi nácis sztoriklisék és a függetlenség napjának vérfertőző nászából született, ostoba, faék primitívségű történet sült ki belőle, lenullázva az egész erőfeszítés értékét? (néhány üdítően merész kivételtől eltekintve nem nagyon szokás merni eltérni a nácitémában szokásos fekete-fehér frakcióktól és karakterektől)

  14. @Monarch: Hogy hülyeség, az egy dolog. Az űrnáci mint olyan helyből hülyeség, ha úgy vesszük. De az alapötlet és a kivitelezés megérdemelne egy értelmes, nem csupán klisékből összebarkácsolt sztorit, és valódi karaktereket. Annyira unalmas már az átlátszóra koptatott “gonosz szörnyeteg nácik vs. hős amerikaiak epikus csatája” vonal. Aztán attól még lehet akár hülyeség is 🙂

  15. Már most szórakoztatóbbnak tűnik, mint az idén mozikba kerülő amerikai filmek 60%-a.

  16. “Ráadásul a németek keze is benne van és mint tudjuk nekik nincs humoruk vagy legalábbis csak ők tudják értékelni.”

    1. kellő mennyiségű sör után a németnek is megjön a humora
    2. kellő mennyiségű sör után még én is tudom értékelni 😀

  17. nem tudom, hogy jó lesz-e a film. tkp tök mindegy is. elvégre az összes ss-dominának álcázott szexbombától erekcióm van. a történet pedig le van sz*rva:)

  18. @Charlie Brown: Az ilyen Zs-kategóriás filmek kivétel nélkül a gonosznáci figurája köré épülnek, kb. annyira izgalmas egydimenziós karakterekkel, mint Amon Göth a Schindler listájában. Az alapötlet kétségtelenül hülyeség, mint te is megjegyezted. A sztori persze ettől még lehetne élvezhető (bár tutira valami politikailag korrekt megoldása lesz, pl. az egész életében nácinak nevelt nő beleszeret az űrhajós és mellesleg atomfizikus feltaláló néger főhősbe, vagy valami ilyesmi), de engem már ennyi is idegesít ahhoz, hogy ne nagyon lelkesen akarjam megnézni.

    Viszont feltehetőleg a látvány se lesz nagyon jó, és a sztori se.

  19. Steampunkozóktól kérdezném: ez mégis, mitől steampunk? Hol vannak a gőzmeghajtású, szegecselt “Verne-űrhajók”? (=steam) Hát a gépesítés miatt nincstelenné vált tömegek a kormos nagyvárosban, ahol óriási a szakadék szegények és gazdagok között? (=punk)

  20. @Monarch: lehet hogy egydimenziós karakter volt Amon Göth a Schindlerben, de ő tényleg egy gonosz náci volt, így nehéz lett volna másnak ábrázolni 🙂

    egyébként majd 3 éve fedeztem fel ezt a gyöngyszemet és azóta várom a premiert. az év legvárósabb filmje, nem kétséges 🙂

  21. @noviktornoparty: Megmondom őszintén, nem végeztem kutatómunkát Amon Göth-tel kapcsolatban, így aztán fogalmam sincs, az ábrázolásból mi igaz, bár a wiki szerint tényleg nem volt teljesen normális. Viszont a nácik túlnyomó többsége messze nem olyan egydimenziós személyiség volt, mint Göth.

    Hogy egy nagyon izgalmas figurát említsek, ott van mondjuk stellvertretener Staatsekretär SS-Gruppenführer Dr. Otto Ohlendorf, aki a Reichswirtschaftsministeriumban lett 1943-tól helyettes államtitkár (ebben a minisztériumban dolgozott 1939 előtt is valamivel alacsonyabb vezető beosztásban), ami nem is csoda, hiszen közgazdaságtanból doktorált. (Nem holmi kisdoktori, és nem 180+akárhány oldal törzsanyagból.) Ebben a minőségében ellenezte a gazdaság központosítását, a szabad vállalkozás híve volt, a többi között a burjánzó korrupció miatt se nézte jó szemmel Speer központosítását, amit a háború vége után azonnal lebontandónak ítélt. Emellett Sztálingrád után nem voltak illúziói a birodalom háborús kilátásaival kapcsolatban, és ezért munkatársaival (akik között volt egy bizonyos Ludwig Erhard is) elkezdte kidolgozni a német gazdaság háború utáni talpra állításának a terveit, a Deutschmark bevezetését, stb. Minisztériumi munkatársai szerint óriási szerepet játszott azoknak a terveknek a kidolgozásában, amiket viszonylag csekély módosításokkal aztán Ludwig Erhard-ék hajtottak végre 1949 után. Azaz a német gazdasági csoda egyik atyjáról van szó. (Egyébként további érdekesség, hogy Heinrich Himmler is támogatta őt ebben a munkájában, Himmler ugyan csak agronómusnak tanult, de szintén ellenezte a gazdaság “bolsevik” központosítását.)

    Az igazán érdekes a kinevezése előtti kitérő a karrierjében, 1939-től az akkor létrehozott RSHA (Heydrich hivatala, lényegében politikai rendőrség és polgári titkosszolgálat egyben) egyik hivatalának a vezetőjévé nevezték ki (amit magas színvonalon látott el, ő találta ki, hogy külön besúgóhálózatot hozzon létre a hangulatjelentései számára, ezen besúgók feljelentéseit a Gestapo nem kaphatta meg, cserébe a besúgók nem amortizálódtak, nem terjedhetett el róluk, hogy a jelenlétükben veszélyes valamit mondani), amit 1945-ig betöltött (az utolsó években már a gazdasági államtitkári beosztásával egy időben, napi 12 órákat dolgozva).

    Hivatali vezetőként aztán 1941-ben kicsit keményebb feladatot kapott, az Einsatzgruppe D vezetését, ahol aztán többek között nők és gyerekek tízezreinek az agyonlövéséért is felelős volt. A feladatot végrehajtotta, még ha voltak is bizonyos ellenérzései ezzel kapcsolatban.

    Gondolhatnánk, hogy a minisztériumi ténykedése 1943-tól pusztán a bőrének a mentését célozta. Lehet, de 1945 után ennek semmi jelét nem adta: egyfelől töredelmesen bevallott mindent a bíróságok előtt tanúként és később vádlottként is (nem csak a korrupciót, de a bíróságok előtt eskü alatt hazudozást is erősen rosszallotta), és a megbánás legcsekélyebb jelét sem mutatta, sőt hangoztatta az angliai és amerikai zsidók felelősségét a háború kirobbantásáért és a Németország elleni bombázóhadjáratért, amiért szerinte teljesen jogos volt túszként megölni a lengyelországi zsidókat. Egyébként erkölcsileg borzasztó rossznak tartotta a nők és gyerekek kivégzését – mivel ez szinte elviselhetetlen terhet rótt a kivégzők lelkére, ideértve saját magát is.

    Mellesleg volt felesége (gyerekei nem tudom, voltak-e), akivel persze szerették egymást stb.

    Namost Göth ehhez képest élvezi a gyilkosságokat, természetes szadista, a feleségét megcsalja, stb., egyetlen izgalmas vonása, hogy beleszeret a szolgálólányába, ami viszont a wiki alapján valószínűleg nem is volt igaz. (Ez a szerelem az ellenségbe dolog nagyon izgalmas a színházban vagy a filmvásznon, lásd Rómeó és Júlia, de a valóságban azért nem olyan gyakori.)

  22. @Monarch: egyetértek, hogy nagyon egysíkú ás sokszor alaptalan a legtöbb hollywoodi film “náci ábrázolása”. Csak arra akartam rámutatni, hogy Göth esetében ez kivételesen igaz is volt: ahogy te is írtad, ő egy szadista állat volt, aki filmes kliséket megszégyenítő módon kedvtelésből ölt embereket (itt 1-2 “beszámolót” olvashatsz: http://www.holocaustresearchproject.org/ghettos/krakow/amongoth.html) és tényleg tartott szeretőt (Ruth Irene Kalder), aki még a nyolcvanas években is kiváló énekhanggal rendelkező, kifogástalan modorú, kulturált embernek írta le Goethöt. Ezt az oldalát (illetve ezt a nézőpontot) talán meg lehetett volna jeleníteni, de sztem ez még a megbocsátható kategória.

    Ellenpéldaként, a valóságnak megfelelő pozitív szereplőként talán csak Wilm Hosenfeld jut eszembe a Zongoristából, akinek Szpilman mellett több zsidó köszönhette az életét, majd egy szovjet munkatáborban végezte…

  23. @noviktornoparty: Göth tényleg tartott szeretőt, csak nem a zsidó szolgálólányát… És pont a pozitív vonását nem említik meg, azaz csak egy villain, pozitív vonások nélkül. (Illetve egy félig-meddig pozitív vonással, hogy kicsit szadomazo módon beleszeret az általa folyamatosan vert zsidó nőbe.) Egyébként ami nyilvánvaló, hogy a legtöbb náci gyilkos nem náci gyilkosnak indult. Ezt lehetne bemutatni, hogyan váltak azzá, például miért kezdték el gyűlölni a zsidókat, miért lettek egyre szélsőségesebb nacionalisták (pl. miután látták, hogy az angolok milyen lazán éheztetik százezerszámra halálra a német civil lakosságot 1914-19 között), stb. stb.

    Wilm Hosenfeld meg nem náci volt, hanem egy náciellenes zsidómentő (aki mellesleg náciellenes lengyeleket és még németeket is megmentett), olyasmi, mint Oskar Schindler. Utóbbit viszont amúgy a filmben kicsit túl pozitívan ábrázolták, mellesleg közben a felesége szerepét minimalizálva. Azaz a Schindler listája végülis mutatott egy indokolatlanul pozitívra festett hőst (bár ott legalább volt jellemfejlődés), és egy még a valóságosnál is negatívabbra festett villain-t, mindenféle fejlődéstörténet nélkül (hogyan lett belőle gonosz), ez azért nem valami kifinomult jellemábrázolásra utal.

    Na mindegy, egy ilyen film is biztosan kellett, csak tapasztalatom szerint szinte az összes nácis film ilyen, az meg nem túl érdekes. Ezért nem várok sokat ettől se.

  24. @Monarch: a világ folyamatosan tele van “náci gyilkosokkal”, csak éppen a helyzet nem hozza elő belőlük. Hogy aztán náci, bolsevik, vagy bármilyen egyéb ideológia mentén érik meg számukra a dolog, az már édesmindegy.
    Őszintén szólva nem tartom különösebben érdekesnek ezeknek a pszichopatáknak a “jellemfejlődését”, mintha azáltal relativizálni lehetne a tetteiket…

  25. @Before: No de ezen az alapon érdektelenek a tetteik is, nem? Nekem nem okoz speciális élvezetet, hogy egy tömeggyilkos tömeggyilkolását nézegessem.

  26. @koimbra: Azt hiszem, az index főoldalról keveredtem ide. 🙂 Azért jó a blogod (már a többi bejegyzés, nem mintha ezzel bármi gond lenne), még lehet, hogy járok erre.

  27. @Monarch: “az egész életében nácinak nevelt nő beleszeret az űrhajós és mellesleg atomfizikus feltaláló néger főhősbe”

    Malacom volt, bár nem volt atomfizikus feltaláló.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *