34

Az Acélember (Man of Steel)

acelember

Rajta, kezdjük már végre el! – adhatták ki az utasítást a Warner főhadiszállásán. Eleddig látszólag végtelen nyugalom honolt a stúdiónál, csak találgatni lehet, hogy mi folyik a DC-filmek környékén, bár lehet, hogy csak kivárnak, míg a Marvel rendesen megalapoz nekik is. De a Nolan-féle Batman franchise-t sehogyan sem lehetett belepasszírozni az általuk elképzelt szuperhős univerzumba, a Zöld Lámpás pedig enyhén szólva is leszerepelt a nézők köreiben és bevétel tekintetében. Tehát Superman vállán hatalmas súly nyugodott, mindenki izgatottan figyelte, hogy képes-e elbírni vagy összerogy alatt.

Supermant ismeri az egész világ, tudjuk honnan jött, miképp nevelkedett, hol dolgozik. Éppen ezért talán kissé feleslegesnek is hathat, hogy egy köztudott történetet hosszan felvezessenek. Moroghatnánk is rajta, de az eltelt két órát nem érezzük elvesztegetett időpocsékolásnak és nem kérjük vissza dühösen. Az 1978-as Richard Donner rendezésében készült filmben alig pár percet töltünk Kryptonon, Marlon Brando néhány pillanat és mondat után (ezért kapott 3 millió dollárt!) elküldi a fiát a Földre. Az Acélemberben egy hosszabb prológust kapunk, sőt, később még röviden vázolják is a bolygó megsemmisülése előtti helyzetét, életét, szigorú szabályait. Jor-El haladó gondolkodású, népét menteni akaró tudós-harcos, aki szomorúan konstatálja, hogy a maradi tanácsot semmiképpen sem tudja meggyőzni, egykori jó barátja, Zod tábornok pedig durvább, bár tény, hogy hatékonyabbnak tűnő eszközökkel vezetné a planéta lakóit.

Mit kezdjünk, ha különleges képességeink lennének? Clark kissé zavarodottan, magában fortyogva tartja vissza erejét. A Földön Kentékhez kerül, akik úgy viselkednek, mint a jóságos nagyszülők bármely reklámban: a gondoskodó anyuka és a mindenhez értő, bölcs férj. Ehhez még egy szlogent is ki lehetne találni. A srác nevelőapja afféle mentor is, tanácsaival, intelmeivel fogja vissza őt, hiszi, hogy valamiféle céllal küldték eme helyre.. Hiába sérthetetlen, hiába rendelkezik nagy hatalommal, de ő is érez és van lelke, rosszul esik számára a csúfolódás. Hatalmas indulatok kavarognak benne, ami megalapozza a drámát és a belső vívódást, másrészt elindítja az úton, aminek a végén Supermanné válhat. Ki vagyok én? – Ez a kérdés kering benne folyton-folyvást, Clark útra kel, hogy találjon valamiféle nyomot vagy választ.

 

David S. Goyer azt találta mondani, hogy ők nem úgy képzelték el Az Acélembert, mint egy képregényfilm, hanem úgy álltak hozzá, hogy mi lenne, ha Clark Kent/Superman valóban létezne. Nem túlzás, ha a realisztikusság kezd a forgatókönyvíró agyára menni, ez betudható Nolan közelségének, illetve a Batman-kedvelők moziba csábításának. Ideig-óráig még rá lehet fogni, hogy valósághű, de azért szerencsére nem ragaszkodtak foggal-körömmel a „reális” szóhoz. Ugyanakkor morális, erkölcsi helyzeteket feszegetnek, amelyek esetleg némi vitát válthatnak ki. Ha megvan hozzá valakinek az ereje, akkor is hagyjon másokat elveszni, csak azért, hogy ne lásson napvilágot kiléte? De Zod tábornok, akarom mondani diktátor mondataival többen egyetérthetnek. Bizonyára akadnak szép számmal, akik semmit és senkit nem kímélnének azért, hogy valamit megmentsenek, hogy családja, népe ne haljon ki. 6 milliárd lélek nagy ár azért cserébe, hogy ne haljanak ki a kryptoniak?

Az útkeresés és a dráma után szabadjára engedik az effektmestereket, eljő a nagy vizuális orgia. Metropolist alaposan lezúzzák, felhőkarcolók dőlnek össze, házak válnak semmivé, autók sokasága mennek tropára, emberek ezrei isszák meg a levét Zod akciójának. Zack Snyder többször bizonyította akkor van igazán elemében, ha beindul a bunyó, ha törhet-zúzhat, lassíthat (ugyanakkor a Watchmenben akadt dráma is) és ha már így alakult szépen ki is éli magát. A kezét azonban fogták a mindenható producerek, hiszen mégsem kellene, hogy a nagy csatát lassításaival elhúzza, de nem mintha hiányozna befékezett tempó.

 

Henry Cavill a Halhatatlanokban sem volt cingár, de azért Superman eljátszásához a színészi kelléktáron kívül több izom, jobb kondíció kell. Legutóbb Brandon Routh-t több kritikus is elküldte a fenébe, Cavill viszont tökéletesen formálja meg a hőst, akinek tanácsokra és támogatásra van szüksége. A karakterfejlődés-jellemábrázolás megvan, lett volna még min csiszolni, de ennyi egy képregényfilmhez elég. Amy Adams-t elég nehéz megszokni, csöppet öregebbnek tűnik, mint Cavill, bár valamiért úgy döntöttek, hogy nem fiatalítanak rajta a sminkesek. Michael Shannon remek karakterszínész, ráfért, hogy egy blockbusterben is megmutathassa tudását. Méltó ellenfele a főhősnek, Zod egy fanatikus tömegpusztító, elhatározása sziklaszilárd, belátja, hogy mit tesz, de a kryptioniak érdekében ezt az áldozatot meg akarja hozni.

Pár sorral feljebb írtam, hogy Superman vállán hatalmas súly nyugszik, hiszen ezen áll vagy bukik a többi DC karakter filmes sorsa. A bevétel egy dolog, az elégedettségnek is meg kell lennie. Egyáltalán nem hiányzott Lex Luthor, a kívül hordott piros alsónaci vagy a gyengeséget okozó kryptonit, a flashbackek sem zavaróak, nem tűnnek erőltetettnek és nem kelt olyan hatást, hogy csak úgy bele vannak hajigálva a filmbe. 80 %-ot megadok rá, de azért a folytatást nem kellene elsietni.

imdb: 8,1

rottentomatoes: 57 %

Büdzsé: 225 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 162 millió dollár
Eddigi összbevétel: 235 millió dollár

34 komment

  1. Örülök, hogy ti nem húztátok le, mert kezdem úgy érzeni, hogy divat lett fikázni a filmet. Persze vannak hibái, de még mindig tartom, hogy szükséges hibák vannak benne, mert óriási dolgokat kellett bemutatniuk. Superman nem Földi halandó, így egy új világ ismertetése is kellett, ami az eddig hősöknél egyáltalán nem volt jelen. Nehéz dolguk volt, ráadásul Superman szinte halhatatlan, így ezt a filmvászonra vinni… hát ember legyen a talpán.

    Nekem bejött a film, DE a 2. részben akarom azt a kiteljesedést, amit láthattunk a Batman filmeknél is. Most megkaptuk a felvezetőt, de a 2. részben egy nagyon erős, filmet kell kapnunk. Szintet kell lépni, ez biztos.

