írta Nikodémus
Még július végén számoltunk be arról, hogy a Warner bejelentései alapján mi várható DC animációs fronton, s ennek örömére pótoltunk két olyan filmet, melyek biztosan alapul fognak szolgálni a a nagy tervekhez. Jöjjön hát a Death of Superman képregény „megzenésítése” tíz évvel ezelőttről, valamint a Flashpoint Paradox a közelmúltból.
Supermant (Adam Baldwin) képtelenség megölni, vagyis halhatatlan. Metropolis (illetve Amerika, valamint az egész világ) lakossága elég gyorsan hozzászokott már ehhez a kellemes állapothoz, és a kriptoni fiú napi szinten érkező kismacska-megmentéseit figyelve el is lustultak az emberek. Annál nagyobb a koppanás, amikor egy – Lex Luthor (James Marsters) által véletlenül – világra szabadított szörnyszülött kivégzi kék-piros köpenyes hősünket. Milyen lesz a világ Superman nélkül?, kérdik milliónyian, köztük Lois Lane (Anne Heche), Martha Kent (Swoosie Kurtz) és éppenséggel tarkopasz Luthorunk is. A Lauren Montgomery, Bruce Timm, Brandon Vietti rendezőtrió nem vacakol sokat a szuperhőshalál drámai súlyának érzékeltetésével, amint később megtudjuk, jó okból: egyrészt egy több részes, fajsúlyos képregényt kellett 75 percnyi játékidőbe beszorítani (ennek pár mellékszál és a cselekmény egy része látja kárát), másrészt bármennyire furcsának is tűnik, nem ez a lényeg. Hanem ami utána jön: a sokk, a csendes beletörődés, sőt, a diadalmas feltámadás (?) gyanús gyorsasága. Kialakulhatna ebből egy érdekes alaphelyzet, de az alkotók (főleg sietségük miatt) a néző szájába rágják a mögöttes konspirációt, így a végső csata sok izgalmat már nem hoz, maradnak a stílusos fény-árnyék játékok. Majd az új változat, ami a hírek szerint két részre bontva, aprólékos műgonddal elkészítve érkezik majd…
Kétségtelenül jobban gazdálkodik Jay Oliva saját képregényforrásával, igaz, neki könnyebb a dolga: rövidebb az alapanyag, ám nem kevésbé sűrű, tele meglepő fordulatokkal. Az egész ott indul, hogy egy rutinszerű Justice League-bevetés során Flash (Justin Chambers) valahogy átkerül egy olyan alternatív jelenbe, ahol nincsenek szuperképességei, édesanyja él és virul, ellenben Bruce Wayne halott, helyette apja vált Batmanné (Kevin McKidd), a kriptoni szeretetcsomag pedig Metropolisz közepébe csapódik, a minden bizonnyal azonnal szörnyet halt Kal-Ellel a fedélzeten. Wonder Woman (Vanessa Marshall) és Aquaman (Cary Elwes) féltékenységi párbajba kezdenek, Temiszküra és Atlantisz háborúja pedig letarolja Európát, és épp átterjedne Amerikába. Izgalmas felütés, Oliva pedig ügyesen szövi a szálakat: rengeteg szuperhős beköszön, a társadalmi-politikai töltet hivalkodás nélkül van jelen, a hangulat pedig a témához illően meglehetősen depresszív, itt-ott kemény brutalitással megspékelve. Noha a világ körülöttük hirtelen kifordult sarkaiból, a film mégis mindvégig Flash és Batman karakterére koncentrál, szép karakterívet adva a figuráknak. Emlékezetes, néhol kifejezetten játékfilmszerű adaptáció – bőven megérdemli a nagyvásznat, ahová tervezik.
- Montreáli Jézus (Jésus de Montréal, 1989) - 2024. október 06.
- Motorosok (The Bikeriders) - 2024. szeptember 29.
- A szembenézés kényszere - 2024. szeptember 15.
- Példakép kerestetik - 2024. szeptember 08.
- A bérgyilkos, aki nem is volt (Hit Man) - 2024. július 21.
- Smoke Sauna Sisterhood (2023) - 2024. július 07.
- A majmok bolygója: A birodalom (Kingdom of the Planet of the Apes) - 2024. június 16.
- Lelépnék egy másik bolygóra – Nyersanyag - 2024. június 09.
- Szellemirtók: A borzongás birodalma / Aquaman és az elveszett királyság / A győztes gól - 2024. június 02.
- A száguldás nem elég – Autóversenyzés a filmvásznon - 2024. május 12.
A Doomsday úgy rémlik, hogy tetszett, a Paradox pedig egészen jó volt. A nem túl gyerekes DC animációkkal ki vagyok békülve:)