Kemény fába vágja a fejszéjét, aki úgymond igazán tetszetős disztópikus jövőképet akar bemutatni. Manapság a young adult műfajban próbálkoznak több-kevesebb sikerrel, klasszikusnak nevezhető darabot nem sikerült kitermelni. Még nehezebb dolga van az ötletgazdának, ha az embereknek dolgozó és segítő robotokat kever bele a sztoriba. Hiszen olyan nincs, hogy a masinákba ne legyen szabályrendszer programozva, amit át lehet hágni.
2044-ben járunk, az emberiség döntő többsége a napviharok következtében elhunyt, a Föld nagy része radioaktív sivataggá változott. Alig pár millióan maradtak és a technika eszközök használata is erősen leszűkült. Egy megacég, a ROC létrehozták a robotokat, amelyek mindegyikébe két fontos biztonsági protokollt ültettek. Az első nem engedi, hogy élőlénynek ártsanak, a másik megtiltja, hogy saját magán vagy egy másik roboton változtatásokat hajtson végre. Jacq Vaucan (Antonio Banderas) a ROC-nak dolgozik és őt hívják, ha valamelyik gép meghibásodna és az ügyfél esetleg kártérítést követelne. Új ügye felettébb érdekes, nem igazán akarja elhinni és a furcsaságokat a cég dolgozói, felettesei is kétkedve fogadják.
Igazán komor környezet tárul elénk. Illetve pont olyan, amit elvárnánk. Koszos környezet, szürkeség mindenütt, egyetlen mosolygós arcot nem látni. De Ibanez nem próbálkozott egyedi világ megteremtésével, inkább a jól bevett sémákra alapozott. A felvezetés még nem ad okot gyanakvásra, technikailag tetszetős és a felvetett bonyodalom is eléggé érdekfeszítő helyzetet teremt, a nem túl eredeti ötlet és látvány is több, mint elfogadható.
De a sztori felénél az írótrió hirtelen elfelejtette hogyan kell más produkciókat ügyesen másolni. Ahelyett, hogy Vaucan inkább otthon maradna és megnézné a Szárnyas fejvadászt, inkább a sivatagba küldik. A felmerült válaszok és az egyébként joggal várható morális – filozófikis szövegek elmaradnak. Igazán fájdalmas, amikor a vállalat vezetősége a legrosszabb tévés produkciókat idézi. A producer-főszereplő Banderas legalább megbízhatóan hozza a főszereplőt, de a családi szál kissé felesleges, Birgitte Hjort Sørensen szerepe rosszul megírt és a színésznő is elég halovány (bezzeg a Trónok harcában), Melanie Griffith…róla jobb, ha hallgatunk.
Abszolút ígéretesek voltak a filmről kijött előzetesek és promóciós anyagok. Felesleges volt kilépni sötétebb, esős, villogó lámpákkal teli városból. Egyes rendezők amellett, hogy lopnak, mégis képesek egyedi hangvételű alkotást készíteni. Ibanez nem is próbálkozott, lehetősége lett volna rá, nem lett volna szégyen, ha esetleg Isaac Asimov rajongóktól kérdez.
imdb: 6,1
rottentomatoes: 29 %
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Hasonló érzéseim voltak: hangulat megvan, alapötlet jó, de a felénél végleg rossz sávba tér a film.
Nem volt ez annyira rossz. Semmi rendkívüli persze, de kevés pénzből egyszeri kikapcsolódásnak tökéletes.
Teljesen korrekt kis sci fi volt. Minőségbe messze felülmúlta a wil smithes én a robot filmet.
Akár jó is lehetett volna. Személy szerint vontatottnak tartottam, igen, kábé a felétől. Nem volt éle az egésznek, unalomba fulladt a végén.
Nekem az I, Robot koncepciója jobban tetszett, jobban tudtam azonosulni is Will-el. 😛
A filmben a motivációk sokszor hamísak. Értem én, hogy van olyan, hogy egyszer lő, aztán kérdez, de azért sokszor egy olyan szinten értelmetlenül sülnek el a fegyverek, hogy az ember csak áll és néz. Ezeknek nincs főnökük? Azt csinálnak, amit akarnak? Az eszüket félretették?