1

Ezekből az animékből és mangákból próbál élőszereplős filmet készíteni Hollywood

akira16Az anime vagy manga Hollywoodnak ugyan tetszetős, nagy lehetőségeket látnak bennük, de a megvalósítás során már jobbára csak a látványra törekednek. Wachowskiéknak a Speed Racerbe tört bele a bicskájuk, Spike Lee az Oldboy-jal fürdött be, a Dragonball létezésére pedig jobb lenne egyáltalán nem emlékezni. Jelenleg a Páncélba zárt szellemmel (Ghost in the Shell) próbálkoznak, de a bemutató után kijelenthető, hogy az alapanyag rajongóinak a többsége ezzel sem volt kibékülve, Amerikában cudar bukás lesz. Ám az Álomgyár nem fogja feladni, szinte biztos, hogy előbb-utóbb jön egy újabb próbálkozás. Lássuk röviden, hogy eddig mely témáknak veselkedtek neki az elmúlt években, de eddig még nem lett belőlük semmi.

Warner szeretett volna élőszereplős filmet forgatni a klasszikus Akira (bővebb leírás itt) anime alapján, de elhatározásukat eddig nem valósították meg. Ruairi Robinson után Albert Hughes, majd Jaume Collet-Serra ülhetett a rendezői székben, a főbb szerepeket Garret Hedlund és Kristen Stewart játszhatták volna 2015-ben Marco Ramirezt bízták meg a forgatókönyvvel. Az úriember leginkább tévés körökben mozog, többek között a Sons of Anarchy és a Da Vinci’Demons sorozatokat írta, de ő volt a DareDevil showrunnere. Alant pár vázlat látható.

akira13

akira15 akira14

2005 táján futottak először neki a Voltron (bővebb ismertető) élőszereplős filmnek. Mark Gordon, Pharrell Williams, Mark Costa és Frank Oelman pattant be a produceri posztra, Williams egyben a zenét is szolgáltatta volna. Enzo Marra egy évre rá letette az asztalra a forgatókönyvön, amelyet New Yorkban játszódó posztapokaliptikus történetként jellemeztek, ahol öt túlélő fog össze, hogy oroszlánszerű robotokat vezérelve visszavágjanak az idegeneknek. 2008-ban a Relativity és a New Regency vállalta, hogy összedobják a költségvetést, rendezőnek Max Makowskit tették meg.  Thomas Dean Donnelly és Joshua Oppenheimer polírozott a sztorin. Majd 2011 magasságában már az Atlas Entertainment és a Relativity állt a tervezet mögött. Újabb évek teltek el, tavaly novemberben az Universal és a DreamWorks vette kezelésbe a projektet, úgy tűnik, hogy animációs alkotás fog születni, már ha egyszer összejön. Addig is a DreamWorks a Netflix-szel karöltve készíti a Voltron: Legendary Defender animációs sorozatot.

Ezek a concept artok 2010-ben bukkantak fel a neten.

voltron1 voltron2

A Beyblade (bővebb ismertető) manga első része 1999-ben jelent meg, 2000-ben érkezett a manga is, itthon is vetítették. 2015-ben a Paramount bejelentette, hogy a Hasbro-val közösen dolgoznak az élőszereplős verzión. Azóta csend honol a projekt körül.

robotechA Robotech jogait 2007 szeptemberében vette meg a Warner. Tobey Maguire volt a producer és a főszerepet is eljátszhatta volna. 2008-ban Lawrence Kasdan látott hozzá a forgatókönyvhöz, Charles Roven és Akiva Goldsman pedig producerként lépdeltek fel a fedélzetre. 2008-ban már Alfred Gough és Miles Millar ügyködött a szkripten, viszont Roven kiszállt a tervezetből. 2013 elején Nic Mathieu neve merült fel rendezőként és úgy hírlett, hogy Leonardo DiCaprio-t érdekelné a főszerep. Úújabb átírás következett, Michael B. Gordon vette kezelésbe a sztorit, a stúdió Andres Muschiettit nézte ki a direktori posztra. 2015 márciusában a Sony-hoz vándoroltak a jogok, ahol természetesen franchise-ban gondolkodtak. James Wannal ültek tárgyalóasztalhoz, de ő jelenleg az Aquaman képregényfilm előkészületeivel foglalkozik.

A Naruto-ból (bővebb leírás) a Lionsgate próbál filmet faragni. Michael Gracey effektmesterre bízták a feladatot. Gracey már túl van a The Greatest Showman on Earth ledirigálásán, valószínűleg ha a végeredmény kellőképpen pozitív lesz, akkor a stúdió is könnyebben biztosít zöld utat a mozis adaptációnak.

lonewolfandcub2012-ben Darren Aronofsky tette közzé, hogy elkészíti a Lone Wolf and Cub filmet. A történet egy szamurájra fókuszál, akinek a feleségét brutálisan megölik, de az újszülött gyerekét életben hagyják. A férfi profi gyilkos, fogja fiát, megélezi kardját és a tettesek nyomába ered. De nem sokáig hevert Aronofsky asztalán az elképzelés, a jogok a Kamala Filmshez vándoroltak,  ahol szóltak Justin Linnek, hogy álljon be a kamera mögé. Azonban Lin hamarosan búcsút intett, a jogokra Steven Paul, a Tekken és Páncélba zárt szellem producere tette rá a mancsát.

A Warner 2010-ben Peter Segal rendezővel képzelte el a Bleach (leírás az animéről) alkotást. Ugorjunk 2012-re, amikor Dan Mazeau kezdhette el lepötyögni a szkriptet, Masi Oka producerként próbálta egyengetni a film útját. Ebből a verzióból se lett semmi, de időközben a stúdió Japánban hozzálátott az élőszereplős filmhez, amit majd 2018-ban mutatnak be.

Alexandre Aja elég közel járt, hogy Buichi Terasawa mangájából 3D-s filmet készítsen, a Cobra: Space Pirate  főhőse egy űrkalóz, akit sokan próbálnak kézre keríteni, majd egy fejvadásszal indul a Mars felé kincset keresni.  2013-ban akarták a mozikba küldeni a sci-fi akciót, amiből ugye nem lett semmi. Pedig még poszter is volt.

cobrapsoter

Gale Anne Hurd produceri felügyeletével kezdődtek a Gaiking (ismertető) előkészületei. Hatalmas ember irányította robot vs idegenek – így lehetne jellemezni a sztorit. A Tűzgyűrűhöz hasonló történethez még concept artot is közzétettek, sőt, a bejelentést követően született CGI előzetest is. És aztán? Néma csend.  Úgy 4 évvel ezelőtt Hurd még azt mondta, hogy nem zavarják a konkurens projektek (pl Voltron), hiszen karrierje során többször előfordult, hogy hasonló film volt születőben egy más stúdiónál, az Armageddon pedig simán legyűrt a Deep Impactet.

gaikingconcept

2012 május 30-án a Dentsu és a Hayakawa Publishing jelentette be, hogy rátették a kezüket Marcdock Scramble  (leírás) jogaira. Michael Davis vállalta a rendezést, Viszont egy nappal később kiderült, hogy tulajdonképpen nem is volt semmiféle tárgyalás a jogokról, így el sem adhatták. Szóval…?

A Vexille-ből (itt írtunk róla)  az Universal próbált filmet faragni. Beau Flynn és Tripp Vinsin voltak a producerek 2013-ban, a forgatókönyvhöz Evan Spiliotopoulos kezdett hozzá.

VEXILLE

A 90-es években a Disney veselkedett neki a Star Blazersnek, majd idővel inkább letettek róla. A 70-es években futott sorozat tulajdonképpen a japán Space Battleship Yamato koppintása volt 2011 elején bízták meg Christopher McQuarrie-t, hogy írja meg a szkriptet,  2013-ban a rendezői székbe is belecsüccsent, ám mostanság mással van elfoglalva. A történet a jövőben játszódik, űrlények támadják meg a Földet és erősen rajta vannak, hogy lakhatatlanná tegyék az emberek számára a bolygót. A túlélők kidolgoznak egy veszélyes tervet, egy űrhajóval el kellene jutni egy másik planétára, hogy ott egy bizonyos, a földönkívüliek által használt technológiát megszerezzenek, ezáltal nagy előnyre tennének szert.

Egy komment

  1. Egyébként nem lenne jobb ha sorozatokban gondolkodnának? Az alap story ha filmet csinálnak úgy is mindig copy paste, az itt is működne. Szerintem ilyen AOS, LOT, Flash szintű cgi-vel bőven lehetne operálni. Most pl pont a DBZ-t újrázom és ilyen netflix marvel szintű castinggal működhetne a dolog, az idő miatt a karakter fejlődésre is lenne idő, egy Vegitát nem lehet egy filmben összecsapni. Egyébként erős párhuzamot érzek a manga anime filmek és a játék adaptációk között, nagggggyon nehéz ebben a két kategóriában jó adaptációt találni.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


7 + nyolc =