2

Röviden: Bilincsben / Fűrész: Újra játékban / A Limehouse Gólem / Boldog halálnapot!

írta Minime

bilincsben10Bilincsben (Gerald’s Game)Stephen King újabb regénye került megfilmesítésre, mintegy párhuzamosan a hatalmas sikert elérő Az-zal. Gerald (Bruce Greenwood) és Jessie Burlingame (Carla Gugino) házasok, ám kapcsolatuk az idők folyamán ellaposodott. Mintegy ébresztőként, menteni ami még menthető, romantikus hétvégét terveznek egy erdei házban, ahol kettesben lehetnek. Érkezésük után Gerald szexuális játékkal lepi meg nejét, azonban a dolog nem várt fordulatot vesz, hiszen egyrészt Jessie nem értékeli férje ilyen jellegű közeledését, másrészt Gerald a próbálkozás közben hirtelen elhalálozik. Jessie magára marad és mozdulatlanságra ítélve, szomjazva kénytelen szembenézni kapcsolatával, a múltja kísérteteivel illetve az erdőben élő más sötét dolgokkal, valamint saját elméjével. Az adaptáció inkább egy pszicho-thriller nyomdokait követi, ahogyan a regény is. Kevésbé jellemző rá az ijesztgetés, mint inkább a folyamatos nyomás alatt tartása a nézőnek Jessie sorsát illetően. A múltba való visszatekintések során választ kapunk Jessie titkaira, amelynek köszönhetően a kapcsolat megromlott. Greenwood és Gugino alakításai kellemesen hatnak, bipoláris atmoszférába foglalják a filmet, amely így egészen szórakoztatóvá és emészthetővé válik a nézők számára. A történet nem kapkod, lassan és lépésenként jut el a végkifejletig. Jól sikerült adaptációként értékelhetjük Mike Flanagan rendező alkotását, amely a King-rajongók számára élvezetesnek fog bizonyulni. Értékelés: 70%.

Fűrész: Újra játékban (Jigsaw) – Újabb Kirakós-történet, újabb áldozatok, újabb lerágott cafat egy már sokszor és sokadszor lerágott csontról, amelyet a franchise neve és a megrögzött rajongók mellett csak a stúdió kívánt mindenképpen megvalósítani az elvárt bevétel reményében. Ismét elindul a játék és a nyomozás Jigsaw (Tobin Bell) hagyatéka után egy újabb vérengzés keretében. A sztori ezúttal is megfelel az előző részek által lesorvasztott nézői igényeknek, újdonsággal csak a szereplőgárda – ezúttal Matt Passmore és Callum Keith Rennie jelennek meg a főbb szerepekben –, illetve néhány csapda és trükk kapcsán szolgálnak. Ezúttal is kapunk csavart a történetben illetve talán a rutintalanabbak meg is lepődnek pár dolgon, de a forgatókönyvírók ezúttal sem erőltették meg túlzottan magukat. Egy izgalmas, fordulatos John Kramer-trilógiaként is eladható történetből sikerült lassacskán egy önmagát gátlástalanul másoló, immáron 8 epizódos szériát faragni. A rendezőpáros, a Spierig testvérek becsületes iparosmunkával rakták össze, amit a forgatókönyv előirányzott számukra. Sajnos azonban ahogyan a korábbi részek sem, ez az epizód sem közelíti meg az első, talán első két rész színvonalát. Az újabb szereplők bevonása illetve a rétestésztaként nyújtott történet visszacsatolásai sajnálatos módon látványosan fulladnak unalomba, ugyanakkor az elvárt bevételt produkálják. Így biztosak lehetünk abban, hogy látunk még a későbbiekben Fűrész-filmet vagy filmeket. Értékelés: 30%

A Limehouse Gólem (The Limehouse Golem) – 1880, London. A viktoriánus Anglia fővárosának lakosságát két bűncselekmény tartja lázban. Egy volt színésznő, Elizabeth Cree (Olivia Cooke) esete, akit férje, John Cree (Sam Reid) meggyilkolásával vádolnak, valamint egy brutális gyilkosságsorozat, amelyet a Limehouse Gólem néven elhíresült sorozatgyilkos hajtott végre. A nyomozást vezető Kinkaid felügyelő (Bill Nighy) azonnal felfigyel az esetek között húzódó átfedésekre, és miközben a Gólem után kutatva próbálja az ügyet felgöngyölíteni, akaratlanul is belekeveredik „Lizzie” Cree perének és esetének felgöngyölítésébe is. A film egy kosztümös dráma, amely nem nélkülözi az erőszakot és a véres jeleneteket, azonban a történet fő fonalát a nyomozás eseményei adják. A visszatekintések, különösen a gyanúba keveredett személyek (Marx Károly – a Tőke szerzője, George Gissing – korabeli író, Dan Leno – a kor híres komédiása és színpadi színésze) ismertségét tekintve rendkívül üdítően hatnak és bátor ötletességet sugallnak forgatókönyvet szerző Jane Goldman részéről, aki Peter Aykroyd 1994-es krimiregényét adaptálta a vászonra. Juan Carlos Medina rendező remekül alkalmazkodik a film igényeihez, és a 19. század végének hangulatát kellőképpen komolyan véve hitelesen mutatja be ezt a történetet a nézőknek. A feszültség mértéke és adagolása ideálisan keveredik a hol lassabban, máshol gyorsabban zajló események hatásfokától függően. Alapvetően a Limehouse Gólem egy kellemesen szórakoztató, fordulatosnak mondható viktoriánus „rémtörténet”. Értékelés: 80%

Boldog halálnapot! (Happy Death Day) – Tree (Jessica Rothe) menő csaj, főiskolás, lányszövetség tagja, bulizós és imádják a pasik. Azonban mindemellett egy igazi „szörnyeteg”, hiszen utálatos, lekezelő és nagyképű, akinek éppen ma van a születésnapja. Miközben az esti buliba tart, egy ismeretlen figura a főiskolai sportcsapat maszkját viselve meggyilkolja. Azonban Tree elhalálozása után ismét a születésnapja reggelén tér magához. Miután az eset minden áldott nap megtörténik és ő minden egyes ismétlődő születésnapján ugyanazon elkövető „kezei” által elhalálozik, úgy dönt, ideje kiderítenie, ki akarja mindenáron eltenni láb alól és milyen okból. Az időhurkos történetek nem idegenek a mozinézők számára, hiszen elég csak két ismert produkcióra hivatkoznunk, A holnap határa és az Idétlen időkig című művekre, amelyek a mai napig nagy népszerűségnek örvendenek. A Boldog halálnapot a korábban már ismertetett A bébiszitterhez hasonlóan üdítő kivételnek tekinthetjük az idei „horror”-felhozatalból. Ha nem egy mészárszékre szeretnénk beülni, hanem egy üdítően vicces, önmagát abszolút komolyan venni képtelen alkotást akarunk látni, akkor ez a jó választás. A film tele van ütős beszólásokkal, helyzetkomikummal és helyenként vér is fröccsen. Igaz ugyan, hogy alapvető kérdésekre nem kapunk választ a történettől, például köztük a legfontosabbra sem, de ha felhőtlenül akarunk szórakozni egy vicces, jellemfejlődést „modellező” majdnem „horrorsztorin”, ami hemzseg a kliséktől és elkomolytalankodik mindent, amit lehet, akkor Christopher B. Landon rendező filmjét és Jessica Rothe alakítását értékelni fogjuk. Erősen ajánlott, 90%.

2 komment

  1. A Bilincsben előzetesét láttam és az nagyon bejött. Sajnos nem olvastam,de pótolom mielőbb. Köszönöm az értékelést,biztos megnézős King film.

  2. A The Limehouse Golem baromi jó volt. Én amúgy is imádom Bill Nighy-t, és aki szereti a sötét, ódon Londoni sztorikat, annak be fog jönni szintén. A Boldog halálnapot pedig felvettem a wachlistre, köszi az irományt!

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Biztosra megyünk *