7

Dante pokla vs. Tűzhányó (1997)

 

1997-dante-volcano

Rendszeresen akadnak olyan megaprodukciók, amelyeknek témája azonos és pár hónapos késéssel érkeznek. Az Armageddon és a Deep Impact harcából utóbbi jött ki győztesen, de azért mindkét alkotás hozott a konyhára rendesen. A Wyatt Earp és a Tombstone párbajában viszont előbbi győzött, míg a Mars mentőakció és a Vörös bolygó közül pedig utóbbi hozott többet, de mindkettő (főleg az előbbi) sikertelen volt a kasszáknál, ráadásul akkor (2000-ben) év elején mutatták be a Supernovát, ami gigabukás volt.

1997-dante-volcano-2

A Dante pokla és a Tűzhányó ugyanabban az évben került a mozikba, egyik sem aratott sikert, talán emiatt nem láthattunk jó ideje vulkános alkotásokat a filmszínházakban. Mindkét filmben akad egy munkaalkoholista, akik szabadságukról jönnek vissza, hogy megnézzenek valamit. Persze rajtuk kívül csak egy-két ember hisz abban, hogy itt komoly gondok adódhatnak, végül mindenki kapkodja a fejét, hogy mi van. Kellett kutya is, egyikbe is-másikba is, bár a Tűzhányóban még vicces is, ahogy az eb megugatja a csontját lassan elérő lávafolyamot. Szintén akad egy ember, aki a másikat megmentve inkább magát áldozza fel. Látható ezekben a katasztrófafilmekben, hogy műteremben forgatták, bizony nem egy jelenetnél kilóg a lóláb, még néhány makett is könnyen kiszúrható. No meg attól függetlenül, hogy a vulkánokkal kapcsolatban kb annyit tudok, ha kitörnek, akkor jobb nem a közelben lenni, van néhány hülye megmozdulás mindkét alkotásban.

A Dante poklában egy kisváros közelében szunnyad egy tűzhányó, ide küldik Pierce Brosnant, aki természetesen szimpatikus lesz a város polgármesterének, Linda Hamiltonnak. Brosnan megkongatná a vészharangot, a helyszínre azonban befut Brosnan munkaadója és munkacsoportja, meg is nyugtatja a helyieket, hogy habár Brosnan itt a legjobb szakember, de azért nem oda Buda, nem kell megijedni. Aztán persze felébred a hegy, hamuval és lávával árasztja el a környező vidéket.

Nem akar nagyon beindulni, a felééig alig történik valami, mikor a vulkán nekilát a dolgának akkor sem lesz izgalmas a film, ez még hagyján, de nem is köti le igazán az embert. Linda Hamilton is csak dísznek van jelen. Szerintem 40 %-os

A Tűzhányóban Tommy Lee Jones ugrik be szabadságáról egy általa furának vélt esethez, Anne Heche pedig , aki szerintem jobban is néz ki Linda Hamiltonnál, meg azért csinál is valamit vagy legalábbis úgy tűnik és a forró helyzet elől sem menekül el.

Kliséket két kézzel szórták bele ebbe a műbe, a fehér zsaru és a néger szereplő összezördül, de a nagy bajban kibékülnek.

Már a játékidő kezdetén szaporodnak a gyanús jelek, hamarosan jön a láva is, a rendőrség, a tűzoltók vállvetve küzdenek Jones-szal az élen, hogy megfékezzék a forró masszát Los Angeles elpusztításában. Látványos, szórakoztató katasztrófafilm, végig lekötött 85 %.

 

7 komment

  1. A Volcano tetszett, érdekesebb volt és szokatlanabb a nagyvárosi környezet, volt asszem olyan jelenet, ahol a fekete gettólakók fognak össze és torlaszolják el a láva útját ilyen vasbeton cuccokkal, régen volt már ’97(?).

  2. Én nekem pont fordítva sültek el a dolgok. A Tűzhányó volt nézhetetlen és a Dante pokla meg tűrhető.
    /Innentől itt-ott SPOILER/
    Szegény Gaby Hoffmann (Tűzhányós kiscsaj) karaktere felfoghatatlanul idegesítő volt (kb 15 évesként játszott egy gyps mentális képességű 6 évest) és a záró, legfeszültebbnek szánt, robbantós jelenet pedig komikus lett. Sz*r dolog amikor a néző drukkol h robbantsanak már! 😀 És a film tanulságosnak szánt afrós attitűdje is csak a röhögést gerjesztette. Ami viszont nekem is bejött az néhány nagyon eltalált (már említett) beállítás pl kutya-láva snitt. De ez önmagába karcsú.
    A Dante Poklában is kötelező volt a néző idegeit szétzilálni pl a nagymutterral, de ez jóval rövidebb ideig kell elviselnünk. Ott pl kimondottan tetszett, hogy a piroklaszt-árig felfokozzák nekünk a helyzetet ami sztem egy vulkános filmben elengedhetetlenül látványos ( bár ehhez kell legalább egy hely 😀 ) és sztem a bányás lezárás is frappáns lett. Számomra egyértelmű h a Dante nyer és nem is kicsivel.
    Erre lehet mondani h ízlések és pofonok, de most megleptetek. Szentül hittem h mindenki szétröhögte magát a kíntól a Tűzhányón…

  3. “Az Armageddon és a Deep Impact harcából utóbbi jött ki győztesen, de azért mindkét alkotás hozott a konyhára rendesen, a Wyatt Earp és a Tombstone párbajában viszont utóbbi győzött, előbbi bukta volt, a Mars mentőakció és a Vörös bolygó közül pedig utóbbi hozott többet, de mindkettő (főleg az előbbi) sikertelen volt a kasszáknál, ráadásul akkor (2000-ben) év elején mutatták be a Supernovát, ami gigabukás volt.”

    Ez a mondat teljesen értelmetlen, csak azért szólok, mert érdekel, hogy melyik film hozott többet, és melyik kevesebbet az említettek közül, csak szerintem zagyván van megfogalmazva. (mindig az utóbbi? vagy néha az előbbi is?)

  4. @_renton: Az Armageddon hozott többet, a Deep Impact kevesebbet, de egyik sem volt bukta.
    A Vörös bolygó és Mars mentőakció nagyot zakózott, az előbbi hozott több bevételt. A Wyatt Earp pedig rosszul teljesített, a Tombstone többet termelt nála.

    Ha bevétel érdekel:
    Armageddon 140-be került, 201-et hozott Amerikában, ezen kívül 352-őt, tehát összesen 553-at.
    A Deep impact 140-et hozott Amerikában, összesen 349-et.
    A Vörös bolygót 80 millióból hozták tető alá, 17,4 milliót hozott Amerikában, összesen 33,4 millió volt a végeredmény.
    A Mars mentőakció 100 milliót emésztett fel és Amerikában 60,8 milliót termelt csak. Összesen 110 millió folyt be.

    A Wyatt Earp 63 -ba került és 25 milliót hozott, a Tombstone-t lényegesen kevesebből, 25-ből csinálták és 56,5 milliónak örülhetett.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *