9

A sötétség határán (Edge of Darkness)

 

Mel Gibson megbízhatóan szállította a jobbnál jobb filmeket, a Halálos fegyver franchise még most is megállja a helyet az akció-vígjátékok között, a Maverick pedig szórakoztató western volt (sőt még mindig az) és az Összeesküvés-elmélet pedig pazar konspirációs alkotás volt és M. Night Shyamalan is vele forgatta utolsó igazán jó filmjét. Gibson neve hallatán biztosak lehettünk abban, hogy jó film van kilátásban. Nyolc év telt el utolsó főszerepe óta már, azóta ugyan két produkciót is megrendezett (Passió, Apocalypto) de mégis a botrányaitól, válásáról cikkezett a sajtó és nőügyeit emlegették. Szomorú volt látni, hogy egy nagyszerű színész már csak a bulvármédiában látható, ám idén visszatért és rögtön egy akció-thrillerrel. Kár, hogy nem lehet azt mondani, hogy végre újra látható a vásznakon.

Thoma Craven nyomozót (Gibson) meglátogatja a lánya (Bojana Novakovic), aki láthatóan nincs túl jó bőrben, folyamatosan hányinger gyötri és vérzik az orra, majd szenvedéseinek egy fegyveres férfi vet véget. Craven kollégái nagy együttérzésüket fejezik ki és nem győzik hangsúlyozni, hogy kiemelt fontosságú ügyként tekintenek erre a szörnyű gyilkosságra, hiszen egy zsaru is érintett benne. Emberünk hamarosan rájön, hogy a célpont nem szerény személye, hanem valójában szeretett lánya volt, ugyanis a csemete sötét ügyekbe keveredett, ezért hát Craven maga kezdi felgöngyölíteni az ügy kusza szálait.

A produkció a BBC egy régebbi minisorozaton alapszik, amelyet szintén Martin Campbell rendezett, úgy tűnt teljesen jó kezekbe került a film, hiszen ki más tudna jobb alkotást összehozni, mint az eredetit készítő Campbell. Nos, végül úgy tűnik, hogy rajta kívül bárki más csak jobbat tudott volna csinálni. Pedig jó előjelek voltak, a rendező korábban Pierce Brosnannal támasztotta fel a haldokló James Bond szériát, később pedig Daniel Craiget is bemutatta 007-ként, Zorróval is jó munkát végzett, de még a Jég és föld között is egy pofás film lett. Azonban A sötétség határán művéből nem volt képes egy feszült, izgalmas produkciót varázsolni, de még egy korrekt akciójelenetet sem volt képes felmutatni. Az akciók gyakorlatilag már akkor véget érnek, mielőtt elkezdődnének. Egy 80 millió dolláros filmtől azért nem ezt várja az ember, ha már nem fordítottak figyelmet a többi dologra, akkor látványos jelenetekre ennyi pénzből (azt gondolná az ember), hogy biztosan futotta, de csalódnia kellett. De akkor mire ment el a sok pénz? Campbell kiszámíthatóságra és sablonos alkotást kreált, a sokat tudó mellékszereplők is halálpontosan távoznak át másvilágra.

Mel Gibson a gyászoló ábrázatú és a bosszúálló, kemény apuka arcaiból válogat, ehhez hasonlót mutatott be anno a Váltágdíjban, láthattuk már ezeket a tekinteteket, de akkor sokkal erőteljesebb volt, mint most jobban ment neki régebben, kicsit berozsdásodott a sok éves pihenő alatt. Robert De Niro játszotta volna a „problémamegoldó” szerepét, ám a színész kreatív nézetkülönbségek miatt a forgatás kezdete után pár nappal kilépett, szerencse, hogy Ray Winstone éppen ráért, ugyanis az ő játékát legalább pozitívumként lehet említeni, igaz egy-két tevékenysége (szerintem) után marad néhány kérdőjel a levegőben, nem igazán érhető, hogy a vérprofi fickó miért szimpatizál Cravennel.

Fájó szívvel, de A sötétség határán filmre csak 30 %-ot tudok adni, nincs benne erő, sem kiemelkedő jelenetek, hiányzott a feszültség. Ráadásul túlságosan is erőltették a flashback-eket és a képzelgéseket, egyszer még elment, de sokadjára már kiakasztó.

imdb: 6,9

rottentomatoes: 55 %

Büdzsé: 80 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 43 millió dollár
Eddigi összbevétel: 55 millió dollár

 

9 komment

  1. “…biztosak lehettünk abban, hogy jó film van kilátásban”

    Biztosak is voltunk, de mindenesetre reménykedtünk, aztán kaptunk egy kissé kusza történetet, kissé kidolgozatlan/sablonos karaktereket, egy átlagos és felejthető filmet.

    De a lényeg: Gibson is back!

  2. Nekem nem volt problémám a filmmel. Nem vártam sokat és nem is kaptam sokat. Az viszont tetszett, hogy ha volt is benne akció, az legalább nézhető volt, nem pedig nulláról filmezve, agyonvágva.
    Mel G. pedig marhán bírom.
    Olyan 65%

  3. @koimbra: Olyan filmet még nem csináltak (és szerintem nem is fognak), ami mindenkinek tetszene. Neked nem tetszett, nekem bejött, ez van. 🙂 (Legközelebb egy másik filmnél meg lehet, hogy fordítva lesz.)

  4. Egyértelmű csalódás, bár az a lány lelövéséig lássuk be, egész ígéretes volt.DE nem teremtett feszültséget, súlytalan karakterekkel dolgozott, és kiszámítható volt a sztori. Jobb film lett volna ha felfűzik egy klasszikus bosszúfilm vázra (vö. Taken, Payback). Ettől függetlenül úgyis megnézem a következő Gibson filmet.

  5. Én megmondom őszintén, nagyon vártam ezt a filmet, tegnap délelőtt a Media Markt-ban még majdnem meg is vettem, gondolkoztam is rajta hogy 3ezer forintot nekem megér egy jó kis Gibson film, de ezt elolvasva lehet hogy jól döntöttem amikor mégse tettem a kosaramba

  6. unalmas volt nagyon sokszor marha hosszú monológok. az autós részek azok látványossak voltak. de ha pl pár érdekes snittet hozzáadnak a kutatóközpontból stb.
    🙁

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *