9

A 2012-es év néhány nyertese és vesztese

Egy hevenyészett írás pár személyről, akinek kedvezett a tavalyi év és akinek nem.

2012 Channing Tatum éve volt. Nem sok színész mondhatja el magáról, hogy egy évben három 100 millió dollárt is meghaladó filmben szerepelt, Tatumnak ez sikerült. A Fogadom romantikus dráma után érkezett 21 Jump Street akció-vígjáték és a Magic Mike sztriptíz alkotás. Ráadásul a Paramount direkt ezért forgattatott le vele még néhány plusz jelenetet a G.I. Joe-hoz.

Nem mostanában volt a Hancock, Will Smith 2008-ban jelentkezett utoljára popcorn movie-val. Sok múlott a Men in Black harmadik felvonásán, habár a költségek rendesen megugrottak a félbehagyott forgatás miatt végül azért csak sikerült kitermelni 624 millió dollárt, ami enyhíti az amerikai buktát. A stúdió viszont elégedett, gondolkodnak a negyedik Sötét zsarukon.

Gina Carano-t Steven Soderbergh mutatta meg a filmvilágnak, habár A bún hálójában gyengén szerepelt a kasszáknál arra elég volt, hogy második felfigyeljenek a hölgyre. Bekerült a Halálos iramban következő részébe, elvileg játszani fog a csajos Expendables-ben és már forog az In the Blood akciófilm John Stockwell irányítása alatt.

Sok éven keresztül fejlesztgette a motion capture-t, de az Anyát a Marsra hatalmas bukása után kénytelen volt újra az élőszereplős filmek felé fordulni. És milyen jól tette ezt Robert Zemeckis, a Kényszerleszállást nem győzték dicsérni és több helyen az év egyik legjobbjaként emlegették.

A Chronicle – Az erő krónikája hollywoodi szemmértékkel nézve zsebpénzből készült, a siker után elég gyorsan kinyílt pár ajtó a rendező, Josh Trank előtt és kicsivel később a Fantasztikus Négyes reboot rendezői székében lelte magát. Dane DeHaan, a Chronicle egyik főszereplője is ki tudta használni a figyelmet, leszerződött Harry Osborn szerepére a következő Pókember filmbe.

Mark Wahlberg a Csempészekkel indított, ami korrekt eredményeket hozott, majd a Ted R kategóriás vígjátékkal kasszát robbantott. Ne feledkezzünk meg a Flash Gordon filmről se, ami anno leszerepelt, de vajon a Ted után hányan kölcsönözték ki?

Suraj Sharma a Pi élete főszerepét kapta meg, élete első filmes megmérettetése, a produkció rendkívül költséges volt, viszont eddig világszerte 308 millió dollárt szedett össze. Sokan megemlítik, hogy Sharma nem született tehetség, de az eredmények láttán bizonyára kap még újabb esélyeket.

Taylor Kitschnek két megaprodukciót kellett volna elbírnia, de a John Carter és a Csatahajó az év bukása volt az amerikai pénztáraknál, nemzetközileg ugyan szépítettek a filmek, de a brutál nagy költségek miatt így is csúfos kudarc volt mindkettő. A Vadállatok akció-thriller sem javított a helyzeten, de legalább az csak 45 millióba került.

Kár lenne még elkiabálni, hisz a Jack Reacher fut a mozikban, de Tom Cruise-nak nem tett jót a 2012-es év. A Mission Impossible Fantom Protokoll után Tom Cruise újra nyeregben érezhette magát,mondogathatta, hogy nem kell még leírni. Ám a Mindörökké rock elég szerényen termelte a milliókat és most a Jack Reacher sem döngeti a kasszákat.

Catherine Zeta-Jones 2008 után lepihent pár évre, majd tavaly három produkcióban is látható volt. Fel tudja egyáltalán idézni valaki? A Mindörökké rock elég gyengécske volt, a Lay the Favorite-ban szintén nem nyújtott emlékezetes alakítást, a Kispályás szerelem pedig mindenhol rossz kritikákat és véleményeket gyűjtött össze. Sebaj, talán majd a Side Effects és a Red 2 majd jobb lesz.

Bruce Willis 2012-ben elkezdett berendezkedni az „only DVD” filmek piacán. Ráadásul eléggé úgy tűnt, mint 50 Cent karrierjének próbálna lökést adni, hisz a rapper fenegyerek két filmjében (50 Cent producer volt ) is játszott. A Felültetve harmatgyenge volt, a Fire With Fire dettó, az Igazság nyomában valahogy külföldön is megjárta a mozikat. A Lay to Favorite inkább álmosító volt, a Catch .44-ről pedig már akkor el lehetett feledkezni, amikor vége lett. Még jó, hogy ott volt az Exendables folytatás, a Looper- A jövő gyilkosa és a Holdfény királyság.

Tim Burton sem teszi ki az ablakba a 2012-es évet. Az Éjsötét árnyékkal csúnyán befürdött, a Frankenweenie sem mozgatott meg sok embert, de a fekete-fehér stop-motion filmet legalább díjesélyesnek tartják. Producerként az Abraham Lincoln vámpírvadászt jegyzi, ám Tim Bekmambetov rendezése befulladt a rajtnál. Bekmambetov a Wanted óta nem csinált semmi érdemlegeset az amerikai közönség számára, a vámpírvadászos história után nem biztos, hogy ki tud harcolni nagyobb összeget újabb terveihez.

 

9 komment

  1. Bekambetovért kár! Nem mondom, hogy filmtörténeti mérföldkő, de a Nappali/Éjjeli Őrség szerintem nagyon jó!

    Josh Trankről nem tudom elképzelni, hogy egy nagyköltségvetésű filmet, így elsőre elbírna, Mark Millar (Ha minden igaz ő lesz a producer.) nagy segítség lesz?/lehet? neki, az biztos!

    Egy újabb MIB – azután, hogy ez milyen nehezen jött össze – pedig szerintem max. akkor lesz, ha Smith fia már elég nagy lesz, hogy beálljon a fekete öltönyösök közé! :((((

  2. Remélem azért emiatt Taylor Kitsch nem kerül ki a “bizalom köréből”, szívesen látnám újra John Carter ként és Gambit ként is 🙂

  3. Remélem a negyedik MIB-et nem fogják elszúrni.Ugyanis a harmadik nem tetszett,nagyon “lapos” volt.Az év csalódása volt a számomra.:-(

  4. Én már azt sem tudm ki az a tatum…
    Ha akkor bemutatjáka GI Joet, talán valaki még felfgyel a nevére, de he nem jön újabb Tatum hullám, akkor el lehet felejteni, hogy majd vele reklámozzák…

    Azt pedig végképp nem értem hogy miért halasztanák el miatt a asokszázmiiió dolláros projektet…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *