Hiába igyekeznek a híradósok, nem tudnak minden eseménynél jelen lenni. Jó néhányan mindent megadnának, ha másodperceken belül filmezhetne egy súlyos balesetnél vagy egy töltényhüvelyekkel telített színhelyen. A lényeg, hogy legyen minél súlyosabb, véresebb, mocskosabb. Lehet, hogy régen még nem mertek egy nyílt törést főműsoridőben leadni, de manapság már különösebb megrázkódtatás nélkül szürcsöli be a tévé előtt ülő a spagettit, miközben arcába tolnak egy megégett emberi testet. Kitolódott, akarom mondani kitolták az ember ingerküszöbét és idézőjeles „igényeit”. Mindennek csak örülnek a szabadúszó riporterek, ha gyorsak, ügyesek és találékonyak szép summát tehetnek zsebre felvételükért.
Az önmagát nagyon okosnak tartó Lou Bloom alig tudja fenntartani magát. Majd egyik éjjel megtalálja a számára tökéletes pénzkereseti lehetőséget. Rendőrségi rádiószkennerrel felszerelkezve várja, hogy frissen szerzett olcsó kamerájával rögzíteni tudjon valamiféle izgalmas és a híradó számára értékes anyagot. Ami megkülönbözteti a hozzá hasonló hiénáktól, hogy neki a felhúzott sárga szalag mit sem jelent. Akár a Szóljatok a köpcösnek szlogenjét is kitűzhetné verdájára: A téma az után, haver. És ha már ott fekszik rögzíteni kell. Mindegy hogyan.
Dan Gilroyt eddig forgatókönyvíróként jegyezték, repertoárjában megtalálható feledhető (Díszkíséret) és szórakoztató (Vasököl) írások is, ha ki kellene emelni valamit, talán a Zuhanást választanánk, amihez viszont kellett Tarsem Singh egyedi vizuális látásmódja is. Első rendezésében azonnal megmutatta, hogy kiválóan ért színészei instruálásához, ugyanis Jake Gyllenhaal élete egyik legjobb alakítását nyújtja. A színész által megformált férfi elvileg tanult embert, de az idő előrehaladtával egyre kevésbé lehetünk biztosak ebben.
Bloom ugyan udvariasan beszél mindenkivel, de úgy, hogy néha már egészen tenyérbemászó. A film elején még kisstílű tolvaj, de már ekkor látszik, hogy folyamatosan jár az agya és nem fél kinyitni a száját. Csak a pénz és később már a hírnév érdekli. Ha ehhez át kell lépni határokat – legyen szó akár valós helyszínekről vagy akár erkölcsi normákról – akkor gondolkodás nélkül megteszi. Zsákmányra éhesen figyeli a rendőrségi rádiót. Ahogy az egyik csatorna hírproducere fogalmaz: „Vevők vagyunk rá, ha lát egy nőt sikoltozva az utcán rohanni elvágott torokkal.”
Az Éjjeli féreg nem dráma, se thriller, sokkal inkább szatirikus hangvételű, sötét humorral átszőtt film. Akad némi akció és feszültség is, először még Bloom sodródik az árral, később már ő az, aki saját szájíze szerint alakítja az eseményeket. Több pénz jár, ha pont kamerája előtt kerülnek elő a fegyverek, ha akkor lépnek gázra, amikor ő is jelen van. És eléggé ijesztő, hogy nem elképzelhetetlen, hogy vannak hozzá hasonló alakok. Gyllanhaal pedig mindvégig tökéletesen hozza az érzelmek nélküli, számító…férget. 85 %
imdb: 8,2
rottentomatoes: 94 %
Büdzsé: 8,5 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 27,1 millió dollár
Eddigi összbevétel: 33,4 millió dollár
- SZÜNET - 2017. október 02.
- Box Office: Tom Cruise visszafogottan indított - 2017. október 01.
- Kristen Stewart lehet Charlie egyik angyala - 2017. szeptember 30.
- 2019-ben jön a Men in Black spin off - 2017. szeptember 30.
- Never Here előzetes - 2017. szeptember 29.
- Sorozat lesz a Rendes fickókból - 2017. szeptember 29.
- Apavadászat előzetes - 2017. szeptember 28.
- Acts of Vengeance előzetes – Banderas bosszút áll - 2017. szeptember 28.
- Jonathan Levine rendezheti az Amerikába jöttem 2-t - 2017. szeptember 28.
- Scorsese és DiCaprio vinné vászonra Roosevelt életét - 2017. szeptember 28.
Eddig csak jókat hallottam filmről, egyre kíváncsibb vagyok rá.
Szintén vevő vagyok rá.
Nagyon kemény film és Gyllanhaal hatalmasat alakít.
Zseniális, új példaképem 😀
Alapfilm lett nálam. Zseniális…! 🙂