7

Farkasember (The Wolfman, 2009)

 

Az Universal úgy gondolta, hogy a szörnykamrából a Múmia után még egy szörnyet elő kell rángatnia, szerintük a Farkasember érett meg némi vérfrissítésre és egy kis szőrbeültetésre. A Hetedik és Az Álmosvölgy legendája íróját, Andrew Kevin Walkert kérték fel arra, hogy szállítsa le a forgatókönyvet, a rendező székbe pedig Mark Romanek, a Sötétkamra direktora foglalhatott helyet. Eddig a pontig még minden szép és jó volt. Ám Romanek kreatív nézetkülönbségekre hivatkozva elhagyta a produkció háza táját, helyére pedig Joe Johnstont szerződtették, aki A kárhozat útja íróját is hozta magával, hogy átdolgozza a szkriptet. 2008 novemberére ki is tűzték a bemutatót, ám eltolták ám a premiert, módosították a mozikba kerülés dátumát nem is egyszer. Újraforgatásra küldték a produkciót, több új jelenetet vettek fel, majd Walter Murch és Mark Goldblatt vágók munkájával nem voltak elégedettek a fejesek, ezért újraszabatták az egész alkotást. Sok gond, baj, bánat után végre megérkezett a feldolgozás, amelyre nem süthető rá, hogy vérszegény lenne, viszont több sebből vérzik.

Lawrence Talbot régóta elhagyta már a családi birtokot, a tékozló fiú azért tér vissza eme helyre, mivel testvére menyasszonyának a segítségkérő levele megtalálta őt. Szeretett fivére eltűnt néhány napja, a kutatásban Lawrence is részt venne, ám ezzel már elkésett, a testvér előkerült, sajnálatos módon holtan. Emberünkben buzog a tettvágy, nem tér vissza a ködös Angliába színtársulatához, hanem marad a zord Blackmoore-ban, hogy kézre kerítse a gyilkost, legyen az ember vagy állat. Teliholdkor aztán megmutatkozik ismét a fenevad, a vérgőzős este után megérkezik egy nyomozó, és egyenesen előáll a farbával, szerinte az ártatlanul pislogó Lawrence a tettes, a falusiak pedig ezüstgolyó gyártásba fognak.

 

Del Toro nagy rajongója volt az eredeti filmnek, örömmel vállalta el a főszerepet, a színész fizimiskája, ábrázata miatt nem is találhattak volna megfelelőbb személyt. Csak ne bambult volna el sokszor. Anthony Hopkins kiváló színész, ám itt nem nagyon találta a helyét, felmondja a betanult szövegét, nem adott hozzá semmi pluszt a figurához. Del Toro és Hopkins karaktere között gyakorlatilag az egész film alatt nincs semmiféle kézzelfogható érzelem, ha nem mondanák, hogy ők egy családot alkotnak, akkor azt hinnék két idegen ember beszél egymással. Egy percre sem látszik rajtuk, hogy mennyire örülnének egymásnak és szintén képtelenek igazi gyűlöletet kimutatni a másik iránt. Emily Blunt szépen néz ki, nem csinál mást egész film alatt, mint szűziesen, esendően néz könnyes pillái mögül. Már az elején el kellett volna utazni a rokonokhoz, haza vagy egy apácazárdába, de az alkotók nagyon próbáltak valami izzadságszagú romantikát beágyazni a történetbe. Hugo Weaving játssza a hosszúkabátos gyanakvó nyomozó, akinek a zsebében mindig akad valami olvasnivaló (és gyakorlatilag az egyetlen szimpatikus karakter a filmben).

Joe Johnston korábban már megmutatta, hogy tud ő olyan szórakoztató filmeket letenni az asztalra, amelyekben állatok szerepelnek. A Jumanji és a Jurassic Park harmadik része megfelelt az elvárásoknak, bár hozzá kell tenni, hogy azok nem voltak többek, mint megbízható, korrekt iparosmunkák. A Farkasember esetében is valami ilyesmit lehetne mondani, megbízható iparosmunka, de nem igazán korrekt. A történet elég lapos és kiszámítható, néha kicsit kiábrándító a film, mert olyan, mintha a stúdióban ülnénk, de legalább a farkasemberes jeleneteknél odatették magukat az alkotók.

Vidáman hangoztatta az Universal a bemutató előtt, hogy „csak 18 éven felülieknek” besorolást kapott a horror, ami azért is örömteli, mert egy ilyen lény ne legyen kedves, aranyos, „á, semmi komoly, csak egy karcolás”-t ejtő teremtmény, hanem egy félelmetes, vérengzős bestia. Legyen szó akár Blackmoore sötét erdőjéről vagy London zsúfolt utcáiról, a szörnyeteg ugyanolyan jól érzi magát, éles fogainak, hatalmas karmainak, vérszomjas kedvének és emberfeletti erejének köszönhetően a lakosság gyorsan megfogyatkozik pár fővel. Nincs kecmec, szakadnak a végtagok, kiömlenek a belek és akad néhány szerencsétlen, akinél új értelmet nyer a fejvesztett menekülés. Az átváltozások is eléggé látványosra sikeredtek, semmi probléma nincs velük, alaposan ábrázolták a transzformációt és Rick Baker (ismét) elégedett lehet a munkájával.

A Farkasemberben pont a címszereplővel tarkított jelenetek sikerültek a legjobban, a többi adalék azonban eléggé érdektelen. Nem sikerült megteremteni a hátborzongató, nyomasztó hangulatot, sok a fölösleges ijesztegetés is. A komor(nak szánt) hangulatban sok humorforrás nem akad, azon viszont elereszthetünk egy félmosolyt, mikor az elmegyógyintézet jó doktora a lycanthropiát valóban elmezavarként értékeli. Összességében 50 % jár a hányatott sorsú produkciónak, vajon hogy nézhetett ki a produkció az utóforgatások előtt?

imdb: 6,5

rottentomatoes: 33 %

Büdzsé: 150 millió dollár

Eddigi amerikai bevétel: 50,3 millió dollár

Eddigi összbevétel:  97 millió dollár

7 komment

  1. a film nem működik. mindig ugyanaz a trükk megy az egész film alatt. nagy kuss aztán hirtelen BAAANNGGG!!! az elején még összerezzentem persze de aztán már teljesen megszokja az ember. minden pillanatban csak ijesztegetés.
    a végső bunyó pedig nem jobb mint a Van Helsing-ben. pedig Johnston még mondta is h: jajj nincs animáció mer akkor könnyen unalmas lesz.
    sajnos ez is Mortal Kombat fight lett.
    egyébként most akkor ébren van az egyénisége amikor farkas v alszik??

  2. Akkor jó, hogy nem mentem el rá moziba :) Persze egy letöltést majd megér, de ha csak a Wolfman-os jelenetek lettek jók :S Na majd valamai buzgómócsing biztos összevágja majd azokat is! :)

  3. az első fél óra után egyszerűen nem lehet komolyan venni a filmet. oké, hogy nem akartak cgi farkasembert, de akkor miért tettek bele egy iszonyúan bénán kinéző cgi medvét, és miért mutatják totálba, hosszú ideig azt a nevetséges farkasembert.

    amikor nem animálva mozog egyszerűen annyira veszélyesnek néz ki, mint egy csípőficamos nyugdíjas. lehet látni, hogy szerencsétlen Del Toro nem tud mozogni a jelmez miatt.

  4. A film maga jó lenne, a hangulat is rendben van a nyomozó karaktere és kinézete rohadt jól el lett találva.

    VISZONT van egy hatalmas NAGY probléma! MIK EZEK A TRÜKKÖK? A film egy óriási nagy ziccer, de az ultraszar CGI és a trükkök egészen elrontják a hangulatot. Olyan szegény farkasember, mintha bábbal mozgatnák… szinte már sajnáltam. Élvezhetetlen lesz emiatt az alkotás.

    Már csak egy kérdés marad előttem: EZ HOGY KERÜLT 150 millióba? A színészekre ment el a pénz, fogadok. Mert azt nem tudom elhinni, hogy a trükkökre sokat fordítottak.

  5. Jah és a film legnagyobb poénjai akkor durrannak amikor beindul a farkas koma. Az átváltozások kimondottan jól el lettek találva. Ellentétben a mészárlásokkal. A harcjelenetek közelítenek a robotharcokhoz.

    Nem akarok a manapság parasztvakításra izguló Transformers fanokra hasonlítani, nekem még az alap egyszerű CGI is elég. Viszont ez még azt a szintet sem üti meg… sorry a fikázásért.

  6. Egyébként mikor kértük a jegyet a mellettünk lévő másik ablaknál is a Farkasemberre akartak kérni belépőt, de a jegyadó levágta, hogy mi van és kiszólt, hogy ez feliratos film:D:D:D

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


× négy = 32