Miért akar valaki folytatást készíteni egy 30 éves franchise-hoz? Először arra a fránya pénzre gondolhatunk, hiszen csak egy közismert, klasszikus és a mai napig népszerű névről van szó: Mad Max. Mivel a folytatások korát éljük, többen úgy érezhetik, hogy csak egy újabb felesleges részt köp ki az Álomgyár. Abszolút jogosan állhatunk szkeptikusan a filmhez. De aggódni felesleges, George Miller olyan iszonyatos tempójú és kiváló látványvilággal megáldott alkotást készített, amelynek kezdetén a székbe szögez és a végén veszed észre, hogy hevesen ver a szíved, hiszen igazi adrenalinpumpáló film született.
Miller fejéből a negyedik felvonás gondolata nem az elmúlt években pattant ki. De először a 9/11 terrortámadás tett be a terveknek, költségvetési gondok adódtak, majd a kinézett forgatási helyszínen lezúduló eső következtében virágok nőttek. Mellesleg a stáb biztonságát is meg kellett oldani. Még jó, hogy a rendező nem ragaszkodott Gibson részvételéhez, hiszen a színész időközben igencsak kihúzta a gyufát, és Millernek még több csatát kellett volna megvívnia a stúdióval, már így is csoda, hogy 150 milliót megszavaztak egy R kategóriás posztapokaliptikus filmnek.
Őrült világ ez, még maga Max is beismeri az elején, hogy ő csak annyira őrült, mint az őt körülvevő közeg. És hát a pusztaságban csupa megveszekedett alak rohangál. Halhatatlan Joe színre lépésekor Darth Vader juthat eszünkbe, ő itt a Sötét Nagyúr, aki kezében tartja az irányítást. Kiépítette saját kis közösségét, ahol mindenki a szavát lesi. De a hadúr valójában afféle szektavezér, aki kénye-kedve szerint osztogatja az értékes vizet, olajat és anyatejet, parancsára emberei boldogan vetnek véget életüknek. Levesébe egyik embere, Furiosa köp bele, aki ellopja Joe szépséges asszonyait, így hát hamarosan a nyomában loholnak a halált úgymond megváltásnak tartó „agymosott” hadfi katonák. Max boldogan kimaradna a haddelhaddból, de akaratán kívül belekeveredik a konfliktusba.
Kik ezek, mik ezek? – bámulhatunk a vászonra a film elején. Kvázi azonnal bedobnak minket a mély vízbe és azonnal elkap a brutális sodrás. A féktelen lendület mellett ismerjük valamennyire a karaktereket, a kénytelen-kelletlen kötött szövetség lassacskán barátsággá alakul. A rohanó főhősök céllal, célokkal bírnak, e mellett természetesen túl akarják élni a forgatagot. Ehhez a világhoz eléggé illene egy sokat látott és tapasztalt öregebb Max, tehát Gibsonnal is tökéletes lett volna. Ám Hardy is kiválóan megbirkózik a feladattal, lehet, hogy kissé őrült és csak úgy első látásra nem bízik meg senkiben, de van lelkiismerete és maradt némi humora is. Charlize Theron Furiosája abszolút ellentéte a Joe irányította esztelen embereknek, belőle nem sikerült bármikor boldogan öngyilkos akciót végrehajtó gyilkológépet faragni. Persze úgy, ahogy a többi karakter, ők sincsenek túlírva, de motivációk teljesen érthetőek és világosak.
A sztori nem nevezhető bonyolultnak és még csak azt sem lehet mondani, hogy ki lehet fejteni bővebben. A főszereplők sem állnak le Shakespeare-t szavalni és a diskurzusokat is a minimálisra csökkentik. Miller nem akar szádba rágni semmit, ha mögé akarsz látni a dolgoknak és esetleg bele akarsz magyarázni ezt-azt (mert a településekről és uraikról is lehet értekezni), akkor megteheted.
De az akció egyszerűen beszippant, nem kell mást tenned, mint hagynod, hogy beszippantson a fékeveszett száguldás. Rég volt már olyan film, ahol kapkodhatod a fejed a feléd repülő dolgok láttán vagy legszívesebben kinyúlnál, hogy elkaphass egy-két eszközt. Igazi akcióorgiáról, remekbeszabott száguldásról van szó, amely nyomokban sem hasonlít a Transformers 4-hez hasonló, drága pénzen forgatott, hanyagul egymásra dobált jelenetek halmazához.
A Mad Max: A harag útja kifejezetten az a film, amelyet muszáj és kell a nagyvásznon nézni és aminél a 3D valóban ér valamit. Miller aprólékosan megtervezett mindent, hiszen nem zöld vászon előtt, hanem sivatagban rögzíttették a felvételeket, a sodró lendület mellett ügyelt arra is, hogy minden kivehető legyen, illetve minden másodpercéből árad a szórakoztatni akarás és a kreativitás. Eléri, hogy két órán keresztül csillogó szemekkel bámuld a vásznat, elfeledkezel mindenről és magával ragad a tempó. Emlékezetes, kegyetlen, gyönyörű, remek zenével megáldott akció-orgia.
imdb: 8,7
rottentomatoes: 98 %
Büdzsé: 150 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 95 millió dollár
Eddigi összbevétel: 220 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Minden a helyén volt, ilyennek kellett lennie. George Miller fogta és lefaragta a felesleget. Az eredmény: BOMBASZTIKUS!!! Közel voltam hozzá, hogy megtapsoljam. De gondoltam, “nem színházban vagyunk”. 😛 Pedig megérdemli a tapsot!
Én a végén teljesen bele voltam passzírozva a székbe.:) Meg dobolt rendesen a szívem:)
Szerintem nyugodtan meg lehet tapsolni egy filmet moziban is. Szerintem nem szégyen az, ha az ember kifejezi az érzéseit. Én néha szoktam kis tapssal jutalmazni egy filmet, ha tetszett! 😉
…azért kár azért a nem 24/mp-es kameráért….nagyon zavaró volt. 🙁
Az év eddigi legjobb moziélménye. Nekem az volt nagy a filmben, hogy a nézése közben döbbentem rá, hogy a mostani más blockbusterekben mennyire minden CGI és mennyire feltűnik, ha valami nem az. Amúgy tényleg járna a taps a filmnek.
Simán kenterbe veri a többi hollywoodi látványos blockbustert. az elmúlt időszakból Na jó, A holnap határát nem:)
Nekem teljesen kimaradt a régi trilógia, és nem láttam ezt se. Mely részeket érdemes pótolni?
Nikodemus, az összeset. 🙂
Sosem értettem, miért istenítik, szóval szerintem készülj fel, és egymás után nézd meg őket.
A 3.at éppen kihagyhatod de az első kettőt mindenképp ajánlom.
Ahogy előttem mondták, az összeset. De mondjuk alig emlékszem az előző részekre és nem volt zavaró. Amúgy is egy két órás féktelen rohanás az egész, ahol csak kapkodod a fejed. 🙂
Köszönöm a tippeket!
Tempó és látványvilág nagyon rendben van, én mégis úgy éreztem, mintha Max csak egy mellékszereplő lenne, és nem is volt annyira Mad.
Hát igen, itt a tempó volt mad és a főszereplő sem volt igazán főszereplő. De inkább azt akarták mutatni, hogy a világ mennyire őrült. Joe meg a vezényszóra harcba induló barbárkatonák érzékeltetik ezt. Max az elején ugyan mondja, hogy őrült, de ezt csak gondolja magáról, mert folyamatosan beugranak képek a családjáról. De valójában ő az egyik legemberibb ebben a világban, aki egyúttal saját bőrét mentené elsőre, mert már azt sem tudja, hogy mit jelent a barátság…de kiderül, hogy van lelkiismerete.
Én mindig is nagy Mad Max rajongó voltam, különösen a második filmnek. Számomra ez “A” poszt-apokaliptikus széria.
Vártam az új részt, az előzetese jól nézett ki.
Mégis csalódtam némileg. Na nem rossz film ez, simán alázza is a mostani műanyag filmeket. De mégse volt rám lehengerlő hatással. Hiába a praktikus effektek, a mai kor erőltetett “mindenáronvaló” bombasztikusságát Miller se tudta levetkőzni. Ezzel a filmmel is az a baj, mint olyan sok mai filmmel, hogy TÚL SOK pénz volt rá. A kevesebb néha több elvét ma már nem ismerik Holywoodban. Ha egymás után nézi meg valaki a szériát, erősen ki is lóg ez az új film a régiek közül emiatt. A technika ma már ott tart, hogy bármit meg lehet csinálni a vásznon. A kérdés csak az hogy mindig kell-e? Véleményem szerint nagyon nem. Nincsenek már normális arányok, teljesen átesett minden a ló túloldalára. Ez a film is ezt tükrözi, még akkor is, ha sokkal többet merít is a múltból.
Most a minimál sztorit, a feminista felhangokat, és a címszereplő mellékszereplését hagyjuk is.
Megnéztem már kétszer is, bár másodjára csak azért, mert már meg volt véve a jegy, szóval nem csak az első benyomás beszél belőlem.
Jó film, ki is emelkedik a mostani sekélyes cgi tengerből sok szempontból. De sajnos “csak” jó lett, és nem kiváló. Talán majd a következő részek. Remélem lesznek.
méghogy lesznek… még három ezen kívül…