A hackertéma mindig is izgalmasan és érdekesen hangzott, de a filmipar egyszerűen képtelen észrevenni a piaci rést és nem igyekszik betömni, pedig – ahogy mondani szokás – igény lenne rá. Mikor volt az utolsó jó alkotás az informatikai rendszerek feltörésében? Komputerkémek. És ki lenne a legalkalmasabb a feladatra egy igazán élvezetes és maradandó produkció ledirigálására. Eddig egyértelműnek tűnt, hogy Michael Mann neve joggal szerepelhetne a listán, de a Blackhat után egyértelművé vált, hogy nincs keresnivalója a felsorolásban.
Pedig éppen Mann fejéből pattant ki a gondolat, miután kiderült, hogy egy iráni erőműben a Stuxnet nevezetű vírus okozott ijedelmet. Beszélt néhány egykori hackerrel, gyűjtögette az információt, tehát alaposan kikupálta magát, filmjét is kínai atomerőmű számítógépes támadásával indítja, majd a tőzsdén okoz riadalmat. Az FBI kissé morogva bár, de a jó nemzetközi kapcsolat látszatát keltve besegít a nyomozásba és nem szívesen bár, de kérésre bevonják az ügybe az egyik hackert, aki éppen a rácsok mögött hűsöl.
Hemsworthnek jól állt a pöröly a kezében, de a billentyűzet mögött nem tűnik hitelesnek. Egykedvű arccal végzi feladatát, amivel próbálnák mutatni, hogy a karakter mennyire profi és pár gomb lenyomása után bármit kimazsoláz az adathalomból. De sajnos inkább olyan érzést kelt, hogy felettébb unja magát és mindvégig egyetlen arckifejezést mutat, még az sem segít, hogy különféle helyszíneken forgattak. Ráadásul viccelődései erőltetettek, poénja erőltetettek, idejétmúltak.
Talán Mann nem csak egy bő két órás filmet akart, hanem kitolta volna a játékidőt akár 3 órára? Hiszen egyes emberek viselkedése és a kapcsolatok bemutatása egyik pillanatról a másikra változik, mintha kihagytak volna jó pár percet. A nyomozónő nem igazán bízik a sittről kiengedett főhősünkben, mindig átgondolja javaslatait, majd idővel gyorsan rábólint a felvázolt, igencsak törvényellenes tanácsába. De a romantikus szál is abszolút elkapkodott, nem is foglalkoznak vele, behozzák a kínai ügynök hugicáját, akinek tényleg csak annyi a dolga, hogy Hemsworth karjaiban kössön ki.
Hol van már a Szemtől szemben? Az utcai tűzpárbaj zseniális és kiváló, Mann azóta se tudta (vagy nem is akarta?) überelni vagy hasonlót alkotni. Egyértelmű, hogy a kézikamerás stílus inkább Paul Greengrassnak áll jól, nehéz manapság jobb akciót és face-to-face bunyót készíteni a Bourne-ben látottaknál. A szándék, hogy a néző ott érezze magát a történésekben, a Blackhat esetében nem sikerült elérni, de a bemutatott tűzpárbajok legalább megemelik az adrenalinszintet.
Nem tudom, hogy hova tűnt a rendező kezdeti lelkesedése. Talán csak akart egy stúdiópénzen vett drága világkörüli utat. Jó pár dolog kidolgozatlan és elnagyolt, Hemsworth sem állt a helyzet magaslatán. Mann jó ideje próbál rátalálni a helyes útra, a Közellenségek sokkal jobb is lehetett volna, a Miami Vice pedig teljesen semmilyen volt. Az elkövető utáni nagy hajszában csupán annyi a jó, hogy kevés ideig tartózkodnak egy helyen, mindig mennek, loholnak, futnak, szaladnak. De nem erősíti se a paranoiaérzetet és nem látszik a rendező igyekezete sem.
imdb: 5,6
rottentomatoes: 34 %
Büdzsé: 70 millió dollár
Amerikai bevétel: 7,8 millió dollár
Összbevétel: 17,7 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Én nem tudom, mi történt Mannel, de ez valami borzalmas volt. Pár jó snitten kívül semmi sem működik benne.