  2. Azt kihagytad, hogy a “Bosszúállók akciójára mondták sokan, hogy húú mekkora. Na, az ehhez képest lufi pukkanás”

    😉 😀 Na, ha a Bosszúállók sokak szerint CSAK “cgi és látványorgia, forgatókönyv nélküli sz@r”, akkor most ez a film a végső csatajelenettel mi? 😀

  3. Kb. ezt vártam a filmtől, nem okozott csalódást. A végén ottmaradtunk jópáran, hátha lesz a stáblista után valami jelenet. Nem volt 😀

  4. Sikerült nekem is megnézni, eredetsztorinak teljesen jó. Meg volt zúzás is becsülettel. A színészválasztások is jók lettek, Cavill jó szupermen lett, a többiek is rendben vannak, kivéve Adams…Inkább tűnik szupi idősebb nővérének, mintsem a csajának. Lana Lang-ként még el is ment volna, de Loisnak… Amiért meg a látvány mellett még nagy pacsi jár nálam az a tabudöngetés…
    Amire a folytatásban kiváncsi leszek (ha már fontos a “realizmus”)hogy az SZTK szemüveges álcát hogy kezelik majd, meg zakó alatt a köpenyt…

    8/10

  5. Teljesen egyetértek a 80%-os értékeléssel. A film közepén, meg kell hagyni a történet vezetés szerintem elégé megakad, pedig addig várakozáson felül teljesített. A Kriptoni rész igen eredeti volt és fektettek is rá hangsúlyt, amely az előző Richard Donner filmben el volt hanyagolva. Majd néhány nagyon jó jelenetben meg mutatták a főhős vívódását, hely keresését a világban. Ezt követően jött érzésem szerint a hullámvölgy, de szerencsére a filmvégi nagy összecsapásokkal aztán kihozták a készítők a völgyből a filmet. Azok valóban grandiózusra sikerültek. Itt már tényleg csak az a kérdés, hogy hova lehet majd ezt fokozni egy folytatásban vagy akár egy Marvel, vagy másik DC filmben.
    Sok helyen lehúzták a flashback használatát, de éppen ez volt a film egyik erőssége. Örülők, hogy ti is így láttátok. Igen erős érzelmi töltettel bírtak, illetve magyarázatot adtak a főhős lelkivilágának és gondolkodásmódjának megértéséhez.
    A karakterekkel én meg voltam elégedve. Lois Lane karaktere most lett először igazán nőies, amolyan bevállalósan nőies. Kevin Cosner pedig kiválóan hozta a főhős nevelőapját. Ám a legkellemesebb meglepetés Faora volt, akinek adhattak volna kicsivel nagyobb szerepet.

  6. Én csak azt remélem, hogy sokan rá fognak keresni arra, hogy ki játszotta Faorát és megnézik a Pandorumot:)

  7. SPOILERES

    Negatívumok: A harc jelenetek nagyon jó nosztalgiák voltak olyan filmekre, mint a Függetlenség napja, Avengers, Mátrix stb. Mikor az egyik kryptoni henteli szét a repülőgépet, mint Hulk az Avengersben…azért haragudtam nagyon. A kryptoniak maszka full Tervezők style, de ezeket mind betudhatjuk a hálivúdi ötlet hiánynak. Cavill szabályos kockafejű supermanjét még szokni kell, sokkal jobb volt, mikor borostás hobóként kereste az útját. 😀 A szuper fejlett kryptoni hologramm vagy nem tudom minek nevezzem volt még óriási hülyeség szerintem, arra volt jó, hogy Crowe többet legyen a vásznon. Amúgy ez pozitívum lenne, de nem így. Nem ismerem a teljes képregény hátterét ennek, de a film alapján nehéz elképzelni, hogy Superman együtt zúz Batmannel, Flash-el stb…egyedül talán a Zöld Lámpás aki jobb napjain egy súlycsoportban van vele…persze majd nyilván előveszik a kryptonite storyt…Zod halála meg kabaré, kb mint Bane-é a TDKR-ben. A végén a csókot nem indokolta semmi. Az meg, hogy egy szemüveg miatt nem ismerik fel, eleve a képregény világ legnagyobb hülyesége volt mindig is.

    Pozitívumok: Zod karakterét nagyon eltalálták, a nem vagytok egyedül beköszönésénél a hideg végig futott a hátamon. Amy Adams remekül játszott, ahogy Crowe és Costner is, meg a kryptoni harcos nőt alakító színésznő is, meg nem mondom hogy hívják hirtelen. A flashback-es megoldás nagyon jó volt, nem lettek tőle összecsapottak a gyerek korát taglaló jelenetek.

    Gondolom előbb akarják megpendíteni a folytatást, mint a JLA-t, mert ebben semmi koncepció nem volt arra nézve…főleg, hogy Batmannel is kitudja mi lesz még addig…egy szó mint száz, két ilyen kaliberű rendező/producertől sokkal többet vártam, már csak ezért is csalódás lenne, de számomra sokkal több volt a negatívum. Van akkora csalódás, mint a Star Trek 2.

  8. Érdekes volt, hogy Zod a haldokló bolygó irányítását próbálta átvenni. Nem azt mondták, hogy már mindegy? De mondjuk az is lehet, hogy a kódexet más bolygóra viszi és ott veti be a terraformálást.
    Antje Traue goddesd
    Amy Adams túl öreg volt ide, jó színésznő semmi kétség, de többször lehetett érezni, hogy nem illik össze Cavillal

    • Nem az irányítást akarta átvenni…hanem a kódexet akarta megszerezni,hogy elvigye egy másik bolygóra és újra létrehozza a Krypton-t.Katona volt,gyárilag azt ültették belé,hogy mentse a fajt.

    • Ő inkább a kriptoniakat akarta vezetni, a kódex segítségével. Nem számított neki, hogy ezzel kit állít félre vagy mennyi embert kell megölnie.

  9. Sztem semmi baj nincs Amy Adams-szel, se nem öreg , se nem lógott ki a többiek közül. A flashbackek szerintem is kimondot tan erősítették a filmet.

  10. Spoileres
    Az akciók frankók voltak!

    Azért volt pár, dolog amit nem értek, lehet bennem a hiba. Zod tábornokot elküldték lefagyasztva, egy király űrhajóval(amivel oda megy, ahova akar) az isten háta mögé. A kriptoniak meg ott várnak, hogy felrobbanjon a bolygó. Szuper okosak több száz csillagot foglaltak el vagy mit mondott Crowe, de elmenni nem tudnak.
    A másik Superman már a földön kitolja az iskolabuszt, az apja leszidja. Majd serdülő korában kocsikáznak(veszekednek), egy random tornádó 5 másodperc alatt betámad mindenkit. Kent kimenti a terhes anyákat meg akit talál szinte ott vár a tornádóra. Majd vissza megy a szerencsétlen kutyáért, és meghal(végzetes bokaficam). Ennél gagyibbat ki se találhattak volna.
    Zod tábornok és csapata leküldi a terra formálót. Vannak vagy 10-en az űrhajóba, de hogy őrizze valaki azt a szánalom szerkezetet az nem jut eszébe. Majd Superman 2 perc alatt szétbarkácsolja.

    Szóval az effektek jók, de a dialógusok szörnyű. 5/10 nekem

    • Zod elmondja,hogy a robbanás hatására szabadultak ki,és hogy jó pár évebe telt,amire átalakították a hajót,hogy menni lehessen vele.
      A terraformálót azért nem védték,mert a közelében legyengült Kal-El és nem gondolták,hogy képes lesz rá,másfelől meg volt védelmi rendszere(azok a karok).

        • Nem,de általában ha valaki nem ért valamit,azt azért írja le,hogy választ kapjon rá.Másfelől kicsit bosszantó,hogy nagy részük közvetlenül benne van a filmbe,csak valahogy sokan nem figyelnek…

    • Én úgy láttam, hogy a kryptoni öregek nem számoltak semmivel, ültek a kényelmes székükben és még az utolsó pillanatban is betartatták a törvényeket. Később kiderül, hogy nem is tudnának elmenni, mert felhagytak a hódítással, a planétafoglalással. Nem foglalkoztak azzal, hogy más bolygókra utazzanak. Zodék hajója is kvázi arra volt jó, hogy elmenejen A helyről B-be, ezt alakították át.
      A tornádó szerintem korrekt volt, Kent tanácsokkal látta el és mikor közeledett a vég, akkor sem gondolta meg magát, a fogadott fiát próbálta védeni. Kemény lecke volt.
      A világ másik végén lévő cuccra azért nem fordítottak figyelmet, mert ahogy látható volt elég komoly védelmi erővel bírt, Supi is nehezen bírt vele.

  11. Idén ezt vártam a legjobban, már csak meg kellene nézni 😀
    De örülök nekije nagyon, hogy jónak találjátok.

  12. Superman nem rogyott össze a teher alatt….

    Egyetértek a krtitkával, nem értem a fanyalgókat…kapunk realizmust, jellemfejlődést,érzelmeket, hihetetlen látványvilágot és akövethető, élvezhető akciókat…az agyonajnározott Bosszúállókkal szemben nem érzed tétnélkülinek a küzdelmet, és pont akkor ér véget az akció amikor már kezdene sok lenni….

    10/8, nem csak képregényrajongók számára fogysztható

  13. Tegnap megnéztük, és hát nagyon a két véglet közt mozog a film, egyrészről a látvány FÉLELMETES, de akkora blődség az egész hogy azt sajnos nem tudom megbocsájtani neki, ha már komolyabb reálisabb történetet akartak öszerakni illett volna elgondolkozniuk pár dolgon a történetíróknak…
    Pl ami a legjobban zavart h a végén az egész metropolis összedől mint egy kártyavár (több millio halott lehetett) de nekünk a k*b*szott ujságíró gyakornokon kell izgulnunk aki beszorult egy kis törmelékkupac alá.. bárgyú!!
    Meg h Lois, minden nagy fight helyszinén ott van , miközben azok kilóméterekre dobálják egymást, de ő gyalog az öszedőlő városban is mindig odakerül valahogy… SZÁNALMAS!
    És még sorolhatnám…
    Még igy is hihetetlen laza a film, csak apró változtatásokkal sokkal jobb lehetett volna..

    • Szerintem ezzel úgy vannak a filmesek, hogy egy ismeretlen emberért a mozikban nem igazán lehet szorítani, de pár ismert figuráért vagy rokonáért már tudunk izgulni.

      • Értem én de akkor is bárgyú ez a megoldás…

        amugy egyszer valaki irhatna róla hogy mekkora propaganda filmek jönnek mostanában az USÁból… sajna egyre inkább megfigyelhető ez a trend és mit is mondhatnék nagyon nem tetszik…

  14. Megnéztem. Tetszett, bár 1-2 dolog nem. Történet felvezetés korrekt és sztem stabil alapot teremtettek. (ebben Nolan kezét érzem) A film második fele harc-harc-harc… Kicsit soknak éreztem, de emészthető volt. Amit megfigyeltem, hogy Superman valóban emberibb, mint az elődök. Pl: 2006-os Superman visszatér túlzó volt a számomra. Egy kibaxott kriptonit szigetet kiemelni a tengerből? Egyrészt az a supi nagyon nyurga volt, így méginkább hihetetlennek tűnt az egész karakter. A mostani realisztikusabb volt. Megtartott egy fúrótornyot, de nem arrébb baxta. Vagy harc közben nem akart mindenkit megmenteni mint az elődök, mert az is vicces lett volna. Most vagy a harcra koncentrál vagy metropolis *000000 millió lakosára… A kettő együtt nem megy főként erőben azonos ellenfelekkel szemben. Összeségében jó film volt, várom a kövi részt.

  15. Nem rég értem haza a moziból. Vegyes érzelmeket táplálok a film iránt 🙂 Látványorgiában volt részünk, párszor pedig nyújtózkodni kellett. Tetszettek a visszaemlékezős részek, és olvastam a korábbi hszeket. Nekem a tornádós jelenet nagyon tetszett, bár mikor elkezdődött már tudtam, hogy mi lesz a végkimenetel (gondolom mindenki) és rögtön felforrt az agyvizem, hogy egy kutyáért kell visszamenni… Aztán megértettem és azonosulni tudtam a karakterrel és ez nagyon tetszett. Érezhető volt Nolan jelenléte, de Zack Snyder CGI mániáját úgy látom nem nagyon sikerült visszafogni (bár jelzem, a korábbiakhoz képest ez is nagy előrelépés) Örülök h megváltoztattak pár dolgot, amelyek a filmet pozitív irányba vitték el, de akk miért nem tudták kihagyni ezt a hülye felveszem a szemüvegem és rohadtúl nem ismer majd fel senki…

    Egy kédrés:
    (SPOILER!!!)

    A film végén Kal-El megmenti a családot mikor Zod a nyakát töri? Lehet rosszkol pislogtam, vagy nem is volt ilyen jelenet, hogy a család elfut vagy valami…. mert néztem a jelenet után már eltűntek. Vagy lehet én ragozom túl és ez mindenki számára egyértelmű ??

  16. Felemás élmény volt.

    Egy: a látvány agyrepesztő, a tavalyi Avengers tényleg piszlicsáré homokozósdi ehhez képest.

    Kettő: a “realizálási” szándék bizonyos tekintetben előnyére vált a filmnek. Jót tett pár változtatás az eredetsztoriban, bár én azért valami radikálisabb húzásra is számítottam. És az is rendben volt, hogy annyira nem akarták (nem is tudták volna) “földhözragadttá” tenni a karaktert, mint Nolan a Batmant. A flashback-elés nem olyan végiggondolt, mint a Begins esetében, de működik. Zod belépője meg hidegrázós.

    Három: a film dramaturgiailag majdnem összeomlik többször. Amikor motivációkat, összefüggéseket kellene felvázolni, karaktereket formálni, az láthatóan nem megy, és ezt a zúzda csak ideig-óráig képes feledtetni. A film közepe nagyon leül. A felvetett morális dilemmák jók (pl. főszereplőnk őrlődése a két apafigura közt + utolsó tette), de a prezentálásuk siralmas: jó ideig semmi, aztán ripsz-ropsz, itt terem a nagy dilemma, döntsél, Clark. Ez így nem működik. A forgatókönyv tele logikai bakikkal, és bizonyos szálak borzasztóan elnagyoltak (pl. Lane, aztán a mama szerepe). Volt pár különösen nevetséges jelenet, pl. a templomi, aztán a csók, a szemüveg, és hát a végefelé poénkodni is akartak egy kicsit, bár ne tették volna.

    Négy: Hans Zimmer viszont megint szuper filmzenét írt. Persze nem túl eredetiek az évek óta zakatoló vonósok meg a négyakkordos apoteózisok, de mégis nagyon ütnek, még a képek nélkül is. Kitett magáért, rajta nem múlt (ahogy a TDKR esetében sem…). Ja, és ízlésesen átemelte a “hősi” kvintugrást John Williams score-jából. Ügyes! 🙂

  17. kb azt kaptam amire szämitottam , nekem nem ez lesz a kedvenc filmem.
    a harc , a kryptoni meg a vallato szoba jelenetek zseniälisak voltak.
    sok erzelmi üresjärat van benne ennek a fele is eleg lehetett volna.
    majd a 2. reszben huznak bele 😀
    7/10

  18. A film értelmi színvonalát a következő mondat foglalja össze:
    A genyó bácsi le akarja pusztítani a Földet és a komplett lakosságát (miközben mehetne akárhova a terraformáló cuccával, 33 év alatt több bolygót is terraformálhatott volna már, ami azt illeti), csak azért mert sajnálja kivárni azt a kb. fél órát míg hozzászokik a kryptoniak szervezete a földi körülményekhez (lásd genyó bácsit magát a film végén), amit mellesleg ha hagyna úgy ahogy van, szuper erőt adna az egész népének.

    A filmben voltak továbbá annyira elnyújtott csatajelenetek, hogy ahhoz képest még a Dragonball is mértéktartónak tűnik, gyakorlatilag kb. egy órányi játékidő semmi másról nem szólt, csak hogy püfölik egymást. Nehéz megmondani, hogy ez mennyiben kompenzálja a fentihez hasonló nyílt színi hülyeséget. (Pl. mint mikor Louis Lane Kenték házához vezeti a rendőrséget, ahol a rendőr látja is a csávót a ruhájában, stb.)

    Komolyan nem akarom elhinni, hogy ma már elég az, ha egy film látványosabb mint a tavalyi zúzás (Meddig lehet ezt fokozni?),és akkor az ilyen idiótaságok már nem is számítanak. Ja tudom, agyatlan szórakozás. Hát lassan már egy tengerimalacnyi agy is sok lesz ezekhez a filmekhez…

    4/10 és akkor nagylelkű voltam.

    • Úgy látszik nem figyeltél (agyatlanul szórakoztál?), terraformálhatott volna sok más bolygót, de a benépesítéshez kellett a kódex is, az meg Clark-ban, ez pont teljesen ki lett fejtve, nem is értem, hogy kerülte el a figyelmedet (kis túlzással erről szólt a film)

      • Nem kéne így belekötni másba, ha nem áll meg a lábán, amit mondasz.
        Eleve az egész terraformálás a filmben hülyeség volt, hisz ezzel egy a kihalás szélén álló faj lemondott arról, hogy szuper ereje legyen, ami fennmaradásukat nagyban segítette volna. Mindenki ezt csinálta volna a helyükben.
        De ha már igazi otthont akartak.
        A terraformáláshoz semmi szükség nem volt a kódexhez, az csak a benépesítéshez kell. Hisz el is kezdték a filmben is anélkül, hogy kezükben lett volna a kódex. Semmi értelme évtizedeket várni, bárhol bármikor csinálhattak volna maguknak egy új otthont. Utána már “csak” annyi lett volna a dolguk, hogy levadásszák a kódexet, odaviszik és benépesíthetik a már szépen előkészített otthonukat. De különben is tucatnyi korábban terraformált bolygójuk volt már. Biztos, hogy könnyebben helyreállíthattak volna egy régebbit, ahelyett, hogy totál nulláról egy újat csinálnak. Még ottmarad cucc is volt rengeted.
        De annak az értelme enélkül is totális nulla, hogy lepusztítanak egy komplett civilizációt, csak mert épp ott van a kódex. Eleve melósabb egy csöppet, főleg ha ilyen erős védelmezője is van. És tényleg akárhova könnyedén mehetnének, hisz mondták is, hogy egy rakás bolygót bejártak. Ez abszolút semmiben nem járul hozzá a fennmaradásukhoz. Főleg úgy nem, hogy ezzel kapásból végérvényesen magukra haragítják a drágalátos kódex birtokosát. Nekiállni pusztítani ott és akkor, EZÉRT az égegyadta világon semmi értelme nem volt. De komolyan, annyi kellett volna, hogy “hello itt vagyunk a néped, csináltunk egy új otthont, gyere segíts benépesíteni.” Vagy ha már annyira nem volt idejük új otthont csinálni eddig, kereshettek volna együtt egyet. Kal-El ment is volna simán.
        Egyébként az is kiderült a filmből, hogy a kódex se ért kb. semmit a tenyésztőgépek nélkül. (Ami milyen kényelmes, hogy pont volt az is itt a Földön, az összes többi kolónián meg egy se maradt.) Legalábbis Zod nagyon visított, hogy a népük jövőjét tette tönkre, mikor Szupi szétverte. Akkor mi a francnak viszi bele a hülyéje a háborús zóna közepébe? És akkor ez lenne egy genetikailag tábornoknak kitenyésztett katonai stratéga? Ezek után nem csoda, hogy kipusztult az egész kompánia.
        Sorolhatnám még a hülyeségeket. Az egésznek így semmi értelme nem volt, csak kellett valami látványos pusztítás és ennyi. Annak is több értelme lett volna, ha csak simán csak zsarolja Szupit, hogy adja át a kódexet, különben elpusztítja a bolygót. Ez egy kő egyszerű dolog lett volna, de logikai értelme is lett volna.
        De ezeken kívül is még legalább ötven kisebb-nagyobb logikai bakugrás van a filmben. Összehajigált gány az egész, csak gyorsan és látványosan mozog.

  19. Nagyon korrekt és jó Superman film született. Látvány dús, romantikus, bár lehetett volna több poén benne. Ha jól emlékszem az a kevés poén is Amy Adamshez köthető, ami nem baj, a csaj nagyon jól játszott – és nem kukackodom amiatt sem, hogy nem voltak képesek sötétre festeni a haját. Bírtam én a Reeve féle filmeket, de lássuk be, azok eléggé gyerekesek voltak. Ez a film igazán méltó volt az Acélember mítoszhoz. Cavill nagyon jól játszotta a vívódó, de izzig-vérig hős figurát. Remélem lesz folytatás.

  20. Ehhez a kis vitához annyit hozzáfűznék, hogy bár Ootman rávilágított egy-két érdekes dologra, ugyanakkor a filmben a kódex végett Kal-El nemzőképes is volt, míg Zodék eleve nem azok, így hogy a fenébe népesítették volna be a Földet? Ez az egyik. A terraformálást nem tartom hülyeségnek, hiszen Zod kvázi egy rasszista, viccesebben fogalmazva egy űrnáci :D, aki semmibe vesz más fajokat. Nem hagyta volna, hogy a “nemes kryptoni vérvonal” bemocskolodjon. Amennyit én leszűrtem ebből továbbá, hogy Zod 33 évig kereste Kal-t a világegyetem különböző (általuk ismert)zugaiban, és egyiken sem volt élet. Aztán fogtak egy ismerős jelet planétánkról, látták, hogy tökéletesen élhető, egy kryptoni számára is. Egy mániákus katona nem fog leállni pöcsölni, hogy “menjünk máshova, ez a bolygó foglalt”. Ez most nagyjából olyan, hogy Adolf Hitler átveszi a hatalmat Németországban, és azt mondja, hogy ez elég, meg van a Harmadik Birodalom.
    Ha jól emlékszem, a tenyésztőgéppel akarták kivonni Kal-ból a kódexet, hogy ők is nemzőképesek legyenek. Kompromisszumot meg kizárt, hogy kötnének, pláne, hogy genetikailag be vannak programozva, és 33 évig keresték a megváltást, miután látták, mi maradt meg abból, ami a létük célját jelenti. És, valljuk be, ez egy nagy törés volt Zod és csapata számára. Együtt élés az emberekkel? Naná, hogy nem.
    Egy dologban viszont Ootmannel egyetértek: A tenyésztőgépet Zod bevitte a háborús zóna közepébe…. heh… De erre a rézre nem emlékszem: nem az volt az egyetlen hajójuk, mert akkor elvileg nem hülyeség, mit keresett ott?
    A csaták rohadt hosszúak voltak, de volt tétjük, és ha belegondolunk, Kal számára ez volt a nagy “beavatás” a Supermanné váláshoz. Szép is lett volna, ha öt perc alatt lerendezik egymást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *