Guillermo del Toro olyan, mint Sylvester Stallone. Szeret nosztalgiázni. Bár azért más súlycsoportban mozognak, mégis előszeretettel tekintenek vissza a régmúlt időbe és erősen múltidéző produkciókat készítenek. Del Toro legutóbb a kaiju filmek előtt hajtott fejet, most pedig a 60-as évek kísértethistóriái előtt tisztelegne. Elmondása szerint A ház hideg szíve és Az ártatlanok klasszikusokból merített. És valahogy úgy lehetne jellemezni, mintha a nagy merítést egy mozdulattal rácsobbantotta volna egy hatalmas vászonra. A végeredmény eléggé érdekes, szépnek szép, de nem igazán érdekes és nem fogunk rá emlékezni sokáig.
Sir Thomas Sharp (Tom Hiddleston) és testvére, Lucille (Jessica Chastain) támogatásért folyamodik a vagyonos Cushinghoz (Jim Beaver). Thomas megjelenésével és viselkedésével lenyűgözi Cushing visszahúzódó, idejét az írásnak és olvasásnak szentelő naiv lányát, Edith-et (Mia Wasikowska). Hamarosan a kezét is megkéri, majd magával viszi távoli, csodálatos, de ugyanakkor hátborzongató birtokára.
Allerdale Hall pedig nem az a hely, ahol szívesen éjszakázna az ember. Már ránézésre is az az érzésünk, ha belépnénk a hideg azonnal bekúszna a bőrünk alá, De mégis tátva marad a szánk és máris indulnánk felfedezni a házat, amelyet kedvére jár át a szél. Lélegzik – mondják ezt a birtok tulajai Titokzatos? Igen! Érdekes? Persze. De nem annyira félelmetes, amennyire del Toro szeretné, hogy az legyen.
A direktor azért próbálkozik. Hiszen ha már azt mondta, hogy ez lesz az ő szerelmeslevele a régi gótikus horrorokhoz, akkor mutatni is kell valamit. Pompásan néz ki az épület, kívül és belül, látványos, meg kell hagyni. Aminek kell, az nyikorog és recseg, illetve Wasikowskát is elküldi folyosókra kószálni esténként gyertyával a kezében. Annak rendje és módja szerint megjelenik egy-két kísértet, csakhogy alapjában véve csak a főszereplőre hozzák rá a frászt.
De valójában del Toro állítása szerint itt inkább románcról van szó. Vajon szemet hunyhatunk-e afelett, hogy ezáltal kevésbé félelmetes a film, mint a produceri felügyelte alatt készült Mama? Nem rejti véka alá, hogy Sharpék füle mögött vaj van, vastagon. Talán baráti hangnemet ütnek meg, de a mosolyuk csak álca. Meglepetést nem fog okozni, mivel a történet építkezése során a fordulatok kiszámíthatóak.
Habár a feszültséget nem tudja csúcsra járatni, de a holtpontról sikerül kizökkenteni és del Toro folyamatosan emelni tudja a szintet. Sokat köszönhet (vagy inkább mi köszönjük?) Chastain alakításának, a színésznő által játszott nővér sokkal riasztóbb és félelmetesebb, mint bármelyik megjelenő kísértet. Látszik, hogy jót akartak a Bíborheggyel, nem egy összecsapott filmmel van dolgunk, csak éppen a remek tartalom hiányzik belőle. De már annak is illene örülni, hogy az olcsó és found footage termésben ilyesmit kapunk. (?) 50 %
Egyébként: Teát vagy zabkását kértek?
imdb: 7,0
rottentomatoes: 68 %
Büdzsé: 55 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 23,6 millió dollár
Eddigi összbevétel: 50 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Chastain-től konkrétan féltem.
Nem tudom feltűnt-e bárkinek az a párbeszéd, ami Wasikowska és Hiddleston között zajlik; majdnem szó szerinti szöveg a Jane Eyre-ből (amiben szintén Wasikowska játszott) a bordák közötti zsinegről, ami ha egyszer elszakad, a férfi fél, hogy a nő majd el fogja felejteni. Tudatosan tették ezt bele, ez volt az akkori csajozós duma, vagy egyszerűen lenyúlták a klasszikusból? Tök érdekes.