M Night Shyamalant körbedicsérték A hatodik érzék után (The Sixth Sense), csillaga a Sebezhetetlen (Unbreakable) után is szépen ragyogott, bár a stúdió némileg több bevételben reménykedett. Sokan ezt tartják a rendező utolsó jó filmjének, ám még a Jeleket is rengetegen kedvelték. Ezt követően indult meg a lejtmenet minőség terén, majd hiába rukkolt elő ígéretesnek tűnő ötletekkel, a kezdeti lelkesedés után a közönség gyorsan hátat fordított újabb művének, amely körül leginkább csak negatív vélemények voltak hallhatóak. Will Smith mégis őt választotta a Föld után (After Earth) sci-fi ledirigálására. Mi járhatott a színész fejében? Egy biztos, a film állítólag pocsék lett.
Shyamalan Indiában született 1970-ben, édesapja orvos, édesanyja szülész-nőgyógyász. Szülei lányuk világra jövetele után az Államokba költöztek. Habár Shyamalan hindu, mégis egy római katolikus iskolába járt, majd később az Episcopal Academy középiskolába íratták be. Ösztöndíjat nyert a New York University Meritre. Tanulmányai alatt vette fel középső nevét, a Night-ot.
Gyerekkorában Super 8-as kamerával rohangált, filmezgetett és hajtogatta, hogy rendező szeretne lenni, de édesapja azt akarta, hogy belőle is orvos legyen, ugyanakkor édesanyja megértőbb volt és támogatta törekvésében. 17 évesen lelkesen forgatott házuk környékén kamerájával, 45 filmet hozott össze és minden mozis alkotásának a DVD-jére rak egy-két jelenetet gyerekkori műveiből.
Első mozifilmét, a félig-meddig önéletrajzi ihletésű Praying with Angert főiskolásként készítette; a költségvetéshez szükséges összeget barátai és szülei kölcsönözték számára. A Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon is bemutatták. Saját maga volt a főszereplő: karaktere Amerikában nevelkedett, de egy diákcsere program keretein belül elutazhat Indiába.
Második filmjét, a Nyitott szemmel (Wide Awake) dramedyt 1995-ben forgatta, de csak 1998-ban került bemutatásra. Szülei voltak a producerei. A középpontban egy 10 éves katolikus srác áll, aki nagyapja halálát követően foglalkozni kezd az élet és halál nagy kérdéseivel; magától Istentől szeretne választ kapni. Több kategóriában jelölték a Young Artist Awards-on. Érdekesség, hogy ez az egyetlen Shyamalan film, ahol nem cameozik. Habár a direktor elmondása szerint a Wide Awake inkább vígjáték, mégis azt szerette volna elérni, hogy megríkassa az embereket. Még 1995-ben Greg Brookerrel közösen megírta a Stuart Little kisegér (Stuart Little) forgatókönyvét.
1999-ben jött el a nagy áttörés. David Vogel, a Disney egyik fejese azonnal megkedvelte A hatodik érzék forgatókönyvét, és a főnökei jóváhagyása nélkül megvette; kifejezetten magas összeget, 2 millió dollárt szurkolt le érte. Miután a stúdió leváltotta elnöki posztjáról és mivel nem igazán érdekelte őket a projekt, eladták a Spygass Entertainmentnek. Öreg hiba volt, A film világszerte 672 millió dollárt kaszált, 2000-ben 80 millió alkalommal kölcsönözték ki. A „Halott embereket látok” mondatot még a mai napig rengetegszer idézik, és Haley Joel Osment I See Dead People képe is rengeteg vicces mémet szült. A film előkelő helyen szerepel, ha a legcsavarosabb befejezésekről állítanak össze listát. Mindemellett hat Oscar díjra jelölték.
2000-ben Howard Stern műsorában elárulta, hogy Steven Spielberg megkereste őt, ugyanis rá akarta bízni az Indiana Jones negyedik részének a forgatókönyvét. Számára egy álom vált valóra, hisz Spielberget nagyra és sokra tartja. Ám Dr. Jones visszatérése még váratott magára, és egy időre jegelték a terveket. Később Shyamalan azt mondta, hogy nem is bánja, hiszen szerinte nem ő volt a megfelelő ember a feladatra.
Amikor hozzálátott a Sebezhetetlen megírásához, a képregényekhez hasonlóan egy eredettörténetben gondolkodott. Már A hatodik érzék forgatása alatt megkörnyékezte Bruce Willist a főszereppel, mivel eleve neki szánta David Gunn karakterét. Az utómunkálatok alatt befejezte a szkriptet, és a hatalmas siker után a Disney rekordösszegért, 5 millió dollárért vette meg a jogokat; ráadásképpen még leszurkoltak újabb 5 milliót, hogy megrendezze a filmet. Éppen ezért utasította vissza a felkínált Harry Potter rendezői székét, de 2006-ban jelezte, hogy boldogan bevállalná az utolsó részek egyikét. Habár negyedmilliárd dollárt kitermelt a film, mégis csalódásként könyvelték el. A folytatás évek óta a levegőben lóg.
A Jelek (Signs) forgatókönyve ismét tetszett a Disney-nek. Miután Johnny Depp nemet mondott, Mel Gibson vállalta be Graham Hess szerepét. A sci-fi szép anyagi siker volt; több, mint 400 millió dollárt szedett össze, és ez volt Gibson utolsó sikeres filmje.
A lejtmenet ezt követően kezdődött, A falu (The Village) még 256 millió dollárt gyűjtött be világszerte. A történet szerint az erdő közepén lévő település határait a helyiek nem léphetik át. A forgatókönyv egy részét valaki ellopta, gyorsan felkerült a világhálóra, több hónapon keresztül folyamatos beszédtéma volt a sztori, és folytak a találgatások a részletekről, a csavarról és hogy mit jelenthet a Crazy fucking white people utolsó mondat, amely egy teherautó sofőr szájából hangzik el. Később az utóforgatások alkalmával felvettek egy teljesen új befejezést, mivel az eredetit már mindenki ismerte.
A Sci-Fi Channelen leadtak egy dokumentumfilmet, amelyet A falu forgatásán vettek fel. A The Buried Secret of M. Night Shyamalan arról szólt, hogy a rendező gyerekkorában fél órán keresztül halott volt, mert beszakadt egy jeges tóba. Miután sikerrel újraélesztették kiderült, hogy tud kommunikálni a holtakkal; ezért érdeklik annyira a természetfeletti, misztikus témák. Shyamalannak egyáltalán nem tetszett, hogy arrafelé lábatlankodnak, és még perrel is fenyegette őket, amikor a régi gyerekkori esetről kérdezték. Mindez azonban egy jól kitervelt marketing része volt, beismerték, hogy csak hoax, átverés az egész, csupán A falura hívták volna fel az emberek figyelmét. Az ügyes húzás és a kiszivárgott szkript megtette a hatását.
Miután befejezte A falut, Yann Martel regényét (Pi élete) a Fox 2000 berkein belül szerette volna megcsinálni. Dean Georgias forgatókönyvét félretették, és Shyalaman egy teljesen újat vetett papírra. De végül inkább a Lány a vízben (Lady in the Water) miatt magára hagyta a projektet. A fantasy-dráma a Disney égisze alatt formálódott, de végül kreatív nézetkülönbségek miatt nem kértek belőle; viszont a Warner tárt karokkal fogadta a tervezetet. A Disney-val való szakításról és a Lány a vízben elkészüléséről külön könyv született: “The Man Who Heard Voices: Or, How M. Night Shyamalan Risked His Career on a Fairy Tale”. Azaz: Hogyan tette kockára karrierjét egy tündérmese miatt. A történetet a rendező saját gyerekeinek írta, majd a 72 oldalas sztorit átalakította forgatókönyvvé. A főszerep kapcsán Kevin Costnerben gondolkodtak, de mielőtt felvették volna vele a kapcsolatot, Paul Giamatti jelezte, hogy érdekelné a produkció; mellé megnyerte még Bryce Dallas Howardot, akivel előző filmjében dolgozott együtt. Kritikailag és pénzügyileg is leszerepelt a film.
2007-ben Shyamalan a The Green Effect forgatókönyvével házalt, de a stúdiók nem igazán láttak nagy pénzt és fantáziát abban, hogy a természet az emberek ellen fordul. A rengeteg meeting alatt azonban lelkesen jegyzetelt, meghallgatta a tanácsokat, majd hazament és átírta a szkriptet. Végül a Fox rábólintott a The Happeningre átnevezett történetre, a rendező pedig úgy írta körül Az eseményt, hogy a 60-as évek paranoia filmjeihez, Madarakhoz és a Testrablók támadásához lesz hasonló. Habár pénzügyileg nem teljesített rosszul, de a kezdeti lelkesedés gyorsan megcsappant a film iránt. Rengeteg negatív kritikát gyűjtött be, és a nézők is utálták a művet.
A Paramount és a Nickelodeon 2007-ben jelentette be, hogy a népszerű Avatar rajzfilmsorozatból filmet készítenek, és Shyamalan írja, rendezi az élőszereplős produkciót; hozzátették, hogy egy trilógia van kilátásban. James Cameron Avatarja miatt Az utolsó léghajlító címre keresztelték a filmet, amelyben négy, egy-egy őselemet irányítani tudó nemzet küzd egymással. Shyamalan elmondása szerint a gyerekei ismertették meg vele a rajzfilmsorozatot, nagyon élvezte a szériát és tudta, hogy ebből ő egy remek mozis verziót tudna készíteni. A rendezőt a sorozat producerei és a Paramount fejese is dicsérte: nem győzték hangsúlyozni, hogy a rajongók mennyire elégedettek lesznek és hogy hűek maradnak az alapanyaghoz. 150 millió dolláros költségvetést szavaztak meg, ami mellé még egy egészen masszív 130 millió marketing társult. Amerikában 40 milliós hétvégével nyitott, de a közönség csalódott, és gyorsan fogyatkoztak a nézők: 131 millió dollárt kapart össze a fantasy, összbevétele 319 millióra rúgott. Folytatás? Shyamalan hozzálátott a következő forgatókönyvhöz, ami már komorabb hangvételű volt és Azula is felbukkant benne. A pénzügyi kudarc és a filmet övező utálat után szinte biztos, hogy nem lesz még egy rész, bár hivatalosan nem erősítették meg, hogy lemondtak volna a tervekről.
2008-ben a Media Rights Capitalnál lelt otthont a Night Chronicles horror-trilógia. Shyamalan csak a produceri teendőket látta el, illetve a sztorit is ő találta ki, de a rendezést és az írást másra bízta. A trilógia első felvonása az Ördög volt, amelyben néhányan bennragadnak egy liftben; egyikük nem más, mint a pokol ura. Kis költségvetésű alkotás volt és korrekt eredményt hozott. A következő részt Daniel Stammre bízták, de idáig nem láttak hozzá a forgatáshoz, pedig a terv az volt, hogy 2011-ben érkezik. Az is kiderült, hogy a harmadikhoz, az eddig meg nem valósult Sebezhetetlen 2 ötletét használja fel, bár mostanság egyre többet beszélnek a Sebezhetetlen következő felvonásáról.
Bukott filmek, csalódást keltő eredmények és több, mint 10 éve nem rendezett semmit, amit a nézők vagy a kritikusok kedveltek volna. A Föld után lehetett volna a nagy visszatérés, de a 12 %-os Rotten Tomatoes átlag azt mutatja, hogy nem sikerült emlékezeteset alkotni; bár az imdb-n már 5 csillagon áll. Nem csak a rendezőnek kínos ez, hanem a Smith famíliának is.
Mi jöhet ezután? Talán egy-két kisköltségvetésű dráma segíthetne rajta, de fontolóra kellene venni a visszavonulást.
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Kiváló összefoglaló. Shyamalan egy baromi erős kezdéssel (Hatodik érzék) berobbantotta magát a köztudatba. Aztán jött még egy kiváló film (Sebezhetetlen), majd két igen erős mozi (Jelek, A falu). Előbbi a kedvenc. Aztán számomra még a Lány a vízben sem volt rossz, sőt nagyjából Az esemény is megjárja. De a léghajlítós hülyeségre már nincs bocsánat. Valami történt ezzel az emberrel. Tuti, hogy nem csak az egoja miatt ilyen zűrzavaros a karrierje, vagy magánéleti vagy egyéb törés volt az életben. Jó lenne, ha újra igazán visszatérne. Én még bizakodom…
Tudom hogy szégyelnivaló, de nekem Az esemény a kedvencem tőle, a sok baromság miatt újra meg újra élvezhető az egész, bár azért az már tényleg az egyértelmű minőségi lejtmenet kezdete volt a számára. After Earth-ben meg volt potenciál, de ennek a Jaden Smith-nek olyan arca van, hogy kapásból pofánütném, meg nem nézek egy filmet, amiben ő szerepel. Will Smith-nek el kéne már engednie a kezét, mert ezzel csak a saját karrierjét égeti…
Jaja, a Will Smith gyereke az a hypeolt bokszos kisköcsög? Szerintem is igen nagy az irritálófaktor benne. Kis szcientológus csemete 😀
Nem akarom védeni a kölyköt, de fiatal sorozatszínész korában Will-nek is tenyérbemászó képe volt, aztán mi lett belőle.
Ez milyen igaz. Lett az apucinak felnottkorara egy olyan sarmja, kisugarzasa (az amugy meg mindig gyerekes, lapatfules fejenek 🙂 ), ami miatt barmit megnezek, amiben o van. Mondjuk, jatszani is tud (szinten a valamifelekepp meg mindig gyerekes, karakteres modjan). Csak nehogy ezzel a Fold utannal o is eltunjon a sullyesztoben.
Szegény. Nem lehet egyszerű feldolgozni, hogy régen mekkora májer voltál, de azóta csak buksz akkorákat, mint az ólajtó…
Ez igen, szép és tartalmas cikk! A 6. érzék az a film, aminek a befejezése viszi el a hátán az egész filmet, és követel minimum 1 újranézést! A sebezhetetlen nem tetszett, bár még nagyon fiatalon láttam, rossz emlékeim vannak róla, a falu az egyenesen életem egyik legrosszabb filmje. A jelek az nagyon jó volt, és az utolsó léghajlító pedig a sok fikázás ellenére szerintem végig izgalmas és látványos… Kár, hogy így leszerepelt. Az ördög című film is baromi jól sikerült, az ember nem hinné, hogy ennyi feszültséget be lehet sűríteni egy liftaknába 😀
Én személy szerint kedvelem a rendezőt, remélem lesz még 1-2 jó dobása, mielőtt visszavonul…
Shyamalan filmjeit nem a bemutatójuk környékén láttam, utólag pótoltam őket, ezt talán megóvott a szélsőséges reakciótól. A hatodik érzék nagyon erős, bár a filmvégi csavarra vn kihegyezve, anélkül csak egy sima parathriller. A Sebezhetetlen talán a rendező legjobbja. A Jelek és még A falu is okés, a többi már elég véleményes, Az eseménye meg a léghajlító pedig gyalázatosan rosszak. Létezik olyan, hogy valaki tudott filmet rendezni, aztán elfelejt? (Oliver Stone? Brian De Palma?)
Ridley Scott… 🙂
Coppola…
Kifejezetten örülök Shyamalan bukássorozatának, illetve kárörvendek. A Hatodik érzék után olyan elszállt beképzelt nyilatkozatok dőltek belőle, hogy az elképesztő. A csókáról konkrétan az a véleményem, hogy egy klasszikus amatőr. Egyszer olvastam egy jó definíciót az amatőrökről. Amatőr az aki egyszer de csak egyszer tud kiemelkedőt létrehozni, a profi többször. Tökéletes illik a defníció Shyamalanra. A Hatodik érzék a kiemelkedő teljesítmény, utána viszont visszasüllyedt az eredeti színvonalára. A sebezhetetlen nekem egy baromi unalmas érdektelen film, el kell ismerni a Jelek egész jó lett, van 1-2 emlékezetes jelenet, a Falu szódával elmegy, bár ez a vak lány megy segítségért a városba sztoritól a falba verem a fejem a ami napig. Lány a vízben szóra sem érdemes. Az esemény meg egy bohózat, de komolyan. Abban a filmben hangzik el számomra a filmtörténet legostobább mondata. “Vigyázz jön a szél” OMFG és menekülnek a szél elől a réten :), és nem éri utol őket :). Meg van még ez az Avataros hülyeség.
A 6. érzék egy elfogadható film, ami a csavarra van kihegyezve, a nélkül eltünt volna a középes filmek rengetegében.
Sebezhetetlen: szerintem a legjobb hős keletkezés mítosz történet…lenne, ha az első és a utolsó 1(?) percet (mikor kiírja a dolgokat) levágnánk. Szerintem árt a filmnek a szöveg, olyan feltételes módba teszi az egészet. Szerintem ez (lenne, ha nem lenne a kiírásos marhaság) a legjobb filmje. Nálam ez az 1.
Jelek – jó parás film.
A Falu-nak szerintem betett az, hogy idő előtt kikerült a forgatókönyv. Ha tényleg lopás volt az ügy (és nem csak marketing fogás), akkor el sem tudom képzelni a film körüli kapkodásokat. Halványan emlékszem, mekkora felhajtás volt belőle, ha jól rémlik még csúsztatták is a bemutatót a kényszerű utóforgatások miatt. Nem hiába védik minden eszközzel a forgatókönyveket a nagy figyelemmel övezett filmek esetében. Már sosem tudjuk meg, hogy mi lett volna a végeredmény ha nem játszanak össze ezek a balszerencsés dolgok.
Lány a vízben: még nem volt erőm végig nézni, pedig már jó párszor belekezdtem.
The Happening: Nekem még ez tetszett a legjobban. Korekt thriller, és szerintem hozza a 60-70-es évek ismeretlentől való félelem hangulatát. Elég erős mondanivalóval.
Van egy olyan érzésem, hogy sokaknak pont amiatt nem tetszik, hogy az embert és annak tevékenységét/természetét rossz színben tünteti fel.
“I don’t understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something by nature we call it progress.”
― Ed Begley Jr.
Nálam megosztott első helyen van a Sebezhetetlennel.
“Van egy olyan érzésem, hogy sokaknak pont amiatt nem tetszik, hogy az embert és annak tevékenységét/természetét rossz színben tünteti fel.”
Nem tudom, hogy “sokak” mit gondolnak, de szerintem tévedsz. Az alapötlet tök jó, de a kivitelezés rémesen gagyi, ahogy valaki írta feljebb, tiszta röhej amikor menekülnek a szél meg a fák susogása elől. Régen láttam már, csak homályosan emlékszem rá, de azt tudom, hogy életem egyik leginkább elpocsékolt 1.5 órája volt.
Jöhetnek a kövek, de nekem pont a “Hatodik érzék” volt az, ami hatalmas csalódást okozott. Végiguntam anno a moziban, és az elején nagyjából tudtam, hogy az lesz a csattanó, ami. A “Jelek” és a “Lány a vízben” sokkal jobban tetszett, a “Sebezhetetlen” egynek jó volt, az új filmet meg még nem láttam…
A hatodik érzéket videón láttam, kifejezetten untam, ugyanakkor a vége csillagos ötös. Emlékszem, hogy egyszercsak felkaptam a fejem: hopp ez mi volt, atyaég. Majd visszatekertem párszor, hogy újra megnézzem a jelenetet. A Sebezhetetlen nagyon tetszett és a Jelekért is odavoltam. De a falut megint untam, a Lány a vízben csalódás volt, AZ esemény viszont egészen korrekt volt. Az utolsó léghajlítóban Dev Patel gyalázatosan rosszul játszott, ennyi maradt meg:) De a film is egy nagy nulla volt.
Nekem is a Jelek volt az ami utoljára igazán tetszett tőle.
Utána vágta magát igazán lejtmenetbe.
Annyira azélrt nem gáz Syamalyan filomgráfiója….
Mellesleg, Tarantinio semmivel sem nyútjott többet, de valamiért midig el tudta adni magát…
Talán Mr Nightnak is bele keleltt volna vetnie magát a poltikába 🙂
Hatodik érzék 80%
Sebezhetetlen 60%
Jelek 75%
A falu 70%
Lány a vízben 70%
Az esemény 50%
Az utolsó léghajlító – nem bírtam megnézni
Köszi a jó kis cikket.
Nálam az utolsó léghajlító óta, mert az egyszerűen minősíthetetlen volt cseng rosszul a neve bármilyen projekt esetében.
Az esemény és a lány a vízben nagyon jó filmek voltak, a közönség nem szerette annyira őket, de kit érdekel… 😀
Viszont az egyik kedvenc animém megfilmesítése xar lett, nem bántam volna, ha nem is követi a történetet csak élvezzem, de abszurd, rossz és semmilyen volt, beletört a bicskája…
Smith meg mellényúlt most, de azért megkukkantom egy depis órámban a filmet…:/
szerintem jayden smith az “amikor megáll a föld”-ben a legirritálóbb.
jobban éreztem volna magam ha meghal a gecibe 😀
Abban ő szerepel?
Azt a kis srácot páros lábbal rúgtam volna bele egy vulkánba abban a filmben. A film maga is trágya de az a srác egy teljes pontot ront rajta.
Szerintem sinalhat barmit, letett az asztalra harom nagyon eros, feledhetetlen filmet – ez nalam a Hatodik erzek (nem a csavar, hanem a brillians atmoszferaja, es a szineszek miatt), A sebezhetetlen (megint csak azt tudom mondani, h zsenialis a hangulata), es a Jelek (h ne ismeteljem magam, ezert csak azt irom, h itt is ludboroztem vegig).
Ugy tunik, h tulontul arrogans (ezekrol a gyerekkori videokrol meg nem hallottam, de gyanusak. 😀 Ki a fene annyira buszke magara, h a gyerekkori fercmuveit erolteti felnottkoraban?) valszeg o maga tartja zseninek magat, es ez okozza a lejtmenetet. 🙂 El kene engedni a gyeplot egy par evre, azaz, ha vannak jo otletei, azt atadni masnak rendezesre stb. Az esemeny szerintem a forditottjara pelda: ott az otlet volt rossz (megfilmesithetetlen, de o ragaszkodott hozza), es ahhoz kepest, h suttogo, gyilkos fakrol szol, meg egy eleg korrekt, parazos filmet hozott ki belole…
Az a baj, hogy nem azért tartja magát zseninek, mert ő magáról gondolja ezt. (Ami lehet, hogy manapság így van már, de régen nem volt mindig jellemző).
Emlékszem, mert visszaolvastam, hogy a Hatodik érzék után mindenki az új Hitchcock-nak kiáltotta ki, meg mindenki vele akart forgatni ilyen sötét/rejtélyes projekteket. Namár most, ha valakinek egyfolytában szajkózzák, hogy mekkora tehetség, zseni, az egy idő után elhiszi magáról. Ezért is érzem azt, hogy ő nem amiatt lett ilyen, mint ami, hanem valamennyire a körülmények áldozata is. Főleg úgy, hogy mivel nagy az elvárás, mindig ott vagy nyomás alatt, hogy maximumot kell hoznod, de lehet az sem elég. Csupán amiatt, mert te vagy az új Hitchcock. Ez azért nem menti őt fel, de kissé sajnálatos körülmény.
Ha egy szereny, introvertalt, nem narcisztikus embert hirtelen felkapnak, es zseninek kialtjak ki, akkor max. megzuhan es jo idore eltunik. Vele nem ez tortent. Hidd el, h csak adta ala a lovat a Hatodik erzek sikere, egy onbizalommal eleve tulontul eleresztett ember lehetett mar akkor is (amit most ertekitelet nelkul mondok). Nekem gyanusak azok a gyerekkori videok. 🙂
Érdekes, én nagyon szerettem az Eseményt: izgalmas volt és utólag is sokat gondolkodtam ember és természet kapcsolatán. A Jelekben az Istennel kapcsolatos kérdések, a Faluban a társadalmi problémák fogtak meg. A Föld után mondjuk tényleg botrányos, semmitmondó film, de azért még nem temetném az emberünket, lehet még ebből bármi.
Valaki írta, hogy Will Smith szientológus, ez igaz? A Legenda Vagyok keresztény film, nehéz elképzelni, hogy egy szientológus bevállal(hasson) ilyesmit.