4

Röviden: Hangman / Balhé a 99-es blokkban / Szabadulószoba / 24 óra a halálig / It Comes at Night

írta Minime

0hm

Hangman – Ray Archer (Al Pacino) és Will Ruiney (Karl Urban) detektívek egy sorozatgyilkos után nyomoznak, aki a gyerekek körében népszerű Akasztófajáték elemeit nyomként hagyva szedi áldozatait. Munkájuk során a melléjük rendelt újságíró, Christi Davies (Brittany Snow) is velük tart és akarva-akaratlanul az események sodrába kerül, miközben a gyilkos módszeres alapossággal folytatja „munkáját.” A két nyomozó és a zsurnaliszta lépésről-lépésre jut közelebb az elkövetőhöz és az eset megoldásához, amelynek kiindulópontja a múltban gyökerezik. Johnny Martin rendező filmje tipikus krimi, amely egy szadista hajlamú gyilkos motivációjának és üldözésének történetét mutatja be, a főszerepekben két remek, ismert színész átlagos alakításával és a kötelező hölgy kiegészítővel. A logikátlanságok és a hirtelen felötlő, szinte a semmiből érkező megfejtések néha megmosolyogtathatják a nézőt és fejcsóválásra késztethetik, de ennek ellenére nem beszélhetünk rossz alkotásról. Napjaink krimi felhozatalából egy egészen kellemes, szórakoztató és nem túl hosszú darabot kapunk, amely a klisék szerint tökéletesen működőképes, és minden erőlködés nélkül kikapcsol és szórakoztat a másfél órás játékidő alatt. Értékelés: 60%

0brawl

Balhé a 99-es blokkban (Brawl in Cell Block 99) – Bradley Thomas (Vince Vaughn) a társadalom perifériáján él. Autószerelőként dolgozik és próbálja fenntartani szerény életkörülményeit nejével, Laurennel (Jennifer Carpenter), akivel kapcsolatuk éppen válságban van, mivel a közös gyermekük elvesztése miatt eltávolodtak egymástól. Megoldásként kínálkozik Bradley számára, ha korábbi barátja, Gil (Marc Blucas) megbízásából kábítószer szállítóként és kereskedőként vállal munkát, amellyel rendbe hozhatja családi életét és anyagi helyzetét. A dolog kezdetben jól működik, hiszen 18 hónappal később Lauren újra állapotos, rendezik kapcsolatukat és szép, családias környezetben élnek. Egy új megbízás során Bradley egy mexikói összekötő két ismeretlen emberével kénytelen elvégezni a melót, azonban a számításokba hiba csúszik, és minden igyekezete ellenére, amely társai elárulását is magába foglalja, erkölcsileg jó döntésként Bradley mégis börtönbe kerül. 7 év letöltendő büntetést kap, azonban az árulása folytán veszélybe kerül a családja, és ez olyan döntésekre kényszeríti a főhőst, amelynek során kénytelen meghozni minden szükséges áldozatot szerettei megmentéséért. S. Craig Zahler rendező (Csontok és skalpok) remek filmet készített. A naturalista erőszak ábrázolása egészen elképesztő, ugyanakkor a főszereplő kilátástalanságát és egyben reményét is rendkívül jól prezentálja. Nem a szokásos tucatfilmek egyike, ahogyan a rendező korábbi westernje sem volt az. Ez az alkotás nem egyszerű véres rombolás, hanem egy felépített, szinte a tökéletességig csiszolt forgatókönyv eredménye, amelyet szintén Zahler jegyez. Mindenképpen érdemes lesz rá odafigyelnünk a jövőben, hiszen 2018-ban ismét új filmmel (Dragged Across Concrete) jelentkezik, amely az eddigi munkáit figyelemmel kísérve szintén jónak ígérkezik. Ami a szereplőket illeti, Vince Vaughn végre felhagyva a többnyire idióta vígjátékok sorozatgyártásával komoly drámai szerepet vállalt, és azt hiszem, kijelenthető, hogy ebben a filmben élete egyik, ha nem a legjobb alakítását nyújtja. Karaktere nyugodtságát áthatja a rejtett agresszivitás, amely az események hatására egyre inkább felszínre tör és elvezet a végkifejletig. Közben cinikus humorral és melankolikus drámai átéléssel alakítja szerepét. Jennifer Carpenter sokat nem tesz hozzá a filmhez, ellenben Don Johnson (Warden Tuggs börtönigazgató szerepében) a rövid játékideje ellenére is meggyőző és hiteles a kemény, szadisztikus és arrogáns alakításában. Összességében a film remek, a színészi játék Vaughn részéről kimagasló, az erőszak vizualitása pedig félelmetesen valódi. Kiváló film, az év egyik legjobbja. Értékelés: 90%

0er

Szabadulószoba (Escape Room) – Tyler (Ewan Williams) éppen 30 éves, barátaival és párjával, Christennel (Katherine Hower) ünnepelnek, aki meglepetésként egy logikai játékba invitálja a társaságot, amely rendkívül szórakoztatónak és izgalmasnak ígérkezik, hiszen hatuknak egy úgynevezett „szabadulószobából” kell kijutniuk egy óra alatt, amelyhez a saját intelligenciájuk és csapatmunkájuk szükségeltetik. Miután a kis csapat megérkezik a játék helyszínére, kezdetben élvezve a feladatok megkeresése és megoldása nyújtotta izgalmat és kihívást, hamarosan szembesülnek a keserű ténnyel, miszerint a játék valójában igenis komoly és nem csak a szabadulásuk a tét, hanem a túlélésük is. Will Wernick rendező munkája, elsősorban tiszteletadás a Fűrész franchise előtt, hiszen a feladatok és a megoldásukhoz szükséges áldozatok, nagyban emlékeztethetik a nézőt a hírhedt sorozat részeire. Igazából ez egy „klónmozi”, ami várhatóan a további folytatások reményében készült, egy éppen aktuális sorozatgyilkosról, kirakós elemekkel tarkítva, kis költségvetésből. A potenciál mindvégig érezhető a filmen, de annak kiaknázása nem sikerült igazán. Ennek ellenére nem mondhatjuk, hogy idén ez lenne a legrosszabb horrorfilm, hiszen alapjaiban véve a legutóbbi Fűrész rész színvonalát eléri. Nem felejthetetlen, nem megkerülhetetlen, de egyszeri megtekintésre és laza kikapcsolódásra alkalmas. Értékelés: 50%

024h

24 óra a halálig (24 Hours to Live) – Travis Conrad (Ethan Hawke) elit katona, bérgyilkos, aki éppen visszavonulását tölti, amelyet felesége és kisfia halálának tragédiáját követően, az esemény lelkiekben történő feldolgozására szeretne felhasználni apósa, Frank (Rutger Hauer) támogatásával, sikertelenül. Egy este meglátogatja korábbi társa és barátja, Jim Morrow (Paul Anderson), aki egy munkát ajánl neki meglehetősen magas díjazásért korábbi munkaadójuk, a Vörös Hegy nagyvállalat megbízásából. Travis vállalja a feladatot, amely egy tanú megölését jelentené és az őt védő, tanúvédelmis Interpol-ügynök, Lin (Xu Qing) kiiktatását. A feladat a várt ütemben halad, egészen a Travis és Lin között kialakuló éjszakáig, amelynek következményeként Travis lelkiismerete szembeszáll eltökéltségével, valamint a feladatának érdekeivel és ezért rendkívül súlyos árat kell fizetnie. Brian Smrz rendező, korábbi kaszkadőr első filmes munkájáról beszélhetünk jelen esetben, aki egészen jó nevű szereplőgárdát kapott filmjéhez. Önmagában az alkotás egy akciómozi, megspékelve a kötelező bosszú és múltbéli bűnökre utaló elemekkel, ugyanakkor nem feltétlenül sorozatgyártott ész nélküli lövöldözésből áll. Ethan Hawke-ot jó volt végre értékelhető filmben látni, és nem is alakít rosszul, bár nem egy drámáról beszélünk, amiben Oscar-esélyesként kellene megnyilvánulnia, jól áll neki a szerep és hiteles is tud lenni benne. A dél-afrikai környezet és helyszínek határozottan jót tesznek a filmnek. Értékelés: 60%

0ican

It Comes at NightTrey Edward Shults ifjú rendező filmje, idén az egyik legjobb trailer-t prezentálta a kis költségvetésű horrorfilmek közül. Poszt-apokaliptikus családi történet horrorelemekkel kiegészítve, amely az előzetes alapján nagy várakozásokat ébreszthetett. Sajnos azonban, ahogyan már korábban is tapasztalhattuk, egy jó előzetes, nem mindig von maga után jó filmet is, és ez ebben az esetben sincs másként. Paul (Joel Edgerton) nejével és fiával visszavonultan él egy erdei házban, távol a civilizációtól, amelyet valamilyen biológiai katasztrófa sújtott és emiatt az emberek (zombik?) agresszívvé váltak és valamiért a szereplőknek félniük kell a sötétben. A válaszokat ezekre a kardinális kérdésekre sem kapjuk meg, mindössze valamilyen titokzatos „fertőzésről” esik szó. A szereplők boldogulása nehéz, elhagyatottak, szigorú szabályok szerint élnek, egészen addig, amíg fel nem tűnik Will (Christopher Abbott), aki meggyőzi Paul-t elvei feladásáról, és cserébe Paul befogadja Will-t és családját. A közös élet kezdetben eredményes, ám a bizalmatlanság, a kölcsönös félelem és egy titok megmérgezi a túlélők viszonyát, ami súlyos és megrázó következményekhez vezet. A szereplőgárda játéka elfogadható, a szeparált, társasági élettől mentes életérzés áthatja a filmet, és Edgerton alakítása is kifejezetten jó mint zsarnoki családfő, aki valójában mindössze szerettei érdekében és a túlélés reményében vált lelkileg karcossá, valójában csak védelmezően óvatossá. Családi dráma, horror-sztori, zombi-thriller egyben, a szükséges magyarázatok nélkül, titokzatos és magányos atmoszférában, jó alakításokkal, de kevés átütőerővel. Értékelés: 60%

4 komment

  1. A 24 Hours to Live filmet direkt az akció miatt néztem meg, mert reméltem, hogy a John Wick-hez hasonló művet kapunk. Hát nem! Konkrétan egyetlen egy akciójelenet van benne és az is rövid. Végig untam az egészet.

  2. Hazai magyar szinkronos megjelenésekről vannak már infók a Balhé a 99-es blokkban és a Hangmanről?

    • Konkrétumot egyikről sem találtam, de úgy saccolom, hogy a Hangman nem, a Balhé a 99-es blokkban viszont bejön DVD-n hozzánk, valószínűleg jövő tavasszal.

  3. Egy rakás “jobb, ha kihagyod” film. Kivéve a Brawl in cell 99 Block. Vaughn ismét bebizonyította, hogy hagynia kellene a poénkodásokat.
    A Hangmanben Al Pacino folyamatosan úgy néz ki, mint aki aludni akarna. Egyébként a sztori sem túl nagy durranás, de a rendező rendkívül unalmasan tálalja. Végig se néztem. És most hogy ezt leírtam, rájöttem, hogy Pacino is miért volt álmos:D
    A 24 óra a halálig meg totál középszer. Az It Comes At Night-ot hiába éltették sok helyen, számomra gyenge volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Biztosra megyünk *