7

Valami Amerika 2

A Csinibaba óta személy szerint én nem láttam fergeteges magyar vígjátékot, pedig próbálkoztak ám rendesen a honi filmesek, csak hát 12 év alatt nem sikerült még egy ilyen produkciót összehozni. Ami megközelítette az talán az Üvegtigris és a Csak szex és más semmi volt, ezek kívül talán egy kezemen meg tudnám számolni a nézhető kategóriába tartozó magyar vígjátékokat.

Herendi Gábor 2002-ben berobbant a mozikba a Valami Amerikával és még a csapból is a Bon-Bon-féle dal folyt. Rányomták a közönségfilm jelzőt, ha már ennyien elmentek rá, Herendi örült és megcsinálta A magyar vándort, amelyben a poénokat nagyítóval kellett keresni, viszont ez is a nézettségi lista éllovasa lett. ezek után jött a Lora, amely már bukott. Most pedig a Valami Amerika 2 is befutott, itthon nagyon ritkán látni folytatást, az Argo kettőre is már várunk egy ideje, de az Üvegtigrisből összejött a másik felvonás.

A sztori ott folytatódik, ahol az első félbemaradt, a srácok örülnek a lottónyeremények, le is forgatják a Bűnös várost, amely kegyetlenül nagyot bukik a kritikusok körében és a mozik is konganak az ürességtől. Mentőötletként elutaznak Amcsiföldre, hogy felkutassák régi, „kedves”, frissen szabadult ismerősüket, Alexet, aki lelépett a nagy dohánnyal. Meg is lelik, csak éppen le van égve, pénz helyett egy új szerződéssel térnek vissza Magyarhonba, a Broadway legnagyobb bukásából, az East-Westből kéne sikeres darabot készíteni. Feltűnik a színen Bala, a maffiózó, akinek szintén van érdekeltsége a készülő alkotásban, még a lányát is bepakolja a fellépők közé.

 

Először is, ha már valami Amerika, akkor Herendiék tényleg kölcsönvehettek volna egy jó ötletet Hollywoodból, amit már a Trópusi vihar és a How to Lose Friends & Alienate People esetében is láthattunk. A Trópusi viharnál a filmben szereplő színészeket alakító színészekről hoztak létre külön honlapot, amihez külön életrajzot és filmográfiát is készítették, a How to Lose… vígjátékban pedig a Megan Fox által alakított Teresának csináltak egy előzetest és honlapot. Szóval itt jó lett volna látni a Bűnös városból néhány jelenetet, külön honlapot is szívesen elnézegettem volna. Már csak azért is mert mindig csak a végét mutogatják, ami egy idő után már erőltetett, akárcsak a film folytonos felemlegetése.

Maradjunk még egy kicsit Amerikánál. Van egy kisebb rész, ami az USÁ-ban játszódik, nézem-nézem és elég nehezen tudom elhinni, hogy ezért elruccantak ide. Felhőkarcolók, nagy híd… oké. És? Magyar néző dobja hátra magát ezért? Meg tudták volna rövidíteni a költségvetést, ha régebbi anyagokból vesznek ki néhány felhőkarcolót, egyébként itthon is találtak volna olyan helyet, ahol ha forgatnak, akkor az teljesen úgy tűnik, mint Amerikában lenne. A hidas jelenetet megoldhatták volna háttérvetítéssel, nem ezen csámcsogott volna utólag senki. De legalább biztos jól érezte magát a forgatócsoport.

A színészek egytől egyig visszatérek a második részre, hozzák azt, amit kell. Ha sajnálni lehet valakit, az Szervét Tibor, hiszen az első részben azért nagyobb terep jutott neki, jobban kiélhette magát az átejtősdi közben, emlékeim szerint múltkor jobban hozta furfangos figurát, jelen esetben elég visszafogottan adja elő magát. Feltűnik még Lucia Brawley is, akit már láthattunk a Lorában, úgy tűnik megkedvelte a magyar módit és visszatért egy szerep erejéig. Az új belépő Tompos Kátya, aki dögös, szexi, jól énekel (ha ugyan ő énekel), nem volt rossz, dicsérte mindenki, ám szerény véleményem szerint bármely jó csaj el tudta volna játszani ezt a szerepet. Csuja Imre nem csak kiváló szinkronhang, itt is marha jól adja elő magát szotyizós maffiózóként, kiemelkedik a tömegből, szintén színesíti a palettát a Mónikát alakító Faragó András.

És a végére még egy kis Amerika: nem egy eredeti ötlet a film sztorija, a Producerekben már láthattunk ugyanezt, az jobban is sikerült. A musical pedig a Step Up 2-ból (esetleg Britney Spears: Slave 4 u?) merít, bár ha azt nézzük bármely táncikálós filmben megjelenik az esőben való éneklés vagy ugra-bugra.

A Valami Amerika 2 tehát nem túl eredeti, klisékkel teli, ez viszont nem túl nagy probléma, láthattunk már hasonló produkciókat is, amelyek ezek után is jól sültek el. Na és mennyire élvezhető a film, mennyire lehet nevetgélni rajta? Vigyorogni alig, hahotázni még kevésbé, részemről ez alig fordult elő, a moziban viszont volt olyan, aki nevetett. Néha körülnéztem, láttam a hiba nem bennem van, mivel mások is fapofával csücsültek a székükben, míg megint mások röhögtek. Hazafelé jövet jöttek elő a jelenetek a fejemben és megállapítottam, hogy jól lett volna, csak elcseszték a szöveget. Ha viccesebb, humorosabb mondatokat, poénokat szültek volna meg, akkor bizony azzal feldobták volna az egészet. Rövidíteni lehetett volna néhány helyen és nem kellett volna erőltetni néhány dolgot, pl. a takarítónős rész teljesen felesleges volt és Ákos folytonos impotenciáját felemlegetni pedig erőltetetten hat. Végeredményben nekem ez volt a fő bajom vele: humortalan és sokszor erőltetett volt. A végén látható színpadi előadást nagyon jól összehozták, ez dobott egy keveset az összképen, ezért (és Csuja Imre) miatt megérdemel a film egy 50 %-ot.

 

 

Néhány dal a musicalből, amit a végén láthatunk

 

7 komment

  1. hát igen talán egy négyes-ötös megfelelő ennek a ketőnek…
    a baj az, hogy a kezdés is, meg a vég is gáz, a temetés egyáltalán nem illet a képbe, nem is értem mit akartak azzal pontosan? A vég meg szörnyű, na, a musical után nem ilyenre számítottam, előbb le kellett volna fejezni a filmet…
    a második dala is legalább 6szor csendül fel, de minek? nem tudtak azokon részeken mást benyomni? hisz azért annyira nem “megkapó” mint az elődje volt… azonban ami tényleg szomorú, hogy a régit is előszedték ami azért ejnye-bejnye…
    a humor nem mindig volt a helyén, ez igaz. Az esetek nagy részében nálam nem találtak, nem működtek…voltak pillanatok, amikor már inkább sírni lett volna kedvem, de ahogy azt te is említed a musicalos színpados dolog rendben volt, és ez azért mindenképp kellett bele, nagyot dobott rajta, ha más nagyon nem is…inkább négyes:)

  2. Ezzel az egészel az a legnagyobb bajom, hogy Herendi mindig ugy reklámozza magát, hogy én vagyok a különleges ember aki közönségfilmeket csinál és szembe megy a “kommersz magyar müvészfilmmel” (heh ilyen is csak nálunk van), mekkora nagy ász (olvassatok el pár interjút vele) közbe nekem annyira nem tünnek jobbnak a filmjei a Kabay-Gyöngyössy rémálmoknál:S

  3. Sztem is közepes. Nagyon erőltetett az egész, meg csapongó és átgondolatlan. Olyan “félgőz” szagú a film.
    Az meg rohadt idegesítő volt, h az első rész minden elemét megpróbálták áthozni ide is (zsaruk, Gesztesi, majomjelmez stb.)
    De azért egyszer nézhető, meg ennél szinte csak rosszabb magyar vígjátékokat látni.

  4. Én is most láttam filmet.
    Teljesen egyetértek az általad leírtakkal. De én röhögtem a filmen jó párszor, szóval volt azért egy-két jó poén. Mindamellett tényleg erőltetett film.

    Miért nem tudnak a magyarok egy igazi, jó röhögös, poénos, pikk-pakk filmet csinálni? Mondjuk másmilyet sem. De miért? De ez maradjon költői kérdés.

  5. Négyes-ötös, közepes a túrókat :DD
    Szerintem már-már nézhetetlen, annyira unalmas és vontatott, na meg erőltetett és humortalan, ahogy azt te is írtad.

  6. Nem voltam oda az elsőért sem, ez annál is gyengébb. Izzadtságszagú erőlködés, ami pedig nem áll jól egy vígjátéknak.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *