0

The Void

thevoidpostrer

Miközben egy bezárás szélén lévő, éppen még működő kórházat fehérbe öltözött csuklyás, késsel felfegyverzett alakok veszik körbe éjszaka közepén,  betoppan egy apa és fia, feltett szándékuk, hogy kinyírják az éppen az előtérben tartózkodó nemrég beszállított alakot, aki éppen egy szikét szorít a nővér torkához. A helyi zsaru tűzoltó fejszével állja utukat és a seriff is rajta tartjuk pisztolyát, eközben az egyik szobából egy rémséges lény csoszog elő. És mindez a film 25. perce körül. Ekkorra nagyjából egy igen fontos kérdés fogalmazódik meg bennünk.

Mi a fene folyik itt?

thevoid1

Kétség sem férhet hozzá, hogy Jeremy Gillespie és Steven Kostanski rendezők rendkívül sok horrort és sci-fit láttak. Megannyi filmért rajonghatnak és olyannyira megihlették őket a 70-es és 80-as évek klasszikusai, hogy egyszerűen csordulásig teltek ötletekkel, ezekből született meg a forgatókönyv. Lényegében kevés önálló elképzelésük volt, hiszen a The Void jobbára egy szerelmeslevél az általuk kedvelt alkotásokhoz. Van benne fantázia, ez tény és felettébb véresen, illetve szórakoztatóan építgették a sztorit.

Az alkotók maréknyi karaktert mozgatnak egy behatárolt területen. Kinn sem biztonságos, eléggé ijesztőek az éj sötétjében álldogáló szótlan csuklyás alakok, de ha a karakterek sejtenék, hogy mi zajlik a kórház falai között biztos, hogy inkább az ajtó felé vennék az irányt. Mert szó szerint pokoli lesz a hangulat. Nem állunk meg a gyógyintézet előterében és betegszobáinál, ugyanis a derék zsaru kénytelen szövetséget kötni, majd újabb helyiségeket bejárni.

thevoid

Annyi bizonyos, hogy a karakterekkel így vagy úgy, de mindig történik valami. Kiderül róluk egy s más dolog, különféle véres és izgalmas helyzetekbe kerülnek. A rendeződuó pedig gondoskodik róla, hogy ne üljenek nyugodtan a bemutatott karakterek. A halvány vagy éppen villódzó fénynél zajló cselekmény és rémséges események kezdetben enyhén szólva is sejtelmesek, de idővel aztán már tényleg nyakig merülünk a…Nos, hát az alkotók a játékidő második felében már tényleg bedobnak mindent, ami „szem-szájnak ingere” és valahogy kissé túlzásba esnek gore-ral és a testhorrorral, láthatóan erősen igyekeznek, hogy minden jelen egy utalás legyen régebbi klasszikusokra.

Kissé szomorú, hogy ezáltal a feszültség is visszaesik, de legalább a homályban játszódó jelenetek részletei továbbra is kivehetőek. A CGI ilyen alacsony költségvetés mellett nyilván eléggé gyenge eresztés lenne, ehelyett inkább a praktikus effektek felé fordultak, amelyek nagyon is élethűre sikeredtek. Mindezt a vizuális stílusukkal egybegyúrva eléggé látványosnak mondható.

Talán pont ide illik, hogy túláradt a fantázia. Még maga Tarantino is képes, hogy oldalakat vegyen ki forgatókönyvéből – hiszen ezeket később is fel lehet használni. De nyavalyogni felesleges, hiszen Gillespie & Kostanski készített egy érdekes atmoszférájú szörnyes-beles-véres horrort, a nagy múltidézésbe nem tört bele a bicskájuk és csak pár helyen lehet érezni az izzadtságszagot. Viszont abban nem vagyok teljesen biztos, hogy mindenre választ adtak. 70 %

imdb: 5,8

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *