0

Fiatal grafikusok támasztják fel a moziplakátot

0plakatpalyazatNeves fiatal magyar művészek varázsolták újra az elmúlt évek sikerfilmjeinek plakátjait. A remake, a gag és a képregény volt a jelszavuk, miközben lubickoltak a grafikai elemekben.

Ki ne emlékezne azokra a remekműveknek számító filmplakátokra, amelyek még a nyolcvanas évek végéig főleg kézi rajzokkal készültek? Az amerikai filmek térhódításával azonban kihunyni látszott a művészet a plakátokról, eltűnt a tervező egyedi látásmódja, és hirdetménnyé csúszott le az addigi artisztikus stílus. A fotó, filmcím, szereplők sémájával ment most szembe négy neves magyar grafikus, amikor a Játszd újra! filmes pályázatához kapcsolódóan kreatív játékra hívta őket a T-Home. A művészek az elmúlt évek sikerfilmjeinek moziplakátjait értelmezték újra, és alkották meg saját elképzelésük szerint. Mint mondták, lubickoltak a feladatban.

Cserkúti Dávid, – aki többszörösen díjazott reklámkampányok karakterdizájnre volt 2004 és 2008 között, valamint Dopeman Szeretlek is meg nem is című klipjében is felhasználták a rajzait –a Hazárd megye lordjainak plakátját értelmezte újra. „Örök téma, hogy csajokat rajzolok, így esett a ’70-es évek sikersorozata alapján készült remake-re a választásom. A korszak képi világhoz igazítottam a plakátom hangulatát és színvilágát.”

„Évek óta készítek filmstripeket, háromkockás kis összefoglalókat filmes újságokba azokból a mozikból, amelyek megfognak. Passzoló feladatnak találtam ezt is, ráadásul rögtön több filmhez is támadt ötletem” – mondja Fritz Zoltán, a magyar képregénykultúra egyik legmeghatározóbb alakja, aki a tinifilm-siker Twighlight mellett az Aladdin plakátját rajzolta újra.

Szintén azonnal beugró ötlet alapján választotta A király beszéde mellett a Jurassic Park és a Harry Potter plakátját újratervezésre Felvidéki Miklós, a Kiscsoportos játék csoport egyik alapító tagja. „Ma a moziplakát leginkább a szereplők felsorolását jelenti. Régen azonban jellemző volt erre a műfajra, hogy képi gaget használt, ami allegorikusan utalt a film tartalmára. Erre törekedtem én is.”

Három filmhez is készített újraértelmezett plakátot Ábrai Barnabás, aki számára a Sin City egyértelmű választás volt, hiszen a hazai kiadású dvd-n az ő hangján szólal meg az audiokommentár. A Szörny Rt. plakátján a Pixar rajzfilmstúdió kedves figuráival állította szembe a Tim Burton képi világát idéző rajzstílust. A harmadik kép központjában pedig a film főszereplőjének, Hulknak állandó ruhadarabja található.

A Játszd újra! pályázattal kapcsolatban a T-Home Facebook oldalán érdekes kvízjáték keretében tippelhetnek a résztvevők. A játék – amelyre kedvenc filmjeleneteik újragondolt változatával nevezhetnek a filmrajongók – természetesen nemcsak a mozgókép rajongóit veszi célba. Azokat a játékos kedvű érdeklődőket is várja, akik fantáziát látnak a filmplakát műfajában, hiszen saját maguk készítette plakátokkal is lehet nevezni, és versengeni az értékes nyereményekért.

A plakátokat az alábbi linken tekintheti meg:
http://www.flickr.com/photos/77646384@N07/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *