84

TOP 10 – 2012 legrosszabb filmjei

ghost-rider-2-l-esprit-de-vengeance-wallpaper_338644_33769

Elérkezett az év vége és ahogy ilyenkor lenni szokott számba vesszük az év filmtermését. Ma a legrosszabb, holnap pedig a legjobb filmeket vesszük számba. Sajnos az idei év is tartogatott jó pár pocsék filmet, tényleg nehéz közülük válogatni. Persze a filmek listázásánál szabályt kellett hoznunk, hiszen a tízes listánkat simán meg tudnánk tölteni az Asylum stúdió idei filmtermésével. Szóval azokat a filmeket vettük figyelembe, amelyek a moziba kerültek 2012 január 1-e és 2012 december 31-e között Magyarországon. (Itt is van kivétel hiszen az Ezer szó nem került hivatalosan mozis forgalmazásba, ám több moziban is lejátszották a filmet.) Jöjjenek tehát az év legrosszabb filmjei! Az alkotások abc sorrendben vannak. Felhívnám mindenki figyelmét, hogy ez egy szubjektív lista! Ez csak az Én személyes véleményem, a saját listám. Szerintetek melyik volt a legrosszabb film 2012-ben?? Melyik film/filmek maradtak le a listáról? A Ti TOP 10 listátok hogy néz ki? A kommentekben lehet vitázni.

Abraham Lincoln a vámpírvadász

Timur Bekmambetov rendező és Setg Grahame-Smith (akinek a regénye alapján készült film) megvalósították a lehetetlent: Csináltak egy filmet, amely még annál is hülyébb, mint amilyennek hangzik. Tele van szedett-vedett értelmetlen párbeszédekkel, buta fordulatokkal, gagyi akciójelenetekkel. Összességében kaptunk egy önértékelési gondokkal küzdő filmet, egy humortalan rendezőtől és újra bebizonyosodott, hogy ami jól néz ki nyomtatásban, az nem feltétlenül néz ki jól a képernyőn.

Alex Cross

Ha választani kellene, nálam ez lenne az idei év legrosszabb filmje, egyszerűen fizikai fájdalmat okoz a nézése. Színészi játékról nem beszélhetünk, néha a fejemet fogtam azon, amit műveltek a szereplők. A film tele van érthetetlen fordulatokkal, egymást követik a gagyibbnál gagyibb jelenetek. Biztos vagyok benne hogy a forgatókönyvet néhány nagycsoportos óvodás írta gyurmázás helyett. Amit Morgan Freeman felépített az Alex Cross filmekben azt mind sikerült most lerombolni. Ilyen mértékű rombolást egy franchise történetében utoljára a Batman és Robinnál láttam. Tényleg nem tudok mást írni, meg ne nézze senki!!

Alkonyat 5: Hajnalhasadás II. rész

Idén is kijött egy Alkonyat rész, így biztos volt, hogy felkerül a film a listánkra. Semmi nem változott, a szereplőgárda szégyellni valóan rossz (garantálom hogy 5 év múlva a Stewart, Pattinson, Lautner hárma eltűnik a B filmek rengetegjében), a trükkök most is gagyin néznek ki, a történetet pedig jobb nem is említeni. Ha minden jól megy, nem kell soha többé szenvednünk a csillámvámpír és a szuicid tini lány kalandjai miatt. A világ férfi lakkossága egyként lélegzett fel, hogy a végére ért a sorozat, amellyel a guantánamoi foglyokat még évek múlva is kínozni fogják.

Apa ég!

A kritikusok szerint Az Apa ég! az évszázad legostobább vígjátéka, azt hiszem ez mindent elmond Adam Sandler vígjátékáról. Sandler évek óta szállítja a gagyibbnál gagyibb filmeket, ám a Jack és Jill után azt hittük ennél már nincs lejjebb, azonban az Apa ég! ezt is képes volt alulmúlni. Sandler valószínű idén is kap jópár Aranymálnát, ám amíg a filmjei képesek legalább 100 milliót hozni, addig valószínű nem érdekli őt a kritika.

Az emlékmás

Megint itt van egy film amelyben megjelenik a Bay efektus. Ahogy Michael Bay utóbbi filmjeiben itt is egymást követik a látványosabbnál látványosabb akciójelenetek, hihetetlenül jó lett a látványvilág is de az egész olyan mintha egy nagy-képernyős videojátékot, vagy egy akciójelenetekből összeollózott klipet néznénk. A karakterek kidolgozatlanok és hihetetlenül gagyik, a történet pedig teljesen lyukas, több sebből vérzik. Egy felesleges újragondolása egy maga idejében nagyon is jó filmnek.

Elveszett

A történet nélkülöz mindenfajta eredetiséget, tele van nem egyszer szükségtelen, és elnyújtott jelenetekkel, melyekkel a készítők menteni próbálják a menthetetlent, sikertelenül. Egyszerűen minimális élvezeti értéke sincs. A filmet nézve mi szégyelljük magunkat a készítők helyett. Kétségtelenül az év egyik legrosszabb alkotása.

Ezer szó

Szerintem Brian Robbins nagyon utálhatja szegény Eddie Murphyt, hiszen évek óta rá osztja a rendező rosszabbnál rosszabb filmjeinek főszerepeit. Nem volt elég a Norbit, az Üresfejű, még egyet rúgnia kellett az egykor szebb napokat látott színészbe. Az Ezer szó ugyanolyan nézhetetlen, gagyi, unalmas hülyeség mint a másik két említett Brian Robbins film. Azt hiszem sokkolni lehetne a nézősereget, ha Eddie Murphy, Nicholas Cage és Adam Sandler összeállna egy film erejéig, Robbins rendezésében. Az Ezer szó egy újabb szög Murphy karrierjének koporsójába.

Piranha 3DD

A Piranha első része élvezettel vezetett be a piranhák okozta őrületbe és remek vérengzést produkált, de a folytatás ehhez képest túlságosan is harmatos. A rendező próbálkozott, de nem igyekezett. Hiányzik a hangulat és a halálnemeken sem ötleteltek sokat, nem próbáltak javítani a poénokon és a végét is gyorsan lezavarták. Tehát ebben sem kell keresni filmművészeti értékeket.

Prometheus

Tudom, ezzel most sokaknál kihúzom a gyufát és kapok majd a kommentekben, de számomra az év egyik legrosszabb filmje volt a Prometheus. Iszonyat nagy csalódás volt számomra a film, éppen azért mert hatalmas potenciál volt benne és azért mert a szereplőgárda hihetetlenül jó volt. Viszont a forgatókönyv az valami felháborítóan rossz lett!!! Oké két részes lesz a mű de olyan alapvető logikai bakik vannak benne amiket nem lehet azzal megmagyarázni hogy majd jön a második rész. Olyan érzésem volt mintha összeszedtek volna pár ötletet belerakták volna a forgatókönyvbe, de arra már nem vették a fáradságot h ki is bontsák a történetet. Egy hangos ”kapd be Ridley” kiáltással jöttem ki a moziból és vagy egy tucat kérdésem volt, amire a mai napig nem kaptam választ…

Szellemlovas 2

Míg a Szellemlovas az első felvonásban valamennyire értelmesnek látszott, addig a második részben lényegesen lebutították. A dialógusok borzalmasak, a színészek erőlködése olykor megmosolyogtató, ez az alkotás egyszerűen élvezettel fetreng a B kategória mocsarában, nem tud és mintha nem is akarna szórakoztatni. Nem csak a Szellemlovas feje lángol, de bizonyára a készítők feje is éghet, amiért efféle borzalmat adtak ki kezük közül.

84 komment

  1. A Prometheus szerintem is rossz lett, amekkora hévvel vártam, annyira csalódtam benne. A többi filmhez nem tudok hozzászólni, mivel eszembe se jutott h megnézzem őket, max az Alex Crosst

  2. Ha már 2012 és csak mozifilm jöhet szóba akkor mindenképp a Szellemlovas 2, valami borzadály, mintha pár részeg összefogott volna hogy csináljanak egy híg szar filmet.

  3. Akárhogy is nézem, a Prometheus kakukktojás a listán. Azért bőven a többi felett áll, még akkor is, ha valakinek nem jött be.

  4. Az emlékmás annyira nem lett rossz mint ahogy sok helyen olvastam róla, a Prometheus nekem is óriási csalódás volt, egynek elment, de el lehet felejteni, csak rombolja az Alien univerzmot! A szellemlovas 2 tényleg egy fos, pedig maga a karakter tetszik! A Piranha 2 megint csak csalódás, nem ér az első rész közelébe, hiába a sok csöcs!

  5. Az Apa ég rohadt jó volt 😀 Az emlékmás is elment egynek, voltak nála gagyibbak is. Képtelen kampány pl, na az vállalhatatlan volt.

  6. A Prometheus szerintem nagyon is jó volt,annál volt rengeteg sokkal rosszabb film is.
    Az Abraham Lincoln-vámpírvadász szórakoztató volt…és az is volt a cél.

  7. Abraham Lincoln a vámpírvadász – láttam, borzalmas volt, engem nem tudott szórakoztatni.
    Alex Cross – nem láttam.
    Alkonyat 5: Hajnalhasadás II. rész – nem láttam, csak anno a legelső részt, onnantól kezdve már nem is érdekeltek/nek a folytatásai.
    Apa ég! – nem láttam.
    Az emlékmás – nem láttam, de tervben van.
    Elveszett; Ezer szó; Piranha 3DD – nem láttam őket.
    Prometheus – borzalmas volt, önálló filmként sem állta meg a helyét a szememben, és ráadásul óriási csalódás is volt, mint az Alien-filmekhez azért valamelyest kapcsolódó film.
    Szellemlovas 2 – nem láttam, de az első részt igen, és éppen ezért ez már nem is érdekel 🙂

  8. Prometheus…az év legjobb sci-fije a számomra.Engem nem nagyon zavar hogy nincsenek válaszok.Ha minenre választ kapnánk,nem itt tartana a világ.Különben is, sci-fi műfaj arról szól hogy használjuk az agytekervényeinket (pl a Randevú a Rámával).

  9. Attól, hogy buta vagy és nem fogtad fel a Prometheust az még egy jó film, magadban keresd a hibát. 🙂

    • Azért nem volt a Prometheusban olyan nehezen értelmezhető mondanivaló.
      Engem főleg az zavart benne, hogy a folytatás abszolút érdektelenné vált pont a gyenge kérdések miatt.

  10. Én nem tudok 10 rossz filmet összeszedni, csak négyet: Battleship, Hófehér és a vadász, Az új Batman, Alkonyat-hajnalhasadás 2.
    Alapvetően nem lett volna rossz film a Hófehér…, de, amit Kristen Stewart leművelt színèszet címszó alatt, elég botrányos volt. Totál tönkrevágta a filmet, pedig Charlize Theron, és Chris Hemsworth nagyon jók voltak.
    A Battleship egy vicc, nem is értem, Liam Neeson hogy adhatta ehhez az arcát, és a nevét.
    A batman, és az Alkonyat pedig szót sem érdemel…

  11. atya ég, el is felejtettem, hogy a szellemlovas 2 idei, tényleg gáz volt.

    Azt hiszem, már említettem erre nem egyszer, hogy sztem a piranha 1 is sz.r volt, nah ez a második rész semmivel se volt rosszabb.

    illetve Hassel the Hoff miatt sokkal jobb volt, mint az első rész!

  12. Nálam a top3 legjobb 2012-es film:
    1. The Raid: Redemption
    2. Prometheus
    3. Bosszúállók

    Igen, a Prometheus-t vártam idén a legjobban és annak ellenére, hogy azért én is látom benne a kisebb-nagyobb hibákat, még így is nálam abszolút toplistás. Jöhet ezek után a kőzápor, vagy a személyes beállítottságom minősítése, nem fog érdekelni, és veszettül kíváncsi leszek a folytatásra..

    Top3 legrosszabb 2012-es filmek:
    1. Szellemlovas 2
    2. REC 3
    3. A Kaptár: Megtorlás

  13. Nekem meg az év filmje a Prometheus…
    Mindenki azért csalódott benne, mert egy Alien-előzmény filmet várt, és hát nem az. Az a baj, hogy már előzőleg a kritika állította be előzményfilmnek, pedig csak egy marha jó sci-fi (2 v 3 részes), ami a legvégén esetleg kapcsolódni fog az Alien-franchise-hoz…
    De a többi film ott van (vhol alul:)) Némelyiket biztos megnézem, ha már ennyire szar!:)

  14. Egyet értek a többséggel, s a Prometheus nem a legrosszabb, hanem a 2012-ben leginkább elkúrt filmek közé tartozik a Dredd, az MIB 3, és a TDKR mellé.
    Ahogy a legjobb 10-et úgy a legrosszabb 10-et is nehéz összeválogatni. Amiről eleve rossz véleménnyel vagyok, azt meg se nézem, viszont így nem minősíthetem egyértelműen a legrosszabbnak.
    Nézegetve az 2012-es filmek listáját a The Tall Man szúrt szemet, azt megbántam, hogy megnéztem, ahogy a Journey 2: The Mysterious Island is kiábrándítóan gyengére sikerült.
    Nem tudom ki látta a 12/12/12 c. horrort, de valószínűsíthető, hogy annak se a legjobbak között a helye. Személy szerint nem láttam, viszont az az alig 300 ember, aki rávette magát, hogy megnézze nagyon leminősítette. Aztán ott a Jurassic Shark az Asylum jóvoltából…

  15. A TDKR aki fikázza csináljon jobbat.CSak irigykedtek.
    John Carter érdekes kimaradt mint top10 legrosszabb.Bezzeg a TDKR és a Prometheust lehet fikázni mi?Az év filmjei számomra:
    -Az Éhezők Viadala
    -TDKR
    -Életrevalók

    • Bocs, de mi a túrót tud ez az Éhezők viadala, hogy ennyire rá van kattanva mindenki? Megnéztem, és ordított belőle a gagyi középszerűség, a bugyuta és kiszámítható történet. Ráadásul a csaj és a srác pufók arcát elnézve egyáltalán nem éhező emberek jutottak eszembe.
      Az egész miliő, világ, realitás béna és esetlen.

      A film egyetlen jó momentuma a hentelés volt, amikor odakerültek a bőségszaruhoz.

      A könyvet NEM olvastam, és nem is áll szándékomban. Bárki, aki a könyvvel próbálja magyarázni, annak a véleménye nem releváns, hiszen most a filmről beszélünk, aminek illene megállnia a saját lábán.

      A Prometheus-szal is az a baj, hogy csak a BluRay extrák adnak választ sok kérdésre – ami már eleve cinkes.

        • Nem? Egy népszerű könyv alapján készült, ez nem elég indok a hype–hoz? Ráadásul a film is jó lett, nem egy Alkonyat maszlag.

          • Sajnos nem látom az egyenlőségjelet a népszerű könyv és a jó film között…. Sőt, a “népszerű” sem jelenti azt, hogy jó. A film mindenesetre elég béna, noha nem süllyed az alkonyati mélységekbe.

          • népszerű, mint az alkonyat, és olyan a végeredmény, mint az alkonyaté…

      • Az Éhezők viadala:Nagyon remek kis hangulata van a filmnek nekem azért tetszett,nem olvastam a könyvet én se.Jennifer Lawrence is nagyon kúúl benne.Onnan meg mesteri mikortól elindul a kasza.

  16. Nos, a Prometheustól nem vártam semmit, se jót, se rosszat. Néhol elborzasztottak a gagyiságai, de összességében nem volt rossz.

    Alkonyatot az első rész óta nem nézek meg, azt is csak kb. az első 1 órában bírtam.

    Adam Sandler-filmet elvből nem nézek.

    A Szellemlovas 2-t el is felejtettem, pótolni kéne. Az első sem volt egy nagy vasziszdasz, de agykikapcsolásnak jó.

    Ki az az Alex Cross?

    Az új Emlékmás nem volt olyan rossz, mint amilyennek mindenki beállítja. Technikailag szuper, filmként pedig nem volt bénább, mint a 2012-es átlag.

    Az 1000 szóból kb. 5 perc elég volt. Sajnos minősíthetetlen Murphy elmúlt 10-12 éve. Egyedül a Tower Heist volt nézhető, de ott sem főszereplő volt.

    A vámpírvadászós Linkoln Ábrahám már az előzetesben kicsapta a biztosítékot. Kuka.

    Sajnos a pirannyákhoz nem volt még szerencsém, de az első részt sem a dramaturgiai bravúrok miatt néztük.

    u.i.: Csak egy technikai megjegyzés: nem lett volna hátrány, ha a filmek mellé egy linket mellékeltek, hogy amit pl. nem ismer az olvasó (mint én az Alex Cross-t), oda tudjon navigálni. Esetleg egy hivatkozás lehetett volna korábbi droidos kritikára. Bocsi, csak ez hiányzott a tökéletes cikkhez! 🙂

    • Technikai nehézségekbe ütköztünk. Egyszerűen nem jelenítette meg az oldal a videókat amelyeket betettem a cikkbe és a cikk mentése is komoly problémába ütközött. Dolgozunk a problémán de sajnos most ezt csak így tudtam megoldani. Amint rendbe jönnek a technikai problémák a jól megszokott formára javítom a cikket, trailerekkel és persze linkekkel a korábbi kritikákra.
      Jogos a felvetés és még egyszer elnézést kérek. Sajnos ezért most a technika ördöge a felelős.

  17. Igen azért figyelembe kell venni, h az adott film csak simán szar volt vagy inkább óriási csalódás. Megértem a prometheust mert bár a film messze jobb mint az összes többi de a csalódás faktor simán felemeli a szintjukre. Nekem túl sok bajom nem lett volna ha sotetebbre felelmetesebbre tulelosre gyurjak. A többi filmet az Emlekmason kivul nem lattam, az kurva gagyi volt de így is örülök h sikerült kiszurnom a többségüket meg történteken is nemhogy moziban.

  18. Hát, érdekes lista, mindenesetre. Sajnos – szégyen, vagy sem – a legtöbb filmet még nem láttam a listáról, bár ennek azért oka is van: már előzetes olvasgatás/trailer megnézés után is sejtettem róluk, hogy nem igazán érnék meg a mozijegy árát.
    A két film, amit láttam viszont szerintem sem (ahogy többen is írták) tartozna egy ilyen listára. A Total Recall-tól nem tudom, ki mit várt, én egy látványos, agyatlan akció-sci-fit…. és meg is kaptam. Kövezzetek meg, de én az eredeti Schwarzi-s filmet nem is értettem teljesen, bár elég rég láttam. 😛 Ez viszont tökéletesen hozta az elvárásokat, voltak benne hülyeségek nyilván, de az év filmjeinek átlagát simán hozta, sőt. Csak helyén kell kezelni az elvárásokat. 😉

    A Prometheus meg láthatóan tényleg 2 felé osztja a mozinéző társadalmat, és láthatóan te azok közé tartozol, akik túl sokat vártak el tőle/nem értették miről is szólt. Én momentán a másik tábort erősítem, ugyanis baromira tetszett a film, még úgy is, hogy elismerem, itt is voltak azért hülyeségek/béna megoldások. De az utolsó fél perc miatt én ezeket mind meg is bocsátottam ott helyben, és szépen be is ruháztam a Blue-Ray kiadásra, ahol pl. a kivágott jelenetek egy rakat dolgot értelmessé tesznek, ami a moziverzióban furcsa volt (tudom, ez se mentség, hisz egy filmnek enélkül is érthetőnek/logikusnak kéne lennie).
    Bárhogyis, ha valaki egyszerűen nem értette, mi folyik a szeme előtt/soknak találta a logikátlan részeket, annak ajánlom ezt a cikket. Sok mindent megmagyaráz, érdemes rászánni az időt. 🙂

    http://index.hu/kultur/cinematrix/2012/12/27/baromsag_a_prometheust_cikizo_40_kinzo_kerdes/

    • Zseniális marketing fogásnak tartom. Amikor egy zavaros, átgondolatlan filmet, úgy állítanak be, hogy hát ezen agyalni kell, amelyik logikátlanságra meg végképp nem bírtak semmi elfogadható magyarázatot ki izzadni magukból 3 Blue-Ray lemezen, hát azok a nyitott kapuk amiket szándékosan hagytak OMFG 😀

  19. Nem tudnék kiemelni tíz rossz filmet, hiszen idén is nagyon sok volt. Még akkor se, ha csak a mozikban bemutatott produkciókra szűkítjük le a dolgot.
    Mindenesetre szerintem az Abraham Lincoln a nyár egyik legjobb, legszórakoztatóbb filmje volt. Az Apa ég-en pedig meglepő módon, de egész jól elvoltam. Ice ice baby:D
    A Prometheus nézhető volt, habár tény, hogy az év legvitatottabb filmje volt.

  20. BeniMan, amit majd itt pötyögök, az még jobban ki fogja vágni egyeseknél a biztosítékot (ez olyan számomra, mint neked a Prometheus).

    Noha a TOP10 legrosszabb ide filmek közé talán nem tenném be, de szerintem az idei év túlértékelt filmje nem más, mint a Looper – A jövő gyilkosa. Az volt hangoztatva sok helyütt, hogy mekkora “messiás” a vásznon eszkábált sci-fik körében, de é nem látom ezt a kiemelkedő jelleget.

    Az is igaz, hogy az időutazós filmek nem nekem valók, mert zavarnak az időparadoxonok, kiváltképp azokban az esetekben, ha egy film a drámai vonalat erősíti és “komolynak” akarja mutatni magát, túl az erőteljes érzelmi tölteten. A VaJ-trilógia és a Terminator első két része felett azért tudok elsiklani, mert az előbbit nem is tekintem sci-finek, csak egy humoros és élvezetes szórakoztató filmtrilógiának, a T-részeket pedig látványos akciófilmnek (még akkor is, ha a második rész próbálja feszegetni a végzetet, a mestersége intelligencia mennyire válhat emberivé).

    Azonban a Looper “másnak” akarja mutatni magát (értésetek: többnek), és ebben Brandon Hackettel (magyar sci-fi szerző) értek egyet (bár ő ezt nem így fogalmazta meg), hogy túl sokat akar markolni, egyszerre öleli fel “egy” ember kálváriáját a jövője megmentése és a jövő és a múlt ütköztetése kapcsán és az emberi faj egy részének fejlődésének, a megjelenő új képességeknek a “problémakörét” (és ez utóbbi jövőbeli vetülete alig kerül terítékre az Esőidézőn kívül). Ez utóbbit mondjuk nem rovom fel feltétlen hibaként, mert lényegében a film két főszereplőre fókuszál, Joekra és a kisfiúra.

    Innentől kezdve magamtól idézek egy másik topikban írt kommentemből, ne haragudj, nincs kedvem még egyszer leírni, ott hosszabban kifejtem, miért is látom így). 🙂 Egy netes jó ismerősömnek írtam.

    “Mindenek előtt nem jobb, mint a Gattaca. Nehéz lesz ezt az old-school sci-fi filmet bárminek is überelni (és megjegyzem, számomra a ’12 majom’-nál sem jobb). “Ismersz” már annyira, hogy totál nem érdekel , ha egy film kis költségvetésű, és nem zúzzák benne egymást szét CGI-lények. Ezért is mondhattam azt, hogy az idei független filmes Chronicle áll a legközelebb számomra egy olyan szuperhősös-szupererős filmhez, amiben valamennyire érdemben tárgyalják ki, ha egyszeri diákok magukat meghaladó képességekhez jutnak. Erről tanúskodik az is, hogy az Avangers a mai napig képtelen vagyok végignézni és csak most, egy évvel később pótoltam nyögvenyelősen a ‘Fisrt Class’-t.

    Nehéz helyzetben vagyok, mert az időutazós filmek nekem vesszőparipáim. “Imádok” kötekedni az időparadoxonon. Gondolom emlékszel erre a cikkre (http://sfmag.hu/2012/10/01/looper-avagy-bruce-willis-mint-terminator/), amit külön linkeltem is neked, mikor az egyik elismert és ismert honi sci-fi szerző az időparadoxont tekintve pont azt a két filmet hozza fel pozitív példának, így nem következetes.

    Ha már időutazás, a VaJ-trilógiát nem sorolom a sci-fik közé, inkább a szórakoztató vígjátékok körébe. Ha a következetességet nézem, azt, hogy, az időutazás logikája mennyire állja meg a helyét, akkor csakis ‘Az időgép’ jöhet szóba -a cikknél a kommenteknél leírtam (szerk: még akkor is, ha igazából ‘Az időgép’ is elbukik a múltbéli utazások logikáján).
    , miért- és Heston-féle ‘A majmok bolygója, függetlenül a film minőségétől.

    [Igen, a paradoxont úgy lehet leginkább feloldani -pontosabban nem létrehozni-, ha az utazó a jövőbe kerül.]

    Ha ez utóbbit is figyelembe akarom venni, akkor még mindig a ’12 majom’-ra esne a választásom.

    Nem fogom pontozni a filmet, mert 10/10-et nem adnék rá. Ha a ’12 majom’-ra 10/8-at adnék, lehet erre nem tudnám megadni ezt a pontszámot.

    Nehéz helyzetben vagyok, mert épp egy hónapja olvastam egy zseniális sci-fi regényt, amiben a végső megoldás -azaz hogyan jutott a főhős ahhoz a technológiához fiatalkorában, amivel húsz évvel később csak az ellenségei rendelkeznek és erről kezdetben ő sem tud, holott az ő kezében is van az eszközből- szintén egy időparadoxon, és lehet, hogy a figyelmesebb olvasók már előbb rájönnek, mert a vége felé kezdi el az író apróbb célzásokkal sejtetni és az utolsó pár oldalnál esik le minden.

    Az időparadoxon itt is lehetetlenné teszi az egészet, így bizonyos szempontból az egész történet az értelmét vesztené, sőt az a jövő is, amit ezzel megalapozott (ami nem jöhetett volna létre, ha nem adja oda önmagának azt eszközt, ami segít neki húsz év múlva, hogy eljusson arra a helyre és pontra, hogy az eszközt visszajuttassa, illetve megtegye azokat, amiket kell – kész agyrém) . Kivéve , ha az orbitális logikai buktató felett szemet tudunk hunyni.

    A könyv eme buktatója, ami szinte csak az utolsó oldalon derül ki, nem rontja el a könyv drámai vonalát, a kötődést a főhőshöz, és azokat a ‘témákat’ sem, amiket a szerző remek módon nem szájba rágóson, hanem a megalkotott világon és a történeten keresztül tárgyal (és ez menti meg a ’12 majmot’ is, továbbá, hogy az időparadoxonnal az ember csak a film végén szembesül, akárcsak a könyv esetében, aminek címét nagyon szívesen elárulnám, de akkor meg elrontanám az élményt…).

    Eme hosszú bevezető után, rátérek a filmre.

    A port.hu azt írta, hogy azoknak ajánlja a filmet “akiket egy-két logikai bukfenc nem akadályoz a szórakozásban”. Az igaz, hogy az ismét linkelt cikknél azt írtam, hogy a VaJ-trilógiát és Terminátor-duológiát (csak az első két film!) úgy lehet élvezni, hogy kikapcsoljuk az agyunkat a logikai buktatók kapcsán, ennek a filmnek ezeket kevésbé tudom megbocsátani. Míg a VaJ-filmek számomra inkább csak szórakoztatóak, a Terminátor-filmeket pedig látványos blockbusternek tekintem (még akkor is, ha a második rész próbál a végzet és a mesterséges intelligencia emberi vonásai kapcsán ‘elmélkedni” ), addig ez a film eleve drámai vonalon építkezik, pont úgy, mint a Gattaca (az új BSG űropera sci-fi sorozat is ezért volt nagyon zseniális, mert a létezéssel kapcsolatos és társadalmi kérdések mellett drámai vonalat is tartalmazott, ami elengedhetetlen, ha emberi szereplőkről van szó).

    Az természetesen nem a film hibája, hogy jómagam egy bérgyilkoshoz kevésbé tudok kötődni, mint pl. a Gattaca esetében a céljaiért mindent megtenni képes ‘kisemberhez’. Mégis a film arra építkezett, hogy a néző közelebb kerüljön mind a jelenbeli és a jövőbeli Joehoz. És ezt maradéktalanul teljesítette is (mert láthattuk, hogyan csúszik szét az élete és hogyan találja meg öregkorára a boldogságot).

    A film remek kérdések körül mozog és forog:

    – Azzá kell-e válnia valakinek, akivé lett, ha szembesül vele?
    – Mit tehet meg egy ember azért, hogy megvédje azt, amire rátalált? Mi a morális határa ennek?
    – Számon kérheti-e valaki fiatalkori önmagán a saját ballépéseit?
    – Ha szemebsülök a jövőmmel, vajon változtatnék rajta?

    Éppen ezért kevésbé tudom neki megbocsátani logikátlanságokat és ezzel egy remek alapanyagot “rontanak” el. Nincs is nagy kedvem felsorolni ezeket *, és nem, nem olyanok “hogy mié bűnszövetkezetek használják, mé kell lelőni a jövőbeli éned?”. Nem érdekel, hogy Willis-bátyó mit mondott, noha nem teljesen rontották el a film élvezeti értékét, de jelentősen csökkentették.

    [* Itt van néhány, aki, akarja, elolvashatja. Rögtön hozzáfűzöm, hogy nem kívánok ezekről beszélgetni, hozzászólás box-mérkőzésbe belemenni, csak a hármat hozok fel:

    – Teljesen felesleges és nevetséges volt az a jelenet, amikor apránként feldarabolják a barátját és az idős énje fokozatosan veszti el a végtagjait a JELENBEN. Sőt, logikai szempontból lehetetlen is, hisz már végtagok nélkül eleve nem került volna ebbe helyzetbe, hogy visszaküldjék és önmagával lövessék le. ÁÁáááá, ez is agyrém….
    – Az Esőidéző sorsa fel lett fedve, mert ő volt a másik főszereplő. Ha Joe hagyta volna, hogy az időskori énje megölje az anyját, akkor jön lére az überelferdült Rainmaker. Viszont duplaparadoxon is keletkezett, hisz így egyrészt ha nem jön létre, nem lesz meg az idős Joe motivációja, ami visszahozná, másrészt azzal, hogy megöli magát, az időskori énje nem is jöhet vissza, ami által eljutna ahhoz az élethelyzethez, amivel az élete utolsó pár napjában szembesült, sem a gyerekkel, sem a nővel nem találkozik.
    – Ugyanez igaz arra a jelenetre is, amikor az idős Joe meglóg az aranyrudakkal. Az a jövő, amit megmutattak, létre sem jöhetett volna anélkül.

    Sajnálom […], de ezek számomra automatikusan szembetűntek, nem pedig úgy, hogy azért néztem a filmet, hogy ízekre szedjem.

    Elgondolkodtam azon, mit lehetett volna jobb megoldás. A múltba utazós időparadoxonokat nem lehet értelmesen feloldani. Sőt, sehogy. Még akkor sem, ha mondjuk az idős Joe a lelövése előtt tárta volna fel a jövőjét és úgy sem, ha az üldözött, egy másik ember jövőbeli énje lett volna. Még úgy sem, ha egy teljesen független ember tér vissza, hogy megölje az Esőidézőt.]

    Szóval nekem ez a film nem jött be annyira, mint másoknak. Inkább az érzelmi töltetű jelenetek, a fiatal Joe és a gyerek anyja közötti vonzódás, Joe jövője emelte a renoméját.

    • Hűha, te aztán nagyon komolyan vetted! Lazulj, ennyire azért nem kell belemélyedni.
      Én is megnéztem, nem voltam elragadtatva, de ennyire azért nem veséztem ki.

      • Áááá, csak úgy látszik, hogy túl komolyan vettem. 😉

        Viszont nem tudtak nem zavaróak lenni számomra a film nézése közben ezek a logikai bukfencek. Pusztán csak leírtam, hogy számomra miért nem tartozik a kiemelkedő filmek közé.

        A “komolyan” vevés inkább abból ered, hogy a megérzésem -már csak a drámai hangvételből eredően- szerint a film is próbálta a “komoly” hangnemet megütni, ilyennek láttam a felvezetését. Így ebből a szemszögből is ítéltem meg.

        Ettől függetlenül nem sorolnám az év legrosszabb filmjei közé, de a legjobbak közé sem kerülne bele a fentiek okán.

        • Engem kevéssé zavartak volna az időutazás paradoxonai, mert pl. a srác nagyon jól hozta Willis figuráját és mimikáját. Ami bosszantott, az a farmos rész. Ott teljesen leült az addig legalább csetlő-botló, de összességében izgalmas cselekmény.

  21. A leggyengébb nálam, egyértelműen a Szellemlovas 2. Nicholas Cagen maximum Tarantino segíthet, meg még Christopher Lambertet is kihúzták valami kuka mögül, katasztrófa az egész. Az év legrosszabb filmje még is a Prometheus. Egyértelműen az elvárások és a csalódás miatt. Ridley Scott megerőszakolta a saját klasszikusát, egy zavaros logikátlan sci-fi katyvasszal, lelke rajta.

  22. Amiket láttam innen azok szerintem korántsem voltak olyan rosszak. Abraham Lincoln, a vámpírvadász igaz,hogy buta, de szórakoztató és látványos is volt, Piranha 3DD pedig tényleg rosszabb lett, mint az első, de még mindig el lehetett lenni rajta. A Prometheus-szal meg semmiképp sem tudok egyet érteni, biztos csalódás volt sokak számára meg minden, akkor is legrosszabb film? Nekem sem volt az év legjobbja, meg értem hogy szubjektív a dolog, de ezt nem igen tudom megérteni. Én magam meg igaziból valahogy elkerültem a számomra élvezhetetlen filmeket, nem sok emlékezetesen rosszat láttam, fel nem tudnék itt hozni egyet sem

      • Szerintem valami Gagyi-kategóriát kéne nyitni. Béna volt a Dark Shadows, a Frankeweenie és a leggagyibb a Hófehér és a vadász. Én barom kiadtam érte pénzt, ráadásul 2 jegy árát, mert lánnyal néztük. És még kukorica, kóla…. 5000-be fájt ez a szar!!!

        Ember! 20 lovassal akartak megostromolni egy hatszintes várat. Nem látták ezek Minas Tirith ostromát, ahol százezer orkkal is nehezen ment???

        • Én szerencsére csak háziváltozatban láttam, úgyhogy legalább a pénztárcámnak nem fájt 😀 Bár engem a Dark Shadowsban a legjobban Moretz idegesített, főleg hogy ő tud színészkedni is….

          Ja meg utólag eszembe jutott a Bourne Legacy is, végig sem bírtam nézni

          • Én nagyon csíptem a Bourne Legacy-t. 🙂 Szerintem, Jeremy Renner ezerszer jobb volt, mint Matt Damon.

          • Tényleg nem volt rossz Renner, de számomra rettentő unalmas volt az egész, pedig nagyon ritkán hagyok így abba filmet, de ezt nem bírtam. Örültem is, h anno Expendables 2-t néztem inkább moziba, mint ezt 😀

  23. Prometheus jó volt, sokaknak nem tetszett pl az abraham lincoln, pedig nekem az is bejött. Ami szar: Szellemlovas 2, Nicolas cage ide vagy oda, most az ő színészi tehetsége sem tudta megmenteni a filmet. (megjegyzem Nicolas a kedvenc színész) Csatahajó, na itt kezdődik a legszarabb kategória szerintem, amely látványra 10/8, sztorira 10/0. Nekem az új pókember sem tetszett, sam raimi pókembere sokkal jobb volt, ilyen hamar kár volt remaiket készíteni.

  24. +1 kellene szerkesztés pont mert sajnos az autó korrektor néha furcsakat produkál lásd ehezok viadala nem pedig éhezik… Valamint egyetértek azzal h külön kellene szedni az év gagyijait és az év csalodasait.

  25. Iron Sky-nak helye a listán. Nem csak a legnagyobb csalódás, de az egyik legrosszabb is.

    A Prometheus meg nem tudom mit keres itt…

      • Szerintem csalódás és rossz film között van különbség. Például a Hobbit: Csalódás? Igen. Rossz? Egyáltalán nem.

        Félreértés ne essék én sem vagyok Prometheus, sőt Alien rajongó sem csak nm értem az utálatáradatot sem körülötte (jó ez a spéci kiadáson elmagyarázunk mindent hozzáállás engem is felkúrt).

  26. A Hófehér és a Vadász,Szellemlovas 2,Éjsötét Árnyék nálam ezek nézhetetlenek voltak…:/ Szerintem ezek voltak azok a legrosszabb filmek,amiket sokan szerettek…érthetetlen.
    Attól,hogy a Prometheus-t sokan nem értették,meg csalódtak benne,attól még nem rossz film.Nálam nincs a Top 10-ben,de rossz nem volt.

  27. Már elnézést, de annyian jöttek fentebb a “buta vagy”, “nem értetted a filmet”, és hasonló szövegekkel, hogy kénytelen vagyok az ilyen “érveket” visszautasítani (remélem nem pusztán a saját nevemben)!
    Nyilván, ha valakinek egy film nem tetszett, akkor az ostoba, nem képes megérteni semmit, még szélsőségesebb esetben hóthülye, debil stb.

    Nyilván így van, hiszen az is egyértelmű, hogy akinek tetszenek Dosztojevszkij művei, de nem kedveli Thomas Mann alkotásait (esetleg fordítva), az egy félművelt tahó.

    Könyörgöm: attól, hogy valakinek egy film tetszik vagy nem tetszik, önmagában még nem lesz se intelligens, se művelt, se ostoba, se bunkó.
    Nekem pl. egyáltalán nem jött be az Alkonyat, de ez még nem jelenti azt, hogy akinek tetszik, az egy félcédulás sükebóka, akinek az IQ-ja maximum annyi lehet, amennyi az életkora.

    Azt természetesen elfogadom, ha valaki azt mondja, hogy neki tetszik a Prometheus 🙂
    Ízlések és pofonok, ugyebár.
    Köszönöm a megtisztelő figyelmet!

  28. Felhőatlasz
    Total Recall
    Man in black III

    Ezek is inkább ilyen egyszer nézhető filmek. Ghost Rider 2-t meg a Kaptár 5-t meg se néztem, az előző részek is gyengék voltak.
    A Sötét Lovag felemelkedést én is egy kisebb csalódásként könyveltem el, míg az első két filmre simán 10 pontot adtam imdb-n (összesen csak 24 ilyen filmem van) erre csak 8-at ami valójában 7.5 lenne.

  29. Ezek közül csak a Prometheust és a az Apa ég!-et láttam. Előbbi az év egyik legjobb filmje, az Alien fanok (mint én is) többségének tetszik és ez nekem maximálisan elég. Még sokat rakhatnak hozzá (vagy ne adj Isten vehetnek el belőle) a következő részek. Imádtam benne Noomi Rapace-t és a többi szereplő is a helyén van, attól függetlenül hogy nem mindegyik karaktert dolgozták ki eléggé etc. etc. etc.
    Az Apa ég! arra jó mint bármelyik Sandler film. Egyszer megnézzük, röhögünk rajta sokat vagy kevesebbet és elfelejtük.

  30. Ja és a Total Recall is rendben volt nagyjából. Persze az eredetit meg sem közelíti de annyit kaptam tőle amennyit vártam. Látvány, akció.

  31. “Viszont a forgatókönyv az valami felháborítóan rossz lett!!!”

    Azert, mert te azt mondod? Ne erts felre, teljesen vilagos szamomra a szubjektiv velemeny fogalma es jelentese, csak…mindenkinek megvan a sajatja, csak ha mar cikket ir az ember, nem artana konkretumokkal is alatamasztani a leirtakat.

    Szemelyszerint nem ereztem ugy, hogy rossz lett volna a forgatokonyv, az egesz film ugy volt jo, ahogy volt, mindemellett termeszetesen lattam mar jobb scifit (ugy altalaban) es jobb filmet is iden, ill. mostmar tavaly 🙂

  32. Na, kisse sok lett a “csak” a vegere, de azert ertheto. Egyebkent az utso scifi ami nagyon bejott, az a The Thing feldolgozas, pedig altalaban nem vagyok ota a rebootokert es/vagy a 10-20 evvel kesobb erkezo folytatasokert, de megneztem rogton utana itthon az eredetit es szvsz nem szurtak el, sot. Na de ez mar 2011-es film, ugyhogy bocs az offert.

  33. A legszarabb? Hát a The Possession címmel ellátott horror műfajba csak névleg tartozó izé…

  34. szerintem nagyon jó film az apa ég és a Alkonyat 5: Hajnalhasadás II. rész kurva jó film 😀 :/

  35. Szerintem is voltak a Prometheusnál rosszabb filmek, nekem speciel tetszett. Mostanában elég nagy divat Adam Sandler és az Alkonyat cikizése, már az emberek akkor is megvetéssel beszélnek róla, ha nem is látták. Én is sokszor jót nevetek az Alkonyaton, de ez volt talán még a legjobb rész, ami moziban még élvezhető is volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *