5

1408 (1408) – kritika

Félelem és reszketés a Pánikszobában.

1408

Stephen King a horror koronázatlan királya, nagymestere és ki tudja milyen fennkölt jelzőkkel illették még. Van-e még olyan műve amiből nem csináltak mozi-video-tv filmet? Talán titkon akad még egy kettő. A filmváltozatok minősége elég hullámzó akárcsak az elért eredményük.

Az „1408” King egy novellája alapján készült.

1408-2Mike Enslin (John Cusack) bestseller író, kislánya halála után a munkába menekül, ez pedig nem más, minthogy a paranormálisnak titulált helyekről lerántsa a leplet, tehát, hogy szándékos átverés van a jelenségek mögött. Ezeket az eseteke Legújabb útja egy hotel 1408-as szobájába viszi. A hoteligazgató (Samuel L. Jackson) hiába próbálja meggyőzni mindenáron az írót, ő azonban hajthatatlan, beköltözik a szobába. Aztán persze a szoba belecsap a lecsóba…

John Cusack meggyőzően alakítja a megpróbáltatásokon keresztülmenő embert, de a film legjobb alakítása és jelenete Samuel L. Jackson nevéhez fűződik. Pár percet szerepel a vásznon, mégis ezek a legjobb percek, itt még akár el is hihetjük, hogy nagyon félni fogunk.

A film amolyan egyszemélyes horror-dráma, talán még a színpadi változatot is megírja valaki egyszer. Ez a mű akkor működik igazán, akkor érezhetjük mi is a félelem és az izgalom vegyes keverékét a testünkben, ha már az elején megérint, beszippant. Részemről ez nem történt meg. És érdekes még az is, hogy egy sokat próbált természetfeletti kutató-leleplező szinte rögtön az első bajnál majdnemhogy sokkot kap.

Pozitív viszont, hogy nincs leállás, a szoba kegyetlen, szívatós.

Különben meg adjátok össze a számokat. Hát na…

Értékelés: 50 %

Büdzsé: 25 millió dollár

Amerikai bevétel: 72 millió dollár

Összbevétel ~103 millió dollár

Rendező: Mikael Hafström

Szereplők: John Cusack
Samuel L. Jackson
Mary McCormack
Tony Shalhoub

 

5 komment

  1. Lehet hogy nekem voltak magasabbak az elvárásaim a kelleténél(a szereplők, a műfaj/sztori miatt, no meg King és egyebek), de néha ezek sem garantálnak sokmindent.Nem volt rossz, inkább csak valami nagyon jót vártam. Van olyan King-írás, ami “eredetiben” jobb és nem (film)adaptációban és fordítva, mindenesetre én a filmtől többet vártam, mert szeretem a műfajt, szeretek borzongani, a sztori izgalmasnak tűnt. Tényleg a szállodaigazgató szövege volt a legbaljósabb, ott azt hittem,na, később majd belefagyok a székbe. Végig volt némi kis izgalom, de nem akkora hogy azt várjam, mi lesz a vége, hanem inkább hogy mikor lesz már vége.Amire egyébként már nem teljesen emlékszem.Sajnálom, mert ebből a történetből jobbat is ki lehetett volna hozni.Nagyon kihangsúlyozták a film elején, hogy a pasi nem is hisz a kísértethistóriákban és baromira unja is az egészet, de mégis ebből él. Nekem ez valahogy hiteltelen volt. Ez valami fejlődés”regény”(film), ahol a főhős a végére átalakuláson megy át? Aztán valamennyire értelmet nyert az egész, hogy miért is ilyen flegma, mikor belekerült a képbe a családja is.A szoba meg a szokásos trükkökkel élt, amivel egy kísértetház(szoba) élhet, 1-2 fordulatosabb jelenettől eltekintve.Nem összehasonlításképp, csak mivel közvetlenül utána néztem meg a Fehér zajt, nos, hasonló témában nekem az jobban tetszett(persze ha úgy vesszük a 2-ben csak annyi a közös, hogy mindkettő “szellemes” film). Közepesnél azért jobb, 10/6.

  2. A film nagyszerüen volt megalkotva, de a történet (szerintem) sajnos nem volt elég frappáns ahhoz, hogy megmaradjon az emberekben. A 6. érzék című film pl. bennem nyomot hagyott. pedig abba nem voltak ilyen extra jelenetek. Ez olyan volt, hogy mindent belezagyváltak ami félelmetes lehet, nem sorolnám fel. Logikátlan, hogy a pia megivása után miért kezdett el egybl hallucinálni. Nálam ez a film 10-es listán csak 5-ös, az is csak a szinészi alakítás miatt. TomHuan

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *