2001-et írunk, a Boston Globe új főszerkesztőt kap. Marty Baron megérkezéséve egyúttal a változások szelét is érezni. Valami lóg a levegőben. A nagy vetélytársak elcsábítják a hasznos munkatársakat, ráadásul ekkoriban vetette meg a lábát az internetes újságírás. Baronnak egy olajozottan, jól és költséghatékonyan működő céget kell faragnia a Globe-ból. Az emberek pedig suttogni kezdenek, féltik állásukat, .hiszen úgy hírlik, hogy Baron nem szívbajos, ha leépítésekről van szó. Tekintélyt parancsoló férfiről van szó, aki nem is igazán utasításokat osztogatott, hanem kért. És egy főnök kérését vagy meglátásait illik parancsnak venni.
A Globe-nál dolgozik a Spotlight 4 fős oknyomozócsapata. Választott témáikon gondosan átrágták maguknak, minden apróságnak utánajártak és hónapok elteltével lehozták cikküket. Baron egyik első intézkedése az volt, hogy a kvartett sarokba hajítsa eddigi munkáját és ráállította őket a katolikus egyház gyerekmolesztással kapcsolatos esetre.
Súlyos ügy. Tipikusan az a téma, amelyről nem szívesen beszél senki. Hiszen a papokról alapvetően nem feltételezünk semmi rosszat azon kívül, hogy esetleg a szentbeszédét hosszúra nyújtja. A hívőközösség csak legyintene a vádakra és gondolatban keresztre feszítené a rosszindulatú híreket terjesztő személyt? És egyáltalán miképp hatna ki az újság népszerűségére, eladási statisztikáira egy főleg keresztényekből álló olvasótáborral rendelkező lapnál?
Még a kis csapat sem hisz benne kezdetben, hogy ebből kikerekedhet egy komolyabb sztori. És még a Globe-nál is úgy gondolják, hogy időpocsékolás az egész. Ám ahogy a négyes egyre jobban beleássa magát, egyre több furcsa, sőt, inkább rémisztő adat, tény és információ lát napvilágot. A kis brigád mindent belead, keresnek és kutatnak, drámai interjúkat készítenek. Könnyen megeshetett volna, hogy az idő múlásával a kis csapat tagjai rettenthetetlen akcióhőssé változzanak, de filmje mindvégig valósághű marad. Annyi változik, hogy egyre eltökéltebbek és dühösebbek lesznek, akik ugyanúgy elcsodálkoznak minden egyes újabb bizonyíték napvilágra kerülésével. Tom McCarthy elkerüli a csapdákat, csinál mártírt senkiből és mellőzi a nagy igazságokat tartalmazó monológokat.
Nem mondhatunk semmi rosszat a karakterekről sem, bár a főbb-és mellékszereplők egy részét nem is ismerjük meg igazán. Van, akinek bepillantást nyerhetünk magánéletébe, de az alkotók jól döntöttek, amikor kihagyták, hogy ki mit csinál vagy mivel foglalkozik munkán kívül. A Spotlight-ban a nyomozás a fontos, nem volt semmi szükség arra, hogy az így is két órás játékidőt megtoldják még azzal, hogy Marty Robinson vagy Mike Rezendes hogyan kapcsolódik ki. Mindegyik karakter másképp viselkedik, de van egy igen fontos dolog, ami közös bennük: a kitartás. A kvartettnek köszönhetjük, hogy a feszültség egyre nő a nézőben. És valamiért érthetetlen, hogy Michael Keatonről elfeledkeztek az Oscar jelölések során.
Igazán megdöbbentő, hogy a tények egyes részei tulajdonképpen ott vannak az orruk előtt, csak éppen nem elsiklottak felette, nem vettek tudomást róla. Mennyi ilyen hír van, amelyből nagy horderejű ügy kerekedhetne. Csak kellene valaki, aki kézenfogja az egyes embereket, csoportokat, hogy összeterelje őket.
imdb: 8,2
rottentomatoes: 96 %
Eddigi amerikai bevétel: 37,7 millió dollár
Eddigi összbevétel:. 53,8 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Na ezt meg kell nézni! 🙂 Már Keaton miatt is alap.
Nem tudok elképzelni olyan forgatókönyvet, ahol nem Ruffalo kapja a legjobb mellékszereplő oscart. Schreibert nagyon fura volt ilyen szerepben látni a Ray Donovan évadok után, de jól működött, ahogy mindenki, remek film.
Márpedig szerintem vagy Mary Rylance vagy Stallone kapja.
Tényleg jó, ajánlom, már csak azért is mert a filmnek elég komoly valóságalapja van.
Megrendítő film, ami pont szelíd távolságtartásával és eleganciájával kényszerít rá arra, hogy csak őszintén lehet beszélni a témáról. McCarthy nagyot dobott a középszerű Cipőbűvölő után.